2 de keer koliek op een maand

Moderators: Murosch, A_nouk

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

silleke

2 de keer koliek op een maand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-12-03 17:52

Ik kwam vandaag rond 16u in de wei om de paarden een halfuurtje te herzetten naar de 'volle' wei en zag dat mijn paard lag. Verward Dat doet ze nooit. Toen ik aankwam stond ze op en keek me wat droevig aan. Normaal komt ze dadelijk naar de draad maar nu niet .
Heb haar maar samen met de pony naar de stal gebracht en wat wortelen gegeven (had echt niet aan koliek gedacht ) Toen ik een kwartiertje later ging kijken lag ze in haar stal. Dat doet ze dus echt nooit gewoon door de dag. Alleen als ze slaapt. Ik effen bij haar gaan zitten. Vond het wel raar maar niet echt onrustwekkend omdat ze haar hoofd mooi omhoog hield en niet liet hangen ofzo. Maar toen kwam het. Hup haar hoofd op de grond en daar zat ik. Haar halster aan gedaan en dadelijk recht geholpen. Mijn nichtje met haar in de bak gaan stappen en ik dadelijk de DA bellen. Hij was nog ergens maar ging direct doorkomen. OK dan! En 10 minuten later reed hij binnen OK dan!
Ja hoor zware koliek. Een 3 tal weken geleden heeft ze het nog eens gehad Huilen en dan nu vandaag. Jeetje vreselijk gewoon. Na haar spuitje was het binnen 5 minuten beter en nu staat ze weer vrolijk in haar stalletje. Ze krijgt vandaag alleen nog wat hooi (een heel klein beetje) en morgen op de kale wei en geen eten Knipoog
Ze is nu bijna 7 maand drachtig en ik had maar bang dat er iets met het veulen was maar de DA zei dat het nu nog niet erg was. Maar dat er moest vermeden worden van nog meer koliek te krijgen. Ik weet echt niet hoe ze er aankomt. Ze stond gisteren al niet op de 'volle' wei en vandaag dus ook niet. Verward Nu denken we dat ze vlas eet Huilen
We zullen moeten afwachten.

effen gewoon maar onzin omdat het anders niet aanpakt

Roxxie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-03 17:58

Was het dan verstoppings koliek?? Want het kan ook een ander soort zijn geweest mijn merrie heeft namelijk een keer haar darm in een 1 of ander gat gezetten waardoor ze ook koliek had.. Dat kan elk paard krijgen zonder dat ze te veel gegeten of iets verkeerds hebben gegeten.. Ik hoop voor je dat ze nu geen koliek meer krijgt en dat je straks een vrolijke merrie en een veulentje hebt...

SIMBA & REDNA

silleke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-12-03 18:05

neen volgens mij geen verstoppings koliek. Daar zei de DA toch niks van. Ik dacht gaskoliek. Verward Dat had ze vorig keer. Hij zei dat er sommige merrie zijn die dat de laatste maanden van de dracht hebben (koliek) maar dat dat voor die van mij nog te vroeg was daarvoor.

effen gewoon maar onzin omdat het anders niet aanpakt

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie