Paard dat hersenbloeding van baasje aanvoelt

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 15:28

Ik hoor dit idd ook heel vaak. Veel van mijn Reiki klanten zijn paarden of honden die hetzelfde als hun baasje hebben. Ik doe de anamnese van het dier en plotseling zegt de eigenaar "goh, wat typisch dat heb ik nou ook".
Dieren kunnen heel sterk aanvoelen wat er met hun baasje loos is en daar perfect op reageren. Vaak dus zelfs zo close dat ze dezelfde klachten hebben als hun baasje. Gedeelde smart is halve smart lijkt het wel Haha!
Paarden staan wat dat betreft wat dichter bij de natuur dan wij mensen met al onze hersenspinsels en ideeen. Zij reageren puur op gevoel (of instinct voor de biologen onder ons Knipoog) en ik denk dat dat hetgene is wat ze zo speciaal voor ons maakt.

Dreamy

Berichten: 24063
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 15:39

Echt een heel mooi stukje!!
En wat de rest heeft meegemaakt ook!!

Laatst was ik op de manege en was echt super verdrietig en wou even alleen zijn..ik ging bij Friso (een prive-paard(fries)) staan en hij gaf me kusjes en al...en als er andere kinderen kwamen "jaagde" hij ze weg! Lachen

Amy77
Berichten: 11262
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Op de mooiste plek in Drenthe :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 16:50

Natascha schreef:
Ik hoor dit idd ook heel vaak. Veel van mijn Reiki klanten zijn paarden of honden die hetzelfde als hun baasje hebben. Ik doe de anamnese van het dier en plotseling zegt de eigenaar "goh, wat typisch dat heb ik nou ook".
Dieren kunnen heel sterk aanvoelen wat er met hun baasje loos is en daar perfect op reageren. Vaak dus zelfs zo close dat ze dezelfde klachten hebben als hun baasje. Gedeelde smart is halve smart lijkt het wel Haha!
Paarden staan wat dat betreft wat dichter bij de natuur dan wij mensen met al onze hersenspinsels en ideeen. Zij reageren puur op gevoel (of instinct voor de biologen onder ons Knipoog) en ik denk dat dat hetgene is wat ze zo speciaal voor ons maakt.


Mijn zusje was vorig ernstig ziek en heeft een paar dagen in coma gelegen, heel typisch, ons paard kreeg ook last van zijn buik. Hij neemt een hoop over van haar en zij ook van hem. Mensen die beweren dat paarden geen denkvermogen of emoties heeft, die doen zichzelf een hoop tekort...

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 17:00

Klopt die mensen doen zich idd een hoop te kort.

Splash_

Berichten: 12350
Geregistreerd: 06-10-03
Woonplaats: Bij Spot <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 17:13

Ik vind dat echt heel mooi, heb nog nooit zoiets speciaals meegemaakt, maar als ik niet echt vrolijk was en me zorgen maakte over iets en ik was bij Splash dan was Splash altijd superlief.. was ik vrolijk en gewoon dan begon Splash altijd te klieren... ben benieuwd hoe hij reageert als ik hem zondag opzoek Boos!

Splash Ach gut Samantha

Yellowfish

Berichten: 14056
Geregistreerd: 05-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 17:42

Prachtig verhaal ! Je merkt duidelijk aan dieren dat ze wel degelijk onze buien aanvoelen... Geweldig