bemoeizucht-respect

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-03 22:48

Elles schreef:
Anderhalf jaar geleden was er iemand zo handig om hier neer te zetten dat er voor een anderhalfjarige paard een zadel gekocht was.
Slim is het niet ivm de maat, maar is verder haar probleem. In plaats van hiervan te leren, werd er vervolgens een poosje later een foto van het betreffende paard geplaatst, mét het zadel op de rug. Uiteraard wéér een bult commentaar.


Als het paard in kwestie 1.5 jaar geleden 1.5 was, is ie nu dus 3, wil verder niet banketstaaf doen, maar dit rukt je verhaal behoorlijk uit zijn verband.

Ode

Berichten: 1537
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: velsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-03 22:56

Ik heb het begin van het topic veulen gelezen.
Toen ik de titel zag dacht ik:' hey interesant....misschien leuk voor mij en mijn veulens'
Ik las het verhaaltje......en was benieuwt naar de reacties......tot ik de eerste reactie las.
Er stond dat het beter was om je veulen veulen te laten en dus lekker te laten spelen in de wei met leeftijds genootjes.
Ik heb het topic weg geklikt en verder genegeert.

Ik vond het super irritant om steeds maar het zelfde te moeten lezen.
Mijn veulens staan op het land......gaan ' s avonds naar binnen ....staan 24/7 samen met andere veulens.
Je mag ze wel voetje leren....mee lopen aan de hand.....stil staan en vast staan maar oh wee(!!) als je meer gaat doen dan dat.
Want dan leven ze geen leven meer als veulen.
Een soort doolhof maken van balkjes....of enge dingen oefenen in de bak....even met een deken over zijn rug of met de longeer zweep langs zijn lichaam om te laten wennen.
Er zijn zo veel dingen die je met je veulen kunt gaan doen als spelletje.
Maar dat werd niet gezegt.
Er werd gezegt dat je het veulen veulen moet laten.

(quote van iepje) De zogenaamde paardenwereld zou een stuk opknappen als iedereen pas zijn mening ging ventileren als er om werd gevraagd!


Hier doelde ik dus op.
Er werd niet gevraagt wat ze er van vonden.....en werd gevraagt wat je allemaal kunt doen met een veulen.
Longeren ,rijden ect. horen daar dus niet bij........maar noem die dingen dan niet.

Maar goed....verder vind ik het heel erg gezellig op bokt hoor....niets te zeuren enzo.
Alleen dit wou ik even toe voegen *LOL*

iepje
Berichten: 17
Geregistreerd: 20-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-03 22:59

Ik ben het helemaal met je eens. En bij veel mensen schieten de tranen in de ogen als ze erachter komen dat ze onbewust hun paard martelen. Maar ze doen het zelden expres! Ik ben er van overtuigd dat als je deze mensen benaderd op de manier die ook hier regelmatig voorkomt (respectloos), je deze mensen niet meer terug ziet voor nog een vraag. Resultaat....

Er bestaan geen domme vragen, wel domme antwoorden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 11:39

Hmmm ik heb nog steeds geen idee over welk topic het gaat, ik dacht dat Iepje hier een algemene opmerking maakte en het veulen maar even als fictief voorbeeld nam....

Ach, respectloze reacties zul je overal en altijd wel eens krijgen. Het is op zo'n forum als dit NOG meer als in het echte leven: pik uit reacties op waar je wat mee kunt, en laat de rest lekker liggen.
Je hebt doorgaans toch geen idee WIE er op je reageert. Neem mij even als voorbeeld: wie ben ik dan? Zit ik al echt wel 28 jaar tussen de paarden? Hebben wij er echt wel 2? Zolang je me niet persoonlijk kent, heb je geen flauw idee. Misschien ben ik wel helemaal niet de 32-jarige vrouw uit Holten die ik zeg te zijn, maar een 50-jarige viespeuk uit een boeren dorp in een ander deel van het land, die alleen maar wel eens een paard ziet omdat íe op vrijdagavond aan de bar van de manegekantine hangt om naar de strakke rijbroekjes te kijken....

Snap je wat ik bedoel?

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 12:22

odje schreef:
Ik vond het super irritant om steeds maar het zelfde te moeten lezen.
Mijn veulens staan op het land......gaan ' s avonds naar binnen ....staan 24/7 samen met andere veulens.
Je mag ze wel voetje leren....mee lopen aan de hand.....stil staan en vast staan maar oh wee(!!) als je meer gaat doen dan dat.
Want dan leven ze geen leven meer als veulen.
Een soort doolhof maken van balkjes....of enge dingen oefenen in de bak....even met een deken over zijn rug of met de longeer zweep langs zijn lichaam om te laten wennen.
Er zijn zo veel dingen die je met je veulen kunt gaan doen als spelletje.
Maar dat werd niet gezegt.
Er werd gezegt dat je het veulen veulen moet laten.

Als je wel door had gelezen, dan had je kunnen lezen dat dit WEL werd gezegd.

En verder begin ik te denken dat Iepje ontzettend koppig en blind is voor andere woorden, ze/hij vraagt om een mening en daar wordt op gereageerd maar dat is dan niet niet wat in haar/zijn straatje past dus begrijpen we hem/haar niet. Schaduwaccount of niet...

neres

Berichten: 1933
Geregistreerd: 20-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 13:06

uhm wat is een schaduwaccount?

Gulpje

Berichten: 8073
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: In Uranus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 15:42

DeesDeBest"]
[quote="odje schreef:
Maar dat werd niet gezegt.
Er werd gezegt dat je het veulen veulen moet laten.

Als je wel door had gelezen, dan had je kunnen lezen dat dit WEL werd gezegd.

En verder begin ik te denken dat Iepje ontzettend koppig en blind is voor andere woorden, ze/hij vraagt om een mening en daar wordt op gereageerd maar dat is dan niet niet wat in haar/zijn straatje past dus begrijpen we hem/haar niet. Schaduwaccount of niet...
[/quote]

Ik denk dat dat wel meevalt, en dat Iepje zeker wel leest en begrijpt wat er geschreven wordt. Ik vind ook wel dat er aantal mensen zijn hier die op z'n minst ongenuanceerd kunnen zijn naar anderen toe, met een houding van IK Weet Alles, maar zoals Sonja hierboven al zegt; op internet kan iedereen zich anders voordoen dan hij/zij echt is.

Ik kom ook op andere fora, en daar flap ik er ook wel es wat uit waar ik later spijt van heb, dus ik ben zelf zeker geen Schijnheilig Het is misschien wel van beide kanten te begrijpen. Als je als paardenliefhebber een post ziet van iemand die bij z'n/haar paard iets niet goed doet oid, is je eerste reactie zoiets van Ben jij gek geworden? (of iets in die trant) En dat kan dan misschien op een andere manier neer worden gezet dan je eigenlijk zou bedoelen als je er even rustig over nadenkt. Maar ook ben ik het eens met de uitspraak, als je iets ziet wat niet goed wordt gedaan, laat ik dat weten (weet niet meer wie). Lijkt me op zich een goede zaak. Als je die persoon kan uitleggen op een normale manier wat er niet klopt aan haar aanpak, help je diegene er alleen maar mee.

Maar ja, er komen zoveel verschillende mensen op dit forum, van heel jong tot oud en ervaren Knipoog en overal zitten wel wat 'rotte appels' tussen, mensen die denken dat ze je van het zijn, en elke gelegenheid aangrijpen om zich erboven uit te schreeuwen. Dat verander je toch nooit, en ik ga weer met Sonja mee in haar uitspraak; Ach, respectloze reacties zul je overal en altijd wel eens krijgen. Het is op zo'n forum als dit NOG meer als in het echte leven: pik uit reacties op waar je wat mee kunt, en laat de rest lekker liggen"
Trek het je dus niet persoonlijk aan!

Maar in sommige gevallen blijft het paardenwereldje een raar wereldje. Ik heb heel lang op een stal gestaan waar zoveel geluld, bemoeid en geziekt werd dat het echt bijna niet leuk meer was om naar stal te gaan. Wat zou dat toch zijn? Je zou juist denken dat mensen gelukkig zouden zijn omdat ze een paard hebben, maar blijkbaar is het hooi van de buurvrouw toch iets leuker om naar te kijken. Nu sta ik overigens op een stal waarbij iedereen met respect met elkaar omgaat, waarbij je altijd advies kan vragen, en als iemand een probleem heeft met iemand, wordt het uitgesproken.

iepje
Berichten: 17
Geregistreerd: 20-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-03 18:23

Sorry Odje en Deesdebees, ik geloof niet dat we het over hetzelfde hebben. Het gaat mij niet over het veulen, maar hoe er gereageerd wordt op een vraag over een veulen. Dus HOE !!
Verder ben ik blij dat er mensen zijn die het wel begrijpen. Ik ken meiden die liever niet rijden als er bepaalde mensen in de buurt zijn, omdat ze dan ALTIJD commentaar krijgen. Ik vind dat zonde, het wordt zo wel verpest voor mensen die het gewoon anders doen. Soms slechter en soms beter.

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 18:44

iepje schreef:
Sorry Odje en Deesdebees, ik geloof niet dat we het over hetzelfde hebben. Het gaat mij niet over het veulen, maar hoe er gereageerd wordt op een vraag over een veulen. Dus HOE !!


Dat snapte ik al hoor,(dat probeer ik al tig keer uit te leggen!) btw is Deeddebest. Verder heeft de manier hoe je reageerd met je mening te maken ivm met het onderwerp of waar naar gevraagd wordt.

iepje
Berichten: 17
Geregistreerd: 20-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-03 21:13

Het is niet erg tactvol om je naam verkeerd te typen, sorry.
Ben het wel eens met Gulpje. Het zijn de "ik weet het beter"-types die het verpesten voor anderen.

desillies
Berichten: 6778
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Castelnaud la Cgapelle ( FR)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 09:49

Citaat:
Persoonlijk: als ik een club of vereniging inloop, waarvan de sfeer of de mensen me niet aanstaan, dan denk ik daar het mijne van, draai me om en loop weer naar buiten. Dan zoek ik een ander clubje, waar ik wél tussen pas. Ik ga zéker niet midden in de zaal staan brullen wat voor vreselijk ongezellige mensen ik ze vind, om er vervolgens wél bij te willen horen...



wwwhoeooeoehahahahahahahaa...............
oohh sorry hoor maar dat zie ik dus echt voor me hè zo'n situatie.
ik sluit me aan bij het feit dat als je geen commentaar kunt of wilt verdragen,je dan je verhalen en/of vragen niet op het forum moet zetten.
hoewel de antwoorden soms ook wel wat genuanceerder kunnen.........