Ligt het nou aan mij of is dit verdacht/raar?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
StalDoorstap

Berichten: 6691
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-03 00:47

janna"]
[quote="Renske20 schreef:

een paard dat goed loopt komt altijd door een klinische keuring heen




Nou.... Bij mij zijn er al 3 of 4 paarden afgekeurd op een hartruis. Toen had het paard dus geen stap gelopen. Is dus niet waar, dat een goedlopend paard klinisch altijd wordt goedgekeurd!

Ik zou gewoon laten keuren, in elk geval niet kopen zonder keuring. Kennelijk is die man ergens bang voor, en probeert hij je nu voor eht blok te zetten door te zeggen dat er nog andere mensen komen.

Er zijn zo veel leuke paarden. Als deze toch verkocht is, kun je wel een andere vinden, die wel gekeurd mag worden.
[/quote]

Je hebt gelijk.
Buiten dat zijn er nog talloze redenen waarop een veearts een paard klinisch kan afkeuren.

lundi
Berichten: 2383
Geregistreerd: 21-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-03 09:05

Sorry maar ik wil je een goede raad geven!
LATEN STAAN !!!
Als er zo moeilijk over een keuring gedaan wordt zit er waarschijnlijk iets achter!
Zou je toch dit paardje nog willen hebben zou hem klin en rontg laten keuren met een bloedproef!
De reactie die ik uit je verhaal heb vernomen is dat er iets verborgen wordt,wees aub op je hoede!
Ik spreek uit ervaring!
Pb me desnoods maar even!
Er zijn paarden genoeg te koop,dus allicht dat er ook nog wel een tussen zit waar je opslag verliefd op zou kunnen raken!
Suc6 en groetjes van Lundi

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-03 10:37

Vergis je ook niet in de verzekering, die nemen echt niet zo maar een paard op!

Ik heb het ooit meegemaakt bij een stalgenootje. Meisje koopt voor een kapitaal bedrag een paard van haar instructrice, vertrouwder kan niet . Verzekrings-agent komt paard inspecteren voor de verzekering en het paard word zo afgewezen met een smoes: bel over een paar maanden nog maar eens.
Dat paard zou ook nooit een klinische keuring doorgekomen zijn maar in dit geval leunde de koopster zo op de kennis van haar eigen instructrice dat ze dat ook niet nodig achtte.

Dus: atijd laten keuren, minstens klinisch.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-03 11:18

Ik kan me best voorstellen dat die man denkt weg is weg.
Als iemand het paard zonder te keuren koopt heeft hij zijn geld direct binnen.
Houdt hij hem voor jou vast en hij wordt afgekeurd heeft hij en geen geld en bovendien is hij dan ook nog eens de keuringskosten kwijt.

Franske

Berichten: 2909
Geregistreerd: 03-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-03 11:21

Om eerlijk te zijn zou ik het niet fair vinden van die man, maar ok, dat is zijn keuze.

Verder zal het niet zo'n vaart lopen dat ie ineens verkocht is hoor dat die mensen hem ineens pakken, die zullen evt. ook wel 2x willen gaan kijken enzo, en dan is het allang dinsdag Knipoog Hij zegt ook niet dat je niet mag keuren, dus afspraak gewoon laten staan lijkt me.
En succes! Haha!

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-03 11:30

Ik vind dat altijd zo vaag. De eigenaar van Jamaica deed ook zo moeilijk. Een keuring vond ie best, maar hij wilde niet betalen als ze werd afgekeurd.
Ik heb zoiets vam als je niets te verbergen hebt, en je er vanuitgaat dat je paard dat je te koop hebt goed is, dan kan een keuring niks geen kwaad. Je hebt er niet eens kosten aan (tenzij hij wordt afgekeurd)

ellenlouise
Berichten: 3784
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: In het groene hart van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-03 12:37

Da's balen zeg. Maar is het niet zo dat de koop eigenlijk al gesloten is? Onder voorbehoud van de uitslag van de keuring dan.
Kan deze man dan toch gewoon het paard aan een ander verkopen?

En als jij echt gevallen bent voor dit paard dan zou ik de keuring van dinsdag gewoon door laten gaan hoor!
Ik zal voor je duimen.

Maruschja
Berichten: 116
Geregistreerd: 02-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-03 16:29

Op welke manier kan je hem verzekeren? Als het een uitgebreide verzekering is incl. uitgebreide ziektekosten dan neem je niet echt een mega risico.

Ik heb onlangs ook een paard gekocht waarvan de huidige eigenaar hem liever niet liet keuren (maar het mocht wel), ook met de rede dat als er iets is hij verplicht is dit te zeggen in de toekomst en dat is dan weer minder inkomen voor hem. Ik heb uiteindelijk besloten om het paard niet te laten keuren. Ik heb de verzekering overgenomen (alles uitgebreid) en ik heb de garantie gekregen dat als er iets gebeurd wat niet onder de verzekering valt in de aankomende 2 jaar hij hem terug neemt voor de aankoopsprijs. Dat vond ik garantie genoeg. Maar de persoon waar ik Rinse bij gekocht heb is ook een heel betrouwbaar persoon en het klikte helemaal. Wat is jou gevoel over de man van wie je het paard koopt en wat is zijn reputatie?

Succes en als je toch twijfelt, gewoon voet bij stuk houden en laten keuren. En misschien nemen die mensen hem morgen wel helemaal niet of is het bluf van de beste man.

Charaz

Berichten: 24324
Geregistreerd: 12-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-03 20:08

Jippie schreef:
Vergis je ook niet in de verzekering, die nemen echt niet zo maar een paard op!

Ik heb het ooit meegemaakt bij een stalgenootje. Meisje koopt voor een kapitaal bedrag een paard van haar instructrice, vertrouwder kan niet . Verzekrings-agent komt paard inspecteren voor de verzekering en het paard word zo afgewezen met een smoes: bel over een paar maanden nog maar eens.
Dat paard zou ook nooit een klinische keuring doorgekomen zijn maar in dit geval leunde de koopster zo op de kennis van haar eigen instructrice dat ze dat ook niet nodig achtte.

Dus: atijd laten keuren, minstens klinisch.


mijn pony is ook niet gekeurd, maar kwam wel zo de verzekering in, hoefde daarvoor alleen een stukje met haar te draven in de buitenbak. Is ook toch ook raar?

ingvdh

Berichten: 6375
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-03 01:00

Ik zou altijd laten keuren, in dit geval zeker want ik vertrouw het voor geen meter.

Al koop je hem verzekerd en al, als hij wat gaat mankeren zit je zo maanden met een paard waar je niets mee kan en ookal worden alle kosten vergoed (maar meestal is er ook nog eigen risico), nts vergoed de tijd dat jij niet kan rijden maar wel de stallingskosten ed moet opbrengen.

Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-03 01:14

Maruschja: je gaat ook van een paard houden en dan is het echt balen als er wat mee is.

Ik ga helemaal met Lundi mee: klinisch en rontgenologisch laten keuren plus bloedproef. Als je foto's te duur vindt, dan zeker de bloedproef!

Maruschja
Berichten: 116
Geregistreerd: 02-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-03 11:42

Manon 2 schreef:
Maruschja: je gaat ook van een paard houden en dan is het echt balen als er wat mee is.

Ik ga helemaal met Lundi mee: klinisch en rontgenologisch laten keuren plus bloedproef. Als je foto's te duur vindt, dan zeker de bloedproef!


Dat geef ik je helemaal gelijk in maar de man van wie ik Rinse heb gekocht heeft ook echt het beste met hem voor, ik weet dat het echt goed zou komen! Ik denk dat mijn situatie ook anders is, ik heb echt geluk gehad. Maar ik moet wel realistisch zijn, als er iets is met Rinse binnen twee jaar dan bekijk ik het op dat moment aan.

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-03 11:49

Ben wel benieuwd hoe het is afgelopen... En is Heros al verkocht? Ik zag hem niet meer in de stal staan.

Olrike

Berichten: 1227
Geregistreerd: 27-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-03 08:46

De verzekering zal in sommige gevallen best wel moeilijk doen, wij moesten ons paard ook helemaal op de rontgen laten keuren en dat moest ook volledig perfect zijn. Het is net voor welk bedrag je je paard wil verzekeren en wat voor verzekering je voor je paard wilt.

Groetjes Sanne Lovers Olrike N

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-03 09:07

laten staan...
ik zou het niet meer vertrouwen...

isabelle

Berichten: 3447
Geregistreerd: 28-08-02
Woonplaats: terneuzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-03 09:13

idd laten staan...mijn vertrouwen zou ook weg zijn, als je zo goed weet dat je paard helemaal in orde is dan kun je best nog een paar daagjes wachten op die keuring voor je het verkoopt tenzij je zo hart je geld nodig hebt Knipoog die verkopers soms

diana
Berichten: 2205
Geregistreerd: 21-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-03 12:45

ik snap die man wel hoor,weg is weg en hij heeft zijn geld

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110740
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-03 13:37

Ik ben ook benieuwd! Heb het verhaal gevolgd en ben benieuwd of je je door je hart of door je verstand hebt laten lijden! Knipoog

en natuurlijk of je andere pony er nog is Lachen

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110740
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-03 13:37

Ik ben ook benieuwd! Heb het verhaal gevolgd en ben benieuwd of je je door je hart of door je verstand hebt laten lijden! Knipoog

en natuurlijk of je andere pony er nog is Lachen

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-03 15:09

Jeetje wat vervelend, ik heb het vroeger ook meegemaakt. Wij hebben toen ook meteen van de koop afgezien! Dat vertrouw ik niet!
En je mag natuurlijk ook nog naar Nicole komen kijken hè Knipoog

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-03 15:18

En, staat het paard nog te koop?

horssie

Berichten: 3275
Geregistreerd: 26-06-03
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-03 15:29

jah staat het paard er nog of is ie toch verkocht al?
en luister naar je verstand je kunt het paard kopen maar laat wel keuren je weet maar nooit

Spetterlover
Berichten: 17862
Geregistreerd: 01-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-03 16:56

absoluut niet zonder uitgebreid keuren kopen, helemaal niet nu die man zo moeilijk heeft gedaan !

biepp

Berichten: 1510
Geregistreerd: 17-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-03 23:24

Morgen is de dag Lachen
Om 10 uur wordt hij gekeurd.

De man wilde dus persé bij zn eigen dierenarts laten keuren, maar ik heb aan het langste eind getrokken, en morgen wordt hij bij onze eigen dierenarts van top tot teen gekeurd!

Ik ben echt helemaal zenuwachtig haha, het is toch het eerste paardje dat ik "zomaar" koop.
(Mijn pony was eerst een jaar mijn verzorgpony, dan weet je wat je in de kuip hebt, dit is toch wel nieuw allemaal)

Ik zal jullie laten weten hoe het afloopt!

lundi
Berichten: 2383
Geregistreerd: 21-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-03 23:33

Heel veel suc-6 morgen!
Heel erg goed dat je hebt doorgezet je eigen dierenarts te laten keuren!
Breng je dierenarts maar op de hoogte van het verhaalzodat hij extra goed zijn werk kan doen!
Laat je even weten als het paard gekeurd is,ik ben heel nieuwschierig!
Ik hoop echt voor je dat we voor niets achterdochtig zijn geweest!
(het was wel goed bedoeld hoor)
Groetjes Lundi