Is het nou dom of slim?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
INkie

Berichten: 4651
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-03 17:36

tsja, zulke mensen heb je altijd! hun paard is zo fanatstisch! zij kunnen zo geweldig rijden! dat soort dingen..... Ik houd er persoonlijk niet zo van!
Tuurlijk mijn pony vind ik ook wel heel erg fantastisch het is ook een super knollie! maar om nou te zeggen dat ie 1,40 kan springen enz? Verward nou nee... ( Misschien kan ie het wel maar hij heeft het nog nooit gedaan dus ik weet het niet Haha! )

Maar even over hier boven: Op sommige maneges worden juist wedstrijd ruiters niet serieus genomen Haha!

susie

Berichten: 398
Geregistreerd: 05-11-01
Woonplaats: Hengelo & Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-03 18:16

Ik snap ook niet helemaal t punt van dit topic? Natuurlijk zijn er mensen die graag opscheppen, die vinden dat ze zelf alles beter doen dan anderen. Maar die vallen uiteindelijk toch wel door de mand. Iedereen weet van binnen wel dat het verkeerd is, dus ik denk niet dat je veel verschillende reacties hier op zult krijgen. Ik denk dat er weinig mensen zijn die hier gaan lopen schreeuwen dat opscheppen je goed doet, dus wat wil je hier eigenlijk kwijt?

Even over wat sjuimpje zei; daar ben ik het ook wel mee eens, want je hebt onlangs een keer op mijn topic gereageerd (en ik heb wel vaker jou reacties gelezen) en daarbij viel mij op dat je graag je eigen methode aanprijst en ik kreeg bij die reactie direct het gevoel dat je de rest afkeurde en ook mijn manier van handelen. Ik hoef hier verder niet op terug te komen, want je zult misschien ook wel gelijk hebben dat jou methode helpt, maar je moet wel opletten dat je zelf niet 1 van die opscheppers wordt

xxappiexx

Berichten: 5505
Geregistreerd: 19-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-03 18:44

Ik snap het nut van dit topic niet echt...

Kyan01

Berichten: 5404
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-03 18:47

Wat ik mij opvalt is dat er steeds hetzelfde groepje mensen in discussie is met aqua. Niet om die mensen aan te vallen maar waarom? Ook ik zie veel reacties van " wat is het nut van dit topic " maar wat is het nut van zo'n reactie? Toevoegend aan het topic is het niet

CaroleKlomp
Berichten: 3253
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Heede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-03 23:10

Het gaat er in dit topic om dat iedereen waard is wat hij of zij is, ongeacht of iemand bevestiging wil of zoekt in wedstrijden. Een opschepper is vaak iemand die zegt dingen beter te kunnen dan in werkelijkheid blijkt. Nou zijn er een aantal die menen dat ik daarbij hoor, maar ze nemen niet de moeite om te komen kijken op mijn uitnodiging. Dat begrijp ik dus niet...zij zijn goed overtuigd van hun kennis en kunnen op paardengebied, dan ga je toch kijken naar iemand die niet waar kan maken wat zij zegt. Er is toch niets mooier om iemand nat te zien gaan? Zou ik denken, tenminste. Maar wat blijkt ze schreeuwen wel maar op een uitnodiging gaan ze met vage smoesjes niet in? In dit geval vraag ik me dus ernstig af, wie de opscheppers nu werkelijk zijn. Ik ben eerlijk en maak mezelf en niemand wat wijs, daarom nodig ik ze uit om de proef op de som te nemen. Zelfs als ze vooroordelen hebben, waren ze welkom. Halaas laten ze het afweten, dus daar heb ik mijn twijfels over...wie nu werkelijk laat zien wat hij of zij weet of kan?

Fitzroy

Berichten: 25110
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-03 23:38

Sorry hoor Aqua, maar degenen die jij noemt kunnen alles onderbouwen met argumenten, logische verhalen, idd een berg (wedstrijd)ervaring en zelfs met foto's.
Dit alles ontbreekt bij jou, dus ik vind het niet meer dan logisch dat die mensen niet de moeite nemen om een eind te rijden voor een vaag verhaal.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-03 00:25

Dit zegt toch wel heel erg veel over iemands karakter:
Aqua8horse schreef:
Er is toch niets mooier om iemand nat te zien gaan? Zou ik denken, tenminste.


Verward
Als je er van geniet om jezelf omhoog te prijzen door een ander de grond in te trappen dan ben je wel heeeeeel erg zielig.

CaroleKlomp
Berichten: 3253
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Heede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-03 09:02

Jippie"]
Dit zegt toch wel heel erg veel over iemands karakter:
[quote="Aqua8horse schreef:
Er is toch niets mooier om iemand nat te zien gaan? Zou ik denken, tenminste.


Verward
Als je er van geniet om jezelf omhoog te prijzen door een ander de grond in te trappen dan ben je wel heeeeeel erg zielig.
[/quote]

Als je het goed leest, wordt het inderdaad erg duidelijk!

CaroleKlomp
Berichten: 3253
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Heede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-03 09:05

Fitzroy schreef:
Sorry hoor Aqua, maar degenen die jij noemt kunnen alles onderbouwen met argumenten, logische verhalen, idd een berg (wedstrijd)ervaring en zelfs met foto's.
Dit alles ontbreekt bij jou, dus ik vind het niet meer dan logisch dat die mensen niet de moeite nemen om een eind te rijden voor een vaag verhaal.


Ik noem helemaal niemand Haha!
En als het waar is wat jij zegt, zou ik het plezierig vinden om het logische verhaal en de onderbouwde argumenten eens te lezen.
Ik heb dat dan denk ik over het hoofd gelezen.

CaroleKlomp
Berichten: 3253
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Heede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-03 09:17

fsoudan schreef:
Wat ik mij opvalt is dat er steeds hetzelfde groepje mensen in discussie is met aqua. Niet om die mensen aan te vallen maar waarom? Ook ik zie veel reacties van " wat is het nut van dit topic " maar wat is het nut van zo'n reactie? Toevoegend aan het topic is het niet


Zie jij dat ook? Ik heb hetzelfde.

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-03 10:00

mogelijk is aqua bezig om steeds hetzelfde groepje aan te vallen Party!!

CaroleKlomp
Berichten: 3253
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Heede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-03 10:04

Lielle schreef:
mogelijk is aqua bezig om steeds hetzelfde groepje aan te vallen Party!!


Die mogelijkheid kan je met een gerust hard uitsluiten als je de topic goed leest!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-03 10:17

En toch Aquahorse, ben ik zelf ook zo iemand die ontzettend in haar paarden gelooft. Maar ik geloof alleen niet zo in mezelf. Maar mijn dieren kunnen alles! Haha!

kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-03 10:17

Ik heb veel van dit soort topics gevolgd zonder dat ik me echt geroepen voelde om te reageren maar nu kan ik het toch niet laten Knipoog

Aqua8horse: dat logische verhaal met onderbouwing en evt zelfs foto's kun je makkelijk vinden want dat is in meerdere topics aan de orde geweest.

Ik kan me heel goed voorstellen dat iedereen een beetje moe wordt van jouw verhalen over hoe goed jouw methode wel niet is terwijl je vervolgens niets wilt uitleggen over wat er dan zo anders aan is.
Ik heb net een stal gezocht waar ze mijn pony een tijdje gaan trainen.

Ik ben eerst zelf op die stal gaan rijden op een pony van hun. Pony was fijn te rijden en hierna ben ik eens gaan praten over hoe en wat ze voor mij konden doen. Pas toen voor mij duidelijk was dat dat allemaal in mijn straatje pastte heb ik toegestemd om een datum te prikken.

Als ze niet zo open op mijn vragen hadden geantwoord dan was het echt over geweest!

Enne dit topic op zich vind ik ook al erg vreemd: jij stelt dat het erg dom is om je beter voor te doen dan je bent maar ik krijg toch lichtelijk het idee dat jij je niet kunt meten met de Anky's etc. Volgens jouw verhalen kun je dat dus wel? Erg vreemd dat we dan nooit iets van je horen??

Als je zelf wat toeschietelijker zou zijn met informatie dan kun je misschien wel het tegendeel bewijzen maar nu zie ik alleen maar iemand die hoog van de toren blaast zonder ook maar iets te onderbouwen.

Doet me een beetje denken aan telsell enzo: deze producten worden ook met een hoop poeha aangeprezen maar als het puntje bij paaltje komt werkt het voor geen meter. Haha!

Geef mensen nu eens de kans om jouw manier te begrijpen want dan kan men pas beoordelen of het iets is waar ze wel een keer een eind voor willen rijden!
Ik ga ook niet naar de bioscoop als er maar 1 film draait en ik weet niet welke het is! Knipoog

CaroleKlomp
Berichten: 3253
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Heede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-03 10:31

Weet je ik heb al zoveel informatie gegeven, waar ze kennelijk niets mee kunnen. Vind jij het dan mijn taak om maar door te blijven gaan, gezien de reacties?
Ik weet niet waar jij logische onderbouwingen hebt gelezen? Zou je mij die even willen PBen?
Er zijn heel veel mensen geinteresseerd, die reagren via PB en krijgen antwoord.
En hoe jij dingen ziet en voelt, vind ik prima.

kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-03 10:43

Ik heb echt geen zin (en tijd) om alle topics na te gaan lezen. Maar van bijv. Sjuimpje zie ik altijd dat er antwoord wordt gegeven als iemand vraagt waarom ze iets doet (hiermee doel ik bijv. op de longeertopics).

En waarom moet ik je pb'en als ik iets wil weten over die methode? Prima als je het zo wilt doen maar vind het dan ook niet gek dat iedereen erover valt dat je aangeeft dat je je kunt meten met de grote namen zonder dat ze hiervan ook maar enig bewijs te zien krijgen.

Misschien ben je wel zo goed?? Wie weet maar tot nog toe krijg ik niet het idee dat dit zo is en dan vooral omdat ik op geen enkel punt een onderbouwing zie. Geen uitleg over de trainingsmethode, geen antwoord op serieus gestelde vragen in topics, geen foto's kortom: niets!

Prima hoor jij bent niet verplicht om dat hier te tonen maar start dan ook niet telkens topics waarin je aangeeft hoe goed die methode dan wel niet is.
En nee ik ga je niet pb'en want persoonlijk heb ik helemaal geen interesse in die methode.
Ik wil alleen maar aangeven dat waarschijnlijk heel wat meer mensen open zouden staan voor je als je ook eens antwoord geeft op vragen en waarom niet gewoon in het topic? Als het een topic is wat je zelf opent kun je vragen verwachten dus waarom dan geen antwoord?

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-03 10:51

iedereen is trots op zijn paard, net als dat ouders trots zijn op hun kinderen, daarom overdrijven ze soms hun prestaties. is dat nou zo erg? belangrijkste is dat je tegenover jezelf en het paard maar eerlijk blijft en alles ziet zoals het is.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-03 10:54

SuperPepeijn schreef:
iedereen is trots op zijn paard, net als dat ouders trots zijn op hun kinderen, daarom overdrijven ze soms hun prestaties. is dat nou zo erg? belangrijkste is dat je tegenover jezelf en het paard maar eerlijk blijft en alles ziet zoals het is.

Klopt ja, zo kun je het ook zien (en dat doe ik zelf ook).

Zo zijn er mensen die andermans paard compleet afzeiken als ze merken dat iemand ontzettend trots is op zijn/haar paard. Ze zien dat als verwaandheid. Ik zie dat als blinde liefde en ik vind dat prachtig om te zien. Ik zou die persoon daarin dan ook altijd laten, omdat het kwetsend is om ze "de waarheid" te vertellen. Ik zie zelf alleen maar graag als mensen uit liefde zo onvoorwaardelijk in hun paard geloven. En als ze ooit tegen een grens aan lopen, dan zullen ze voldoende van hun paard houden om die grens te onderkennen.

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-03 11:13

Ik zou gewoon eerlijk zijn. Als je paard iets niet kan, nou jammer dan. Maar je hebt altijd van die mensen die zeggen dat hun paard geweldig is enzo. Zo ken ik ook een meisje dat ook een eigen paard heeft. En ze vind het geweldig dat haar paard bokt en steigert en ervandoor vliegt ( Verward ). Na ja, lekker laten toch? Ze komt er vanzelf nog wel eens achter dat het zo niet hoort.

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-03 14:18

Desiree"]
[quote="SuperPepeijn schreef:
iedereen is trots op zijn paard, net als dat ouders trots zijn op hun kinderen, daarom overdrijven ze soms hun prestaties. is dat nou zo erg? belangrijkste is dat je tegenover jezelf en het paard maar eerlijk blijft en alles ziet zoals het is.

Klopt ja, zo kun je het ook zien (en dat doe ik zelf ook).

Zo zijn er mensen die andermans paard compleet afzeiken als ze merken dat iemand ontzettend trots is op zijn/haar paard. Ze zien dat als verwaandheid. Ik zie dat als blinde liefde en ik vind dat prachtig om te zien. Ik zou die persoon daarin dan ook altijd laten, omdat het kwetsend is om ze "de waarheid" te vertellen. Ik zie zelf alleen maar graag als mensen uit liefde zo onvoorwaardelijk in hun paard geloven. En als ze ooit tegen een grens aan lopen, dan zullen ze voldoende van hun paard houden om die grens te onderkennen.
[/quote]

Gaat hierin mee, vindt het geweldig gezegt OK dan!

CaroleKlomp
Berichten: 3253
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Heede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-03 14:54

De laatste paar recties geven nu precies weer waar de topic voor bedoeld is. Laat iedereen op zijn of haar waarde bezig zijn met hun paard, ze dragen er ook zelf de verantwoording voor. Het is helemaal niet erg als jouw paard minder kan of lelijk of dik is, als jij er zelf maar van genieten kan. Wees geonn eerlijk over wat je kan en wat je paard kan, dat is geen schande....er zal nooit iemand uitgeleerd zijn met paarden!
Dus laat gewoon zien wat je waard bent ookal is dat rijtechnisch wat minder, daar kan je tenminste aanwerken. Je paard beter voordoen als hij is, wordt een moeilijker verhaal om waar te maken.
Kortom geniet van elkaar en van de samenwerking tussen mens en dier! Je leert van elkaar!

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-03 15:06

Laten we het daar dan maar op houden...
En de discussie over wie wel of niet eerlijk is over zijn of haar kunnen achterwege laten, want daar is bokt niet voor bedoeld.
Een algemeen topic openen, prima, maar op deze manier levert het toch alleen maar irritatie op. Een beetje meer respect voor elkaar kan geen kwaad denk ik. Er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden.
Vind het wat flauw om naar aanleiding van een ander topic hier een voorbeeld te pakken om vervolgens naar de bekende weg te vragen.