Eindelijk kan ik het vertellen...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ilsjuh

Berichten: 1009
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: Heerhugowaard

Eindelijk kan ik het vertellen...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-03 11:01

IK HEB EEN EIGEN PAARD!!! *LOL* OK dan! Pling

Ik zal even bij het begin beginnnen, want eigenlijk was het helemaal niet de bedoeling dat er bij ons al een paard zou komen dus vandaar.

2 jaar geleden hebben wij, mijn zusje en ik, de fjord van het nichtje van mijn vader(volg je het nog)te logeren gehad.
We hebben die 2 weken erg gelachen en heel veel lol gehad. Roos, dat is dus het nichtje, had vertelt dat orion kon springen dressuur en hij was ook buiten braaf, nou we hebben het geweten. Er kwam een megadikke fjord uit de trailer. Die middag gingen we nog even rijden.....we kregen de singel niet dicht wat we ook probeerde, uiteindlijk toch op het eerst gaatje gkregen en erop gestapt....een groot drama....Als je aandreef voelde je alleen maar vet en meneeer kon gewoon niet galoperen vanwege zijn gewicht.Later op de week zijn we nog door de bakdeur zo de stal ingereden, omdat hij zo sterk was, en buiten stonden van die dressuurhekjes, waar meneer dwars doorheen ging. Orion, de fjord dus, werd al snel het dikkerdje van de manege. Iedereen vond hem dus wel lief enzo, maar verder was het eigenlijk niets. Aan het eind van die 2 weken konden we dan eindelijk galoperen. Nouja, toen moest ie weg...onwijs jammer, want het was wel een knuffelbeer.

Roos spraken we nog regelmatig en we hadden al eens gehoord dat ze orion weg wou doen. Ze heeft nu vriendje, opleiding, kortom geen tijd en zin meer om orion te houden.

2 weken geleden heeft roos dus mijn vader en moeder gebelt om te vragen of wij orion misschien wilden HEBBEN, met alle toeters en bellen.
Mijn ouders zijn overal wezen informeren wat zo'n paard onderhouden nou kost, naar dierenarts geweest, verzekring gebelt, etc.etc.
Aangezien we het thuis niet echt ruim hebben kwamen mijn ouders er al snel achter dat het gewoon te duur zou zijn om iedere maand weer die kosten te hebben. En toen moesten ze dat aan ons vertellen. Het klinkt misschien stom,maar heb gewoon de hele avond zitten huilen, zo jammer vond ik het. Ze hadden nog tot het eind van de week, vandaag dus, de tijd om te beslissen. Dus ik die dag daarna meteen op marktplaats gaan zoeken naar een stal die in de burrt is en betaalbaar is en GEVONDEN....
Wij gebelt, vrouwtje klonk aardig en er waren nog twee boxen vrij.

Mijn vader heeft meteen die avond Roos gebelt of we Orion misschien 6 maanden op proef kunnen krijgen...Aangezien wij verder helemaal geen ervaring hebben met hoe het is om iedere dag naar zo'n paard te moeten, we reden maar een keer in de week! Naja..was verder allemaal geen probleem, er was alleen een ander probleem...er was geen zadel en tja als je dat moet kopen,maakt het alles weer een stuk duurder....maar Roos zei dat zij nog wel een neiuw 2e- handszadel wilde kopen voor Orion...echt zo TOPPIE van haar.

Nou we zijn die middag naar de stal gereden waar Orion dan eventueel zou komen te staan. Het was er gezellig, mooi, knus....we voelde ons er gewoon helemaal thuis....dus 's avonds een stal gereserveerd...
Nou gaat mijn vader vanavond bellen wanneeer Orion komt en dan gaat het echt gebeuren...vind het opzich wel spannend, ben heel benieuwt hoe die nu is....

Oja...wat trouwens ook wel grappig is, is dat ie papieren heeft, hij staat ingeschreven bij het fjordenstamboek....ECHT leuk.

Sorry voor het lange verhaa, maar ben gewoon zou blij!!l...ik hou jullie op de hoogte.

Kus, Ilse

_Priscill_

Berichten: 5715
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-03 11:06

cool joh..wat zul jij je nu blij voelen.
ik sprong ook een gat in de lucht toen ik een paard kreeg.
veel plezier met je paard

ilsjuh

Berichten: 1009
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-03 11:07

Ja, voel me zeker blij!! *LOL*
Dank je wel!!! OK dan!

_Priscill_

Berichten: 5715
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-03 11:08

snel fotos erop zetten hoor Cheese!

anne_bento

Berichten: 7588
Geregistreerd: 08-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-03 11:32

ik zet ffies de fotos erop voor Ilse Lachen hier was hij nog slank en jong, nu is hij 8 en dikker Tong uitsteken

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

k ben onwijs blij voor je!! t lijkt me echt een schatje

ik kom nog wel ff vaak fotos maken met de digi als dat mag Schijnheilig

ilsjuh

Berichten: 1009
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-03 11:35

Heel erg bedankt anne!!

En tuurlijk mag je foto's komen maken....als ie is afgevalllen Bloos! Tong uitsteken Schijnheilig

isioma

Berichten: 1052
Geregistreerd: 27-07-03
Woonplaats: het diepe zuiden van Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-03 11:47

gefeliciteerd hoor !
ja, jammer dat mensen die fjorden zo dik laten worden, want dat is helemaal niet gezond. Rustig zijn conditie opbouwen hoor, nie t teveel ineens willen en ook niet ineens op dieet zetten ! Datis heel slecht voor paarden. Doordat jullie met hem gaan rijden valt hij langzaamaan wel af. Kijk dan over een half jaar weer eens. Maar echt niet ineens op minder voer zetten, daar kunnen paarden van doodgaan . Flink hooi voeren en wel beetje brok erbij, wat hij gewend is.
en wat je allemaal met een fjord kunt? zie www.Kreations.nl/pieke.htm

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-03 11:47

Gefeliciteerd meid, wat ontzettend leuk!
Ik droom er nog steeds altijd van tot dat ik het of zelf kan betalen of er eentje krijg. Ik weet zeker dat je nu helemaal in de wolken bent.
Veel plezier met je paard!

Twinklebel

Berichten: 4590
Geregistreerd: 16-09-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-03 11:52

Heel erg gefeliciteerd. Soms komen dromen uit!

prisje_marie

Berichten: 755
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: medemblik

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-03 11:53

tof *LOL* OK dan!
wou dat het met mij ook eens gebeurde Bloos

Pauline
Berichten: 12188
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-03 12:03

Proficiat Haha! Echt gaaf voor je , en nu afvallen maar...Je paardje dan he Knipoog

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-03 12:07

Wat zal jij ontzettend blij zijn Haha!. Hardstikke leuk voor je. Geniet er maar lekker van.

ilsjuh

Berichten: 1009
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-03 12:17

Wow, wat een leuke reacties allemaal!!!

Enne...iedereen moet verder blijven dromen,m ik dacht eerst ook altijd'waarpom gebeurt mij dta nou nooit eens'?

En inderdaad dromen komen uit,maar dan moet je wel blijven verder dromen!!!

OoMyriaMoO

Berichten: 4176
Geregistreerd: 03-07-03
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-03 12:22

och wat zul jij blij zijn zeg! Haha! Echt onwijs leuk voor je Knipoog

Lijkt wel een penny verhaaltje irl Haha!

ilsjuh

Berichten: 1009
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-03 12:42

Hahaha, ja is inderdaad net een penny verhaaltje... *LOL*
Is ook wel grappig want in de laatste penny staat ook zo'n verhaaltje over meisje dat een pony wint,maar ze kan hem neit houden... Bloos! Bloos!

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-03 12:49

Je hebt helemaal gelijk wat dromen betreft hoor. Mijn moeder kon een pony voor mij niet betalen. Ze is ook alleenstaande. Maar uiteindelijk, toen ik het niet verwachtte, was ik in staat om twee jaar geleden mijn eigen paadje te kopen!!

teriema

Berichten: 2119
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: net buiten Den Haag in het Westland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-03 13:06

Hai Ilsjuh,

Onwijs gefeliciteerd met je fjord, geweldig! Dus we krijgen er een concurrent bij op de fjorden keuringen Knipoog

Toen ik 12 was (18 jaar terug!) kreeg ik ook van mijn ouders een paard, ik verzorgde hem al een tijdje maar zijn baasje wilde hem verkopen omdat ze zwanger was en zij zich op haar gezin wilde richten. Ik kon toen ook niet geloven dat mijn ouders ja hadden gezegd.

Onze fjord Maikel is ook veel te dik, hij loopt elke dag en we wisselen dat af met 3 mensen. We rijden ook heel veel buiten en we hebben 2 keer in de week dressuur les maar we krijgen meneer niet slank Boos! In de zomer heeft hij vanaf het begin 24 uur per dag met een muilkorf op de wei gestaan en toch bleef hij dik (met zo'n muilkorf kan je wel eten maar mondjes maat).

We geven Maikel nu wel krachtvoer met veel museli en haver omdat hij op alleen hooi helemaal niet de energie heeft om voor uit te komen. Nu haalt hij uit zijn voer nog wat energie en looplust.

Succes met Orion.

Krieltje

Berichten: 2992
Geregistreerd: 26-01-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-03 14:32

Leuk hoor!!! Kunnen we ook een keer een meeting doen samen met de paarden Knipoog

ilsjuh

Berichten: 1009
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-03 15:38

Hai, Teriema,

Wat grappig dat jij ook zo'n dikke fjord hebt.
Het baasje van Orion zegt ook al dat Orion gewoon niet slank te krijgen is en dat zij het weleens heeft geprobeert maar daardoor werd ie ziek.
In ieder geval....concurrent op de keuringen wie weet, ooit nog eens?!

En inderdaad Sylke, kunnen we misschien is samen met onze paardjes gaan hobbelen.

frieske

Berichten: 1265
Geregistreerd: 05-10-03
Woonplaats: limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-03 15:41

oooo wat super gaaf voor je en ik wens jullie ook super veel succes en plezier met hem (ook in de toekomst)

groetjes esther

Dreamy

Berichten: 24063
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-03 16:43

cool..een fjordje Kwijl
Bij ons op de manege was ook een fjord VEELS te dik!!
En binnen minder dan een half jaar is het beest al zoiets de helft kwijt geraakt!!
Nu is het echt een mooi beest!!

Hopelijk lukt dat ook met Orion!

jihoe
Berichten: 1124
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-03 16:51

van harte gefeliciteerd! en heel veel plezier met hem, maar dat gaat zeker wel lukken.

Miko

Berichten: 1521
Geregistreerd: 02-11-03
Woonplaats: Zaandijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-03 16:54

Heel erg gefeliciteerd!!!
Ik hoop dat jullie een hele fijne tijd hebben samen.

Alikesflame

Berichten: 5222
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Vledderveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-03 16:58

heel gaaf voor je dat het toch mag. super hoor. VAN HARTE GEFELICITEERD!!