update Loki

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-09-01 10:02

Uit mn vorige verslag kunnen jullie opmaken dat hij nogal 'wild' was in het begin. Dat was idd zo, hij was erg vaak aan het rennen en bokken.

Na de eerste nacht is hij ontzettend gekalmeerd. Hij loopt rustig van het gras te eten en kijkt niet snel ergens van op.

Maar hij is zo ondeugend!!!! En nieuwschierig!

We gaan misschien een film maken en die naar 'de Hoefboef' van Hemel op Paarden sturen, want met Loki is het echt lachen!

We hebben een bal in de boom gehangen aan een touwtje, nou, hij vermaakt zich er uren mee! Echt grappig is dat om te zien.

En ik gaf hem gisteravond zn voer en ik had het bakje op de grond gezet. We hebben nog 2 geiten die ook erg graag voer lusten. De ene geit kwam op hem aflopen, ze bokte een keer met haar horens, zodat Loki ophield met eten. En de geit begon aan het eten. Loki durfde de geit niet weg te jagen!

Toen heb ik dat maar gedaan. En na het eten, nam hij dat bakje in zn mond, liep er mee weg. En toen gooide hij het bakje weg en ging er achter aan draven...
ik bedoel maar...

een erg leergierige, ondeugende, nieuwschierige fjord. Hij probeerd ook de waterbak om te krijgen, maar dat lukt hem mooi niet!

Op zn vorige adres stond hij ook alleen, nu heeft 2 geitjes en ik die de hele dag naar hem aan het kijken is.

Donderdag word hij gecastreerd.
En dan gaat hij zo snel mogelijk naar Frans, naar het pensionadres, dat zal 6 weken daarna zijn.

I love him!!
_________________
Utgard-Loki, Nordic supernatural giant.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Shaienne op 2001-09-02 10:05 ]</font>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Shaienne op 2001-09-02 10:07 ]</font>


jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-01 10:08

Wat fijn dat het zo goed met Loki gaat Knipoog
Wanneer gaat hij naar de pensionstal toe?

Wanneer ga je met hem aan het werk?

Hij kent verder nog niks of wel..........je moet hem alles nog leren........spannend hoor!!!

Heel veel plezier samen......maar dat zal wel lukken Lovers

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-09-01 10:16

Over 7 weken gaat hij naar de pensionstal. Hij is nu 2 jaar en 4 maanden. Ik ga denk ik in april/mei (mei dan word hij 3) beginnen met longeren (heel langzaam opbouwen) en in augustus volgend jaar zadelmak maken. Ik moet gewoon kijken hoe het gaat en hoe hij het opneemt. Er zit helemaal geen haast bij.

Hij is nu weinig in handen geweest, de fokkers hebben nog 30 andere fjorden. Echt halstermak is hij niet, hij heeft ook nooit vastgestaan en hij bijt.
Voetje geven doet hij ook met veel protest, dus ik heb nog genoeg om hem dit komende jaar te leren.

jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-01 10:20

Je hebt lekker nog het een en ander met hem te doen.......maar het is zo gaaf als je straks resultaat ziet Pling
Wij kochten Vigo en die was eigenlijk hetzelfde als Loki........Vigo kon je zelfs je rug niet toekeren want dan had je 2 hoeven in je nek (die steigerde) .
Met veel geduld en vertrouwen geeft hij nu alle voetjes en is een echte knuffelkont geworden Pling

Maar als Loki straks is gecastereerd dan word hij ook al veel rustiger.

Maar ik ga je verhalen allemaal volgen die je hier op bokt neerzet Knipoog

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-01 12:25

fijn dat het zo goed met hem gaat en dat ie zo lekker speels is!leuk hoor!

soms is het beter om te zwijgen

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-01 20:15

heeey goed man! wat een dondersteen een echte uitdaging dus!

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-01 10:27

Wedden dat jij hem dat bijten zo hebt afgeleerd?
En dat voetje geven ook, hij lijkt me wel intelligent grinnik.
Gauw foto's op Bokt he... ben zo benieuwd hoe hij het in de lente gaat doen!
Gelukkig komt hij bij Frans te staan, en dan zal ik hem dus kunnen zien IRL als ik daar weer eens kom Party!!...
Heel veel geluk met jouw bokkende mannetje!

Spirit

Berichten: 27617
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-01 11:41

Goed zeg!

Hihi, met dat bakje.. Misschien kan je m wel apporteren leren Knipoog

You mustn't be afraid to dream a little bigger, darling.

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-01 14:50

Die Loki! Met je etensbak gaan wandelen, welk paard doet dat nou?! *LOL*

Je mag trouwens wel uitkijken dat de geiten niet aan zijn staart gaan knagen... schijnt een typische geit-gewoonte te zijn! Beetje antibijtspul erin doen? Het zou zo zonde zijn van zijn mooie staart!

Groetjes Mieke

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-01 15:08

Loki is dus ook wel een beetje een clown. Die Fjordjes kunnen er wat van hoor, kun je uren naar kijken want ze zoeken altijd wel iets nieuws om mee te spelen en halen elke keer opnieuw geintjes uit Knipoog
Hou je ons op de hoogte want ik vind het erg leuk om de verhalen over Loki te lezen.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: dolor, Lanoca, Miiej, pillow, sterregoud, tienus63 en 102 bezoekers