Endurance.. Begin het te missen..

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jorie

Berichten: 3093
Geregistreerd: 07-08-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 12:31

Wauw, gave foto's en gave omgeving!!!! Mooie heuveltraining daar!!!
Daar zit ik dan midden in de grote stad!!! (Rotterdam) Hoewel we best goede uitrijmogelijkheden hebben valt dat toch in het niets na het zien van jullie foto's!!!

Huertecilla

Berichten: 26854
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 12:36

Jorie schreef:
Nou nog een sponser vinden;-)!!!!!!
Ik ga zeker even je profiel bekijken, ben wel heel benieuwd!!
Rijd jij ook endurance wedstrijden in Spanje??


Sponsor? Retourvlucht Málaga = 150 Euro, week autohuur = 150 Euro, B&B 40 Euro per nacht (voor twee personen!), een goede warme prak in een restaurant kost je hier geen 8 Euro en FullBoard bij ons is helemaal een lachertje!

Nee, alleen 'buitenritjes' Haha!

Organiseer 5 juni een soort enduró: géén enduránce. Is een eigen idee. Wordt een fikse buitenrit met oriëntatie-element op tijd. Verder een paar zeer eenvoudige ruiterproeven.

Jorie

Berichten: 3093
Geregistreerd: 07-08-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 12:55

Jaha, maar ik wil mijn paard dan mee!!! 150 euro voor een retourtje paard lijkt mij iets te goedkoop!!!
En dan gewoon overwinteren een maandje of 2/3.

Doe je bij die enduro ook een keuring-achtig iets??

Huertecilla

Berichten: 26854
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 13:07

Dit jaar geen keuring. De hele opzet dit eerste jaar zal in het teken van uitvoerbaarheid moeten staan.
Route en tijd-schema zullen geen probleem opleveren voor de lokale paarden. Verder heb ik voldoende 'gewicht' om indien nodig een ruiter nog even wat te laten pauzeren of naar Bar Javi te sturen Knipoog

Waarom zou je een eigen paard willen meenemen naar de andalusiër-hemel!!??
2-3 maanden kan ook geregeld worden; als je wat meehelpt krijg je kwantumkorting Knipoog

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 13:14

Had EZ-ride beugels moeten staan. Zie deze pagina en dan op de grote foto onderaan. De beugels die aan dat zadel hangen zijn EZ-rides.

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 14:02

Huertecilla"]
[quote="mandymonica schreef:
Sjonge, endurance is ook nog wel gewoon "leuk" hoor! Ik rij ook serieus m'n wedstrijden en let goed op m'n paard. Maar op een lang pad over een heideveld haal ik ook zelf eens diep adem en geniet van de omgeving als ik daar in galop overheen dender! En ik kan me nog een galop over het stuifzand in Kootwijkerbroek herinneren, waarbij de tranen in m'n ogen sprongen van geluk, omdat m'n paardje zo hard voor me wilde werken.... dan is het echt gewoon ronduit genieten!


Zó!!! Heb jíj het even begrepen! OK dan! OK dan! Wát je ook met een paard doet, als goedbedoelende amateur moet het op de eerste en bijna enige plaatst LEUK zijn. Endurance is de geniet-paardensport bij uitstek; je rijdt in gebieden waar je anders niet of moeilijk komt. Tenzij je voor prijzen of de 160 km. gaat is het wél een buitenrit met competitie-element. Geniet ervan!
[/quote]

Hmmm zeggen Fasel en ik dan dat we het niet leuk vinden? Als dat zo zou zijn hadden we wel een andere tak van sport gekozen, toch? En nee wij rijden niet voor de prijzen of de 160km maar willen wel met een gezond paard over de finish komen.
Moet zeggen dat ik tijdens een relaxte buitenrit heel anders rij dan tijdens een wedstrijd of training, dus voor mij persoonlijk zijn dat toch 2 elementen van het buitenrijden die los van elkaar staan, maargoed gelukkig maar iedereen dat op zijn eigen manier zien, ik geniet van alles wat ik met mn paard doe of wat een ander er mee doet... Haha! alleen tijdens ene wedstrijd geniet ik op een andere manier, hihii

Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-03 14:38

Ik ben eigenwijs..
Huertecilla schreef:
Tenzij je voor prijzen of de 160 km. gaat is het wél een buitenrit met competitie-element.


Toch een buitenrit Tong uitsteken Maar ik denk dat ik snap wat je bedoeld..

Zamora
Berichten: 8255
Geregistreerd: 22-11-03
Woonplaats: Kampen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 20:27

[quote="NaVy!"]Je schreef anders dat je graag zou willen starten..

Ik ken Sietske niet persoonlijk, maar het is nogal opvallende verschijnijng, aparte paarden, voorkeuringproblemen, en ze adveerde voorheen veel in de Her&Der, het Endurancewereldje is klein *LOL*/quote]

Ja ik zou graag willen starten maar ALS het niet zo mocht zijn dan is dat jammer maar ik vind gewoon buiten rijden ook heekl leuk dus het is geen drama voor mij

Zamora
Berichten: 8255
Geregistreerd: 22-11-03
Woonplaats: Kampen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 20:29

Symbeami schreef:
Pebblesje, ik zie ook niet in waarom je het niet zou kunnen proberen. Zoals ik al zei: je hebt verschillende gradaties van stijfheid. Het hangt er maar net vanaf waar dat dan vandaan komt.
Mijn Amigo is van nature wat stijfjes. Hij is onder andere door het endurance lopen losser geworden. Hij is er nog NOOIT om afgekeurd bij de voorkeuring.
Als jij denkt dat je paard goed is en het lijkt je leuk om te doen.... gewoon een keer proberen. En dan zie je het vanzelf of ze je paard laten starten of niet.
Je doet duidelijk je best om je paard te verbeteren, ik vind dat je de goede instelling hebt hoor zo!


Dankje!!
*LOL* Toen ik pebbles net ging rijden on ze de bochten in de bak niet eens doorkomen en ze haalde alle gangen door elkaar, nu draaft en galopeerd ze gewoon op een volte!! en ik ga het zeker proberen! OK dan!

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 21:18

Proberen meot je het altijd meid. Per slot van rekening als je het niet probeert weet je het niet. En mocht ik misschien een beetje rot uit de hoek zijn gekomen, zo is het ech tniet bedoeld. Het ging me er meer om dat je er wat makkelijk over klonk en ik je wilde behoeden voor een grote teleurstelling. Sorry als het niet zo overkwam.

Zamora
Berichten: 8255
Geregistreerd: 22-11-03
Woonplaats: Kampen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 23:52

Fasel schreef:
Proberen meot je het altijd meid. Per slot van rekening als je het niet probeert weet je het niet. En mocht ik misschien een beetje rot uit de hoek zijn gekomen, zo is het ech tniet bedoeld. Het ging me er meer om dat je er wat makkelijk over klonk en ik je wilde behoeden voor een grote teleurstelling. Sorry als het niet zo overkwam.


Okay Knipoog ik snap het ook wel hoor...... maar ik zal het wel zien hoe er op pebbbles word gereageerd haha.... Vingers aflikken

Daphna

Berichten: 3691
Geregistreerd: 19-08-03
Woonplaats: Aarde

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-03 01:46

je hebt wel als voordeel dat ze het mooiste paardje van de wereld is!

Zamora
Berichten: 8255
Geregistreerd: 22-11-03
Woonplaats: Kampen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-03 10:53

haha ja dat is ze cker ja!! Wat leuk dat jij hier ook zit, heb je dat misschien al gehoord van peps dr rug?? (van Saskia?) Zo ja heb je de uitslag van die test nog? wan tik wil graag weten waarvoor ze toen is onderzocht en wat de uitslag dus was....... Als dat kan zou iik egt heel happy zijn Haha!

Ze doet namelijk weer raar..... met haar rug dan he...

Jorie

Berichten: 3093
Geregistreerd: 07-08-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-03 11:16

[quote][/quote][url][/url]

Jorie

Berichten: 3093
Geregistreerd: 07-08-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-03 11:17

MMMM, ik probeerde ook even een stukkie tekst te kopieren maar dat lukt me dus niet (blond!!)

Daphna

Berichten: 3691
Geregistreerd: 19-08-03
Woonplaats: Aarde

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-03 21:50

ik heb die uitslag niet meer geloof ik, ik zal maar eens gaan zoeken tussen m'n zooi.

Zamora
Berichten: 8255
Geregistreerd: 22-11-03
Woonplaats: Kampen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-03 15:35

haha okay, maar weet je nog wel waarom ze werd onderzocht? En of het erger kan worden...

Alvaron

Berichten: 1765
Geregistreerd: 26-03-02
Woonplaats: aan de voet van de Posbank

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-03 15:50

Vippie"]
[quote="NaVy! schreef:
Lijkt me leuk! 240 rondjes in de bak! Dan zitten we wel rond de 50km toch? Tong uitsteken Nehh, dan maar liever een wintertje wachten *LOL*


sorry Nave maar dat worden dan 416,6 rondjes (50.000m/120m (20+20+40+40)), Enjoy! Haha! Ik ga wel groomen goed?
[/quote]

En elke 10 rondjes over de diagonaal van hand veranderen... Euhh ben bang dat je dan je berekening weer moet aanpassen. Uitdaging misschien? Schijnheilig

mandymonica

Berichten: 802
Geregistreerd: 31-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-03 16:23

[quote="Vippie!
Hmmm zeggen Fasel en ik dan dat we het niet leuk vinden? Als dat zo zou zijn hadden we wel een andere tak van sport gekozen, toch? En nee wij rijden niet voor de prijzen of de 160km maar willen wel met een gezond paard over de finish komen.
Moet zeggen dat ik tijdens een relaxte buitenrit heel anders rij dan tijdens een wedstrijd of training, dus voor mij persoonlijk zijn dat toch 2 elementen van het buitenrijden die los van elkaar staan, maargoed gelukkig maar iedereen dat op zijn eigen manier zien, ik geniet van alles wat ik met mn paard doe of wat een ander er mee doet... Haha! alleen tijdens ene wedstrijd geniet ik op een andere manier, hihii[/quote]


Nee, dat zeggen jullie ook niet. Maar als endurance-ruiter-in-de-dop zou ik een beetje bang worden van de "afzien"-verhalen die hier nu staan. Net alsof het helemaal niet zo leuk is. Het zou toch jammer zijn als er mensen afgeschrikt worden, daarvoor is onze sport veel te leuk! Vandaar mijn opmerking, dat je toch ook best wel lol kan hebben.... en iedereen heeft lol op z'n eigen manier. De finishlijn passeren, ook al ben je zo brak als maar zijn kan, heeft ook iets magisch, maar dat merk je pas als je een paar wedstrijden gedaan hebt! En dat is dus geen argument om nieuwe mensen over te halen eens een ritje te proberen...

Ik wilde dus alleen even een positief geluid laten horen!

Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-03 20:47

Ja! En bij X dan een kleine volte! Dressurance ofzo..

Jorie

Berichten: 3093
Geregistreerd: 07-08-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-03 21:02

Sprongetje tussendoor........ springurance!!!!

Westernfreak

Berichten: 5495
Geregistreerd: 06-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-03 21:15

Jorie schreef:
Sprongetje tussendoor........ springurance!!!!

Om er vervolgens af te stuiteren.....een misurance ???

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-03 00:21

Nee, een Reanimatie-endurance... (zegt degene die ooit bij EHBO de opdracht kreeg "ga maar zo lang door met reanimeren als je kan" en er na 35 minuten zelf dood naast neerviel... ik weet geen vermoeierende activiteit!)

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-03 09:10

En niet te vergeten: het paard heeft er doorgaans ook heel veel lol in.

mandymonica

Berichten: 802
Geregistreerd: 31-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-03 17:44

Euhm... in dat reanimeren? Haha!