shire pleegt zelfmoord i.v.m. liefdes verdriet

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nimue
Berichten: 3309
Geregistreerd: 21-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-03 22:36

dapperdier schreef:
Als je een verhaal voor de helft verteld vult de luisteraar zelf de helft in.

het medium is daar erg goed in...

Daarom ga ik zelf eens een kijkje nemen, als ik mag.... en dan zo min mogelijk info laten vallen, en kijken wat ze er dan van maakt.

Ik wil natuurlijk graag geloven dat ze míj niet voor de gek zal kunnen houden. Pling

Jorie

Berichten: 3093
Geregistreerd: 07-08-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-03 23:08

Ik vond het meer banketstaaf voor de eigenaresse. Daar werd gewoon even tegen gezegt dat ze het paard niet genoeg liefde had gegeven en zadelt haar daarna ook even met schuldgeveol op dat ze een ander paard erbij had moeten zetten en dat het dus eigenlijk haar eigen schuld was.
Tuurlijk kunnen we nou een hele discissie gaan voeren over hoe ze het voorkomen had, maar het is gebeurt en ze zal er best van geleert hebben.
Maar nu gaat die fijne dierentolk nog effies zout in de wonden gooien....
Lijkt me not handy!!!

FasHi0n

Berichten: 91
Geregistreerd: 16-11-03
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-03 23:11

Hmm best raar verhaal... maar je weet maar nooit misschien is het wel waar!! best goeie gedachten vind ik zelf..!! ik hoop niet dat het zo bij Michael is gegaan dat hij express een ongeluk veroorzaakte omdat hij dood wou.. ookal was hij al verkocht toch hoop ik niet dat die mensen hem zo mishandelt hebben dat ie dood wou.. NARE GEDACHTEN Verward Verward

Amy77
Berichten: 11262
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Op de mooiste plek in Drenthe :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-03 23:26

Sammm schreef:
Ik vind het een beetje een vaag verhaal.

Paarden hebben geen gevoelens als spijt, of schuldgevoel. Scheve mond



Hai, nou hier wil ik wel ff op inhaken, ben van mening dat paarden wel zeker intelligent zijn en ook last hebben van schuldgevoel. Als je bv van je paard afvalt door zijn streken, dan weet hij dat want A; hij vlucht want denk ow ships krijg nu op mijn flikker of B; hij stopt meteen en gaat aan je snuffelen van de schrik. Dit is maar een simpel voorbeeld.

Ook ben ik er heilig van overtuigd dat er mensen met dieren kunnen praten, ik mag zweverig klinken of wat dan ook, maar deze dierentolk heb ik maar 1 keer gezien en vind haar niet goed, ze zegt dingen die elk mens kan verzinnen. Maar nogmaals dat baseer ik op 1 uitzending. Paarden kunnen echt wel verdriet hebben en daardoor wegkwijnen etc..maar voor de trein springen?Express? Nee, dat denk ik niet. Wel geloof ik dat hij zich niet begrepen heeft gevoelt, dat hebben veel paarden, dat merk je met rijden als iets niet gaat zoals jij t wilt of wat dan ook.

cissie
Berichten: 6176
Geregistreerd: 23-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-03 23:35

Ik heb dit prog. nog niet gezien, maar moet geloof ik toch een keertje kijken, want dit klinkt vrij bizar.
Er zijn meedere gevallen bekent waarbij vermoed wordt dat paarden zelfmoord hebben gepleegd, door zichzelf op te hangen aan het halster, of in een sloot te springen (zoals bij 1 van onze ponys is gebeurt), volgens onze da (zo nuchter als wat) is dit mogelijk en sluit ook de verschillende zelfmoord acties van slachtpaarden niet uit.

Of er ook echt mensen zijn die met dieren kunnen praten dat betwijfel ik, het zullen misschien mensen zijn met een extra ontwikkeld zintuig die dmv lichaamtaal of verhalen van de eig een verhaal kunnen maken.

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-03 23:35

Kimberley77 schreef:
Als je bv van je paard afvalt door zijn streken, dan weet hij dat want A; hij vlucht want denk ow ships krijg nu op mijn flikker of B; hij stopt meteen en gaat aan je snuffelen van de schrik. Dit is maar een simpel voorbeeld.



Dit verklaar ik gewoon doordat het paard daadwerkelijk is verschrokken en een vluchtreactie toont, ofwel in zijn geheugen heeft opgeslagen dat hij bij dezelfde gebeurtenis in het verleden ee pak rammel heeft gehad, daardoor weet dat hij in de fout is en reflexmatig de benen neemt.
Als hij blijft stilstaan heeft dat voornamelijk te maken met kuddegevoel, de leider blijft achter en het paard gaat niet alleen op stap... Dat is gewoon het paard zijn geheugen en aangeboren reflexmatig gedrag, heeft niets met schuldgevoel te maken (altans zo verklaar ik zulke sitaties)

Je mag paarden nu eenmaal niet met mensen vergelijken. Zij hebben echt niet dezelfde ingewikkelde emoties als wij. Ze kunnen wel bang zijn, en boos, en opgewekt... Maar ze kunnen zo geen rationele gedragingen gaan vertonen en dingen "denken" zoals wij mensen denken.

Amy77
Berichten: 11262
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Op de mooiste plek in Drenthe :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-03 01:04

ze zullen idd niet denken zoals wij denken anders waren ze wel mens geweest, maar toch...

Elise

Berichten: 1987
Geregistreerd: 05-11-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-03 10:51

Dat hij denkt dat hij niet meer wil leven zou ik nog kunnen geloven maar hij zou de link spoorlijn-trein-aanrijding nooit kunnen leggen...
Maargoed, ik was er niet bij en zeg nooit nooit.

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-03 11:07

xKatleentjex"]
[quote="Kimberley77 schreef:
Als je bv van je paard afvalt door zijn streken, dan weet hij dat want A; hij vlucht want denk ow ships krijg nu op mijn flikker of B; hij stopt meteen en gaat aan je snuffelen van de schrik. Dit is maar een simpel voorbeeld.



Dit verklaar ik gewoon doordat het paard daadwerkelijk is verschrokken en een vluchtreactie toont, ofwel in zijn geheugen heeft opgeslagen dat hij bij dezelfde gebeurtenis in het verleden ee pak rammel heeft gehad, daardoor weet dat hij in de fout is en reflexmatig de benen neemt.
[/quote]

Hmm, en wanneer het paard nog nooit eerder een ruiter van zijn rug heeft gegooit?
Ik heb mijn pony zelf ingereden, en de 1e keer dat ik eraf viel, nam ze een spurt, maar ik lag op de grond, en toch kwam ze langzaam aan naar me toe om me te besnuffelen. Er was toen echt te zien dat zij zich schuldig voelde.
Hetzelfde wanneer zij mij voor de 1e x beet en trapte.

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-03 11:09

Trouwens, ik vind het echt heel vaag.
Heeft deze Shire zich écht voor de trein gegooit? Als hij niet dood wilde wat deed hij daar dan?
Een trein is iets waar veel paarden angstig voor zijn. Waarom bleef deze Shire op de rails staan terwijl er een trein aankwam?
Maar toch, kan een paard de connectie voor de trein = dood wel leggen?

Lautjuh123

Berichten: 5174
Geregistreerd: 20-10-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-03 12:02

Ik geloof hier niks van! Een paard kan nieteens denken, een paard reageert uit instinct!
een paard kan helemaal niet denken: hey ik heb liefdesverdriet..

echt belachelijk dit programma Scheve mond

Maarten

Berichten: 4185
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-03 12:40

Ik kan er met mijn hoofd niet bij dat dieren dergelijke linken kunnen leggen. Een dier heeft nog altijd een instinct om te overleven. Ik ga er even vanuit dat een dier ten alle tijde gehoor geeft aan dat instinct…

Een paard kan onmogelijk de link leggen dat hij gedood kan worden door een trein omdat het hem naar alle waarschijnlijkheid nooit geleerd is dat een trein de kracht heeft om hem schade te berokkenen. Kijk eens naar jezelf. Je ouders hebben je altijd verteld dat je dat fel-gekleurde goedje wat lijkt op limonade in het gootsteenkastje niet mag drinken (of zelfs maar mag aanraken). Ze hebben je verteld dat je daar dood aan kunt gaan. Jij legt de link, gootsteenkastje, felgekleurd drankje, drinken, dood. Zouden je ouders je nooit hebben verteld dat je dat felgekleurde drankje niet mag drinken dan zou jij er totaal geen gevaar in zien om dat goedje in het gootsteenkastje vrolijk op te drinken want jij associeert het niet met de dood.

Men maakt mij niet wijs dat de eigenaar tegen de Shire heeft gezegd dat hij niet voor de trein mag springen want dat kost hem zijn leven…

Ik geloof best dat dieren erg intelligent zijn en bepaalde dingen heel goed kunnen leren (anders was ik nu niet zover gekomen met Kim Haha! ), maar er zijn grenzen aan het associatief vermogen van dieren IMO

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-03 13:41

Feetje schreef:
Pas maar op Debo, dalijk springt Mexx nog van een flat ofzo Knipoog


net als treinen hebben we die hier gelukkig ook niet Haha! Knipoog

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-03 14:09

Nathalie"]
[quote="xKatleentjex"][quote="Kimberley77 schreef:
Als je bv van je paard afvalt door zijn streken, dan weet hij dat want A; hij vlucht want denk ow ships krijg nu op mijn flikker of B; hij stopt meteen en gaat aan je snuffelen van de schrik. Dit is maar een simpel voorbeeld.



Dit verklaar ik gewoon doordat het paard daadwerkelijk is verschrokken en een vluchtreactie toont, ofwel in zijn geheugen heeft opgeslagen dat hij bij dezelfde gebeurtenis in het verleden ee pak rammel heeft gehad, daardoor weet dat hij in de fout is en reflexmatig de benen neemt.
[/quote]

Hmm, en wanneer het paard nog nooit eerder een ruiter van zijn rug heeft gegooit?
Ik heb mijn pony zelf ingereden, en de 1e keer dat ik eraf viel, nam ze een spurt, maar ik lag op de grond, en toch kwam ze langzaam aan naar me toe om me te besnuffelen. Er was toen echt te zien dat zij zich schuldig voelde.
Hetzelfde wanneer zij mij voor de 1e x beet en trapte.
[/quote]

Mij lijkt dat ook gewoon instinct te zijn. Je pony had zich totaal niet verwacht dat je eraf kon vallen, verschrok zich daardoor en nam de benen. Toen ze zich terug veilig voelde, draaide ze zich om om te kijken waarvoor ze eigenlijk was geschrokken. Typisch paarden, eerst wegrennen als ze menen dat er iets engs is, dan pas omdraaien om te kijken waarvoor ze nu eigenlijk zijn weggevlugd. En dan zag hij dat er helemaal geen roofdier was, maar een (hoger) lid van de kudde die achtergebleven was. En hij voelt zich veiliger bij jouw, dus komt hij terug en wacht op zijn baasje en motiveerd jouw een beetje om terug door te gaan door met zijn neus te snuffelen. Volgens mij had hij geen schuldgevoel, maar accepteerde hij jouw, voelde hij zich veilig en bleef hij je trouw Knipoog

Spetterlover
Berichten: 17862
Geregistreerd: 01-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-03 14:11

Margreet schreef:
Yeah right...

Als een paard bewust zelfmoord zou kunnen plegen, dan ken ik nog wel wat drama's waarbij een paard zichzelf een hoop ellende had kunnen besparen door er tijdig uit te stappen.


Ja dat denk ik ook wel .. ik geloof er ook niet zo in

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-03 19:00

mijn ma vertelde dat er in dat progamma een lesbische cavia was hahahahaha

Beber

Berichten: 2437
Geregistreerd: 09-09-03
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-03 19:19

Toch heb ik ook een keer meegemaakt dat een paard zelfmoord wilde plegen.
Dit paard had hele zware koliek en na een paar uur pijn lijden ( er was al een paar keer een dierenarts bijgeweest, maar het werd niet minder) probeerde ze zich met haar nek op de binnenbak rand te laten vallen, ze hing zich als het ware op , met haar kaak achter deze rand en dan door de benen zakken.
Wij hebben haar een paar keer weggestuurd van die rand, maar iedere keer kwam ze weer terug en deed ze het weer.
Uiteindelijk is ze door de dierenarts ingeslapen en zag ze er eindelijk vredig uit en zonder pijn op haar gezicht.
Zelf zou ik het ook nooit geloofd hebben als ik het niet zelf had gezien.

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-03 19:23

Ik heb de betreffende uitzending ook gezien. Ik heb het al eens eerder zappenderwijs gezien. Met sommige dingen heb ik wel eens gedacht.. goh.. daar zou wel eens wat in kunnen zitten, maar in het geval van dit paard had ik echt zoiets van... duhhhhhhhh... :/
Ik heb er nog aan gedacht 1 van mijn katten op te geven. Dan heel sumiere info te geven en dan eens erachter te komen of ze raad waarom mijn kat zo bang is. Ben heeeeeeeeeeel benieuwd. (zal ik 't doen? Haha! )

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-03 19:26


cissie
Berichten: 6176
Geregistreerd: 23-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-03 19:44

Dat paarden niet kunnen nadenken xzo uitgebreid als wij dat doen is algemeen bekent, maar paarden kunnen heel goed links leggen, bv:
rammelen met emmer= voeren