Het paard als voorwerp

Moderators: A_nouk, Murosch

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

wickedjazz

Het paard als voorwerp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-12-03 16:19

Wat me nou zo mateloos iriteert, zijn mensen die denken dat ik een paard heb, omdat ze in alles goed moet zijn. En als het een keertje niet gaat, of als ik liever buitenrijd, wordt er tegen me gezegt: waarom verkoop je haar niet?

Momenteel gaat het rijden niet zo lekker, Jamey is druk en is met hele andere dingen bezig tijdens het rijden, en dan vooral de dressuur. Ze heeft een of ander binnenbak trauma gekregen sinds een of andere domme rotgriet in de hoek van de binnenbak telkens: JAAH JAMEY!!!!!!! heeft staan schreeuwen als ik langsliep. En dan heel hard. Of met een plastic zakje heen en weer gaan lopen zwaaien. Nou, Jamey die reageert daar wel op. En dat heeft ze een stuk of tien keer gedaan. Ik heb dat kind zo verrot gescholden, en gewoon doorgaan he! Als ik nu (een paar weken later) met jamey langs die hoek rijd probeert ze telkens er vandoor te gaan. *zucht*. en dat is juist ook de hoek waar de voorlezer staat. Ze wordt helemaal knetter in de binnenbak, maar als ik naar buiten ga, de dijk op of gewoon in de buitenbak. Is ze heel lief. Buitenrijden wilt ze ook heel graag. En ik rijd ook gewoon dressuur enzo in de buitenbak en dat gaat allemaal wel. En als ik dan een keer mijn verhaal aan iemand kwijt moet, is het meteen: waarom verkoop je haar niet????

Man, ik heb al zoveel met dat paardje meegemaakt, ze is zo onwijs lief! Als ze gewoon haar dagje niet heeft moet ik dan meteen boos op haar zijn? Damn! Ik heb ook zovaak me dag niet. Volgende keer beter.

Echt, sommige mensen denken over paarden alsof het pakjes boter zijn. Ze moeten elke dag maar op de automatische piloot hun dressuurwerk doen. En zoniet, nou dan maar verkopen. Het zijn toch echt levende wezens met gevoelens die ook wel eens een rothumeur hebben! Toch?

'The readiness is all'

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-03 16:23

Volgens mij heb je helemaal gelijk...

Ctal

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-03 16:37

Idd zulke mensen heb je, maar als t dier een rothumeur heeft mag die dat natuurlijk neit op mij afreageren, en als ze elke keer in dezelfde hoek zitten te zeuren dan mag dat gewoon niet.En dat pik ik dan ook niet, gewoon doordrijven, maar sommige mensen gebruiken dan gelijk grof geweld en dat vind ik ook niet nodig, gewoon zonder kapsones doorlopen.

prisje_marie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-03 17:38

Dat soort mensen haat ik Boos!
hoe kan je dieren zo behandellen Verward

maak lol met je paard, doe gek met je paard!!!!!!!!!!!

Lenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-03 17:46

goede instelling, ik zou dat wat je net hier zei, dat het paard geen voorwerp is enzo, tegen die mensen zeggen die meteen vinden dat je hem moet verkopen, k denk dat ze dan wel stil zijn...
mooie pony trouwens, die zou ik niet verkopen Knipoog

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-03 17:49

Ik ken het.

Dat zijn mensen die hun eigen dier zonder ook maar enige emotie verkopen, laten staan of over praten dattie maar naar de slacht moet (dat is wel erg extreem)
Daar kan ik me heel erg aan ergeren.

Goed dat je zelf wel zo'n goede instelling hebt.
Zo als Lenn al zegt, een erg mooie pony

Mijn naam is haas.

Incognito! 8-)

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-03 18:05

Ik ken een heleboel mensen met paarden, maar de mensen die jij hierboven beschrijft ben ik nog niet tegengekomen

Wel mensen die hun paard verkopen als het echt niet klikt of het paard gewoon de capaciteiten mist, maar mensen die meteen bij het eerste probleem een nieuwe kopen ken ik echt niet Zou ook een erg kostbare gewoonte zijn Knipoog

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-03 21:43

Tsja de niet paarden mensen weten gewoon neit dat een paard meer is dan een paar schoenen die je in kan ruilen.

Maar jij hebt een goede instelling hoor, kan me wel voorstellen dat paardje panisch wordt in die hoek, gewoon lekker doorrijden, je kent immers de reden.

En dat kind heb je nog vriendelijk aangepakt...denk dat als ik het was geweest dat ik haar alle hoeken van de bak had laten zien *het liefst nog te paard als het mgoelijk was Tong uitsteken *

"Mag ik voor ik inslapen moet, mijn baasje nog 1 kusje geven?
Een soort laatste groet, echt, het duurt maar even!"

Manon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-03 18:30

Vaak gaat het bij een paard alleen maar om het hebben. Jammer is dat...
Veel succes nog met je paardje, het komt wel weer goed !

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie