(Ik heb met de zoekfunctie+trefwoorden op Google al geprobeerd te zoeken, maar kwam topics tegen over shetlanders, pony's of er werd antwoord gegeven op vragen die ik niet had. Als er al een topic over is en iemand de link heeft: graag en sorry voor het ongemak in dat geval!)
Er is een grote kans dat ik volgend (school)jaar mijn eerste paard krijg! Ik ben me al bewust van alle kosten (buiten het aanschaffen van al het materiaal de 1e keer, wel van de dierenarts, stalling enzovoorts), tijd enzovoorts die erin gaan. Deze heb ik allemaal al op een rijtje gezet. Ik weet alleen niet precies wat ik allemaal moet aanschaffen (bijvoorbeeld: is 1 veelzijdigheidszadel genoeg of is een veelzijdigheidszadel+springzadel toch fijner?).
Mijn vraag aan jullie is: wat zijn alle benodigdheden voor een eigen paard (buiten stalling, tijd enzovoorts om, meer het materiaal)? Wat hebben jullie allemaal? Wat kan ik het beste aanschaffen als ik mijn paard koop? Wat is noodzakelijk, wat handig en wat is meer overbodige luxe?
Alvast ontzettend bedankt

Alles voor de ruiter heb ik inmiddels al in huis, ik rijd nu al zo'n 5 jaar dus heb dat ondertussen al een beetje verzameld. Met mijn paard wil ik springen, buitenritten, gewoon lekker in de bak rijden, misschien zo nu en dan eens een wedstrijd maar zeker niet professioneel.
alleen als extra geef ik mijn paard savonds nog wat lijnzaadolie en luzerne hiervan gaat de huid mooi glansen.