Raak mijn paard aan de straatstenen niet kwijt ...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-03 22:02

Weet je ik vindt dit ook zo sneu jij heb jaren op dat beestje gepast, was in jou ogen je grote liefde en nu wil je hem/haar verkopen en is er niemand die er brood inziet! Zo zielig ookk voor het paardje net of hij niet gewenst is, dat arme beest weet niet dat er een hele heisa om hem heen gebeurt om er maar van af te komen!

Het ergste lijkt me dat als je ook nog een dure stal moet betalen, wordt het er ook niet beter op....
Ik hoop voor je dat het voorjaar beter gaat worden!!!

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-03 09:11

Die dure stal valt gelukkig wel mee, want ik betaal geen stalling Knipoog

Vanavond komt er misschien een handelaar kijken, hopen dat die er wel wat in ziet.
Gister had ik het niet meer toen ik bij Maffick was.
Het was pokkeweer en ik was drijfnat, ik kwam bij Maffick en riep : Heeeeey Vriendje!
Dikke schreeuw terug van achter uit de stal.
Ik ging naar 'm toe en hij legde heel zachtjes z''n hoofd tegen me aan om even lekker te knuffen, nou toen knapte ik. Ik heb aldoor zitten janken, hij heeft toch ook een goed plaatsje verdiend ?
Dat paard heeft helemaal geen kwaad in de zin, hij is echt niet gemeen maar weet zich gewoon af en toe niet normaal te gedragen.

Ik hoop zo dat ik een goed huis voor hem vind....

petraakenJarig

Berichten: 44209
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-03 09:39

Nou,nou zo lelijk Maffick zijn hoofd niet hoor. Eigenlijk vind ik het een normaal hoofd. Niet superchick maar ook absoluut niet lelijk. Ik heb al veel lelijker paarden gezien. Je hebt inderdaad de pech dat het nu een slechte periode is (wintertijd is altijd flauw in verkoop). Kan je hem niet nog een wintertje doorhouden en pas in het voorjaar opnieuw te koop zetten. Ik snap best dat je nu alle aandacht aan je studie moet geven en dat je daarom Maffick wilt verkopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-03 09:48

Misschien is het een idee om hem aan een vakantieboerderij te verkopen. Tijdens de buitenritten was hij toch wel heel braaf en fijn te rijden?

Ik ben ooit in frankrijk bij zo iets geweest. S'morgens maakten we een buitenrit van 3 uur en de rest van de dag stonden ze op de wei. Die man was keigoed voor zijn paarden. Ik had een paard wat heel naar in de stal was en ik durfde het paardje niet op te zadelen. De stalknecht deed dat voor mij. Buiten was het een superpaard.

Hij liet de mensen niet zomaar frutten met zijn paarden. Voordat we weggingen controleerde hij alles en was ook buiten streng. Geen malle gein met de paarden. Als hij vond dat je niet genoeg ervaring had om mee te gaan, mocht je de volgende dag niet meer mee. Wel kreeg je dan les op een ander paard daar in de buitenbak ter compensatie.

Mogelijk dat er in nederland of belgie ook plekken zijn waar buitenritten worden verzorgd en de paarden gedurende de tijden dat er niets is georganiseerd de wei opgaan. Als de stallen en de verzorging ook nog goed is, heeft hij toch een prima leven.

Weet niet genoeg van je paardje af, maar is de KLPD misschien ook een optie?

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-03 10:35

Het is inderdaad geen tijd om een paard te verkopen. Misschien moet je het anders proberen, als dat lukt. Misschien moet je je paard een tijdje laten leasen met kooprecht. Als mensen hem leren kennen, gaan ze misschien wel overstag.

MAar in jouw beschrijving had je het over een lelijk paard. Ik vind hem niet zo lelijk, heb net in jouw profiel gekeken.

Dat buitenrijden van hem, is een groot goed. Daar moet jij je markt op richten. Niet op de dressuurmarkt, maar op de markt van de recreatie ruiters. Fijne buitenrijpaarden zijn erg gewild.

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-03 10:56

Ik weet dat het een slechte periode is om te verkopen, de winter is bagger.
Maar het probleem is dat hij al van voor juni te koop staat, dus al de hele zomer.
Als het nou echt alleen aan de tijd lag was hij dan wel al weg geweest denk ik, maar het ligt dus niet alleen aan de tijd van het jaar.

Er zijn wel lelijkere paarden dan hij, maar hij is ook niet supermooi, beetje grof en zwaar, en die rare bobbel op zijn neus zie je niet als er een hoofdstel omzit Knipoog Het is ook maar net wat iemand mooi vind he, kwestie van smaak, maar hij wijkt wel een beetje van de 'normaalwaarde' van een goed exterieur af
Russel, wat is KLPD ?

Ik wil hem het liefst zo snel mogelijk kwijt omdat hij zich dood verveelt, ik wil hem natuurlijk wel houden, wil niets liever, maar dat is tegenover hem niet eerlijk.
Hij moet lekker veel rijden en leuke dingen doen, niet een beetje in de wei staan ( thank god dat hij nog in de wei kan staan ) en af en toe eens aan d longe of vrijspringen als baas daar nog net wel even gauw tijd voor heeft.
Ik wil hem kwijt in belang van hemzelf, niet in mijn belang.
Hij kan qua geld heus nog wel langer bij ons blijven staan, ik betaal geen stalling en geen hooi/stro e.d.
Maar ik geef het paard niet meer wat hij nodig heeft en dat vind ik zielig.
Hij verveelt zich dood omdat ik geen tijd heb, dat is niet rechtvaardig en daarom moet hij naar een nieuwe baas.

Imre

Berichten: 14205
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-03 10:57

KLPD = politie!

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-03 11:06

Dacht ik al, maar wist het niet zeker.
Daar zou hij idd erg geschikt voor zijn, hij is voor niets of niemand bang
( ja of er moeten al hooligans met een ezel aan komen, want daar is Maffick wel bang voor Haha! )

Ik kan hem een paraplu op zijn hoofd hangen, plastic zakken om zijn ogen binden, zadelhoes op zijn oren hangen etc etc , hij kijkt er niet van op of om ( Ik weet dit omdat ik wel eens angs testjes met hem doe/deed Haha! )

Als een ander paard ( vriendin ) voor hem uit gallopeert, blijft meneer gewoon stappen, als je hem dan aanspoort gaat hij er gewoon rustig in een drafje achteraan , niet in een spurt ofzo.

Daar zou hij idd best geschikt voor zijn...

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110711
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-03 11:26

Misschien ook stom om te vragen: Maar zou Endurance ook niet iets voor hem kunnen zijn: Je zegt zelf dat ie ontzettend braaf is langs de weg.
Op die manier kan hij heerlijk zijn energie kwijt raken die hij nu dus niet kwijt kan,en zal hij waarschijnlijk ook weer wat handelbaarder worden!
Het lijkt mij er persoonlijk een ideaal paard voor,na alles wat ik hier lees.
Plus dat Endurance erg in trek is,dus als je in je advertenties zet: Zeer geschikt voor Endurance,dan kun je waarschijnlijk ook wel rekenen op reacties.
Persoonlijk als ik hem op die foto zie vind ik het absoluut geen lelijk paard. Heb je Bonfire wel eens op stal gezien? Dat is ook geen schoonheid hoor!

ellenlouise
Berichten: 3784
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: In het groene hart van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-03 13:49

Als ik dit topic zo lees ben jij gewoon hartstikke gek op dat paard en hij op jou! Erg zuur natuurlijk dat niemand jouw paard wil kopen.
Maar meis, zou je niet even heeeel goed nadenken voor je hem aan een handelaar verkoopt??? Misschien krijg je er enorme spijt van.
Zo te horen is Maffick een paard dat zich niet makkelijk 'geeft', dit helpt natuurlijk niet echt mee voor een handelspaard.

Hoe is hij nu gestald? Staat hij de hele dag binnen of loopt hij ook buiten?
Waarom laat je het niet even gaan. Je betaalt geen stalling nu dus dat is het probleem niet. Naar mijn idee is Maffick gelukkiger op zijn vertrouwde stalletje dan dat hij bij een handelaar terecht komt en misschien van hot naar haar gesleept wordt.

Als je nou kunt regelen dat hij overdag buiten loopt (als dat al niet zo is) en jij kunt 2 of 3x per week tijd voor hem vrij maken, geeft dat dan niet een beetje lucht? En misschien dat je over een jaar of 2, 3 weer wat meer tijd voor hem hebt of intussen een bijrijder voor hem vindt.

Het is niet mijn bedoeling om hem allemaal nog moeilijker voor je te maken maar zoals ik je over Maffick hoor praten denk ik wel dat je er nog eens heel goed over na moet denken!

Veel sterkte en laat je niet gek maken.

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-03 14:45

Ik heb er zeker goed over nagedacht, en het is geen makkelijke keuze voor mij, Maffick is een paard dat echt heel goed bij me past(e)

Ik heb echt gedacht dat ik het allemaal wel kon redden, maar dat lukt je misschien een week, of een maand, maar daarna gaat het je opbreken.
Ik loop op dit moment op mijn tenen, ik haast haast en haast, heb het druk, vlieg naar de paarden, geef ze hun schone stal en voere, piel er nog wat mee om als ik tijd heb ( is niet vaak ) en schiet weer naar huis.
Douchen eten en omkleden en hups, aan de typerij om verslagen te maken.
Ik kan niet meer, heb op school aangegeven dat ik misschien niveau 3 wilde gaan doen om de druk van de ketel te halen, maar na veel overleg en gedoe heb ik besloten dat ik toch niveau 4 blijf doen, kan ik doen en kan ik later meer mee.

Ik vind niet dat ik Maffick kan laten wachten totdat ík weer eens tijd voor hem heb, en tijd zoals ik heb gehad voor hem komt waarschijnlijk pas na mijn opleiding, en dat is ( als alles meezit ) pas over 2 jaar.

Geloof me, ik heb echt van alles geprobeerd, bijrijders, uitlenen als lespaard e.d om hem maar bij me te houden.
Maar het plezier dat we van elkaar hadden is er niet meer.

En dan moet je een keuze maken, en ik kies voor het paard, juist omdat ik zo gek van hem ben.
Ik wil hem niet nog 3 jaar matig beweging geven en met hem omgaan, hij moet echt volledig bereden en verzorgd en geknuft worden.
Ik kan wel voor mn eigen egoïsme hem houden, maar is dat eerlij ktegen over hem ? Vind ik niet, ik paste goed bij hem, kon hem geven wat hij nodig had, elke dag lekker uit rijden, heerlijke buitenritten maken , alleen wij tweetjes, heb genoten van die tijd en hij ook denk ik.

Ik vind het zo zielig als ik nu in het land kom, hij komt in galop op me af en geeft me speels een douwtje: Zeg Baas, gaan we weer wat doen ?

En het enige wat ik kan doen is hem uit de wei halen, op stal zetten en zijn voer geven...

Ik heb heel goed nagedacht, maar dit paard verdiend gewoon meer, en dan wordt het ook weer een leuk en mak paard, i.pv een rotzak

Ohja ellenloise, hij staat gelukkig elke dag in de weide, daar ben ik blij mee, want zo kan hij samen met zijn vriendjes nog een beetje van zijn energie kwijt.

Met goede training zal hij zeker geschikt kunnen zijn voor Endurance Cayenne.... Hij had een enorm uithoudingsvermogen toen ik hem nog volledig reed, en kon heerlijk buitenrijden, dus ook dat zal zeker wat voor hem kunnen zijn...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-03 15:51

ik herken het wel dat haasten, je vindt het niet eerlijk tov ja paard he? Maar ik vindt het jammer dat je hem zo naar beneden haalt, ik dacht in je profiel echt een oerlelijk paard aan te treffen, maar kon het niet vinden, waarom haal je hem zo naar beneden, is dat niet de reden dat je niet positief overkomt bij de koop, dat je hem nog heb staan?
Heb je uberhaupt al kopers gehad en wat was de reden dat de koop niet door ging?
Laat je het weten of het wat met die handelaar is geworden ik ben best geinteresseerd vindt het echt klote voor je!!

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-03 16:03

Voor mij is het natuurlijk een geweldig paard, maar zoals ik hem nu even heb geplaatst vertel ik gewoon even wat mijn gemiddelde omgeving van hem vind.
Ennu komt dat er even allemaal een keer uit, ik heb altijd mijn best gedaan hem hoog te houden en te verdedigen, maar soms komt het er wel eens uit dat het niethet leukste paard van de wereld is.
Voor mij wel.

Het is niet dat ik hem naar beneden haal dat ik hem daarom niet kan verkopen hoor, dit is de eerste keer dat ik zo over hem praat en in de advertenties breng ik alles zo positief mogelijk.

De kijkers die langs zijn geweest hadden verschillende meningen.

"Gangen waren niet voldoende" ( was een dame die naar mijn mening alles slecht vond, alles was beroerd, zij was ook behoorlijk "kak" , niet dat dat iets uitmaakt, maar Maf is niet bepaald een kakkerspaard Haha! )
"Te groot"
"Zoek toch iets anders"
"Euh we kijken wel even verder" na een bokserenade van muis
"Niet geschikt voor manegewerk"
"Zoek iets chiqs, en dat is deze niet"

Nou ja en verder heb ik eigenlijk niet zoveel gehad, waren echt een beetje van die praatjes om niet hard te zeggen dat ze het niks vonden, maar gewoon een beetje onder uit banketstaaf.

Zal nu de handelaar even bellen hoe laat hij komt.
Ben er gewoon zenuwachtig voor : Straks is hij echt mijn grote vriendje niet meer, dan is het echt over.

Maar eigenlijk denk ik aan de andere kant misschien wel dat hij hem niet wil... moed is me aardig in de schoenen gezakt..

Maar we blijven hoop houden en ik vertel hoe het gegaan is.

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-03 16:48

Over een uur komt hij, nog even een shagje tegen de stress Haha! en dan gauw die kant op !

Lenn

Berichten: 5331
Geregistreerd: 17-04-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-03 17:17

Succes! (beter laat dan nooit Bloos )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-03 17:22

En Sanex....?

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-03 17:45

san ik heb echt heel erg beniewd!! Aan de enekant hoop ik dat ie weg is, dan ben je van alle zorgen een beetje af. Aan de andere kant hoop ik dat ie er nog is want jullie waren wel een team!!
Ik hoop het snel te horen.

gomir

Berichten: 25541
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-03 19:28

Ik ben benieuwd hoe het afgelopen is

Wie is er geweest Verward

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-03 19:35

Zoë stond te koop van in maart ... ze is onlangs verkocht en ik hoop dat ze binnenkort zal worden opgehaald. De handel is barslecht nu en soms moet je zelfs onder de vleeswaarde verkopen . Veel meer dan je aanraden als hij te rijden is dit op publieke plaatsen te doen zodat je gezien bent kan ik niet bijdragen.

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-03 20:09

Oke hij is geweest.

Nou ja niet hij zelf, maar een hulpje van hem, en tot mijn schrik was dat een kerel die hier in het noorden niet zo prettig bekend staat ( Sas, jij kent hem zeker wel, het is die "vreselijke vriendelijke paardenhoefsmidmeneer" Schijnheilig Scheve mond die een kameraad van jou ex is Knipoog Weet je 'm ? Haha! )

Even buiten laten zien, Maffick gedraagde zich voorbeeldig, wreef zich helemaal tegen die kerel omhoog : Ik ben lief, ik ben lief , ik ben lief
Beetje tegen Maffick aan geduwd en hij corrigeerde zichzelf meteen weer, ook goed dus. OK dan!

daarna even draven in de bak, nou ja bak, in het zwembad. *LOL*
En tot mijn grote verbazing liet Muis zich echt supergoed zien, waar dat achterbeen ineens vandaan kwam weet ik niet, maar die zat eronder! Verward

Of hij stalgebreken had ? "Nee, hij wil heel soms nog wel eens een keertje luchtzuigen na het flemen, maar dat is 1 op de honderd... "

Flemen? Wat is dat? Vroeg hij...
Nou dat ze zo die lippen krullen en snuiven, hoofd omhoog, geurtjes opnemen...

Hij weer: Flemen ? Jaja...

Nou ja hij ging weer weg, had het gezien en zei dat meneer de handelaar wel even zou bellen.
Meneer de handelaar belde me idd op.

Maffick paste hem niet, was niet zijn type paard, te lomp en niet chiq genoeg.
Ja opzich paste elk paard hem wel maar wel op voorwaardes dan...
Hij wou hem vanavond wel op komen halen, maar voor een prijs waarvan Sanneke zei : Wíj zoeken nog wel even verder Knipoog Tong uitsteken

En het stomme was dat hij zei voor hoeveel hij hem dan weer wou verkopen, dat was zoveel meer dat Sanneke helemaal dacht : Ik zoek wel even verder. Is dat niet onhandig om als handelaar te gaan vertellen wat je eraan wil verdienen? Heb daar geen verstand van maar vond het niet echt slim, had echt zoiets van : Hallo zeg, das nog een beste duit Verward

Ik zei dat ik het even overleggen moest met het thuisfront, ik moest binnen 5 minuten terug bellen als het accoord ging, dan kwam hij vanavond nog met een trailer hem ophalen en zou hij er ook niet meer op terug komen.

Nou , mijn thuisfront zei ook dat ik nog maar even verder moest zoeken.
Dus we gaan vrolijk weer verder zoeken. En daarbij, als die kerel die kwam kijken zijn hulpje is...brrr, moet Maffick daar mee omgaan? Weet nou al hoe dat afloopt. Knipoog
Opzich is dat verder mijn zorg niet meer, maar oke.

Ik ben echt trots op Maffick, die heeft zich echt van zijn beste kant laten zien, oortjes er mooi op, een draf die hij haast nooit laat zien, aardig en rustig. Dus hij kan het wel! Lovers

Youdid

Berichten: 18
Geregistreerd: 01-10-03
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-03 20:20

Oh wat zou ik nu graag het geld gehad hebben...

Je geloofd het misschien niet, maar zoals je hem beschrijft: klinkt net als mijn droompaard. Kan lekker eigenwijs (en soms vervelend natturlijk Knipoog ) doen, maar als je eenmaal een tijd samen bezig bent een echte vriend. Ik vind hem trouwens ook helemaal niet lelijk ofzo, eigenlijk wel erg leuk om te zien zelfs. Leuk kleurtje en een heel lief hoofdje (Kijk niet zo... vind ik echt Bloos )

Ik weet zeker dat je wel iemand zal vinden die dat ook vind en die hem een goed tehuis bezorgt. En eerlijk waar, als ik het geld zou hebben zou ik zeker eens komen kijken hoe hij in het echt is (is toch altijd anders dan van foto´s en beschrijvingen).

Heel veel success met het vinden van een goed baasje OK dan!


((Wow, mn eerste post Haha! Ik moest echt even reageren, meestal kijk ik alleen een beetje rond in Rijtechnische problemen maar na dit gelezen te hebben moest ik wel))
Laatst bijgewerkt door Youdid op 24-11-03 20:21, in het totaal 1 keer bewerkt

kojack

Berichten: 6397
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-03 20:20

Lekker hé handelaren !
Ach je hebt nu gezien dat hij het wel kan, en dat is ook wel leuk toch ?
Ik heb net even in je profiel gekeken en ik vind dat je een leuk paard heb met een leuke kop ! Hij heeft gewoon karakter !


Mijn bonte hebgst heeft ook heel lang te koop gestaan. Er zijn een paar mensen bij wezen kijken maar aangezien hij zijn benen niet achter zijn oren kon leggen was hij niet bijzonder genoeg Scheve mond

Je moet gewoon nog even wachten, er komt wel iemand voor hem.
Succes

Lenn

Berichten: 5331
Geregistreerd: 17-04-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-03 20:27

Ik zou eens naar die politiedinges bellen? Of niet? Bloos
Misschien zijn ze wel hard op zoek! Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-03 20:54

Ik was niet zo snel van reageren, maar zoals ik je laatste berichtje lees, denk ik toch echt wel dat je de levende have van de politie eens moet gaan bellen. Zij zijn altijd op zoek naar nieuwe paarden. Ze zitten in Boxtel en ikzelf ben ooit in Amsterdam geweest.

Super grote stallen en prima verzorging. Die mensen kunnen behoorlijk rijden en hebben ook regelmatig les. Juist zijn ze op zoek naar grote paarden en ja wat is lomp, ik vind hem niet lelijk. Paarden die koel in het hoofd zijn en niet te klein. Er is daar iemand, ken niet zijn naam, maar die gaat altijd op zoek naar de paarden. Ze geven er niet veel voor, maar je prijs is ook heel goed.

Succes

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-03 21:04

Ik heb al even gekeken op internet, gezocht bij levende have, maar kan niet ergens een contactadres vinden waar ik heen kan bellen/mailen.
Als ik op contact klik, gooit de site van de KLPD me er uit...