Pablo oefenspringen

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-01 09:40

Gisteren was het dan eindelijk zo ver, Pablo mocht mee naar zijn eerste oefenparcoursje. Thuis gaat het springen behoorlijk goed, laatst op vreemd terrein met HEEL VREEMDE hindernissen (planken, muurtje, hekje, het valt niet mee als je 4 bent en alleen maar balkjes hebt gesprongen) heeft hij na wat weigeringen uiteindelijk heel braaf alles gesprongen.
We reden in Cromvoirt, bij manege 't Heike (!) in de 70/80 cm. Parcours verkend, niet moeilijk, mooie lange lijnen en geen rare wendingen of zo. Pablo kort gelongeerd als altijd, en daarna richting het losspringterrein. Hij verstopte zich eerst maar achter mijn (en zijn) moeder omdat wel heel spannend was. Leuk hoe hij wel achter haar aan durft te lopen, want dan zal het wel goed zijn. Losspingterrein was ook heel spannend, dat ligt tussen het terras en het parkeerterrein in en er is dus genoeg te zien. Gelukkig bleef hij heel braaf, en na een paar keer rond stappen maar gaan draven en losrijden. Mijn instructeur was er ook, die heeft geholpen met los rijden en daarmee kwam hij aardig tot rust. We besteden thuis altijd veel aandacht aan rust op lage kruisjes en dat herkende hij nu ook op vreemd terrein. Ik kon al snel het parcours in, even rond gedraafd zodat hij de zaak kon verkennen en toen van start. Hindernis 1 ging goed, wel een beetje overdreven hoog en hard daarna. Hindernis 2 planken, 1e keer gestopt, 2e keer zo hoog dat ik wat onzacht landde en hij dus een bok weggaf. Ik in zijn nek, pogingen aan het doen om er weer op te komen, terwijl hij vrolijk doorgaat naar hindernis 3 die er recht achter lag. Dat deed gelukkig niet, maar toen hij voor een levensgrote dobbelsteen opzij sprong lag ik alsnog in het zand. Er maar weer opgekrabbeld en door met de rest van het parcours. Daarin zaten ook nog wel wat weigeringen en balken, en ik heb hem zelf twee op een volte gezet om hem weer bij me te krijgen. Hij had ook vooral heel veel aandacht voor alles naast de hindernissen, zoals vleugels, boompjes en bloemetjes. Kortom veel fouten, diskwalificatie vanwege de val maar ik was wel heel tevreden omdat hij alles sprong zonder echt grote problemen. Daarna ben ik nog H.C. gestart in dezelfde rubriek, en toen hadden we 1 balk en twee weigeringen op de dubbel die mijn eigen fout waren. Maar hij was al veel minder kijkerig en en ik kon veel beter onder controle houden. Uiteindelijk waren we dus heel tevreden en de startkaart die al klaar ligt zullen we dan zeker gaan gebruiken in oktober.

edit
enorme schrijffout verbeterd

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Lielle op 2001-08-31 09:42 ]</font>

Appie
Berichten: 1124
Geregistreerd: 23-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-01 10:07

Hoi, leuk dat je zo kan oefenen voor een springparcours. Mijn paard is ook erg gespannen, daarom wil ik ook graag eerst wat oefenparcoursen rijden, alleen het probleem is dat het hier in Noord-Holland praktisch niet georganiseerd wordt. Erg balen! Worden er bij jou wel veel oefenparcoursen georganiseerd? Misschien moet ik dan maar eens wat verder gaan reizen.

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-01 10:25

Bij osn in de buuirt zijn veel oefenparcoursen maar dat is dus rond Den Bosch. Als dat niet te ver is voor je kan ik je wel meer info geven. Er is idd ook een oefenterrein in Schaijk waar je voopr een tientje per paard alles kunt springen wat ze hebben staan. Ik vind het erg prettig omdat mijn paard nog erg jong en onervaren is. Laat maar even weten. Wat je ook kunt doen is een paar maneges of wedstrijdstallen bellen en vragen of dat kan bij hen. Vaak is dat best mogelijk.

Appie
Berichten: 1124
Geregistreerd: 23-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-01 12:31

Nou, Den Bosch en omgeving is voor mij toch wel erg ver weg. Ik zal maar eens wat rond bellen hier in de omgeving, zijn hier alleen veel minder springgericht.
In ieder geval succes verder met Pablo!

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-01 17:32

Dat dacht ik al wel. Succes ermee in ieder geval.

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-01 12:54

wauw netjes joh! ik doe het je niet na!
succes in oktober!