Ligt het nou aan mij of is dit verdacht/raar?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-03 00:00

stef schreef:
Ik vind dat altijd zo vaag. De eigenaar van Jamaica deed ook zo moeilijk. Een keuring vond ie best, maar hij wilde niet betalen als ze werd afgekeurd.
Ik heb zoiets vam als je niets te verbergen hebt, en je er vanuitgaat dat je paard dat je te koop hebt goed is, dan kan een keuring niks geen kwaad. Je hebt er niet eens kosten aan (tenzij hij wordt afgekeurd)


Stef ik heb ook moeilijk gedaan toen dat aan bod kwam, maar heb tevens tegen de aspirantkoper gezegd dat ik 100 % in sta voor het paard en mocht er binnen 3 maand wat naar boven komen en het zou een verborgen gebrek zijn (dus iets wat ik ook niet kan zien) ik het paard terug zou nemen voor hetzelfde bedrag....maar deze aspirant koper had daarbij nog meer eisen: merrie op proef (ze had een veulen aan de voet, die ze er niet bij wilden hebben) en dan wel per direct Verward Ik had toen in mijn advertentie duidelijk staan dat of ze samen verkocht zouden worden of apart maar dat dan de aspirant kopers tijd moesten hebben..
Ze is verkocht naar mensen die wel de tijd hadden, contractje opgesteld paard kopen en betalen binnen 3 weken keuren niet goed, terug brengen en geld terug en keuringskosten voor mij (vond het wel spannend en eng, had de merrie 2 jaar gehad geheel probleemloos...en ze zou maar wat mankeren...) Door het slechte weer (december) en andere omstandigheden werd de keuring telkens (met mijn goedvinden) uitgesteld en uiteindelijk (in overleg met de DA, die het paard toen nog niet gezien had) besloten om af te zien van een keuring.....

Maar Biepp, wens je veel sterkteen zal duimen dat alles goed is.. OK dan!

biepp

Berichten: 1510
Geregistreerd: 17-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-03 14:45

Helaas.....

het duimen heeft niet mogen baten.
De dierenarts vond het net als ik een hartstikke leuk paard,
maar bij de buigproef rechtsvoor ging het mis:
daar werd hij echt 7 passen goed kreupel (en dat is 3 passen teveel).
de rest was allemaal prima, maar door die slechte buigproef op rechts is hij toch afgekeurd...

Erg jammer, toen ik hem weer zag was ik meteen weer verliefd...

Maarja, ik kom vast nog wel een leuk paard tegen, heb net meteen weer gebeld voor een spring-schimmeltje (das weer eens wat anders dan d.br.) en hier op bokt zag ik ook nog een leuk paardje te koop staan, dus het zal allemaal wel goedkomen Lachen

My Dominique

Berichten: 5299
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-03 15:08

balen zeg
maar nu weet je dus wel waarom die man erg verdacht deed
gelukkig zijn er nog veel meer te koop
suc6 met zoeken!
je vind vast nog wel een leuk paard Lachen

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-03 15:29

Ach jee, wat zonde....

Ik zal dan maar weer duimen dat je een andere vindt waar je ook spontaan verliefd op wordt? en uiteraard wel goedgekeurd wordt...

Ik wens je veel succes, ene wel even laten weten

gomir

Berichten: 25544
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-03 21:23

Dat is balen...Ik weet precies hoe het voelt Bloos

Ik weet niet wat je zoekt, maar ik heb ook nog een hele leuk allrounder te koop. We hebben er nu drie en er moet er toch wel eens een weg...Verdrietig
En Ontario is het makkelijkste te rijden, mijn kleine zusje rijdt hem nu Knipoog