waterleiding bevroren

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Chantal

Berichten: 4910
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-03 22:48

oww mijn waterbakje is kapot gesprongen (de leiding)

Lastig!!

appie_rulez

Berichten: 1177
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 16:49

gelukkig voor mij kan ik mijn leidingen los van elkaar ( iedere stal apart)
afsluiten en zijn mijn emmers groot genoeg voor een avond en een nachtje... als ik dan weer kom haal ik ze 1 voor 1 de stal uit... en laat ik ze in een andere stal drinken... ( waar de leidingen niet bevriezen)

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 17:04

Gelukkig is er na 3 dagen vorst, nog steeds niets gesprongen op stal!!!

Mijn vriend is zelf loodgieter/dakdekker, maar vorig jaar hebben de leidingen het toch zwaar te verduren gehad... Hij's namelijk dan niet zo snel met het maken van de stukken.

Noble-Girl

Berichten: 2020
Geregistreerd: 08-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 17:12

Bij mijn vorige stal had ik ook een buitenstal waarbij de leidingen bevroren en moesten we 's avonds de emmers vullen. De rest van de dag deden ze dat zelf.
Nu sta ik op een stal waar de leidingen niet bevriezen OK dan! En kunnen we van de stallen open of dichte stallen maken dmv mooie geïsoleerde schuifdeuren echt toppie Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 17:38

Mijn ouders gebruiker Thermolint. Werk geweldig. Dat lint houd je waterleiding standaar op een aantal graden boven 0.

Als je de kraan bijvoorbeeld in de winter een nacht niet hebt gebruikt, dan komt er eerst warm water uit Lachen

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 18:10

Dat thermolint werkt bij ons niet, dan zouden we eerst een goeie 100 meter moeten aanschaffen, onder de grond moeten leggen en dan nog achter naar boven moeten halen.