Jaaaaa Udinnie is thuis!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Jaaaaa Udinnie is thuis!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-03 18:01

Alhoewel het nog niet helemaal tot me is doorgedrongen. Dat mijn eigen paard daar in de stal staat. Verward Tis nog een beetje gek. *LOL*

Vanochtend heb ik haar eerst van het Oerd (groot natuurgebied) geplukt. Ik voel mijn beenspieren nog, ik heb geloof ik een beetje weinig conditie Bloos!
Ze wilde liever haar neus niet door haar halstertje steken, maar gelukkig kon de neusriem ook los, dus had ik het halstertje binnen twee seconden om. Riem om de hals en vervolgens de neusriem eromheen en klaar is klara (zo deed ik het ook toen ze veulie was)

Vervolgens een heel eind lopen, maar och, dat viel best mee zo met je paardje aan een touwtje. Het zag er vast grappig uit. Ik liep voorop met Udinde, vervolgend kwam Udinde haar vriendinnetje, want zij moest ook mee en achter ons aan kwam de rest van de kudde in een lange slinger *LOL*

Ze liepen gelukkig zo bij de rest van de kudde weg, ze heeft niet 1x omgekeken. Ook langs de weg kwamen we een aantal auto's tegen en och... ik geloof niet dat het indruk maakte Haha!

We hebben ze eerst samen in de wei gegooid ongeveer vier kilometer van ons huis. Omdat Udinde haar vriendinnetje niet alleen kon blijven en haar toekomstige vriendje nog in het natuurgebied stond.
Die hebben ze vanmiddag te pakken gekregen en toen ik niets vermoedend op de bank zat zag ik een trailer voorbij komen.

MET mijn paardje Lovers
Ze was er zo ingelopen, al had ze nooit anders gedaan. Vervolgens ging ze ook direct de stal in met de neus in de voerbak. Je hebt een gelderse of je hebt het niet Knipoog

Later in de middag hebben we Isolda en Berber ernaast gezet. Ik geloof niet dat Berber in de gaten heeft dat er een extra paard in de stal is, maar Isolda had haar direct in de smiezen. (staan naast elkaar)
Hals erop en snuiven maar. Wat in vredesnaam doe JIJ in MIJN stal??
Maar Udinde was heel nederig en beleeft en Isolda heeft nog niet 1x een hoef opgetilt of kwaad gekeken, hooguit een beetje beledigd *LOL*

Dus jeetje... nu heb ik drie dames op stal. Oma Berber, dochter Isolda en kleinkind Udinde.

Ze zag er trouwens verrassend goed uit Helemaal veranderd de laatste vier weken. Ze is iets afgevallen (was een beetje vet) en opeens komt haar schoft er helemaal uit. Ze lijkt ook weer iets fijner te zijn.
Ik zal morgen eens kijken of ik haar op de foto krijg. Als ze elkaar morgen niet af maken in de wei Scheve mond

HHD_Foto

Berichten: 4437
Geregistreerd: 14-04-02
Woonplaats: N.W. Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-03 18:04

Ha, dus dat wordt spannend morgen Haha! . Kunnen we ergens wedden wie er gaat winnen? Ik gok n.l. op Isolda Tong uitsteken .

Leuk joh, drie generaties bij huis, ik wacht met spanning op de foto's (incl. het gevecht wie de baas mag zijn) Knipoog

horssie

Berichten: 3275
Geregistreerd: 26-06-03
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-03 18:29

leuik joh idine bij je thuis
stond ze in de opfok?

marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-03 18:31

he wat fijn zeg!!
heerlijk om haar thuis te hebben! veb heel benieuwd naar foto's

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132002
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-03 18:33

Oh jee, heb je nu drie dames op stal ?
Leuk hoor !
Ook fijn dat ze zo braaf was, als ik het verhaal zo lees dan lijkt het me een koele kikker Knipoog
Ik ben erg benieuwd naar de foto's, en natuurlijk naar hoe het morgen af gaat lopen.
't Kan een veldslag worden, maar voor hetzelfde geld is er niks aan de hand.
Toen mijn paard na 7 jaar alleen gestaan te hebben ineens een vriendje kreeg, keken ze elkaar even aan, Helion legde z'n oren plat, en dat was blijkbaar genoeg om de rangorde te bepalen *LOL*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-03 18:41

Wat leuk, 3 generatie´s naast elkaar op stal.
Ik kan het beledigde hoofd van Isolda zo voor me zien }>
Ben benieuwd hoe ze er straks in het voorjaar uit ziet.

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-03 18:41

Craignethan schreef:
Ha, dus dat wordt spannend morgen Haha! . Kunnen we ergens wedden wie er gaat winnen? Ik gok n.l. op Isolda Tong uitsteken .


Het zal je misschien verbazen, maar Berber is de leidster van het hele spul. Isolda heeft echt respect voor Berber. Ik ben benieuwd. Ik zal het wel zien Lachen

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-03 18:56

Jij noemt het eindelijk, ik noem het 'nu al?' Dat de tijd zo snel kan gaan, wat ik laatst al zei, het lijkt nog zo kort geleden dat Udinde nog een klein springerig veulentje was. En nu is ze alweer thuis, klaar om straks beleerd te worden. Moet heerlijk zijn! En dat Berber de baas is had ik ook niet verwacht Haha! Ben benieuwd hoe het morgen gaat, als Udinde slim is doet ze mooi een beetje onderdanig, dan houden de oudere dames zich vast wel koest tegenover haar.
En, ik raak bijna het overzicht kwijt, maar waar staan tegenwoordig het veulen en je stippelpooooonie? *LOL*

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-03 19:07

Hihi, ik raak soms zelfs een beetje het overzicht kwijt *LOL* Met Udinde bij de oude merries wordt het een stuk makkelijker Haha!
Melchior en Christina staan samen met nog een hengstje op de wei. Die blijven daar lekker tot volgend voorjaar.
Maar je hebt gelijk, de tijd ging razendsnel. Alleen de laaste paar weken duurden lang, omdat ik op haar zat te wachten *LOL*

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-03 20:21

Wat lekker joh! Gaat Udin deze zomer voor stamboekopname naar de keuring?

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-03 20:46

Ja, dat ben ik wel van plan. De keuring is hier begin Juli geloof ik, maar ik wil wel even kijken hoe ze dan gegroeid is.
Anders laat ik haar nog rustig een jaartje staan.

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-03 23:40

Eindelijk dan!!
Maar nu nog een tijdje geduld hebben voordat je écht wat met haar kunt Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-03 23:44

Leuk verhaal om te lezen Lachen Wachten is idd erg moeilijk, maar nu is het eindelijk zover. Wanneer ga je beginnen met beleren?

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-03 12:07

In maart gaat ze voor de wagen, is de bedoeling. Nu laat ik haar eerst wat wennen aan het leven van een huispaard. Knipoog
Straks wat wandelen, hier en daar eens aan de longe, lange teugels, tuig erop etc.
Als ze eenmaal voor de wagen staat zien we wel weer verder wanneer ik er op ga klimmen Lachen

Alja

Berichten: 25583
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-03 19:13

ben wel benieuwd hoe het is afgelopen in de wei en heb je al foto`s gemaakt???

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-03 19:30

Mwoah... het viel me alles mee vandaag. Udinde mist hier en daar een plukje haar en heeft wel een paar flink tikken gekregen, maar er ook een aantal goed uitgedeeld. Als ze klem komt te zitten en niet snel genoeg weg kan komen mept ze flink van zich af.

Het was wel heel apart, we lieten ze los in de wei en Isolda zat iedere keer tussen Udinde en Berber in. Berber kreeg niet de kans om dichtbij Udinde te komen. Isolda was verre van beschermend, maar het leek wel alsof ze Berber geen kans gunde.
Na een paar minuutjes rennen stond Udinde in de ene hoek en de oude dames aan de andere kant. Als ze uit de hoek kwam werd ze weer terug gejaagd, maar op een "nette" manier. Geen gemene streken.

Ze was ook erg braaf, loopt aan de hand mee alsof ze nooit weg geweest is. Ze vind het wel allemaal wat spannend, ze snorkelt wat en zet haar hals wat op, maar verder.... nooit zo'n braverd meegemaakt!

Alja

Berichten: 25583
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-03 19:33

goed dat het goed is afgelopen in de wei...
hoe lang is z ein de opfok geweest

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-03 19:38

Ze is twee jaar weg geweest. Van mei tot december in het natuurgebied en in de winter samen met haar maatje in het land.
We hadden nog wel foto's gemaakt trouwens, maar allemaal mislukt. Het was heel erg miezerig en donker. Later werd het wat lichter, maar zodra ik richting Udinde ging, kwam Isolda er snel tussen. Om knokkerij te voorkomen, waar ik dan tussen kwam te zitten, heb ik dat maar even gelaten Knipoog

Deze twee zijn nog een beetje gelukt, maar je kunt er Udinde niet goed op zien:
Voorop mijn vader met Isolda en Berber en ik achter met Udinde
Afbeelding

En Udinde van iets te dichtbij:
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-03 19:55

3 Vossen met een brede bles bij elkaar Lachen Leuke foto Lachen Maar een van de oudere dames, Isolda? Heeft geen witte beentjes, klopt dat? Of zijn het modderpootjes? Haha!

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-03 19:58

Ze hebben allemaal wit. Modderpootjes dus Haha!
Berber heeft er drie witte sokken, Isolda eentje en Udinde drie hoge.
Over twee jaar komt er nog eentje bij te staan met een brede bles en vier hoge witte benen *LOL*