Het geheim van het verkopen.. Wie helpt?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

xTammyy

Het geheim van het verkopen.. Wie helpt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-14 16:12

Bokkers!
Ik zit een beetje met de handen in het haar.
Afgelopen mei is er een shethengst bij mij gedumpt. Mijn (inmiddels ex) schoonzus dacht het leuk te vinden om een veulen te kopen maar ze heeft zich hier enorm in vergist. Toen het uit ging met mijn broer heeft ze maar besloten het beestje aan mij te geven. Ik kreeg letterlijk zijn paspoort in mijn handen geduwd met de woorden dat ik vast beter voor hem kon zorgen.
Dit heb ik ongeveer een half jaar met veel plezier gedaan en ik heb de pony enorm zien groeien en hij werd echt een maatje. Helaas moest ik voor mijn studie verhuizen en ook mijn paard is toen mee gegaan.
Ik had alles al gepland maar hierbij natuurlijk geen rekening met die kleine gehouden.
De shet staat nu bij mijn vorige buurvrouw gestald, maar ik heb helaas al verschillende woordenwisselingen met haar gehad omdat er nu soms dingen gebeuren waar ik het niet mee eens ben of achter mijn rug om. Ik vind het enorm jammer dat de vriendschap met haar nu op de klippen dreigt te lopen door iets waar ik nooit om heb gevraagd.
De pony staat nu zelfs gratis op internet, maar helaas alsnog geen echte interesse. Sinds november staat hij al te koop maar helaas. De enkele reactie die wel eens komt is of hij geruind kan worden (op mijn kosten dus), of er spullen bij zitten en of ik hem naar "verweggistan" wil brengen. Natuurlijk niet letterlijk, maar om nou 'even' 2 uur heen en weer terug te rijden vind ik nogal veel gevraagd, zeker omdat ik geen eigen trailer heb.

Daarom ben ik opzoek naar de gouden tip. Hoe ziet een goede advertentie eruit? Alvast bedankt!

Urion

Re: Het geheim van het verkopen.. Wie helpt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 16:17

Ik zou hem sowieso ruinen dat helpt wel een boel. Daarbij dan niet gratis weg doe maar voor castratiekosten, als je dat nog terug wilt hebben. En ja, heen en weer rijden kun je wel doen maar dan tegen vergoeding, zet dat ook in de adv. Dan weten de mensen gelijk waar ze aan toe zijn.

Lente76

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 16:20

Heb even naar je advertentie gekeken maar je moet betere foto's maken. Knap hem even op en maak er 'statiefoto's' van. Dat scheelt al een hoop. Zeker als hij zijn *piep* er niet uit heeft hangen.
En je tekst dat je 'overhand' moet hebben laat een koper denken dat hij heel dominant is.
Schrijf wat meer over hoe leuk hij is, wat hij nu kan, etc.
Meer info doet begeren.

xMathilde

Echt spijtig dat ik van mijn vader geen weidemaatje er bij mag voor mijn paard, anders kwam ik hem direct ophalen.

Wat Urion zegt is denk ik inderdaad wel een goede. Gratis is toch iets wat mensen een beetje afschrikt. Tenminste ik denk dan meestal direct, wat is er mis met het beestje.

Een recentere foto zou ik als koper waarderen denk ik.
Laatst bijgewerkt door xMathilde op 07-01-14 16:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Vjestagirl

Ik denk dat hét geheim is om steengoede foto's te hebben. Van die foto's waar iedere penny van gaat kwijlen zeg maar. En idd, laten ruinen, dat hoeft niet eens zo duur te zijn.

xTammyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-14 16:22

Dankjewel voor de snelle reacties! Ik ga er mee aan de slag, maar helaas heb ik weinig recente foto's van hem..

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 16:22

Tut hem eens op en maak wat betere foto's! Laten ruinen kan ook helpen en dan kun je gewoon de prijs vragen die je voor het castreren hebt betaald. Gratis schrikt mij vaak ook af inderdaad. Verder heb je eigenlijk 0 info in de advertentie. Wat kan die? Wat is zijn karakter? Voor wat voor huisje is hij geschikt? Heeft hij speciale streken waar je rekening mee moet houden? Is hij beleerd voor de kar of verkeersmak etc.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 16:23

Ik zou m ook laten ruinen en m asnbien tegen de castratie kosten.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 16:25

Betere foto's. diertje is nu 85 cm dus zal een leuke maat worden, voor mennen enz. Maak mooie foto's met zijn kleine jongen binnenboord en castreren hoeft niet duur te zijn, vraag de plaatselijke vee arts of hij dit aan huis wil doen. Dan vraag je vijftig euro voor de pony, als ruin is hij dat wel waard.

Caesar

Het geheim van verkopen?? Er moeite voor doen...

Vjestagirl

xTammyy schreef:
Dankjewel voor de snelle reacties! Ik ga er mee aan de slag, maar helaas heb ik weinig recente foto's van hem..

Dan moet je die keertje maken. Pak hem in het weekend eens uit het land, goed poetsen, hoefjes in het vet, manen uitborstelen, misschien heb je een leren halstertje voor hem (of een mooi setje van halstertje en bijpassend touw)?

En dan ergens met een nette achtergrond (verhard stuk voor een heg) een paar goede foto's van hem maken. Netjes laten staan, hoofd fototje erbij.

Edit: serieus, waarom durft niemand penis of piemel te zeggen?

Binoche

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 16:31

Ik heb een beetje dezelfde ervaring, had mijn merrie gratis te lease aangeboden en kreeg enkel reacties in de zin van wat betaal je ervoor als ik haar neem (grrr, mogen ze niet al blij zijn dat ze haar gratis mogen gebruiken?), kan je haar brengen (200 km ver) en wat voor spullen heeft ze... Heb de gratis vervangen door notk en nu valt het al wat beter mee ;-)

xTammyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-14 16:36

Vjestagirl, besef je wel dat ik nu op 1,5 uur reizen woon en dus niet altijd het geld en tijd om naar hem toe te gaan.
Er staan nu al recentere foto's bij :)
Denk dat de advertentie nu al beter is, had dat wat er eerst stond ook in een soort opwelling geschreven na weer een woordenwisseling dusja :o

Edit: Ohja, nu zomaar castreren is denk ik geen optie. Ik heb er het geld niet voor (werkloze studente en het geld dat ik heb bewaar ik voor mijn paard) en ik denk niet dat mijn moeder wilt bijspringen.. Helaas.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 16:39

xTammyy schreef:
Vjestagirl, besef je wel dat ik nu op 1,5 uur reizen woon en dus niet altijd het geld en tijd om naar hem toe te gaan.
Er staan nu al recentere foto's bij :)
Denk dat de advertentie nu al beter is, had dat wat er eerst stond ook in een soort opwelling geschreven na weer een woordenwisseling dusja :o

Jij vraagt wat het geheim van verkopen is. Het geheim van verkopen is een perfecte advertentie met perfecte foto's. Als je die niet hebt moet je ze maken. Als je ze niet kunt maken, dan wil je blijkbaar niet écht van het diertje af, anders nam je de tijd en de kosten wel voor lief :).

Dat is geen beschuldiging, maar (heel cru) een feit. Dat je het geld voor de reis niet kunt missen: dan moet je het geen sluitstuk maken op je budget. Je vindt andere dingen belangrijker en dat mag. :)

drenterxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 16:43

Goede foto's, en ook niet 1 maar echt een paar.

Een hoop informatie in de tekst, niet bijvoorbeeld:

Hengst, geboren op ##-##-####
Lief karakter bij interesse graag bellen
##-########

Maar echt wat meer tekst.

Ook niet te lang, en ook erbij waar de pony staat, de rede van verkoop en wat de pony er allemaal bij krijgt.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 16:49

Wellicht is de buurvrouw ook wel bereid om wat mooie plaatjes van hem te maken ?
Zij wil waarschijnlijk ook graag van hem af ...

Anders een plekje bij jezelf in de buurt zoeken en hem ophalen ?
Kun je vanuit je thuispositie zelf alles regelen zonder ruzie te krijgen ;)

xTammyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-14 16:49

Heb je helemaal gelijk in Vjestagirl, maar ik denk niet dat ik hem er nu mooi uit kan laten zien in die berenvacht van hem, maar kan het wel aan vriendinnen vragen die nog wel dichtbij hem wonen.

xTammyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-14 16:50

Zal het subtiel zeggen, de buurvrouw is niet zo heel handig met camera's dus echt goede foto's komen er dan niet uit denk ik. Toen haar paard moest worden verkocht heeft ze ook iemand anders daarvoor gevraagd :=

Plekje hier in de buurt is in de toekomst een optie ja, maar het speelt ook mee dat hij heel goedkoop bij de buurvrouw mag staan.

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 16:51

Ik zou alsnog wel een symbolisch bedrag vragen, 50 euro bijvoorbeeld. Als ik een gratis paard zie vraag ik me gelijk af wat er mis mee is. Ik zeg niet dat er iets mis is met je paard maar mij schrikt het persoonlijk af. De foto's zijn al veel beter en de inhoud van de advertentie zelf ook!

koenlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 16:54

Ik zag ook altijd enorm op tegen castreren (hoop geld/gedoe/naverzorging) en daarom nooit een hengst gekocht. Tot ik het perfecte hengstveulen tegen het lijf liep en hij met twee jaar toch echt geholpen moest worden. En ik kan alleen maar zeggen dat het echt 100% is meegevallen. Mijn paard is liggend geholpen (dus onder narcose, is duurder) door twee dierenartsen. Totaal was ik 166.- kwijt voor mijn grote paard incl. alles. Hij heeft erna nog twee dagen buiten gestaan ipv op stal en ik heb er geen omkijken naar gehad.

Staand castreren is vaak nog goedkoper en zeker voor zo'n kleintje. Daarbij kost hem aanhouden ook geld neem ik aan. (maar ik kan natuurlijk niet in jou portomonee kijken).

xMathilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 17:05

Advertentie is een stuk verbeterd nu, hopen op positief resultaat! :)

xTammyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-14 17:08

Het is niet dat ik tegen het castreren op zie hoor, maar ik vind het zelf onnodig.
Hij is braaf in omgang zolang je consequent bent, dus in mijn ogen hoeft hij niet te worden gecastreerd, maar ik kan me voorstellen dat een ander dit wel wilt.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 17:11

Veel stallen staan geen hengsten toe, ook niet op dat formaat. Zelf zou k er ook niet blij van worden als er in de wei naast mijn merrie een hengst loopt, hoe klein ook.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 17:13

Ik begrijp dat het voor jou niet nodig is maar de kans op verkoop neemt wel met factor 20 toe.

PH_Jump

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 19:17

Ik kan eventueel hier op stal vragen als we nog een shet (tijdelijk) kwijt kunnen..
Zelf heb ik nu ook shet staan,en hij zal er leuk bij passen....