Tommie is kreupel. Dierenarts komt. + Tip

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
AnnemiekvM

Berichten: 8249
Geregistreerd: 17-07-03

Tommie is kreupel. Dierenarts komt. + Tip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-03 14:48

Zondag wil ik gaan rijden, zie ik dat hij een snee heeft vlakbij zijn kroonrand, wat aan de achterkant van de hoef. Ik goed schoongemaakt en ben gaan rijden. Hij liep heel lekker. Na het rijden weer goed schoongemaakt en op stal gezet. Hij leek nergens last van te hebben. Elke keer als ik gereden heb, heb ik het goed schoongemaakt en wat zalf opgedaan om het soepel te houden. Gisteren (woensdag) wilde ik gaan rijden, liep hij kreupel ! Ik weer zijn been goed schoon gemaakt. Zijn snee zag er goed helend uit. Temperatuur opgemeten. 37.6 dus niet te hoog. Zijn hele been nagekeken en ik kon niets vinden. De DA gebeld en die komt zo langs. Nou ben ik echt benieuwd of het aan het sneetje ligt of ergens anders. De DA zei wel dat je goed moet uitkijken met een snee op die plaats, omdat de hoefgroei daar begint. Ik hoop dat het meevalt, want Tommie kan nu niet naar buiten en daar kan hij niet zo goed tegen.
Let dus goed op voor wondjes/sneetjes vlakbij de kroonrand! Dat wilde ik even als tip meegeven.

stalleke

Berichten: 5970
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-03 14:52

ik hoop dat t allemaal wel meevalt!! laat je de uitslag ook even horen? ben heel benieuwd waardoor het komt

AnnemiekvM

Berichten: 8249
Geregistreerd: 17-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-03 11:48

Tommie's been is ingepakt en hij mag tot dinsdag niet naar buiten. Alleen lopen aan de hand. Dinsdag kijkt de DA of het weer beter is. Als je er niks aan doet, dan groeit die snee door naar zijn hoef. Om te voorkomen dat het een groot gat wordt, moet hij strak in het verband.

Lizz

Berichten: 8893
Geregistreerd: 18-10-02
Woonplaats: Hier aan de kust, de Zeeuwse kust...

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-03 12:16

Lubbers heeft dat ook een keer gehad. Aan zijn rechtervoorbeen, daar zat bij de kroonrand een sneetje en dat bloedde als een rund. Maar heb het toen schoongemaakt en blauw tinctuur erop gedaan en dat paar keer herhaalt en het was zo geheeld. Hij heeft er toen verder geen last van gehad dus, hij liep niet kreupel ofzo!

hopelijk gaat het met Tommie snel beter!! succes en beterschap voor Tommie