Bokken vanuit Afrika!!!!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-03 18:43

Waar ligt Nelspruit ergens in ZA?
Ligt dat in Mpumalanga? Vlakbij Graskop?
Daar ben ik namelijk 2,5 jaar geleden geweest Haha! Toen we een rondreis maakten door ZA.

Gozer

Berichten: 98
Geregistreerd: 15-10-02
Woonplaats: Nelspruit, in het mooie Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-03 21:35

Ja, Nelspruit ligt in Mpulanga (land van de opkomende zon, ons huis heet Môreson als in ochtendzon en zo gaan de stallen ook heten.) Dus ja, het ligt niet ver van Graskop en dus ook niet van God's Window. Is heel erg mooi hier. Heb in Zuid-Afrika al veel gezien maar dit plekje is voor mij echt thuis.

Pipi

Berichten: 4077
Geregistreerd: 25-04-02
Woonplaats: Poeldijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-03 22:36

He muts, hoelang duurt het voordat een mailtje van ZA naar Nederland komt Verward Ik zit al weken in spanning.....
Fijn dat jullie het zo naar jullie zin hebben,maar ik wil ALLES weten Haha!

Liefs,Paola

Gozer

Berichten: 98
Geregistreerd: 15-10-02
Woonplaats: Nelspruit, in het mooie Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-03 08:34

Hoi Pipi, ik doe mijn best. Ik ben bezig met een superlange mail die je alles van begin tot het eind verteld, maar ik heb ook al een maand gasten waarmee ik toch wel bijna hele dagen bezig ben. Vandaar dat het niet zo snel gaat. Zij gaan morgen weg dus vanaf overmorgen heb ik veel meer tijd om achter de pc te kruipen. Jij moet nie worry nie want alles sal reg kom! Nog een paar daagjes geduld. Oh ja.. vanavond vieren wij Sinterklaas. Met kruid en pepernoten bij het zwembad. Raar hoor.
Hoop dat de goedheiligman de weg hierheen weet. Ik wacht weer in spanning af.

Liesje89

Berichten: 9927
Geregistreerd: 01-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-03 11:05

haha! Kewl, vanuit afrika!

Pipi

Berichten: 4077
Geregistreerd: 25-04-02
Woonplaats: Poeldijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-03 12:35

Okè dan!
Ach, je weet het: geduld is nou eenmaal niet m'n sterkste punt Haha!

Bets

Berichten: 2807
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: LOON OP ZAND (SPRANG-CANARIA was het eerst)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-03 16:52

Nou ik ben zeer benieuwd naar alles Gozer!!!! We hebben nog contact hierover....

Gozer

Berichten: 98
Geregistreerd: 15-10-02
Woonplaats: Nelspruit, in het mooie Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-03 00:32

Ja hoor, Sinterklaas komt ook in Afrika!!!!
Ben lekker verwend. t'Is ff wennen in je korte broek pakjesavond vieren maar ik denk dat dat wel snel zal wennen.

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-03 12:24

Ik ben zeer benieuwd naar de foto's en verhalen van wat je daar zoal meemaakt... Haha!

Gozer

Berichten: 98
Geregistreerd: 15-10-02
Woonplaats: Nelspruit, in het mooie Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-03 21:24

Verhalen zat te vertellen. Gaat zeker komen. Moet eerst de mail voor Pipi en Marijn45 afmaken anders krijg ik vast ruzie.
Maar hoe zit het nu met de afrikaanse woorden??? Heeft niemand oplossingen kunnen bedenken?

Mistic

Berichten: 4380
Geregistreerd: 06-10-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-03 22:28

Gozer schreef:
Ja, goed van je. Moltrein... spreekt voor zich toch??
Oké, hier alvast een paar leuke, het lijkt me gaaf als jullie proberen de goede betekenis te raden.

Loerbroer = loer is kijken maar loerbroer kan ik zo snel niets van maken
Spoedopname = lijkt me gewoon spoedopname, snel opnemen
Skilpadbeesie = schildpad
Kletsei = iemand die te veel praat???
Duimpje gooien = liften (auto)
Melkskommel = skommel is schommel, maar melkschommel klinkt een beetje raar.

Enne... simpel denken dan kom je er wel.


Ik weet ook nog wel een leuke: Stokkies draai

leonci
Berichten: 347
Geregistreerd: 14-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-03 08:43

En ik ik wil natuurlijk ook een lange mail met verhalen en hoe het is enz. Ik wacht ook al lang in spanning af.. snik

Gozer

Berichten: 98
Geregistreerd: 15-10-02
Woonplaats: Nelspruit, in het mooie Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-03 09:34

Tuurlijk Leonci, iedereen waar ik het mail adres van heb krijgt deze mail.

Nou oké, de oplossingen:
i.d.d. Mistic, je zat aardig goed met sommige woorden. Wat is stokkies draai? Ken ik nog niet.

Loerbroer = zo noemen ze hier Big Brother!
Spoedopname = snelheidscontrole
Skildpadbeesie= lieveheersbeestje
Kletsei = roerei
Duimpje gooien = liften
en een melkskommel = Jawel... een milkshake

Ik ga vast en zeker nog meer leuke woorden enz. tegenkomen en zal ze zeker op Bokt zetten. Wat denk je van een advertentie waarin 'opregte miniatuurworshondjies' aangeboden worden? Wil er iemand nog een Teckel?

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-03 10:41

Hahaha die is goed!!! Leuk al die woorden zo Haha!

Mistic

Berichten: 4380
Geregistreerd: 06-10-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-03 18:49

Stokkies draai is spijbelen. Mijn afrikaans lerares belde een keer op om te zeggen dat ik gespijbeld had. Vind het wel leuk gevonden.

Miko

Berichten: 1521
Geregistreerd: 02-11-03
Woonplaats: Zaandijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-03 19:50

Ha ha leuk zeg! Echt een geweldig taaltje.... Volgens mij zou ik de hele dag met een glimlach rondlopen daar.

Gozer

Berichten: 98
Geregistreerd: 15-10-02
Woonplaats: Nelspruit, in het mooie Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-03 19:07

Spijbelen en stokkies draai? Hoe verzinnen ze het weer!
Ik loop ook ongeveer de hele dag met een big smil rond, alleen soms....
overal moet je lang op wachten, telefoon aansluiten, internet installeren, je bent hier soms maanden kwijt voor je iets kunt. Ik ben hier nu ruim twee maanden en heb dat nu pas voor elkaar.
Alhoewel..... gistermorgen had ik zin om Pipi te bellen en heb met haar bijna een half uur aan de telefoon gezeten. (Is voor ons vrij kort want vroeger begonnen we pas bij anderhalf uur.) Was erg gezellig. Heb daarna nog wat voor de zaak gebeld enzo. Vanmorgen wilde René een mailtje doorsturen naar de zaak in Nederland toen hij geen verbinding met het net kon krijgen. Kabeltjes en stekkertjes nagekeken, maar nee hoor, het lukte echt niet. Worden we niet veel later gebeld door een dame van Telkom die ons vroeg of wij probeerden te bellen? Ja, dat proberen wij. "Nou meneer uw beltegoed is op!" Beltegoed op de gewone aansluiting???? Ja, blijkt dat de faktuur die wij dachten te betalen een aanbetaling was op ons beltegoed. Je moet het maar weten. Gauw naar Telkom en weer betalen. Binnen het half uur hadden we weer telefoon.
Maar ik blijf het raar vinden.

Pipi

Berichten: 4077
Geregistreerd: 25-04-02
Woonplaats: Poeldijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-03 20:30

Ik vond het echt geweldig dat telefoontje!
Heerlijk om weer even "life" te beppen
Vooral goed om te horen dat jullie het zo fijn hebben daar....
Toch raar hoor,je beste vriendin ineens aan de andere kant van de wereld Verdrietig

Bets

Berichten: 2807
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: LOON OP ZAND (SPRANG-CANARIA was het eerst)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-03 10:46

Ja dat is niet fijn zo ver van huis!!! Je laat ons maar goed in de steek!! Zaterdag was het ook maar rustig met de les van Antoine! Alleen Maya was er.

Gozer

Berichten: 98
Geregistreerd: 15-10-02
Woonplaats: Nelspruit, in het mooie Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-03 15:39

Vond ik ook Pipi! Heb alleen alweer drie dagen niet kunnen bokken omdat we eerst twee dagen zonder stroom hebben gezeten. Waarschijnlijk door het onweer (het is hier regentijd) dus toen de stroom er weer op was wilde ik gelijk ff bokken/internetten. Helaas.... ook de telefoon deed het niet. Maar gelukkig is alles nu weer oké. Ik weet natuurlijk niet voor hoe lang maar voor nu i.g.g.
Ja Bets, dat mis ik nou écht!! De lesdagen van Antoine, de gezelligheid eromheen en het lekker tussen allerlei paarden zitten. Doe iedereen daar de volgende keer maar de groetjes van mij. Wanneer is de lesdag van januari? Misschien ben ik dan in Nederland en kan ik komen kijken.

Bets

Berichten: 2807
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: LOON OP ZAND (SPRANG-CANARIA was het eerst)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 10:46

De lesdag is op 24 en 25 januari op zaterdag en zondag (staat ook op de vernieuwde website van Antoine, heb je die al gelezen www.hoefkatrol.com?) Ik kan dan niet vanwege wintersport maar ik zal de volgende keer iedereen de groeten van je doen!!!

Gozer

Berichten: 98
Geregistreerd: 15-10-02
Woonplaats: Nelspruit, in het mooie Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-03 22:50

Oké, nee ik denk dat ik dan alweer in het warme Afrika ben. Gijs moet de 21 weer naar school. Ja ik heb de website gezien. Wel raar hoor dat als hij nu adverteert hij dat doet onder Marijke én Antoine. Vind ik helemaal niet bij hem passen.

Bets

Berichten: 2807
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: LOON OP ZAND (SPRANG-CANARIA was het eerst)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-03 11:06

Jammer dat ik je niet zie dan!! Maar je zult nog wel vaker over komen naar Nederland hoop ik. Nou ik hoop snel weer iets van je te horen!!

Gozer

Berichten: 98
Geregistreerd: 15-10-02
Woonplaats: Nelspruit, in het mooie Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-03 23:27

Oké, weer een T.A.B. (zie voorgaande voor uitleg!)
Het gaat super met de bouw van mijn stallen. Mooi Kaaps/Hollands geveltje ontworpen. Moet ff gemetseld worden. Daar heb je voor nodig.... juist... cement. Dus bij de plaatselijke bouwhandelaar een berg zakken cement besteld. Uitgelegd waar ze het moesten komen afleveren (niet bij de eerste ingang, hebben we al eens geprobeerd, past niet! maar bij de tweede) En ja hoor... eindelijk daar is de vrachtwagen. Moest ik nog hard lopen om hem bij de tweede ingang op te vangen, maar wat schetst mijn verbazing.... Geen vrachtwagen met cement terwijl ik hem toch echt heb zien aankomen. Dus vraag ik aan Anton (onze tuinman en manusje van alles) Waar is die auto nu? Zegt hij doodleuk; 'Die is weer weg' Hoezo dan? vraag ik, 'Nou hij moest op nummer 31 zijn' Enne... vraag ik weer.. welk nummer denk je dat wij hebben? '31??' Juist Anton, wat had die vrachtwagen bij zich Anton? 'Nou ehhh... cement.' Waar wachten wij nu al de hele dag op Anton? 'cement????' Ja Anton, cement!!! Toen is hij maar heel hard gaan lopen om de vrachtwagen met cement die hij had doorgestuurd naar de buren weer op te wachten en naar onze plek toe te loodsen. Ik moet zeggen, je moet er wat voor over hebben maar dan krijg je ook wat. Een mooi Kaaps/Hollands geveltje. Gisteren hebben we daarvan het hoogste punt bereikt en om dat te vieren hebben we onze bouwers de Hollandse vlag gegeven om op het dak te plaatsen. Daar begrepen ze niets van en ze lachten ons zo ongeveer uit in ons gezicht. Maar toen we vertelden dat bij het hoogste punt ook bier hoorde stond onze vlag binnen no time boven op het dak. En zo wappert nu al een hele dag de nederlandse vlag, midden in Afrika!! Als jullie eens konden zien hoeveel auto's er stoppen of langzaam voorbijrijden, geweldig!! Er is alleen één maar. Aan een ieder die komt vragen wat ze aan het bouwen zijn verteld Anton dat het een kerk wordt. Of ik daar nu blij mee ben?!?!
Wordt vervolgd.....

Mrijn

Berichten: 3479
Geregistreerd: 01-10-02
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 10:35

Hahaha, ik kan niet wachten tot ik iedreen en alles in levende lijve kan zien! Ik denk wel dat het leven daar een aanslag op je geduld is, als ik dat zo lees...