Fijne wandeling :)

Moderators: Murosch, A_nouk

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Nimue

Fijne wandeling :)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-12-03 17:34

Ik ben vandaag met Santa gaan lopen, nadat ze een tijdje stil had gestaan (i.v.m. zoolzweer nummer 3575 ofzo...).
En dat heb ik geweten, hoor! Mevrouw liep over van enthousiasme. Steigeren, huppelen, prachtige sprongen maken... ik kon ineens aan haar afzien dat ze een Lipizzaner was, zoals ze daar op haar achterbenen vooruit sprong. Haha!

Ik vind het heerlijk om haar weer zo enthousiast te zien, en ik geniet van elke stap die ze zet, nu eindelijk haar kreupelheid over lijkt te zijn! OK dan!

Het is even afwachten hoe het been reageert als we voorzichtig weer wat meer gaan draven; mocht ze er dan weer last van krijgen dan gaan we foto's laten maken, maar ik vind dat het nu zó goed gaat, terwijl ze in de wei ook best al draaft en spring. Dus ik verwacht eigenlijk niet dat ze er weer last van krijgt. OK dan!

Ik ben wel van plan eens naar een lesdag van Antoine de Bodt te gaan kijken, en misschien een clinic bij hem te gaan volgen (als wat ik op die lesdag zie me bevalt) want de DA bevestigde mijn idee dat ze een héél klein beetje scheeft loopt. Hij denkt dat dat waarschijnlijk komt omdat haar achterbeen nog een beetje stijf is, maar stel nou dat dat achterbeen juist nog een beetje stijf is omdát ze scheef loopt... dat willen we natuurlijk ook niet hebben. Ze heeft in elk geval geen last van haar rug of lendenen ofzo, dat heeft hij gelijk gecontroleerd.

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-03 18:07

Heeft Santa zovaak last van hoefzweren dan? Da's niet zo mooi. Wel fijn dat het nu weer beter gaat! Had je geen foto's kunnen maken van die vrolijke Santa!? Knipoog

Volg ons op facebook! https://www.facebook.com/Amable.nl
http://www.amable.nl voor vrijheidsdressuur lessen, workshops en shows

Nimue

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-12-03 20:15

Pff... zo vaak is veel gezegd, maar helemaal in orde zijn haar hoeven niet (en Nimueetje geeft heur paardje nu dus netjes biotine, en had daar eigenlijk al veel eerder mee moeten beginnen ).

Ze heeft vorig jaar zomer een hoefzweer gehad (en daarvoor echt 6,5 jaar niet, dus ik had géén idee dat dat het was, en schrok me rot toen ze opeens op 3 benen door de wei liep!), en toen in het najaar is ze nog een keer kreupel geweest vanwege een wondje in haar zool. En nu dus weer een hoefzweer.

Beetje kort achter elkaar allemaal, zeker als je ziet dat ze daarvoor 6 jaar nergens last van had, dus nu krijgt ze biotine, en ik ga ook eens rondneuzen op sites over natuurlijk bekappen. Mezelf informeren kan natuurlijk nooit kwaad. Lachen

En foto's maken... ik had het te druk met zorgen dat ze niet over me heen wandelde of de sloot in sprong ofzo. Haha! (En daarnaast is mijn scanner kapot Boos!)
En dan liepen we nog op dat hele rustige paadje naar de dijk achter mijn weiland toe, weet je wel? Waar nooit verkeer rijdt... kun je nagaan hoe ze gedaan zou hebben als we iets tegen waren gekomen. Haha!

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-03 19:46

lol Lachen Maareh, je weet het, wij hebben wel een scanner dus als er een keer foto's ingescand dienen te worden...
Jezelf informeren... Je hebt zeker niks te doen naast de studie! Knipoog Maareh, idd het kan nooit kwaad. En als ik zie hoeveel berichten jij alweer hebt in die korte tijd... Dan zal het zo druk niet zijn met die studie! :p

Megan_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-03 00:05

Super joh!! Gracy (mijn verzorgpaardje) heeft ook poos stil gestaan, die was ook erg enthousiast toen we weer gingen wandelen enzo! super toch, om je paard weer te zien opleven!:)

Haley - 19 mei 2013

Esmée - 29 juli 2016

isabelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-03 00:09

jaaaaaaaaaahhhhhhhhhhh dan gaat hun hartje weer open natuurlijk. zijn altijd supermomenten OK dan!

GÜNTHER 01-11-1999
SVEN 24-07-2001
CHEYENNE 06-02-2006
-6kg

Nimue

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-12-03 13:50

Amable schreef:
Je hebt zeker niks te doen naast de studie! Knipoog

Sterker nog, ik heb ook niks te doen voor mijn studie... Knipoog
Nou ja, eigenlijk wel, maar och... je weet wel... ik werk niet zo hard... Knipoog

Vanmiddag ga ik heel voorzichtig weer een klein stukje met haar rijden; vooral veel stappen en een paar kleine stukjes draven.

Maar als ik zag hoe ze gisteren door de wei heen vloog, oeioeioei... en ook daarvan heeft ze geen last gekregen, dus volgens mij komt het weer hélemaal goed! OK dan!

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-03 22:51

Goedzo! OK dan! Als ze door de wei heen kan vliegen, dan kan ze ook wel een stukje met jou gaan stappen. Ben alleen benieuwd of zij ook gaat stappen of dat jullie daarin een meningsverschil gaan hebben Knipoog

Nimue

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-12-03 10:29

Ik heb gisteren gereden, veel gestapt, paar kleine stukjes gedraafd, en het ging perfect! Ze was hartstikke rustig (mijn moeder was er ook bij op de fiets). Ik ga zo dadelijk weer een klein rondje doen, en dan langzaamaan opbouwen. Ik ben zo blij dat het zo goed gaat! Lachen

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie