"wilde" paarden gevangen

Moderators: A_nouk, Murosch

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Guinevere

"wilde" paarden gevangen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-11-03 23:48

... en gisteren ook al!

Vandaag was er één de speelplaats ingerend, handig met vangen, maar helaas was een of andere eikel zijn hond aan het uitlaten en hij vond het helemaal niet nodig om hem even aan te lijnen ook rende hij blaffend achter een doodsbange pony aan. Mijn buurvrouw (lief oud dametje) begon toen tegen hem te schelden dat dat toch niet normaal was Nagelbijten / Gniffelen, maar dat haalde niks uit. Ik had toen het kookpunt wel bereikt, maar heb in beschaafde taal uitgelegd dat het nogal riskant voor me was om te proberen haar terug het weiland in te krijgen en zie daar, hij deed hem zowaar aan de riem.

Enfin, eindelijk exit eikel plus hond ... het arme dier was helemaal over stuur: stond geen seconde stil, bokken, rennen, oren in de nek, wit bij de ogen ... maar ja, laten staan is ook geen optie dus ik liep langzaam haar kant op totdat ik ongeveer halverwege was en ze ineens recht op me af galoppeerde met haar oren in d'r nek! ~~}> Mooi dat ze voor mijn neus tot een sliding halt kwam toen ik niet opzij ging. Ik heb d'r even aan mijn hand laten ruiken en d'r toen weer laten gaan.

Na nog een paar kennismakingen liet ze me dichterbij komen en toen heb ik de manen stevig vast gegrepen en mijn grote paardenhalster over het kleine pony snoetje geworsteld (dat werd me niet in dank afgenomen Extreme duivel ). De buurvrouw keek me inmiddels aan alsof ik de horse whisperer incarnate was en haastte zich voor mij het hekje op te houden. Niet nodig, maar wel erg lief.

Nummer twee zat helaas niet ingesloten dus die rende bij al mijn toenaderingspogingen vrolijk de andere kant op, maar zoals ze zeggen, de aanhouder wint! Ik kan me nog altijd gelukkig prijzen dat de hengst niet weer ontsnapt was, want die heeft me gisteren een halve maraton laten lopen!

Toch heb ik het gevoel dat het nog niet afgelopen is: de weg heeft een wildrooster, dus ze kunnen er alleen door de voetgangers doorgang uit, maar die gaat uit zichzelf niet zomaar open. Ja, soms waaien ze open, maar er was gisteren helemaal geen wind (wel vier paarden los) en vandaag ook niet bijzonder veel. Verward

Zou er opzet in het spel zijn? Hoe het ook zij, ik vind het erg beangstigend, want ze zijn gewend dat auto's voor ze stoppen, maar als ze op de dijk voor een auto rennen kan het nog eens slecht aflopen. Verdrietig

mijntjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-03 08:27

hmmmm, dat is balen zeg!!! Hoop voor je niet dat er opzet in het spel is!!! Kun je het hek bij het wildrooster niet voorzien van een slot wat de andere mensen open kunnen maken als ze naar binnen gaan?? Dan kan het ook niet door de wind open waaien. succes verder!

alweer een jaar samen Lachen

Roxxie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-03 09:33

Ik ken paarden die helemaal geen moeite hebben met een wildrooster en er gewoon overheem wandelen... Misschien vinden jou paarden het ook wel niet intressant en wandelen ze er zo uit..

SIMBA & REDNA

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-11-03 21:09

mijntjuh schreef:
hmmmm, dat is balen zeg!!! Hoop voor je niet dat er opzet in het spel is!!! Kun je het hek bij het wildrooster niet voorzien van een slot wat de andere mensen open kunnen maken als ze naar binnen gaan?? Dan kan het ook niet door de wind open waaien. succes verder!

Nee, helaas niet. Het zijn namelijk mijn paarden niet, ik woon er alleen in de buurt. In principe hoort de politie ze te vangen, maar die hebben het vaak erg druk.

Ik kan me niet voorstellen dat ze over het rooster lopen, er zit namelijk erg veel ruimte tussen ... maar ja, je weet maar nooit.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie