Paardenmishandelaar gepakt!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
nirvanaS
Berichten: 69
Geregistreerd: 06-08-02
Woonplaats: heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 17:16

Ik vind het ook erg dapper dat zijn ouders de stap hebben genomen om contact met ons te zoeken.Ze hebben dus best fatsoen.
Wij hadden zelf de indruk dat ze zoonlief altijd aan het beschermen waren, maar dat blijkt achteraf dus niet zo te zijn. Ze staan helemaal achter zijn straf, wat dan dan ook mag zijn.

jeanne
Berichten: 8
Geregistreerd: 23-09-02
Woonplaats: heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 01:15

Dat ouders willen toegeven dat hun kind zo iets gedaan heeft, is ontzettend moedig. Het zal je eigen kind maar wezen waar in het hele dorp wel iemand een mening heeft over je gezin. Ook ik had dat.
Als je de moed hebt om bij betrokkenen langs te gaan, petje af voor die ouders. Zie eerst maar eens langs al die vooroordelen voorbij te gaan en de moed te hebben je eigen verhaal te vertellen.
Ik hoop dat de ouders van die jongen snel rust kunnen vinden in hun eigen huis zonder auto's die stoppen of toeterend voorbij rijden, zonder jongelui uit de kroeg vandaan die lallend voor je deur staan, etc.

FlairS

Berichten: 4755
Geregistreerd: 29-07-02
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-04 11:17

Het is inderdaad een hele geruststelling dat we weten dat de ouders achter ons staan OK dan!

Caira
Berichten: 26067
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 09:36

Even een geweldige update!! Moet kunnen natuurlijk!

Bron: Fok.nl

Werkstraf voor seksueel misbruik paarden
Gepost door Rob (R@b) - Bron: Noordhollands Dagblad
Gepubliceerd: dinsdag 14 december 2004 @ 01:42
Een inwoner van Heiloo is door de rechtbank in Alkmaar maandag veroordeeld tot een werkstraf van 200 uur en een half jaar voorwaardelijke celstraf wegens dierenmishandeling. De man molesteerde merries voor zijn eigen seksuele gerief. Naast de werkstraf moet de man een verplichte therapie ondergaan. De rechter legde de maximale proeftijd van drie jaar op.

De dader, de 22-jarige Sjoerd G., werd een jaar geleden door de politie aangehouden na het aanranden van een merrie in een stal van paardenpension Sprenkeling aan de Hogeweg in zijn woonplaats. Hij had daar een stoel bij een paard geplaatst en een afgebroken leuning voor de penetratie gebruikt. De man verzette zich hevig bij zijn aanhouding.

Tijdens de rechtszitting bleek dat G. vorig jaar diverse keren seksueel aan zijn trekken kwam door met een arm of een stok merries vaginaal te penetreren. Dat was in verschillende paardenstallen in zijn woonplaats gebeurd. De dieren liepen daarbij verwondingen op. Zo werd in november 2003 in een stal een riem van G. aangetroffen. Toen maakte hij gebruik van een kistje en een afgebroken bezemsteel.

G. blijkt een notoire 'paardenneuker' te zijn, want zes jaar geleden heeft hij zich ook al aan soortgelijke delicten schuldig gemaakt. Indertijd werd hij echter niet vervolgd, mede door zijn toen jeugdige leeftijd.

De dader zei tegen de rechter dat hij telkens tot zijn daden was gekomen na het nuttigen van teveel alcohol en drugs. Volgens zijn advocaat is de kans op herhaling klein omdat hij nu een vriendin heeft en een psychische behandeling ondergaat.

NehnaDagmar

Berichten: 3949
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Roden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 09:55

Hmm jeetje je zal zijn vriendin maar zijn Scheve mond Maar wel een goede straf denk ik, hoop alleen niet dat ze hem in de paardenbranche laten werken *LOL*

Lowara

Berichten: 25345
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 10:53

jezus.. die kerel heeft een vriendin? Verward welke normale meid wil er met zo'n kerel gaan?

Mer1980

Berichten: 18835
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 11:04

Tjee dat iemand met zo'n vent kan leven. en MAAR 200 uur???????? die creep loopt dus gewoon vrij rond. bah. ik zou hem niet tegen willen komen. ik denk dat die vent binnen de kortste keren wenst dat ie opgesloten wordt.

HHD_Foto

Berichten: 4437
Geregistreerd: 14-04-02
Woonplaats: N.W. Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 11:20

[ON] Werkstraf voor seksueel misbruik paarden

Quote van mezelf in dit topic, van pagina 3:

Citaat:
Geef het maar als je tot de ontdekking komt, dat hij er van af komt met een paar uurtjes taakstraf.


En nog één van mezelf (pagina 8):

Citaat:
Lezen jullie uberhaupt wel eens kranten o.i.d. of geloven jullie nu echt nog in dit rechtssysteem? Mannen die kleine kinderen pakken krijgen TBS en mogen na 3 jaar weer in een kinderrijke buurt wonen, zonder dat de gemeenschap daarvan op de hoogte gesteld wordt. Ik schat dat die TBSers in meer dan de helft van de gevallen terugvallen in hun oude gewoontes (en dan ben ik nog hoopvol).

Hoeveel zal een gozertje krijgen die een paard pakt? Dat vinden ze toch helemaal niet belangrijk. Aangezien zijn vorige overtreding gepleegd is toen hij minderjarig was, wordt die waarschijnlijk niet eens meegeteld. Zijn advocaat zal het er waarschijnlijk op gooien dat hij niet toerekeningsvatbaar was door drugs en alcohol en hup ... weer een ettertje de straat op.

HHD_Foto

Berichten: 4437
Geregistreerd: 14-04-02
Woonplaats: N.W. Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 11:45

Schijnheilig Ben alleen benieuwd of hij bij zijn vriendin ook een afgebroken bezemsteel gebruikt om aan zijn gerief te komen Misselijk

Nic

Berichten: 9472
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Ik ben kwijt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 11:48

Misselijk Hoe kan je met zo'n vent een relatie willen hebben Misselijk
Zou hij háár ook met een bezemsteel of een stoelpoot 'pakken' ?
Gelukkig is hij wel bijna met naam en toenaam in de krant gekomen dus iedereen moet hem nu wel herkennen?
Maar die stomme taakstraf...?
Merkt hij waarschijnlijk nieteens. Misschien zit hij deze wel uit op een stichting met bejaarde manegepaarden Boos!
(taakstraf kan nl. ook zijn bij een stichting voor dierenopvang, hoeft niet persé een bejaardentehuis ofzo te zijn...)
Hopelijk zet die therapie zoden aan de dijk.
Ik haat zulke mensen, mensen die kinderen en dieren iets aan doen Stoom uit je oren

Nic

Berichten: 9472
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Ik ben kwijt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 11:48

Craignethan schreef:
O:) Ben alleen benieuwd of hij bij zijn vriendin ook een afgebroken bezemsteel gebruikt om aan zijn gerief te komen Misselijk

Zelfde gedachten dus.

Anoukie

Berichten: 12609
Geregistreerd: 01-08-02
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 13:04

Fijn dat hij is gepakt, maar als ik dan het vonnis lees,..

prompter

Berichten: 11100
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 13:12

de "vriendin" kan best een verzinsel (van de advocaat) zijn, om de straf laag te houden ("kijk eens hoe normaal hij nu is")

Zouden mannen die bij vrouwen zoiets doen, ook zo makkelijk wegkomen? Wat is een dierenleven toch weinig waard in onze maatschappij...

Nic

Berichten: 9472
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Ik ben kwijt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 13:16

Ik hoorde in de vakantie (paardrijvakantie in Zuidspanje) juist:
"Jullie Nederlanders zijn altijd zó lief voor dieren, echt veel liever en diervriendelijker dan de andere mensen die hier komen..."
OK dan!
Kan erger dus...

Esmeralda

Berichten: 10628
Geregistreerd: 07-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 16:23

zo he he, ben uitgelezen. Haha!
als eerste, alle lof voor de ouders , dat zij de stap hebben durven nemen, want als ouders zijnde stippel je de weg voor je kind uit, maar je hoopt op niet al teveel zijwegjes, Scheve mond maar deze heeft een gehele afslag genomen. Voor de man zelf hoop ik ,dat hij een pijnlijk ongeluk krijg, tijdens zijn taakstraf.
Voor de paardjes wens ik veel beterschap en hopelijk heeft het hun karakter niet verpest Scheve mond
En voor de eigenaars, sterkte.

vencedor
Berichten: 9350
Geregistreerd: 27-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 16:36

"Paarden eigenaren slaan paarden mishandelaar licht uit het ogen"
Go sherwood!! groot gelijk..denken ze misschien wel 2x na voordat ze weer zo iets ziekelijks doen!

vencedor
Berichten: 9350
Geregistreerd: 27-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 16:38

trouwens kans op herhaling klein...tuurlijk. dat zeiden ze vast ook toen hij 16 was Boos!. echt een slappe straf..

luuntje

Berichten: 13973
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 18:29

Super dat hij is opgepakt.
Maar wat een waardeloze lage straf.
De meesten die tbs hebben vervallen in herhaling. Ik hoop dat hij een uitzondering is en wel iets aan de therapie heeft.

Dennis

Berichten: 31471
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 23:00

Het stond idd van de week in het Noord-Hollands dagblad.
Ik ben vorig jaar zomer met Dennis bij FlairS op stal geweest en heb toen alles gehoord van de eigenaren van de paarden en pony's die zo mishandeld zijn.
Toen ik dit stukje las wist ik meteen dat het wel over hun moest gaan(al stond het in de krant niet met naam enzo, enkel dat het in Heiloo was).
Ik kan er gewoon zo verschrikkelijk kwaad over worden!