Paardenmishandelaar gepakt!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-03 12:52

geweldig nieuws!!!

alleen hoop ik dat de politie nu wel wat kan doen want hij is immers nergens op betrapt. Hebben ze van de laatste mishandeling vingerafdrukken oid kunnen nemen? mocht hij zijn mond houden en niks toe willen geven hebben ze dat nog anders zie ik het somber in. maar ja ik ben ook geen recherche hè... Haha!

Wieske_S

Berichten: 829
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-03 12:54

Dit is een fijn bericht om de ochtend mee te beginnen OK dan!
Super hoor, en nu maar hopen dat ze niet te mild voor hem zijn.

Nimue
Berichten: 3309
Geregistreerd: 21-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-03 13:35

Ik hoop dat hij een passende straf krijgt, en bij voorkeur ook psychiatrische behandeling, want zo iemand is echt niet goed in zijn hoofd. Anders doe je zoiets niet.

Maar ja, het zal wel een paar zaterdagen vuilprikken in het pensioen worden ofzo... Maar toch zal het hem wel afschrikken, want zijn naam is nu inmiddels bekend, en hij zal het niet zo snel meer opnieuw doen, zelfs al is zijn straf niet al te hoog. Tenminste, dat hoop ik...

Ik zal hier maar niet neerzetten wat ze van mij met hem mogen doen, want dit is een forum voor alle leeftijden, enzo... :S

FlairS

Berichten: 4755
Geregistreerd: 29-07-02
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-03 13:37

Dat het hem was is wel zeker.Hij zat in de box van Nirvana S en die had hij ook al te pakken gehad.Ook in de box van een andere pony was hij bezig geweest,maar die werkte vermoedelijk niet mee.Hij had een stoel in de box staan en daar stond een voetafdruk op.Ook zat er mest onder zijn schoenen.Uit de boxen is door de technische recherche mest meegenomen.Er zat trouwens ook stront aan zijn handen.Het is,zoals ik al vermoedde, dezelfde knul die 4 of 5 jaar geleden Heiloo en omstreken ook onveilig heeft gemaakt.Hij was toen een jaar of 16,nu dus rond de 20. Scheve mond We kregen trouwens net het bericht dat hij maar 6 uur vast gehouden kan worden. Verward

Nimue
Berichten: 3309
Geregistreerd: 21-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-03 13:39

Maar, Flair, jullie hadden toch alles onder alarm gezet? Hoe is hij daar dan langs gekomen? En hebben jullie een open stal, dat hij er zo makkelijk in kan komen, of is hij echt door een raam geklommen ofzo?

Jeetje, wat een zieke geest, zeg... *rilt* Echt vreselijk dat er dat soort mensen rondlopen. En waarschijnlijk kunnen ze er weer niks tegen doen, enzo. Boos!

Mellow

Berichten: 6468
Geregistreerd: 22-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-03 13:39

is dit die jongen die het deed door het hele land?
gelukkig hebben ze hem gepakt zeg.
bahbahbah wat walg ik van zulke mensen.
mag hij weer vrij???
dan kan hij zo weer beginnen.
het is toch duidelijk? hij heeft toch wat gedaan?

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-03 13:46

Nu hopen dat het daadwerkelijk die vent is en natuurlijk ook dat als het hem is dat hij alleen werkte en er dus niet nog meer van die gestoorden nog los lopen.

Maar is het de vent die paarden sexueel misbruikte of degene die ze met messen en wat nog meer bewerkte?

Maar goed hoor dat hij gepakt is OK dan!
Laatst bijgewerkt door Mayo op 07-12-03 13:47, in het totaal 1 keer bewerkt

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-03 13:46

Gatver de gatver.. ben blij voor jullie dat hij gepakt is en dat hij ook een hele flinke straf krijgt. Wat kan ik walgen van zulke mensen zeg..

Duhelo

Berichten: 28538
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-03 13:49

ze hebben in belgie ook bezig geweest met dierenmishandeling, ze hadden 2 herten met hun geweien aan elkaar gebonden met tuw, de dieren hebben zich proberen los te rukken van elkaar,maar dat is hun fataal geworden, een eindje daarvoor waren er in dezelfde wei ook al slachtoffers geweest Boos!

FlairS

Berichten: 4755
Geregistreerd: 29-07-02
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-03 14:00

Nimue schreef:
Maar, Flair, jullie hadden toch alles onder alarm gezet? Hoe is hij daar dan langs gekomen? En hebben jullie een open stal, dat hij er zo makkelijk in kan komen, of is hij echt door een raam geklommen ofzo?

Jeetje, wat een zieke geest, zeg... *rilt* Echt vreselijk dat er dat soort mensen rondlopen. En waarschijnlijk kunnen ze er weer niks tegen doen, enzo. Boos!


Mijn man heeft om 7.15 het alarm uitgezet omdat we in het weekeinde iemand hebben die voor ons voert,en wie verwacht nou dat hij na die tijd nog komt.

Machie

Berichten: 16003
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-03 14:05

ik hoop dat het degene is die door heel nederland paarden mishandeld heeft, maar ik ben bang dat hij dat niet is...

FlairS

Berichten: 4755
Geregistreerd: 29-07-02
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-03 14:14

Het is een jongen van een jaar of 20 op de fiets dus ik denk het niet
Maar dit getuigd er wel van dat het wel kan!

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-03 14:19

Wauw!Goeie aktie! Nu maar hopen dat hij een "goed" voorbeeld wordt voor de andere dierenmishandelaars. Laat hem maar lekker een tijdje zitten !

Stinkmodder

Berichten: 7975
Geregistreerd: 24-08-02
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-03 14:26

Yeuh!! Goed gedaan !
Ik hoop dat hij het door heel NL heeft gedaan, maar dat zal wel niet.. Scheve mond

FlairS

Berichten: 4755
Geregistreerd: 29-07-02
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-03 14:27

Tyrza schreef:
Wauw!Goeie aktie! Nu maar hopen dat hij een "goed" voorbeeld wordt voor de andere dierenmishandelaars. Laat hem maar lekker een tijdje zitten !

Nog een paar uurtjes dan mag hij weer aan de wandel ,de gek!!!
Er is niks geregeld in de wet bij dit soort gevallen Verward (alleen dat je hem na 6 uur weer vrij MOET laten)

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-03 14:30

nou als die andere mishandelaar hier lucht van wil krijgen zal er toch eerst een media aandacht aan te pas moeten komen.

anders word het niks. maar ja, zit je er als eigenaar (flair in dit geval) op te wachten?

Mar__
Berichten: 6656
Geregistreerd: 03-08-03
Woonplaats: There's no place like home

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-03 14:32

Sjezus na 6 uur is toch niet meer normaal, in Nederland kan en mag echt alles! Behalve als wij het doen, je kan dus beter dader zijn als slachtoffer maar het lijkt idd wel waar, getsie de gatver wat een L%L zeg, baaaaaah ik zou m, nou kweenie iets ergs doen in ieder geval.... Klootzak sjee kan toch niet joh...
Moet er niet aan denken

katinkaaa

Berichten: 560
Geregistreerd: 25-05-03
Woonplaats: heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-03 14:33

goed dat ze hem nu eindelijk hebben OK dan! bij welk paard zat die man dan in de box?

Amable

Berichten: 9677
Geregistreerd: 04-10-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-03 14:34

Wat is dat voor een onzin!!! Waarom dan uberhaupt nog oppakken ofzo Verward Wat moet er dan nog meer gebeuren voor hij vastgehouden kan worden? Waarom heeft Nederland toch zo'n belachelijke strafwetgeving! Stoom uit je oren

Sandy_

Berichten: 634
Geregistreerd: 02-11-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-03 14:34

Wat goed van jullie dat die dierenmishandelaar gepakt is!! OK dan!
Ik hoop dat hij een onwijs hoge straf krijgt, want niemand heeft het recht een paard en/of andere dieren zoiets aan te doen! Boos!

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-03 14:36

FlairS"]
[quote="Tyrza schreef:
Wauw!Goeie aktie! Nu maar hopen dat hij een "goed" voorbeeld wordt voor de andere dierenmishandelaars. Laat hem maar lekker een tijdje zitten !

Nog een paar uurtjes dan mag hij weer aan de wandel ,de gek!!!
Er is niks geregeld in de wet bij dit soort gevallen Verward (alleen dat je hem na 6 uur weer vrij MOET laten)
[/quote]

hangt er vanaf of hij bekend of niet. doet hij het niet moeten ze hem langer vasthouden. en het hangt inderdaad van het soort misdrijf af (en de hoogte van de straf die daar op staat) hoe lang ze hem in voorarrest kunnen houden. Wellicht is het nu niet lang nee omdat de straf te laag is.

Des te meer reden voor alle bokkers om de handtekeningenactie in mijn link hieronder uit te printen en handtekeningen te verzamelen!! Deze lijsten worden op 27 februari overhandigd op het Binnenhof in Den Haag om te pleiten voor hogere straffen, waaronder een verplichte behandeling in een kliniek!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-03 14:40

YES eindelijk is die gek opgepakt. Maar als ik het zo lees krijg ik toch het gevoel alsof hij niet de "enige'" was hier in nederland die zich met zulke zaken bezighoudt. Ik hoop op een zeer hoge en ernstige straf. ( maar dat zal wel niet, want als ze hem nu na 6 uur al moeten laten gaan duid dat erop dat ze onvoldoende bewijs hebben om hem langer vast te houden.
Maar heeft hij ook ernstige schade toegebracht bij een van jou paarden dan????? En is de technische reserche al langs geweest om foto's te maken? van bijb. de voetafdruk, he de stoel in de stal stond?
En is het "vermoedelijke wapen" waarmee die gek bezig ging al gevonden???
Ben erg benieuwd! Ik wil anders ook wel een handje helpen om te zorgen dat die gek krijgt wat hij verdient!

organisator

Berichten: 1565
Geregistreerd: 15-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-03 14:51

Geweldig nieuws dus Flair
Voor jullie, maar ook ik denk dat hij niet in het patroon past van vele andere mishandelingen

Andere paarden moestenhet namelijk met de dood bekopen
Ik denk dat dit iemand was bij jullie in de buurt

Maar however het zal ook bij de andere mishandelaars een onbehaagelijk gevoel scheppen dat ze niet onschendbaar zijn.

Weer een stapje vooruit dus

organisator

Berichten: 1565
Geregistreerd: 15-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-03 15:06

Flair kijk even in je PB ik heb belangrijke info voor je
ivm de juridisch kant van de zaak

er is namelijk iemand die je hierbij kanhelpen
om de zaak voorsoediger te laten verlopen

Georgette

Berichten: 11632
Geregistreerd: 20-03-03
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-03 15:10

Echt belachelijk dat ze hem na 6 uur weer vrij moeten laten!