Manege de Bongerd...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Maikuh

Berichten: 1613
Geregistreerd: 14-07-03
Woonplaats: Ottersum

Manege de Bongerd...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-11-03 18:52

Ik ben hier 2 jaar op ponykamp geweest. Ik zelf vond het super leuk!
Maar wie kent deze manege nog meer of heeft leuke of minder leuke verhalen over deze manege. In ieder geval zet het hier maar neer Haha!:D

Fenna :+:


Alja

Berichten: 25582
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 19:34

die stond toch deze maand in de bit met de manege test???

ONDERSCHRIFTLOOS

lein

Berichten: 1577
Geregistreerd: 02-07-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 20:17

alja schreef:
die stond toch deze maand in de bit met de manege test???



Ja klopt,

Ik weet wel dat mijn nichtje er vroeger heeft gereden, maar hoe ze het daar vond Verward

Het is zo fijn om klein te zijn!!

Sting

Berichten: 12857
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 20:17

Jah, en toen kreeg hij 4 sterren!!
Ik heb er jaren gereden, en vond het toen wel goed, achteraf bleek dat wel mee te vallen: een paar punten: een keer de dekens wassen??? , die liggen namelijk ong een jaar onder de zadels (zodat de sjabrakken niet gewassen hoeven te worden) en dan vouwen ze ze steeds opnieuw op.
De intructie is wel goed, maar dan eigenlijk alleen tot L nivaeu, de meesten hebben alleen de 1e orun opleiding gedaan.
De paarden staan met zadel, en soms met hoofdstel om in de stal, zonder dat de singel een gaatje losser is gemaakt oid. Ver staan alle ponys de hele dag in de stands swinters.
Maar verder een leuke en gezellige manege hoor! Ik heb er nu (nu het steeds gecontroleerd word door allemaal mensen) weinig kritiek meer op!

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-03 00:46

Ik heb er 7 jaar gereden (intensief) en laat me er verder niet over uit Haha!

yvetje

Berichten: 2012
Geregistreerd: 20-11-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-03 01:22

*meldt zich*

Ben er 3 jaar terug (?) op ponykamp geweest! Was heel gezellig! (maar idd wel vreemd, dat de pony´s buiten de halve dag opgezadeld stonden aan een balk, minden in de brandende zon)

Imre

Berichten: 14198
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-03 01:34

Ik ken de Bongerd wel ja en heb de Bit ook gelezen... Ze waren er vast op een goeie dag.... Lips are sealed

Maikuh

Berichten: 1613
Geregistreerd: 14-07-03
Woonplaats: Ottersum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-11-03 10:39

Ow wilt iemand dat stukje van de bongerd hier neer zetten? Ik heb Bit namelijk niet
Ik vond toen ik daar op ponykamp was het heel gezellig. Leuke leiding en de paarden vond ik ook leuk. Alleen ze moesten idd de hele dag met het zadel en hoofdstel instaan. Dat is wel minder. Maar het terrein om de manege heen is erg mooi. Waar je slaap met ponykamp is ook goed en je krijgt er dan goed te eten! (krijg je niet op alle maneges....)

Fenna :+:

Amulet

Berichten: 4064
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-03 11:41

Kayla schreef:
Ik heb er 7 jaar gereden (intensief) en laat me er verder niet over uit Haha!



Misschien ergens wel verstandig Schijnheilig

Ik heb er overigens 5 jaar gereden, daarna eigen pony gekocht en er nooit weer teruggeweest..........zegt wel genoeg denk ik.

WendyBZ

Berichten: 13134
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-03 12:14

We zijn van de zomer vanaf daar een boktrit begonnen, en nee, ik ben er ook niet positief over

Alja

Berichten: 25582
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-03 12:48

idd wij zijn er geweest met de bokt rit en vond het er ook niet fantastisch daar om vond ik het ook zo raar dat ze 4 sterren kregen

ONDERSCHRIFTLOOS

germie

Berichten: 25921
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-03 12:58

Als ponykamp-deelnemer heb je er een leuke week. Je mag onbeperkt rijden op het terrein wat door sommige kinderen als een vrijbrief voor racen gezien wordt Haha!
verder laat ik mij er ook niet over uit.

radijs

Berichten: 2004
Geregistreerd: 04-06-03
Woonplaats: Paterswolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-03 13:11

Ik ben er paar x geweest, 1 keer mee met meisje uit m'n klas.
Ze ging voor de 1e x galloperen toen kwam die instructrice eraan gaf gewoon goed les.
Rend ze in 1 keer keihard naar dat paard toe en geeft hem een schop in z'n buik.
Toen gallopeerde hij aan.
en inderdaad met die boktrit moest ik met een pomy van 1.10 ofzo...
Beetje raar maar inderdaad verder wel gezellig!!

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-03 13:17

Maikuh schreef:
Waar je slaap met ponykamp is ook goed en je krijgt er dan goed te eten! (krijg je niet op alle maneges....)


Ja oom Eddie is OK dan!

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-03 13:19

radijs schreef:
Ze ging voor de 1e x galloperen toen kwam die instructrice eraan gaf gewoon goed les.
Rend ze in 1 keer keihard naar dat paard toe en geeft hem een schop in z'n buik.
Toen gallopeerde hij aan.


Ik denk dat ik wel weet wie dat was

Maikuh

Berichten: 1613
Geregistreerd: 14-07-03
Woonplaats: Ottersum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-11-03 15:57

Tja vanuit mijn ogen gezien vind ik het wel een leuke manege maar dat komt omdat ik er met ponykamp ben geweest. Dan ervaar je de manege toch anders als dat je er 1x rijd ofzo...

Fenna :+:

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-03 21:25

Maikuh schreef:
Tja vanuit mijn ogen gezien vind ik het wel een leuke manege maar dat komt omdat ik er met ponykamp ben geweest. Dan ervaar je de manege toch anders als dat je er 1x rijd ofzo...


Ik kwam er 7 jaar lang bijna elke dag dus ik weet wel redelijk hoe alles gaat daar Knipoog .

Kyno

Berichten: 10422
Geregistreerd: 07-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-03 21:29

Ik kwam er ook altijd... helpen met de shetties als ik op de camping stond. ff zien welke namen ik nog weet: Desperado, Vosje, Delia, Elias, Zwartje, Starlight, Joris, Scooby, Herby, Jasper.... en ik ken 1 grotere pony: Marietje Lovers

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-03 22:16

Ik wilde er eerst misschien op ponykamp gaan, omdat je daar dus, zoals Germie al zegt, onbeperkt mag rijden.
Op hun site staat trouwens wel iets raars, eert staat er: lessen en buitenritten altijd onder gediplomeerde leiding

en dan gewoon de zin eronder staat, dat je op het eigen terrein mag zonder begeleiding! Is toch ook een beetje raar! Verward

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-03 22:35

Lips are sealed

Maikuh

Berichten: 1613
Geregistreerd: 14-07-03
Woonplaats: Ottersum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-11-03 22:57

Kayla schreef:
:x

Als dat pleistertje eraf gaat dan gaat er wat gebeuren Schijnheilig Tong uitsteken Clown

Kent iemand trouwens Spirit? Staat ook op manege de Bongerd. Heb ik 2 jaar geleden met ponykamp op gereden en vond het zo'n lieve pony. Hij is nou geleast maar weet iemand hoe het met hem is? Of heeft iemand nog leuke verhalen over Spirit of clio?

Fenna :+:

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-03 23:00

Maikuh"]
[quote="Kayla schreef:
:x

Als dat pleistertje eraf gaat dan gaat er wat gebeuren Schijnheilig Tong uitsteken Clown
[/quote]

Zit er met supersterke lijm op Cool

Ik heb Spirit ingereden.

Sting

Berichten: 12857
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-03 23:09

Clio is wel een leuk beest, alleen een beetje houterig.
Glamour vond ik fantastisch!! Die wilde ik eerst kopen, maar ik paste er nog maar net op, dus ik kon niet groeien, en het was ook een heeeeel iel beestje!!
Kent iemand Chanel nog??? Die rijd nu Z2 dressuur!!! Ik heb daar mn eerste les op gehad! Zo blijkt maar weer dat een manegepony wel wat kan, als hij maar een iegen baasje heeft (en dus geen manegepony meer is Tong uitsteken)
En Elegance, dat vond ik altijd zon leuk beestje, die staat nu te koop. een meisje van onze ponyclub (7 jaar oud) had haar overgekocht, maar kan haar niet aan.

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-03 23:17

Ken ik allemaal Haha! .
Jolijn doet het idd goed op Chanel

Maikuh

Berichten: 1613
Geregistreerd: 14-07-03
Woonplaats: Ottersum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-11-03 23:31

Kayla"]
[quote="Maikuh"][quote="Kayla schreef:
:x

Als dat pleistertje eraf gaat dan gaat er wat gebeuren Schijnheilig Tong uitsteken Clown
[/quote]

Zit er met supersterke lijm op Cool

Ik heb Spirit ingereden.
[/quote]
Leuk zeg! Hij is vooral grappig buiten Tong uitsteken
Ik heb hem het hele ponykamp zonder bit moeten rijden omdat hij gescheurde mondhoekjes had. Ging wel hard in het bos Schijnheilig

Fenna :+:


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Angelo_J, Gee, JudithO, Sintara, sterregoud, Ubermetrics en 146 bezoekers