Stranger! Asielhond...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
mickydo

Berichten: 3881
Geregistreerd: 20-09-03
Woonplaats: Zaanstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-03 22:01

Wat een onwijs leuke hond die stranger

Ik zou hem zo willen hebben , maar helaas heb ik er geen tijd voor

fulltime baan , paard en nog belangerijker ik woon maar op een flatje is niet eerlijk tegenover de hond Verdrietig

Erg jammer ik mis het namelijk onwijs een hond in huis Huilen

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-03 22:16

Dat gaat best hoor... Als je hem maar genoeg aandacht en beweging geeft. Meenemen naar het paard, naar de bossen, etc.. Desiree doet het ook...

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 11:12

Yep, dat is waar. Overigens werk ik wel veel maar mijn hondje kan overdags naar mijn ouders toe. Dat wil dus wel zeggen dat ik haar voor het werk er naartoe breng en haar erna weer ophaal. Natuurlijk moet je die mogelijkheid wel hebben. MAar omdat ik ver van mijn ouders vandaan ga verhuizen, zal ik in de toekomst nog slechts halve dagen gaan werken. Verder gaat polle altijd mee naar mijn paarden, of naar het winkelcentrum, of op visiste.. waar ik ook ga, ze gaat mee. Ze is ook rustig en goed opgevoed dus dan is dat niet zo'n probleem.

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-03 11:56

Niet dat ik je wilde overhalen hoor Mickydo, maar ik moest ineens aan Desiree denken Haha!
Als je denkt dat het niet gaat lukken moet je het niet doen...

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 12:35

Wat super van jullie zeg!!
Geven ze gewoon de hond mee?
Misschien moet ik dat ook eens doen. Ik vind het super om lekker met een hondje te wandelen en te spelen.
Heb zelf wel een hond, maar die is al 15.. En al doodmoe na een rondje om het huis. Clown

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-03 12:44

Nou nee, niet zomaar. De eerste keer moesten we onze paspoorten inleveren. Nu hoeft dat niet meer omdat ze ons kennen. Ik zag alleen dat je 16 bent. Ik weet niet of ze de verantwoording van hun honden in jouw handen willen leggen. Ook heb je geen auto om naar de bossen te rijden... Maar je kunt het altijd vragen Clown

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 12:57

Maar dan bedoel ik wel samen met mijn vader of broer. Knipoog
Ik weet nog wel dat ik vroeger met mijn broer altijd de hondjes uit ging laten daar in de omgeving. Mijn broer is er toen ook nog gaan werken.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 12:58

ik ga er niet naartoe. Kan er niet tegen. Het liefst zou ik dan ook minstens 1 hond mee willen nemen. MAar er zijn overigens heel veel vrijwilligers die er geregeld naar toe gaan om te helpen met het uitlaten van de honden.

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-03 13:03

Uhm niet in Eindhoven Desiree... Door de weeks mag je ze niet meenemen naar de bossen omdat ze dan in hun hok moeten zitten om een nieuw baasje te vinden. Zondags zijn wij de enige die komen om honden uit te laten... De zondag bestaat alleen uit vrijwilligers die de hokken schoonmaken, voeren, de honden op afgezette plaatsen loslaten. Een enkeling wordt in de omgeving uitgelaten, maar is toch anders als in de bossen he. Wel goede mensen hoor!

En Nathalie, ik zou het gewoon proberen. Bel ze op en vraag het gewoon...

Sando
Berichten: 4312
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: Waalre

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 13:14

Echt een toppie actie hoor !
Super ! Sommige honden zitten er al zolang.
Aan de foto`s te zien, krijg je wel leukerds mee !
Ik zou het ook niet kunnen denk ik. Ik zou ze allemaal wel willen houden.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 13:15

Sando schreef:
Ik zou het ook niet kunnen denk ik. Ik zou ze allemaal wel willen houden.

Of de hond daarna weer meegeven aan de asielhouder zodat hij zijn ren weer in kan.... Verdrietig

nee, ben ik mentaal echt niet tegen op gewassen, ik zou het wel willen hoor. maar ik kan het niet.

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-03 13:22

Wij dachten eerst ook dat het sneu voor die honden is dat ze daarna weer terug moeten in hun hok. Maar wat blijkt... ALLE honden staan te springen om weer terug te gaan naar het asiel, weten ook allemaal de weg naar de poort, en springen tegen de deur aan als die nog niet open is. Zo slecht zullen ze daar wel niet voelen denk ik...

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 13:38

DAt is wel fijn voor me om te weten. Ik ga namelijk altijd bij een asiel weg met mijn ziel onder mijn arm.

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 13:58

Desiree schreef:
DAt is wel fijn voor me om te weten. Ik ga namelijk altijd bij een asiel weg met mijn ziel onder mijn arm.


ik dus ook!

vooral als we steeds een kat van een jaar of 2/3 mee naar huis namen, en dat er dan dus katten van een jaar of 7/8 achtrbleven, tsja een wat oudere kat willen mensen niet zo snel
al hebben we een kat van 18 gehad

denk dat ik dat met de honden ook zou hebben, beetje een schuldgevoel dat ik ze niet allemaal mee kan nemen

en als ik ze bv zou gaan uitlaten dan lijkt het me ook moeilijk om ze daarna wee terug in hun hok te doen

maar als ze zoals je zegt echt graag weer terug willen, dat hebben ze het er gelukkig goed, is eigenlijk wel een beetje een opluchting om dat te horen!

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 14:20

Ik heb zelf in het asiel in Zwolle gewerkt. Daar werden niet zomaar honden meegegeven.
Alleen soms aan vrijwilligers die ook schoonmaakwerk deden en die we goed kenden, die mochten wel eens met een hond wandelen, maar dan in de buurt en die mochten niet meegenomen worden in een auto ofzo.

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-03 21:09

Ik rijdt er zelfs mee naar het strand, en dat is ong 2 uur rijden met de auto...

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-03 11:15

Ik ben wel benieuwd wie het eens gaat proberen om een hond uit het asiel mee te nemen naar de bossen. Houden jullie me op de hoogte dan???

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-03 11:26

Misschien dat ik het nog een keer ga doen, samen met Stefan. Eens kijken of ik hem over kan halen. En dan vragen we bij het asiel een niet al te leuke hond....

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-03 11:29

hahaahaaa... neem een grote hond, dat is vaak voor de meeste mensen makkelijker te weerstaan als kleine honden!

Tigger
Berichten: 3903
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-03 12:01

Wat een leukerd!
Ik vind het reuze dat jullie dit doen... Ontzettend goed idee. Ik heb er nog nooit van gehoord... dat zoiets kan..

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-03 18:31

Dat had ik ook niet... Ik heb het ook gewoon gevraagd.

StalDoorstap

Berichten: 6691
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-03 22:53

Hoi Griebels,
Ik ben eigelijk tegen het fokken van honden en katten, juist omdat de asiels al overvol zitten.
toch hebben mijn eigen 2 honden mij verrast met als gevolg een nest met 4 pups.

1 heb ik zelf gehouden, 1 weggegeven aan een vriendin.
2 Heb ik op marktplaats verkocht, aan erg aardige mensen, waar ik nu nog minimaal wekelijks contact mee heb!!!
Tip:
als je genoeg geld voor de hond vraagt, vallen mensen die kwade enóf handelsbedoelingen hebben al af.
Bovendien kun je STAAN op blijvend contact, dat heb ik ook gedaan.
een advertentie met foto (!) op marktplaats helpt echt is mijn ervaring.
Het asiel moet t er wel mee eens zijn natuurlijk.

Kyno

Berichten: 10422
Geregistreerd: 07-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-03 09:25

Stranger is echt gaaf!! Jammer dat we al een hond hebben Scheve mond (al zou ik die nooit kwijt willen hoor Knipoog )

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-03 11:30

Natasha schreef:
Hoi Griebels,
Ik ben eigelijk tegen het fokken van honden en katten, juist omdat de asiels al overvol zitten.
toch hebben mijn eigen 2 honden mij verrast met als gevolg een nest met 4 pups.

1 heb ik zelf gehouden, 1 weggegeven aan een vriendin.
2 Heb ik op marktplaats verkocht, aan erg aardige mensen, waar ik nu nog minimaal wekelijks contact mee heb!!!
Tip:
als je genoeg geld voor de hond vraagt, vallen mensen die kwade enóf handelsbedoelingen hebben al af.
Bovendien kun je STAAN op blijvend contact, dat heb ik ook gedaan.
een advertentie met foto (!) op marktplaats helpt echt is mijn ervaring.
Het asiel moet t er wel mee eens zijn natuurlijk.



Uhm, het kan aan mij liggen... Ik snap jouw doel van je verhaal niet. Verward

Als het alleen gaat over Stranger te koop op marktplaats te zetten... In een eerder bericht van mij in dit topic staat geloof ik al dat ik dat niet ga doen (mag wel van het asiel). Op marktplaats weet je niet waar die terrecht komt, en hier zitten alleen maar dierenliefhebbers. Vandaar dat ik hem hier neer heb gezet. Ik blijf me namelijk wel verantwoordelijk voelen als het later een niet zo goed baasje blijkt te zijn...

Tess
Berichten: 982
Geregistreerd: 26-04-01
Woonplaats: Mierlo-hout

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-03 11:34

Voor mensen die interesse hebben; kijk eens op www.dierenasiels.com , dit is een hele uitgebreide site waar je werkelijk van alles over de asiels en hun tijdelijke bewoners kunt vinden.