vinden jullie dit niet zielig?!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
angelke

Berichten: 5137
Geregistreerd: 28-04-02
Woonplaats: Brasschaat (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-03 20:36

Dat kan evengoed op hun 3 jaar, poetsen, wat gewoon geraken en dan zadelmal maken.
En natuurlijk, ga zomaar even met een jonge hengst van iemand anders even lekker wat wandelen. Als je het al doet, doe het dan op zijn minst met toestemming!

_Marjon_
Berichten: 10665
Geregistreerd: 02-04-03
Woonplaats: Geertruidenberg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-03 21:45

de meningen zijn erg verschilt dus... maar ik weet gewoon dat die pony's altijd tussen de manegepony's staan, dus als die binnen staan weet ik gewoon dat die 2 ook binnen staan! maar ze staan al echt hardstikke lang, vanaf dat ze gekocht zijn, met zn 2en in die stand! wat vinden jullie daar nou dan van? om een jaarling maar in een stand te zetten en dat ie af en toe eens buiten komt?!

Heranda

Berichten: 16475
Geregistreerd: 01-04-03
Woonplaats: Nieuw- en Sint Joosland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-03 21:50

En we hebben genoeg vriendinnen op de manege die op andere dagen rijden waar we echt wel heel vaak het één en ander van horen! En daar hebben we nog nooit van gehoord, (wat ze dan wel zouden zeggen), ik mocht ff met die een klein wandelingetje met Viktor en Dimanche maken of ik zag dat die en die met ze gingen wandelen of dat gingen doen!

Heranda

Berichten: 16475
Geregistreerd: 01-04-03
Woonplaats: Nieuw- en Sint Joosland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-03 21:56

En waarom is ze nu een pennymeisje omdat ze dit vraagt? Ze vraagt toch gewoon wat jullie ervan vinden?!

angelke

Berichten: 5137
Geregistreerd: 28-04-02
Woonplaats: Brasschaat (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-03 22:20

Misschien omdat ze geen jonge hengsten in jullie handen durven geven? Voor zover ik ooit eens gehoord heb (ja weet het, de klepel en de klok Knipoog) word je in België niet verzekerd als je onder de 18 bent en een ongeval met een hengst heb. Ik weet niet of dit in Nederland ook zo is.

Het beste is als die pony's gewoon op de wei staan, dat gewandel hóeft niet persé.

_Marjon_
Berichten: 10665
Geregistreerd: 02-04-03
Woonplaats: Geertruidenberg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-03 22:32

maar dat staan ze dus alleen als de manegepony's erin staan! en dat is echt niet zo vaak hoor..... oja jonge hengsten, volgens mij zijn het nog hengsten maar ze kunnen ook al best geruind zijn hoor Scheve mond ze zijn trouwens vrij rustig, ok dat hoeft nog niks te zeggen hoor...
maar ik ga het ook niet zomaar navragen of iets, de dochter van de eigenaars van de manege zit bij mij in de klas en als ze boos op je word of wat he, of haar moeder Scheve mond dan wil je ze echt niet kennen! dan vinden jullie me misschien een scheiterd ofzo... oja trouwens, gisteren ging ik een poging doen tot 1 te poetsen, beest ging helemaal flippen als ik een beetje onder aan zn buik zat! terwijl ik toch heel voorzichtig deed! oja en over dat voetje, hij tilde hem op.. heb niks uitgekrabt ofzo, alleen een klein beetje opgetilt.

angelke

Berichten: 5137
Geregistreerd: 28-04-02
Woonplaats: Brasschaat (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-03 22:38

Zie, dat doe je dus beter niet. Wat als jij ertussen lag? Ik heb al tussen een paard en een muur gelegen, dat wil je écht niet!

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-03 23:11

Daarom dus van die ponies afblijven!
En nogmaals, je weet niets hoeveel ze buiten staan zolang je er niet naar vraagt, of er niet vaker bent.
Logisch dat jullie de manegepaarden niet vaak buiten zien staan. Jullie komen waarschijnlijk voor je les, als er les is zijn de paarden nodig en staan ze dus op stal.
Dus wanneer staan ze op de wei? Juist, als er geen lessen zijn en jullie er dus waarschijnlijk ook niet zijn.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 10:34

Richtje schreef:
Dat er een keer een kind het ponietje aait is idd moeilijk te voorkomen. Hoewel dat wel zou moeten kunnen in mijn ogen!

Maar.. dat mensen gaan proberen of ze al wel voetjes kunnen geven (en dat bij een 2-jarige hengst), vindt ik toch iets anders dan een aai geven.


Helemaal mee eens. Wij hebben bij ons op stal een veulen staan die van een klein kind geleerd heeft hoe hij een halster om moet en hoe hij mee moet lopen. Dit kind wist niet hoe een paard geleid moet worden, had de kracht niet om hem even terug te zetten, heeft ontzettend lopen trekken aan het veulen. Gevolg is dat het veulen met jouw gaat lopen, hij is zo ontzettend sterk, loopt te trekken, en heeft helemaal geen respect meer voor de druk van het halstertouw. Bijzonder irritant.
Een veulen is "maar" een veulen, maar een veulen groeit wel uit tot een volwassen paard. En dingen die tijdens de opvoeding verkeerd zijn gegaan (zoals voetjes geven of meelopen aan het halster) zijn er later gewoon niet meer uit te krijgen.
Dus een aai over zijn snoet zal misschien wel irritant zijn, en op een manege waar kinderen voortdurend snoepjes lopen uit te delen zal het dier leren om te bedelen. Maar het geven van voetjes, het leren meelopen behoort in handen van mensen die weten waar ze mee bezig zijn, en zeer zeker niet bij kinderen op een manege....

Nimue
Berichten: 3309
Geregistreerd: 21-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 11:05

bliksemluver schreef:
maar ik ga het ook niet zomaar navragen of iets, de dochter van de eigenaars van de manege zit bij mij in de klas en als ze boos op je word of wat he, of haar moeder Scheve mond dan wil je ze echt niet kennen!


Kun je niet gewoon eens vragen, 'joh, die jonge ponies, hoe trainen jullie die nou?' of 'ik ben wel benieuwd hoe zo'n jonge pony nou verzorgd wordt. Komen ze veel op de wei?' ofzo?
Je kunt het toch vragen op een manier dat het niet direct als kritiek overkomt, maar gewoon als belangstelling?

Ik ben het wel met iedereen eens dat je van die ponies af moet blijven, hoor! Ze zijn van iemand anders, ze zijn nog jong, je weet niet wat ze doen... er kunnen ongelukken gebeuren, of je kunt iets verkeerd doen wat niet goed is voor de ponies. En dat zou je volgens mij zelf ook niet willen. Lachen

Als die ponies écht 24 uur per dag op een stand staan en er nooit afkomen vind ik het wel zielig, maar misschien staan ze 's nachts of 's ochtends als er nog geen lessen zijn wel lekker buiten? Zolang je dat niet weet kun je ook niet oordelen of ze zielig zijn of niet.

En ik vind je geen penny-meisje, hoor! Lachen Als ik zou denken dat er ponies 24 uur per dag, 7 dagen per week op een erg kleine ruimte staan, zou ik me ook 'zorgen' gaan maken. Maar misschien ben ik zelf stiekem ook wel een penny-meisje. Pling Knipoog

_Marjon_
Berichten: 10665
Geregistreerd: 02-04-03
Woonplaats: Geertruidenberg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-03 12:35

nou in de zomer staan ze 's nachts buiten, dat vindik dan wel goed! maar nu in de winter word er echt helemaal niks mee gedaan hoor! ik weet ook ongeveer wanneer de lessen zijn op alle dagen en als er lessen zijn staan ze binnen ja, maar die pony's doen niks als de manegepony's ook niks doen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 14:21

Het zou best eens kunnen dat iemand die maar 1x per week in de middag bij mij op de manege komt, ook denkt dat mijn paard altijd binnen staat en geen verzorging krijgt. Ze staat nl. altijd 's morgens buiten, rolt dan door alle bagger die ze tegenkomt en ziet er dan dus uit als een varken. De hoeven zitten 's avonds ook vol met mest en vlas, dusssssss........ Haha!

Did I make myself clear?

_Marjon_
Berichten: 10665
Geregistreerd: 02-04-03
Woonplaats: Geertruidenberg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-03 16:34

ja ik kom er 1x in de week omdat ik dan les heb ja! verder doe ik er niks

_Marjon_
Berichten: 10665
Geregistreerd: 02-04-03
Woonplaats: Geertruidenberg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-03 16:35

soms kom ik er trouwens wel langs hoor

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 17:11

Moet dan erg toevallig zijn als ze dan net los staan.
Dus die paardjes zijn NIET zielig, zet dat gewoon uit je hoofd!

_Marjon_
Berichten: 10665
Geregistreerd: 02-04-03
Woonplaats: Geertruidenberg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-03 17:40

nou sorry maar het is en blijft gewoon mijn mening... ik vind dat 2 jarige pony's geen hele dag in een stand hoeven te staan!

Heranda

Berichten: 16475
Geregistreerd: 01-04-03
Woonplaats: Nieuw- en Sint Joosland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 17:43

Ze vraagt het toch gewoon! Dan hoeft dit topic toch niet zo uit te lopen, alleen omdat ze jullie mening vraagt? Je kan toch gewoon normaal je mening geven, iedereen heeft toch een andere mening!

En ik kom er ook vaak genoeg lang als ik met me verzorgpony op buitenrit ga! Dan zie ik ook van alles, dan zie ik dat alles op stal staat, niks in de buitenbak los ofzo, of in de wei!

Nimue
Berichten: 3309
Geregistreerd: 21-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 18:28

Maar vráág nou eerst eens even of ze weleens buiten komen! Misschien staan ze wel 's ochtens vroeg buiten, of 's nachts, weet jij veel?
Zolang je dat niet weet kun je toch niet zomaar zeggen dat ze zielig zijn, en de eigenaar verwijten maken? Misschien is het wel helemaal onterecht.

_Marjon_
Berichten: 10665
Geregistreerd: 02-04-03
Woonplaats: Geertruidenberg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-03 18:35

over dat buiten staan weet ik nu wel, maar voor de rest... er word echt niks mee gedaan hoor! nog nieteens een wandelingetje mee gemaakt ofzo, ja als ze naar de wei gaan worden ze aan hun halstertjes mee genomen... die halsters zitten ook helemaal in die vacht... 1 van de 2 krijgt zelfs kale plekken! die halsters komen nooit af.

coydog

Berichten: 4694
Geregistreerd: 19-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 18:42

Er zijn meer mensen die deze manege kennen en niet iedereen is er even positief over.
Zelf ben ik er een keer gaan kijken omdat we wilden weten wat er waar is van de verhalen.
Ik denk dat die meiden gelijk hebben.

_Marjon_
Berichten: 10665
Geregistreerd: 02-04-03
Woonplaats: Geertruidenberg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-03 18:51

coydog schreef:
Er zijn meer mensen die deze manege kennen en niet iedereen is er even positief over.
Zelf ben ik er een keer gaan kijken omdat we wilden weten wat er waar is van de verhalen.
Ik denk dat die meiden gelijk hebben.


eindelijk iemand die ons geloofd Ach gut je moet er echt een keer geweest zijn! of meerdere keren...

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 19:08

bliksemluver schreef:
nou sorry maar het is en blijft gewoon mijn mening... ik vind dat 2 jarige pony's geen hele dag in een stand hoeven te staan!


Ik weet de ideale oplossing: koop ze allebei, en gooi ze nog een jaartje in de groep....Haha!

coydog

Berichten: 4694
Geregistreerd: 19-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 19:10

Ik zal er nog eens langs gaan,als het niet anders kan is het idd misschien wel een goed idee om ze op te kopen.

_Marjon_
Berichten: 10665
Geregistreerd: 02-04-03
Woonplaats: Geertruidenberg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-03 19:17

Cassidy"]
[quote="bliksemluver schreef:
nou sorry maar het is en blijft gewoon mijn mening... ik vind dat 2 jarige pony's geen hele dag in een stand hoeven te staan!


Ik weet de ideale oplossing: koop ze allebei, en gooi ze nog een jaartje in de groep....Haha!
[/quote]

hallo ik ben 16, ik heb nog nieteens geld voor 1 pony laat staan voor 2, ga volgende week ook aan andere pony verzorgen die op de manege staat dus ik zal wel zien of er wat met ze gedaan word, kom dan namelijjk bijna elke dag op de manege!

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 19:36

bliksemluver"]
[quote="coydog schreef:
Er zijn meer mensen die deze manege kennen en niet iedereen is er even positief over.
Zelf ben ik er een keer gaan kijken omdat we wilden weten wat er waar is van de verhalen.
Ik denk dat die meiden gelijk hebben.


eindelijk iemand die ons geloofd Ach gut je moet er echt een keer geweest zijn! of meerdere keren...
[/quote]

Maar in dat geval snap ik niet dat die meiden er nog rijden! Ik weet niet hoe de andere mogelijkheden zijn daar in de buurt.
Maar hier in de buurt is ook een manege die vreselijk slecht om gaat me manege ponies, ja dat is wel de goedkoopste manege. Maar toch ik zou er nooit gaan rijden