lees dit over een magere tinker heel zielig.!!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ducky

Berichten: 82
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: drente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-03 00:22

dank je

cobiie

Berichten: 7304
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-03 00:44

Ik neem aan dat een DA heeft geconstateerd dat je merrie suikerziekte heeft, maar hij heeft niet de moeite genomen om met jullie over medicatie te praten???

irmalouise

Berichten: 1959
Geregistreerd: 05-05-02
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-03 10:46

sorry maar ik vind dat jullie allemaal erg hard zijn, voor ducky ze heeft er toch een da bij gehaald, dat doet ze toch niet voor niks, ze wil ook het beste voor haar paardje en als de da dan zo'n advies geeft ja! dan denk je dat zou wel goed zijn, hij/zij heeft er voor geleerd. Ducky heel veel sterkte met Pandora en hopelijk krijgt ze nu medicijnen zodat ze weer een lekkere gezonde tinker kan zijn. Ach gut

Tartuffo

Berichten: 1630
Geregistreerd: 30-06-03
Woonplaats: Hier aan de kust....

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-03 11:50

17 jaar en dan zoveel schrijf en spelfouten.
Waar moet dat heen met onze jeugd.

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-03 15:23

sorry meid, ik heb nog altijd mijn twijfels (ja ik ben nogal kritisch aangelegd Slim )

ten eerste zeg je dat ze opnieuw gedekt is. Op de reacties die daaruit ontstaan, zeg je op advies van de arts. Als je daar weer reacties op krijgt, is het opeens dat je het zielig voor haar vond. Dat lijkt mij al uitgesloten op advies van de arts, en als 17-jarige met 3 paarden waaronder een 4 jarige tinker in licht1met al 8 winstpunten(proficiat met je natuurtalent, ofwal ben jij dat wel) bijhoorlijk onverantwoordelijk. Ik ben 15 en weet al dondersgoed dat je een paard niet opnieuw moet laten dekken als excuus dat ze haar veulentje mist.

Daarbij ben je 17, dat wil zeggen dat je normaal gezien nog bij je ouders woont. Hebben zij het dan niet afgeraden om nog een veulentje te krijgen, of aangeraden om de DA erbij te halen?

Nadat je zoveel tegenreacties hebt gekregen, zeg je opeens dat je pas 3 weken geleden erachter bent gekomen dat ze suikerziekte heeft. Goed, opzich kan dit wel, maar hoe ben je er achter gekomen? Ik geloof toch dat je een DA nodig om er 100% zeker van de zijn dat ze suikerziekte en bloedarmoede heeft, en als ze je het resultaat van het onderzoek hebben gegeven zullen ze je toch garantie medicijnen voorschrijven... Scheve mond

Misschien dat ik ooit nog 1000x maal mijn excuses aanbied aan je omdat ik je niet geloofde, maar sorry, tot nu toe vind ik het verhaal nog langs geen kanten kloppen... Scheve mond

ducky

Berichten: 82
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: drente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-03 20:48

dank je irma louise jij begrijpt me tenminste. en katleentje , de art heeft het geconstateerd ja , ze heeft haar wel een spuit gegeven. maar verder weet ik niet echt goed wat ze gehad heeft , omdat me ouders er bij waren en nie ik. en trouwns mijn ouders hebben er over besloten dat ze weer gedekt werdt. de pony is ook van mijn moeder dus vandaar. en ja de tinker doet eht erg goed ja. heb vandaag weer een wedstrijd gehad en heb 160 punten gereden dus heb ik nu 9 wisntpunten kan bijna L2 starten , hij doet het erg goed. en ja ik kan best wel rijden hoor moet ook wel want ik heb twee ker in de week een uur prive les van een ZZ ruiter. dus maar dit was het dan weer. xxjes kath

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-03 20:19

Wat een ontzettend vaag verhaal. Laten we voor het paard hopen dat het allemaal niet waar is.

Dit soort verhalen zorgt er dus voor dat ik mijn paarden niet kan verkopen, stel dat zo'n iemand 'm koopt!

Ja sorry hoor, maar sommige mensen denken echt niet na..

ducky

Berichten: 82
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: drente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-03 20:22

waar heb je het over? dit is een echt gebeurt verhaal hoor. ik wil het alleen met iedereen delen mag dat niet ofzo.
maar heb een GOED nieuwsje. MIJN TINKER MERRIE EET NU WEER GOED DER BIKS OP , ik gooi er zonne bloem olie over en nu eet ze eht erg goed op , gelukkig ben ik HEEEEEL blij mee!!!!!!!

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-03 20:23

En is de veearts al geweest?

ducky

Berichten: 82
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: drente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-03 20:26

ja , vanmiddag. en heb medicatie gekregen wat ik haar moet geven , ze wil het wel naar binnen werken dus daar ben ik blij mee . hoop dat ze nu beter wordt

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-03 20:26

ik hoop het ook

ducky

Berichten: 82
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: drente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-03 20:27

ja ik hoop het ook ja *LOL* Lachen

katinkaaa

Berichten: 560
Geregistreerd: 25-05-03
Woonplaats: heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-03 22:12

heey duckey

ik hoop dat het ng steeds goed gaat met je tinker en mis. was t inderdaad een verstandige keuze dat je haar laat dekken. maare op dat fotootje is dat nou die tinker?

ducky

Berichten: 82
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: drente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-03 22:23

op dat foto's tje staat mijn tinker die L1 loopt met 9 winstpunten bijna L2

katinkaaa

Berichten: 560
Geregistreerd: 25-05-03
Woonplaats: heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-03 22:25

hij ziet er zo wel vet mooi uit hr

lonnie

Berichten: 7845
Geregistreerd: 06-10-03
Woonplaats: Moergestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 10:02

ik vind het echt ontzettende wazige verhalen allemaal op de een of andere manier, echt geloofwaardig komt het niet over....

Kiara

Berichten: 10899
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 11:08

ducky schreef:
op dat foto's tje staat mijn tinker die L1 loopt met 9 winstpunten bijna L2

Is dat dezelfde tinker?
Is dat pandora?

Hollander
Berichten: 263
Geregistreerd: 04-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 13:43

ik vraag me af wat voor een medicatie jij je tinker geeft?? ben er erg niewschierig naar omdat ik me voor dit soort dingen erg intereseer.

grassie

Berichten: 4856
Geregistreerd: 13-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 14:05

ducky schreef:
waar heb je het over? dit is een echt gebeurt verhaal hoor. ik wil het alleen met iedereen delen mag dat niet ofzo.
maar heb een GOED nieuwsje. MIJN TINKER MERRIE EET NU WEER GOED DER BIKS OP , ik gooi er zonne bloem olie over en nu eet ze eht erg goed op , gelukkig ben ik HEEEEEL blij mee!!!!!!!


Ik snap er geen *** meer van, je rijdt fanatiek met je tinker en bent er bijna L2 mee, ondanks het feit dat ze al een jaar niet (goed) eet Verward . Of is dat slechte eten pas sinds kort? Maar ze schijnt toen jullie haar kochten ook al heel mager geweest te zijn..

Op 1 of andere manier komt het verhaal op mij wel geloofwaardig over, maar goed te volgen is het niet .

[edit]
Ooh, uit je profiel blijkt dat je TWEE tinkers hebt?! Zou de boel iig iets verduidelijken Clown [/edit]

IngridHar

Berichten: 1739
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Geesteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 16:07

Volgens mijn heeft Ducky 2 tinkers Als ik topic zag op ITP tenminste Haha!

irmalouise

Berichten: 1959
Geregistreerd: 05-05-02
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 17:36

het paard waar ze L1 mee rijd is Duncan en Pandora staat er ook op maar dat is een minder duidelijke foto.
Ducky ik ben heel erg blij voor je dat ze nu eindelijk weer wil eten een goed teken, succes. OK dan!

ducky

Berichten: 82
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: drente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-03 22:10

ja ben er zelf ook erg blij mee ja dat ze weer goed begint te eten. en ja ik heb 2 tinkers ja
. duncan rij ik wedstrijden mee en pandora is de andere tinker daar rij ik op het moment erg weinig op , of af en toe een keer een rstige buitenrit. Lachen

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 23:20

katinkaaa schreef:
heey duckey

ik hoop dat het ng steeds goed gaat met je tinker en mis. was t inderdaad een verstandige keuze dat je haar laat dekken. maare op dat fotootje is dat nou die tinker?


vind je dat verstandig? een zieke merrie laten dekken?

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 23:24

Pellie"]
[quote="katinkaaa schreef:
heey duckey

ik hoop dat het ng steeds goed gaat met je tinker en mis. was t inderdaad een verstandige keuze dat je haar laat dekken. maare op dat fotootje is dat nou die tinker?


vind je dat verstandig? een zieke merrie laten dekken?
[/quote]
ja, maar dat deed ze voor ze wist dat ze ziek was.Hoewel ik maar vreemd vind dat de versie telkens veranderd, eerst laat ze haar dekken op advies van de arts, daarna omdat ze het zielig vond, daarna hebben haar ouders dat besloten (of vonden die dat zielig?), dan is er geen arts bijgehaald en dan plots heeft ze toch enkele weken een arts erbijgehaald die suikerziekte had geconstateerd en medicatie gehad, maar raar genoeg niets zei over het verdere verloop van de medicatie en moet zr opnieuw contact mee opnemen...

maar ik zal mijn mond maar houden zeker Lips are sealed