Dit lijkt mij geen reclame voor het bedrijf??

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-03 13:09

Tessebes"]
[quote="kablom schreef:

Maarja zoals ik al eerder heb gezegt je weet de echte reden niet van de foto.


Verward Wat zou in godsnaam de reden kunnen zijn om een kind op een veulen te laten zitten? Ik kan echt geen enkele zinnige reden bedenken iig.
[/quote]

Ik praat het niet goed dat er een kind op een veulen zit, maar ik begrijp ook niet zo goed waar jullie je zo druk om maken. Dit is een paardenbedrijf dat tinkers fokt en verkoopt, we hebben het hier niet over KWPN dekhengsten ofzo. Die foto is waarschijnlijk gemaakt om te laten zien hoe betrouwbaar dit ras is en dat ze een goed karakter hebben. Dan vind ik deze foto dat goed duidelijk maken.

Ik heb ook wel eens een handoek of iets anders op de rug van mijn (toen) veulen gelegd. En waarschijnlijk zit dat kind er niet eens met zijn 'volle' gewicht op omdat het wordt vastgehouden.

Kortom, een beetje veel drukte om 'niets'.

Caira
Berichten: 26064
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-03 13:19

Jeetje wat een onzin over zo een plaatje, er zijn veel ergere dingen om je druk over te maken! doe dat dan ook! Dit is gewoon even voor de foto gedaan en dat kind is er meteen weer afgehaald waarschijnlijk. Dat jullie je daar zo druk om maken djeess zoek een andere hobby.

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-03 13:29

Jura"]
Ik praat het niet goed dat er een kind op een veulen zit, maar ik begrijp ook niet zo goed waar jullie je zo druk om maken. Dit is een paardenbedrijf dat tinkers fokt en verkoopt, we hebben het hier niet over KWPN dekhengsten ofzo. Die foto is waarschijnlijk gemaakt om te laten zien hoe betrouwbaar dit ras is en dat ze een goed karakter hebben. Dan vind ik deze foto dat goed duidelijk maken.
.
[/quote]

Wat maakt het nou in hemelsnaam uit of je het over een KWPN veulen hebt of over een tinkerveulen................. Nu impliceer je in je tekst dat Tinkers altijd uitermate betrouwbaar zullen zijn en een KWPN veulen niet. Daar prikt toch iedereen doorheen!

[quote="Jura schreef:
Ik heb ook wel eens een handoek of iets anders op de rug van mijn (toen) veulen gelegd. En waarschijnlijk zit dat kind er niet eens met zijn 'volle' gewicht op omdat het wordt vastgehouden.

Kortom, een beetje veel drukte om 'niets'.


En stond jij dan ook op de foto met je veulen op je eigen website??? Het gaat erom dat het een beetje raar overkomt dat je een kind op een veulen zet, helemaal als je een professioneel bedrijf bent.


En Irish Lady, ik ga geen andere hobby zoeken, vind deze hobby "Prima"

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-03 13:36

Een Tinker is een anders soort paard dan een 'rijpaard'. Een hengstenhouder van KWPNers zal op de voorpagina van zijn site een ander soort foto willen dan een bedrijf dat Tinkers fokt.

Ik was een beetje te groot om op mijn veulen te gaan zitten, dus nee, zulke foto's heb ik niet gemaakt! Maar ieder zijn mening, ik vind het gewoon niet zo schokkend. Ik zie veel ergere dingen gebeuren met paarden.
Laatst bijgewerkt door Jura op 24-11-03 13:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Caira
Berichten: 26064
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-03 13:37

Het is altijd gezanik en gezeik op anderen die het volgens jullie "verkeerd" doen, wat ik me afvraag zijn jullie dan helemaal zonder fouten? ( zij zonder zonde werpe de eerste steen)

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-03 13:40

irish_lady schreef:
Het is altijd gezanik en gezeik op anderen die het volgens jullie "verkeerd" doen, wat ik me afvraag zijn jullie dan helemaal zonder fouten? ( zij zonder zonder werpe de eerste steen)



Nee absoluut niet, maar als iedereen hier zo over loopt te zeiken en niets doet dan vind ik dat ook dom, vandaar dat ik gewoon een heel net emailtje heb geschreven....................

Verder zal het me een rotzorg zijn wat anderen zeggen of doen, heb al genoeg sores door anderen aan mijn hoofd de afgelopen 2 maanden.................. Boos!

tije

Berichten: 1546
Geregistreerd: 21-08-02
Woonplaats: randje utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-03 15:41

hoort niet

Yessy

Berichten: 23024
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-03 15:56

het veulen zal er echt niets van krijgen, dat er voor een foto even een klein kindje op wordt gezet, maar het komt idd nogal onprofessioneel over. maar ach, als zij het nou leuk vinden...het is wel een schattig plaatje opzich Knipoog

Mrijn

Berichten: 3479
Geregistreerd: 01-10-02
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-03 16:54

Het veulen zal er niets van krijgen, maar het geeft een verkeerde boodschap! Er zijn zoveel domme mensen die zomaar een veulen kopen (voor hun kun kinderen of kleinkinderen) die denken dat het makkelijk kan, een kind op een veulen laten rijden...

Een paar maanden geleden kwam er een ventje met zijn opa in de ruitersportzaak waar ik veel te vaak rond hang om een bit voor zijn veulen??? Navraag leerde dat opa het idee had dat je best een paar keer per week op je veulen kon stappen, dat jochie moest het immers ook nog leren dus die zou heus niet te hard gaan... Je kan wel raden dat dat ventje ZONDER bit naar huis is gegaan!

StalDoorstap

Berichten: 6691
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-03 21:20

napoleon"]
[quote="runningkawa schreef:
En je kunt er boos om worden, of iets mee doen Lachen


En dat heb ik dus gedaan Haha! Ik ben niet boos geworden maar heb wel een net emailtje gestuurd waarin het volgende stond:


Geachte heer/mevrouw,

Allereerst mijn complimenten voor uw website, ziet er allemaal mooi verzorgd uit maar eigenlijk heb ik mijn vraagtekens bij de foto op de eerste pagina. Na veel commentaar op een paardenforum op internet ben ik uw website ook gaan bezoeken en ik moet zeggen dat het niet echt professioneel overkomt dat u een klein kind op een net zo klein veulen neerzet. Heel jammer want zo word er toch een heel verkeerd beeld neer gezet van een serieus bedrijf.

Veel succes met de stoeterij, met vriendelijke groet,


En nee, ik ben geen moraalridder maar ik vind het gewoon heel dom als iedereen die hier reageert in dit topic die mensen met de grond gelijk proberen te maken maar geen actie ondernemen door even een mailtje te sturen.......

Jullie zijn dan net zo slecht bezig als die mensen waarvan jullie beweren dat ze slecht zijn.
[/quote]

Super Napoleon!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
OK dan!
Jij bent idd integener als anderen hier.

StalDoorstap

Berichten: 6691
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-03 21:32

irish_lady schreef:
Het is altijd gezanik en gezeik op anderen die het volgens jullie "verkeerd" doen, wat ik me afvraag zijn jullie dan helemaal zonder fouten? ( zij zonder zonde werpe de eerste steen)


Zo is het, Lady!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-03 21:35

Daar wil ik graag op antwoorden.
Ja hoor, maak fouten en veel ook.
Hoop er alleen van te leren Lachen

Ook ik heb een website, niet van een bedrijf, maar voor de fun.
En als mensen zin hebben kunnen ze daar ook over oordelen.
Dus ga je gang, steek er wellicht iets van op.

Amy77
Berichten: 11262
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Op de mooiste plek in Drenthe :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-03 03:13

Hey Tessa, heb je nog bericht terug gehad van die stoeterij?
Ik heb de site ook bekeken en idd, staat er nog boven ook om je paard daar af te laten richten. Ik snap anderen hun mening ook wel, dat die dieren zo betrouwbaar over komen enzo..Maar ik vind het onverantwoord. Straks komt er iemand met zijn jaarling, kunnen jullie m africhten voor me??? Lang leve de OCD!! Nee hoor tessa, goed gedaan. P.s heb een hoop nare dingen gehoord over prima en esmeralda????? Houd je taai he!! Groetjes Kim(zonnestudio waar je altijd kwam)

Vanes

Berichten: 3164
Geregistreerd: 06-12-02
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-03 13:23

Nou ik ben ook benieuwd of je al bericht heb terug gehad.

Ik persoonlijk vindt het niet kunnen een kind op een veulen zetten en al helemaal niet op een verkoop site, maar dat is mijn mening.
Maargoed mocht het echt eenmalig zijn geweest voor de foto dan zal idd het veulen er niks aan overhouden.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-03 13:36

Jura"]
[quote="Tessebes"][quote="kablom schreef:

Maarja zoals ik al eerder heb gezegt je weet de echte reden niet van de foto.


Verward Wat zou in godsnaam de reden kunnen zijn om een kind op een veulen te laten zitten? Ik kan echt geen enkele zinnige reden bedenken iig.
[/quote]

Ik praat het niet goed dat er een kind op een veulen zit, maar ik begrijp ook niet zo goed waar jullie je zo druk om maken. Dit is een paardenbedrijf dat tinkers fokt en verkoopt, we hebben het hier niet over KWPN dekhengsten ofzo. Die foto is waarschijnlijk gemaakt om te laten zien hoe betrouwbaar dit ras is en dat ze een goed karakter hebben. Dan vind ik deze foto dat goed duidelijk maken.

Ik heb ook wel eens een handoek of iets anders op de rug van mijn (toen) veulen gelegd. En waarschijnlijk zit dat kind er niet eens met zijn 'volle' gewicht op omdat het wordt vastgehouden.

Kortom, een beetje veel drukte om 'niets'.
[/quote]

Als je dit drukte om niets noemt, dan gaat het hele forum eigenlijk nergens over... Verward Beetje rare instelling als moderator zijnde IMO.

Ik zie absoluut niet het verschil tussen een kind op een KWPN-veulen te laten zitten of op een Tinkerveulen. Een handdoek is heel wat anders, dat is juist een goede oefening voor de toekomst. Maar een kind, nee, dat vind ik geen goede zaak.

Ik reageerde op Kablom, omdat er volgens haar een echte reden kan zijn, dat dat kind op dat veulen zit. Nou, zoals ik al zei, ik kan echt geen enkele zinnige reden bedenken.

Verder vind ik om te laten zien dat een Tinker betrouwbaar is, je beter dat jochie met dat veulen aan de hand kunt laten lopen en daar een foto van kan maken.

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-03 15:13

Waarom gaat het hele forum dan ineens nergens over? Verward

Ik wil wel nog een keer uitleggen waarom ik dat vind, en dat is gewoon mijn mening. Een Tinker staat bekend om zijn lieve karakter, KWPNers etc zijn vaak wat meer heethoofden. Een goede reclame voor Tinkers is een foto waaruit blijkt hoe betrouwbaar ze zijn. Dat heeft deze stal dus gedaan door zo'n foto.

Ik snap nog steeds niet waarom dit zo verschrikkelijk is. Misschien was het ook beter om een foto neer te zetten dat een kind met een tinkerveulen aan de hand loopt, maar ik vind nog steeds niets mis met deze foto. Het veulen wordt niet gedwongen of vastgehouden, maar staat los met de oortjes naar voren en ik neem aan dat dit niet de normale gang van zaken is. Ze laten heus niet meteen kinderen op veulens rijgen of maken jaarlingen daar zadelmak. Dat is in ieder geval niet de indruk die ik krijg bij deze site.

Maar goed, ieder zijn mening en volgens mij is er niets mis met mijn instelling, zeker niet wat betreft dieren!

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-03 15:29

Jura schreef:
Waarom gaat het hele forum dan ineens nergens over? Verward


Omdat het hele forum een "beetje drukte om niets" is imo.

Is het trouwens een goed teken, dat het veulen kijkt alsof hij niets anders gewend is?! Doen ze dit dan regelmatig?

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-03 15:37

Dat zijn jouw woorden, het veulen ziet er gewoon niet angstig uit, dat wil nog niet zeggen dat dit regelmatig gebeurt. Maar dit was het laatste wat ik er over kwijt wil, ik respecteer jullie mening maar ik maak me meer druk over echte dierenmishandeling.

Pauline
Berichten: 12188
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-03 16:53

Ik denk dat je als bedrijf zo een teken geeft dat het okee is om "voor de leut" af en toe een klein kind op een jong paard te zetten. Bij dit paardje zie je duidelijk dat het een veulen is, bij1,5-2 jarigen al minder, en dat gebeurt ook.....
Ik ben er op tegen dat paarden jong worden bereden, en helemaal als je een foto neerzet van een klein kind, zonder cap op een veulen. Dat hoort gewoon niet en is niet lief en leuk, maar gewoon dom.

StalDoorstap

Berichten: 6691
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-03 22:28

Jura schreef:
Waarom gaat het hele forum dan ineens nergens over? Verward

Ik wil wel nog een keer uitleggen waarom ik dat vind, en dat is gewoon mijn mening. Een Tinker staat bekend om zijn lieve karakter, KWPNers etc zijn vaak wat meer heethoofden. Een goede reclame voor Tinkers is een foto waaruit blijkt hoe betrouwbaar ze zijn. Dat heeft deze stal dus gedaan door zo'n foto.

Ik snap nog steeds niet waarom dit zo verschrikkelijk is. Misschien was het ook beter om een foto neer te zetten dat een kind met een tinkerveulen aan de hand loopt, maar ik vind nog steeds niets mis met deze foto. Het veulen wordt niet gedwongen of vastgehouden, maar staat los met de oortjes naar voren en ik neem aan dat dit niet de normale gang van zaken is. Ze laten heus niet meteen kinderen op veulens rijgen of maken jaarlingen daar zadelmak. Dat is in ieder geval niet de indruk die ik krijg bij deze site.

Maar goed, ieder zijn mening en volgens mij is er niets mis met mijn instelling, zeker niet wat betreft dieren!


Jura heeft in alles wat ze hier schrijft, helemaal gelijk.

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-03 23:09

door als "professioneel"bedrijf een dergelijke foto op internet te zetten is niet slim nee
er zijn genoeg minder heldere mensen die bij het zien van zo'n foto dit voobeeld zullen gaan volgen,
daardoor erg niet slim om een dergelijke foto te plaatsen, hoe blij dat veulen ook kijkt,

Lunatic

Berichten: 737
Geregistreerd: 01-06-01
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-03 01:13

Kimberley77 schreef:
P.s heb een hoop nare dingen gehoord over prima en esmeralda????? Houd je taai he!! Groetjes Kim(zonnestudio waar je altijd kwam)


Denk wel dat dit thuis hoort in dit topic????? Frusty

Maarre Kim, ik denk dat je niet goed geluisterd hebt naar de tamtam, blijkbaar ben je de enige die niet weet hoe het zit en wie wat met wie doet.... Ach gut

Geeft niet hoor, stel het wel op prijs dat er over me geroddeld wordt op Bokt, door iemand die ik al heel lang ken .

Wat het topic betreft, in deze geef ik Jura gelijk.

Amy77
Berichten: 11262
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Op de mooiste plek in Drenthe :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-03 01:39

heb je alle vraagtekens er ook achter je naam bij gezien??? Dat is toch een blijk van dat ik er al helemaal niks van snapte van die roddels en jou op niets vooroordeelde Juist omdat ik de enige ben die dus blijkbaar nog van niets wist, hoef jij je al helemaal nergens druk om te maken dat jou naam word genoemd, want iedereen weet immers toch hoe het zit en zullen de roddels zich niet opnieuw aanhalen en weer veranderd te verspreiden. Nog even, je kent me niet, je weet hoe ik eruit zie en dat ik een paard heb, voor de rest heb jij ook alles van horen zeggen, dus plaats jij daar dan ook je vraagtekens achter, scheelt een hoop druk maken om niets. Dit was ff oftopic,maar blijkbaar noodzakelijk.

Lunatic

Berichten: 737
Geregistreerd: 01-06-01
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 00:10

Ooooo ik ken je niet, nou dan ken je mij ook nog niet.

En in dat geval is het ook niet nodig dat JIJ mijn naam gebruikt in een topic die om iets heel anders gaat, toch? Want je kent me immers niet?

Is goed met je hoor.... Schijnheilig

Amy77
Berichten: 11262
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Op de mooiste plek in Drenthe :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 00:16

haha, je kent iemand pas, als diegene je vriend/vriendin is en voor die tijd niet veroordelen, dan ken je iemand alleen van verhalen en je weet dat die onbetrouwbaar zijn, vandaar dat er staat: ik heb GEHOORD en al die vraagtekens achter je naam is een blijk van HUH zij???? Maargoed, loop jezelf niet zo op te vreten van frustraties..zo haal je juist dingen aan dat mensen aan het praten raken en dat ligt in dit geval niet bij mij.