Wat vinden jullie??

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tibamar

Berichten: 8365
Geregistreerd: 06-08-04
Woonplaats: Drenthe

Wat vinden jullie??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-04 21:22

Ik had een paar maandjes een verzorgdraver. Hij was ziek geweest en erg bang. Hij had geen vertrouwen in mensen, zei z'n baasje. Ik ging op hem rijden en hij was wel braaf maar wilde alleen maar hard(draver)...dat is niet zo gek als hij heel lang niet bereden is. Het ging steeds beter, hij werd rustiger maar die mensen moesten zadel komen brengen en konden niet vaak. Volgens mij als je op zo'n paard wil rijden moet je echt dagelijks met hem werken. Dan kan het goed gaan. Maar een keer in de 3 weken erop zag ik niet zitten, het werd herfst en de draver werd echt zo druk dat ik het gevaarlijk vond om hem te rijden. Hij was ook niet echt lief meer, hij vertrouwde me gewoon niet meer...

Geef ik nou te snel op Scheve mond ...of heb ik wel beetje gelijk dat je met een paard niets kan als je zo weinig kan doen omdat de bak te nat is of die mensen geen zadel kunnen brengen? Volgends mij moet dat paardje gewoon is heropgevoed worden...door iemand die heel goed kan rijden en veel ervaring heeft...

Wat vinden jullie??? Verward

Serendipity1

Berichten: 6044
Geregistreerd: 13-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-04 21:37

Hmm. Misschien eens overleggen met de eigenaren?

rossi

Berichten: 889
Geregistreerd: 10-10-04
Woonplaats: landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-04 22:00

ingewikkelde situatie jah maar ik denk dat het ook geen kwaad kan om eens met de eigenaren te praten
veel succes

Tibamar

Berichten: 8365
Geregistreerd: 06-08-04
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-04 22:53

Misschien heb ik niet helemaal duidelijk in de topic gezet dat ik hem al niet meer verzorg Bloos!

Tyler

Berichten: 105
Geregistreerd: 11-10-04
Woonplaats: Tiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 22:42

ja... dat paard had idd veel meer beweging nodig dan dat jij hem kon geven...
zelf rij ik ook een draver maar die kan er wel beter tegen als er een poosje niet op gereden is (dan gaat ze nog wel iedere dag nog even naar buiten zodat ze dr ei kwijt kan)
maar de meeste paarden zouden wel gek zijn als er maar 1x in de 3 weken op gereden word...