Hij is afgekeurd

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 23:08

Ah nee, Eva, dat meen je niet. Janosz was perfect voor je....

Echt ongelofelijk klote voor je. Nu moet hij alweer weg voordat ik hem heb kunnen zien. Ik heb zo voor je gehoopt dat hij HET paard voor je zou zijn.... Huilen

Lielle

Berichten: 66257
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 23:10

kennelijk heb ik iets gemist, ik wist niet dat je een nieuw paard had. Toscar weg? Maar dit is wel vreselijk balen!

gomir

Berichten: 25542
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 23:35

Balen zeg...

Veel succes met het zoeken naar een ander gaaf paard dan maar!
Misschien volgende keer het paard pas ophalen als je bij de veearts terecht kunt, dat scheelt toch wel Ben je er iig nog niet aan gehecht.

Kytha

Berichten: 14944
Geregistreerd: 23-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 23:43

Wat ontzettend rot voor je zeg..
Succes met je verdere zoektocht!

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 00:55

Wat vervelend als je denkt dat je je droompaard had gevonden en het moet zo lopen... wat rot zeg. Sterkte Ach gut

Heel veel succes met je zoektocht naar een ander!

Lieke

Berichten: 11351
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 00:56

Heel erg balen voor je!
En succes met je zoektocht.

Guinni

Berichten: 2714
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: In een hutje op een berg!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 09:13

He dat is sh*t!
Nou, veel succes met zoeken naar het paard dat wel goed is en dat bij je past! Ach gut

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 10:23

Och Eef, wat is dit balen zeg Verdrietig ....
Dit had ik zeeer zeker ook niet verwacht !!
Cassidy schreef:
Ik had toch nog foto's laten maken van zijn straalbenen. We hebben ook een paard op stal gehad die kreupel liep op de buigproef, foto's laten maken en alles is in orde.
Paard is sindsdien nooit meer kreupel geweest.

Is dit misschien nog een mogelijkheid ?? Zo´n keuring is altijd maar een moment opname en wie weet of hij zich misschien op de trailer verstapt heeft ofzo ?? Proberen kun je het! Zo´n foto is niet zo heel duur en misschien laat je daar het paard van je dromen voor lopen ?!! Iig Sterkte Ach gut !

MyBonfire
Berichten: 1318
Geregistreerd: 29-06-03
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 10:37

OOh wat balen voor je zeg, ik heb dit ook een keer gehad met een paardje dat ik zou kopen.. Nou maar hopen dat je weer een andere leuke vind, dat zal toch wel!

ItsMe

Berichten: 785
Geregistreerd: 14-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 10:58

Cassidy schreef:
Ik had toch nog foto's laten maken van zijn straalbenen. We hebben ook een paard op stal gehad die kreupel liep op de buigproef, foto's laten maken en alles is in orde.
Paard is sindsdien nooit meer kreupel geweest.

Zou ik NOOIT doen bij een nieuw paard Knipoog

Ook al kunnen de foto's goed zijn, klinisch afgekeurd is afgekeurd. Zal dan vaak toch wel iets mis of zwak zijn. En dan kan je hem toch echt maar het beste terug doen.

Eva, vind het echt rot voor je Ach gut Het was een heel mooi paard, maar daar lopen er meer van rond hoor! Succes met je nieuwe zoektocht......

Arjette

Berichten: 1644
Geregistreerd: 21-02-03
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 17:33

Tjonge Eva! Wat k*t zeg!! Denk je het ideale paard gevonden te hebben gebeurd er dit!! Ik hoop voor je dat je snel een ander paardje vindt dat wel door de proef heen komt en net zo leuk is als Janosz!! Sterkte Ach gut

replika

Berichten: 992
Geregistreerd: 01-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 18:33

Balen zeg eva! Hoop dat je snel een ande fijn paardje vindt!

Tin
Berichten: 3715
Geregistreerd: 29-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-03 12:13

Jeetje,wat balen zeg!
Ik heb dit ook gehad, had ook m'n droompaard gevonden, maar ze werdt ook afgekeurd..
Maargoed, je vindt vast wel een ander leuk paardje..
Succes met je zoektocht!

dobbel

Berichten: 9041
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-03 12:47

Dat is zeker balen
succes met je verdere zoektocht

Nimber

Berichten: 26554
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-03 13:12

wat onwijs balen zeg! Ik heb net de foto's bekeken en hij leek me best leuk!

sl0wm0ti0n
Berichten: 2812
Geregistreerd: 25-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-03 13:38

Ik zat net de foto's te bekijken, en nu lees ik gelijk daarna dattie afgekeurd is. Balen zeg! Het leek me wel een leuk beestje.. Maar, je komt vast nog wel een leuke tegen hoor, het is alleen ff zoeken Lachen

silleke
Berichten: 1165
Geregistreerd: 27-08-02
Woonplaats: Hasselt België

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-03 14:00

vreselijk is dat. Ik heb het vorig jaar ook meegemaakt. En na die ene keer heb ik besloten om de paarden bij de eigenaar zelf te laten keuren en niet eerst eens enkele dagen naar hier te brengen. Je raakt er zo aan gehecht dan Huilen . Toen heb ik nog een paard laten keuren en was het ook mis en daarna zoals ze zeggen: derde keer goeie keer, was het wel goed en heb ik ze dan ook dadelijk gehaald (de dag nadien) en staat ze hier nu nog steeds bij mij. OK dan!
Veel succes met je verdere zoektocht en de moed niet opgeven hoor. OK dan! Ach gut

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-03 19:16

Balen zeg voor je. Ik ken het ook, ik heb het ook gehad, maar ik ben wel blij dat ik hem terug heb gebracht, anders had ik Kasje nu niet gehad.

Wat misschien een idee is, heb ik toen ook gedaan, tijdens de terugrit van het ophaaladres een onafhankelijke kliniek of praktijk uit de buurt van daar uitzoeken en gelijk laten keuren. Mocht het niet goed zijn ben je niet ver van het ophaaladres vandaan en heb je je nog geen dagenlang kunnen hechten.

Succes!

Soph12

Berichten: 4076
Geregistreerd: 24-06-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-03 01:12

ik heb het ook gehad en het is zwaar klote, vooral omdat je dan weer op zoek moet... Maar iig zou ik hem niet nemen, stel je voor dat je hem na een jaar weer kwijt raakt, daar heb je ook niet s aan. Veel succes met verder zoeken!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110721
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-03 11:30

Hoi, Is het geen goed idee om hem nog een keer door een andere dierenarts te laten keuren,als een soort Second Opinion?

smiley

Berichten: 2795
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: Biezenmortel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-03 13:08

Ik wilde net even reageren op je foto's..... maar toen zag ik de link naar dit topic staan Scheve mond

Dat had ik écht niet verwacht, heel erg jammer!
Ach gut

Pauline
Berichten: 12189
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-03 14:02

Jeetje wat sneu, zo balen is dat dan Boos! Ik hoop at je snel weer een ander paardje vind, maar daar heb je nu even niks aan...

Klijn

Berichten: 5566
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Schaijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-03 16:04

Dat is echt balen!
Succes met je verdere zoektocht

Ethelate

Berichten: 21122
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-03 23:18

bedankt voor alle lieve reacties

Cayenne schreef:
Hoi, Is het geen goed idee om hem nog een keer door een andere dierenarts te laten keuren,als een soort Second Opinion?

We hebben hem zondag terug gebracht, en zijn eigenaar heeft toen ook de buigproef gedaan en zelf kunnen zien dat het echt niet goed is.
Hij gaat foto's laten maken en laat nog weten wat daar uit komt.

Een paard kopen waar je al bij voorbaat weet dat het niet helemaal 100% okee is met een been, vind ik niet echt slim.
Dan liever even balen, en weer opzoek, Nu is afscheid nemen minder erg dan dat je langer wacht...

En er lopen zat gezonde paarden rond...
moet nu alleen weer even de match vinden

Miran

Berichten: 4454
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-03 23:34

Je laatste reactie is heel doordacht, gelukkig. Misschien dat er op de foto's niets te zien is, maar foto's zeggen ook niet alles.
Ik heb hetzelfde gehad (alleen dan afgekeurd op dampigheid) met Witney, de Haf die ik voor Sheril had. Die wilde ik ook laten keuren door onze eigen dierenarts, en had ik toen ook eerst laten komen.
Bij Sheril heb ik eerst de eigenaar gevraagd welke dierenarts hij had, hier op Bokt info gevraagd over dierenartsen in die regio, en dus een ander laten komen voor de keuring (bij de verkoper dus). Ik ben er wel zelf bij geweest, met een onpartijdige arts, zonder kans op ongelukjes in de trailer ofzo. Ben nog steeds heel blij dat ik het zo gedaan heb.