mooiste aftekening op het hoofd.

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-03 11:25

Helemaal niets of een druipkol dit is wat ik het mooist vind.
Verder houd ik niet echt van paarden met een hele brede bles of een melkmuil

Verder moest ik zelf erg aan de bles van mijn paard wennen. In het begin was ik er niet weg van, maar ik ben er nu aan gewend en vind haar nu wel een mooi hoofd hebben. Vrij elegant hoofd, dat is ook belangrijk.

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-03 11:44

Afbeelding

Mijne heeft een klein kolletje met een heeeel smal blesje eraan, maar eigenlijk is ze 1 en al aftekening Knipoog
Kolletje lijkt trouwens meer op een mislukt sterretje Haha!

Mijn andere heeft een voskleurig hoofd met iets lagen dan het midden een zwarte vlek en aan de zijkant een witte stip.

flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-03 11:49

Een brede bles of, jawel, melkmuil! Of een heel subtiel kolletje of een leuk snebje. Of combinatie. Wat ik niet mooi vind is een hele normale bles, een recht-toe-recht-aan bles

Ik heb mijn paardje zowat geselecteerd op de aftekeningen Haha!

Afbeelding

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-03 11:51

Camilla heeft een best aparte aftekening, vind ik. Het is een kolletje in de vorm van een hartje, lijkt het. Maar dan met een hap eruit aan de linkerkant.
Het speciale is dat haar veulen van vorig jaar ook zo'n kol heeft, maar dan wel een stuk groter, en ook met een hap eruit, maar dan aan de andere kant.
Robin heeft ook wel iets aparts vind ik. Maarja, voor mij zijn ze toch al bijzonder. Knipoog

Afbeelding

Camilla:
[img]http://www.gofoto.nl/_fotos/screensize/springen1(7).JPG[/img]
Hier zie je Camilla's kol niet super, maar wel een beetje. Knipoog

Van Make kan ik helaas zo snel geen foto uploaden waar je haar kol ziet.. Alle sites doen vreemd bij mij. Scheve mond

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-03 12:03

Oh... die lengtegedeelte bles van Ushi is echt super zeg! Lachen

Sting

Berichten: 12863
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-03 12:18

Dei is idd erg mooi!!!
Heel grappig, ik vind de bles van Sting ook leuk, al had hij zomers niet zon witte neus hoeven hebben!!

Jeddah

Berichten: 14474
Geregistreerd: 17-03-02
Woonplaats: Golden Valley, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-03 12:49

Anjatjeuh"]
[quote="ArwenLune schreef:
Had iemand van bokt niet pas een mooi vosje gekocht met de meest schitterende aftekening op het hoofd?
Een onregelmatige, lengte-gedeelde bles. Ik was er op slag verliefd op, zo bijzonder. Heette het paardje niet Ushi?

Bloos Bedankt voor het compliment, ik was ook op slag verliefd Knipoog
Hier dus een foto'tje van ushi waarop je haar aftekening goed kan zien:
Afbeelding
Ze heeft 1 wit been tot haar knie, 2 heel hoge witte benen en 1 been met een wit vlekje.
[/quote]

Hier zou ik een "moord" voor doen!!! echt zoooo apart!!!

Amable

Berichten: 9677
Geregistreerd: 04-10-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-03 12:57

Is idd een super bles, die van Ushi. Ik vind zelf een kol met sneb echt super mooi.Of een kol(letje) alleen. Zo'n druipkol vind ik ook erg leuk.

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-03 13:07

Ik vind eigenlijk alles wel mooi. Maar de ene aftekening staat bij het ene paard beter dan bij het andere.
Bijv. bij een lief en rustig paard vind ik een bles beter staan en bij een wat pittiger type een kleine aftekening of helemaal niets.

Spirit

Berichten: 27617
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-03 14:09

Die aftekening van Ushi van Anjatjeuh vind ik erg leuk!

De bles van Bolivia en die van Soraya vind ik ook wel mooi, maar die zijn niet zo heel bijzonder:

[img]http://www.clubs.nl/ClubsData/227980/incoming/Bles(2).jpg[/img]
[img]http://www.clubs.nl/ClubsData/227980/incoming/Bles(3).jpg[/img]

Yessy

Berichten: 23034
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-03 14:14

Dolly heeft een kein sterretjee op haar hoofd, verder helemaal geen aftekeningen, zoals het stamboek zegt: star, no other markings. voor foto's zie profiel Lachen

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-03 14:15

Ik vind de druipkol van mn eigen paardje ook mooi Lovers
Afbeelding
verder zie ik bij een grote en struise vos graag een brede bles, bij bruine paarden dan weer een klein sterretje of kolletje of juist helemaal niets.

wickedjazz

Berichten: 1625
Geregistreerd: 07-04-03
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-03 14:29

Jamey heeft een bles. VInd ik wel mooi, het accentueerd een beetje haar arabische koppie. Ik zal ff een foto uit mn profiel halen. Tis een beetje een kol, die uitloopt naar beneden, dun word en dan weer dikker.
Afbeelding
Voor meer foto's: check mijn profiel. P.s ik ben niet degene die erop zit hoor!

Keesje

Berichten: 1985
Geregistreerd: 09-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-03 14:53

de aftekening op het hoofd en de benen van het paard zeggen heel veel over het paard, het is zijn uitstraling, je krijgt een bepaald beeld van het paard als je rnaar kijkt hoe hij is, wat zijn karakter is.
mijn pony heeft een druipkol die uitloopt in zijn linker neusgat, hij heeft ook een snebje. ik vind zelf dat hij een heel mooi hoofd heeft (kan je ook op mijn avatar zien maar niet zo duidelijk) toen ik voor het eerst met mijn nieuwe aanwinst naar de club ging was het zo van: aaaaaah dat hoofdje!! wat mooi, wat n schatje!!
haha ik was zelf ook meteen verliefd hoor Knipoog

IcePrincess

Berichten: 7744
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-03 14:56

ik ben helemaal weg van de aftekening van dit paard (sorry, als ik de foto niet mag gebruiken haal ik hem wel weer weg, paard is dus van een bokker):
Afbeelding

bij deze heb je echt iets van wow... Kwijl

verder vind ik een symetrische bles heel erg mooi, maar dat vind iedereen denk ik wel, bij mij moet een paard of heel symetrische aftekeningen hebben of echt iets heel erg apparts, anders is het gewoon zo normaal Tong uitsteken

RTM
Berichten: 6132
Geregistreerd: 16-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-03 16:28

Zoiets als Kado vind ik wel leuk Lachen links heel breed, rechts gewoon recht Lachen En een stip op z'n neus!

links:
Afbeelding

rechts:
Afbeelding

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-03 16:29

Flair haar koppie vind ik geweldig, die bles past gewoon bij haar.
Verder heb ik geen bepaalde voorkeur voor aftekeningen, het ligt er gewoon aan hoe de uitstraling van het paard in het geheel is. Bij een ander paard zou Flair haar bles weer voor geen meter staan...

Afbeelding

de andere kant:
Afbeelding

Leo

Berichten: 50160
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-03 16:55

Ligt eraan wat voor paard

Bij bijvoorbeeld Haflingers vind ik brede blessen erg mooi. Hun koppie komt dan veel beter uit, vind ik. Kollen vind ik bij Haf's weer totaal niet mooi
De moeder van Leo had zo'n brede bles, en Leo zelf heeft een smalle. Die past wel bij haar, ook al zie ik ze graag breder. Leo heeft wel weer een geweldig uiteinde van haar bles op haar voorhoofd Haha! Hij eindigd nl. in een 1 Haha! *LOL* (Zal even kijken voor een foto)

Bij andere paarden vind ik druipkollen (niet te klein!!!!) ruitkollen enz. prachtig *LOL* Soms zie je ook wel eens korte blessen die op het voorhoofd eindigen in een ruit... Ook geweldig Haha!

Leo

Berichten: 50160
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-03 17:00

Je ziet jammer genoeg haar '1' niet perfect....

Afbeelding
Afbeelding
Het zijn foto's van vorig jaar

Tigger
Berichten: 3903
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-03 17:31

Die van Ushi is heel erg apart!!

Die van mijn paardenbeest vind ik ook wel leuk. Ze heeft een klein ruitje op d'r neus. Lijkt trouwens erg veel op die van Retje...

rechts is mijn paarden-beest...
Afbeelding

LovingTweety

Berichten: 10435
Geregistreerd: 25-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-03 17:47

Mijn pony heeft een 'normale' bles die haar linkerneusgat (van vooraf gezien) inloopt, ik vind zo'n bles best mooi.
De aftekeningen van Ushi vind ik echt helemaal geweldig!
Op mijn cu2 staan meer foto's van Mijn pony (het vosje dan)
www.cu2.nl/LoViNgTwEeTy
sorry dat het via cu2 moet maar weet niet hoe ik hier foto's neerzet Bloos

Luci
Berichten: 916
Geregistreerd: 31-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-03 20:31

Een van de paarden die ik rij heeft een prachtige regelmatige druipkol met een gezoomde rand, echt heel erg mooi!

Mijn eigen merrie heeft alleen een half maantje en verder niets , ook niet aan de benen. Nog weer een andere merrie die ik ook rij heeft een soort zandloper-bles. Ik vind deze twee paarden allebij best mooie aftekeningen op het hoofd hebben maar ze halen het niet bij de prachtige gezoomde druipkol van de eerste! Lachen

Tamara

Berichten: 10445
Geregistreerd: 20-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-03 20:40

Het mooist vind ik een vosje met een brede bles, Flair heeft dus echt een koppie om verliefd op te worden! Maar ook een breed-smal-breed bles vind ik mooi, mits in de juiste verhouding. Zoiets als Marcello heeft:

Afbeelding

Of Valento:
Afbeelding

Of Kleo:
Afbeelding

Maar wat ik ook heel mooi vind:

Afbeelding
Chester, de liefde van mn leven. En met een prachtige aftekening!

Xantha

Berichten: 4624
Geregistreerd: 03-04-02
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-03 20:46

Jolynn heeft een piepklein kolletje
Afbeelding

Lex heeft een flinke bles
Afbeelding

Xantha heeft een soort onderbroken blesje, maar die gaat verdwijnen want ze is schimmel!!
Afbeelding

Dit waren mijn drie kanjers!!

Yasmine

Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-03 21:17

Anjatjeuh schreef:
En wat vinden jullie van bv zo een heel brede bles?
Afbeelding

YORE !!! Lovers Lovers
Mooi natuurlijk Knipoog
Niet toevallig als ze m'n toekomstig verzorgpaardje is hè Tong uitsteken