Royal gewond!

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Anouska

Berichten: 749
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Wassenaar

Royal gewond!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-12-03 12:02

Gisterenmiddag kreeg ik een telefoontje op m'n werk, van de eigenaresse van stal dat royal vast had gelegen en nu een erg dik oog had, of ze de veearts mocht bellen. Gelijk tegen haar gezegd dat ze dat altijd gelijk mag doen als zij denkt dat het nodig is.
Maar ik uiteraard giga in de stress, janken, trillen, roken en uiteindelijk ben ik van m'n werk weg gegaan en naar stal gecrosst.

Daar aangekomen wist ik niet wat ik zag! Het bleek niet alleen z'n oog te zijn, maar ook z'n knieen voor, z'n elleboog, z'n jukbeen en z'n kaak. Box onder de bloedvegen, oog onder het bloed en een zo groot als een halve tennisbal. Dierenarts kwam pas om kwart voor 6, dus ik ben eerst even naar huis gegaan om bij te komen en me om te kleden.

De DA heeft hem helemaal nagekeken en is het meest bezorgd om z'n elleboog en z'n oog. Die zijn hellemaal opgezwollen en kapot. Verder was hij iets gevoelig op z'n heup en over de knieen kon hij nog weinig zeggen.
Hij is zo zielig nu! Hij heeft onwijs veel pijn, waar hij geen pijnstillers voor krijgt omdat hij het dan weer kapot kan stoten. Hij eet heel moeilijk, alleen z'n hooi en een mandarijntje waar hij al moeite mee had.

twee keer per dag een kwartier stappen tegen de stijfheid (hij is gelukkig niet kreupel) en afwachten of het goed geneest.

De DA heeft hem ontstekingsremmers en vochtafdrijvers gegeven en morgen komt hij weer kijken. Ik was bang voor darmkronkels aangezien hij waarschijnlijk erg lang vast heeft gelegen omdat zijn deken zeik was van het zweet, maar daar was hij niet bang voor.

Vanmiddag komt de DA weer, ik hoop dat z'n benen meevallen. Ben gisteravond laat nog even gaan kijken op stal, hij was erg moe, stond te wankelen, maar durft natuurlijk niet te gaan liggen. Het oog was iets geslonken, maar de benen (allevier!!!!) ineens erg dik.

Ben benieuwd straks.

Toevallig, m'n moeder belt net en ze zegt dat hij inmiddels al wat meer kan zien omdat het oog alweer wat dunner is. De rest is nog wel erg gezwollen, maar hij is weer aardig macho aan het doen, is een goed teken voor z'n hoofd. Nu straks nog afwachten wat de DA over z'n benen zegt.......


Estragon

Berichten: 1666
Geregistreerd: 17-05-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-03 12:05

jeetje wat vervelend zeg!!!!! Ik hoop voor je dat het snel goed komt!
Sterkte!!

Lovers Estragon & Herlando Lovers

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-03 12:07

Och jeetje, dat is schrikken.

Veel succes en sterkte!

Taart naar eigen ontwerp? www.yourcake.nl / Ik ben niet labiel, ik ben emotioneel flexibel :D
A fool-proof method for sculpting an elephant: first, get a huge block of cake; then you cut away everything that doesn't look like an elephant...

Nimue
Berichten: 3309
Geregistreerd: 21-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-03 12:07

Hé, gelukkig dat het alweer ietsje beter gaat!
Altijd naar als er zoiets gebeurt; ik hoop dat hij er snel weer bovenop komt en dat alles weer goed komt!

Marlinde

Berichten: 383
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Voorschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-03 12:24

He anous, wat een verhaal weer. Ik hoop voor je dat royal weer snel opknapt. Dat arme ding, hij is zo braaf en dan gebeurt dit met hem. Ik kom gauw eens kijken bij je toppertje.

Trouwens ik wist niet dat je zulke mooie foto's had van Royal.

Sterkte en groetjes Marlinde en Malibu

Narigheid overkomt je, maar lijden is een keuze!!!

Anouska

Berichten: 749
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Wassenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-12-03 12:39

Ja, we moeten idd gauw weer eens afspreken. Ik ben ook wel benieuwd naar Malibu!!

Marlinde

Berichten: 383
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Voorschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-03 12:46

Met malibu gaat het boven verwachting, hij is wel erg afgevallen en kost veel moeite om hem op maat te krijgen. Hij is natuurlijk nooit echt dik geweest. Heb malibu ook sinds kort weer onder het zadel en gaat best goed, beetje onwennig. Ik zie over een maand wel weer.

Jullie hebben ook geen geluk hoor. Jij met Royal en desire met haar merrie weer. Het houdt niet op.

Hou mij op de hoogte over royal

Narigheid overkomt je, maar lijden is een keuze!!!

Mist

Berichten: 9442
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-03 18:59

brrr... dat is 1 van de ergste nachtmerries van een paardeeigenaar, op je werk gebeld worden dat je paard ziek is (doen mensen niet zomaar) Het overkwam mij ook vorige week, mijn baas riep mij via de radio op dat ik terug naar kantoor moest komen. Daar aangekomen bleek dat mijn buurvrouw gebeld had dat 1 van mijn paarden al 1.5 uur plat in de wei lag! Na de DA gebeld te hebben ben ik gelijk naar huis geraced....bleek het gelukkig "maar" een hoefzweer te zijn (dat idiote paard van mij dacht : staan doet pijn, dan ga ik maar liggen) een echte drama-queen dus.

Ik hoop dat hij/zij snel weer de oude is !

Solide

Berichten: 5481
Geregistreerd: 06-04-03
Woonplaats: Ergens in het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-03 19:07

Zo dat lijkt me heel erg eng om je paard zo te zien. Heel veel sterkte en ik ga voor jullie duimen dat het allemaal goed gaat komen. Hou ons even op de hoogte als je wil...

Wacht niet op later. Als later iets eerder komt, ben je te laat....

Op het eind van mijn geld hou ik altijd een stuk maand over......

Odin

Berichten: 2503
Geregistreerd: 26-04-03
Woonplaats: Haarlemmermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-03 21:33

O jakkes, wat een pech zeg!
Vreselijk om je paard zo te zien, met al die verwondingen...
Hopelijk knapt hij snel een beetje op en is er niks ernstigs beschadigd.
Sterkte ermee!

27-10-13: Weer eens wat rijfoto's: http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=198&t=1748038
Romanov (Rubin Royal x Ramino x Weltmeister [OLD]): M2 + 6 dressuur

Anouska

Berichten: 749
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Wassenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-12-03 12:44

Update:

Het gaat gelukkig weer een stuk beter met m'n mannetje! Een dag later was z'n oog weer een cm meer open en gister was hij alweer bijna helemaal open. De dierenarts komt hem elke dag nakijken en zijn medicijnen geven en is heel tevreden over het herstel.
Het blijkt ook dat de beenbanden van z'n deken erg lang tussen z'n lies en ballen hebben gezeten, maar dat is gelukkig alleen een flinke schaafwond. Z'n knie is nog wel dik, evenals z'n kogel, maar dat komt waarschijnlijk door de wonden. Hij is niet kreupel en z'n elleboog is ook bijna genezen, dus ik hoef me waarschijnlijk niet druk te maken over blijvend letsel. Elke dag twees keer stappen, afspuiten en masseren, de wonden vet houden met babyolie en dan is hij snel weer de oude!
Hij gedraagt zich weer lekker als een jonge hengst, dus dat is in mijn ogen een heel goed teken!

_Tanja_

Berichten: 5860
Geregistreerd: 21-12-02
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-03 14:34

Jeetje wat erg zeg ... gelukkig gaat het weer wat beterder met hem !! *LOL*

Iig veel sterkte ermee en veel beterschap voor je paardje Ach gut !!!

Time flies when you're having fun!
Hij is eindelijk van mij :D
[RT-HAW] Brendon (fries) voor het eerst op HAW

Yvette90

Berichten: 3764
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Zwartewaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 14:02

sterkte!!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Tieme, Vagabondo en 28 bezoekers