Wat vinden vrienden ervan dat je een paard heb?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Idra

Berichten: 6129
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Kortenaken (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-03 20:39

Ik heb zo goed als geen vrienden die zelf rijden of met paarden bezig zijn.

Maar al mijn vrienden zien hoe fanatiek ik er mee bezig ben, en hoe belangrijk mijn paard in mijn leven is. Sommige vrienden vinden het echt fascinerend dat ik er zo veel tijd en energie in kan steken (ze zeggen dan: had ik ook maar zo'n hobby, want ik zou me geen moment vervelen, ik kan altijd wel wat doen met mijn paard, dat kunnen zij niet).

Ze waren ook allemaal superblij dat ik eindelijk mijn droompaard had gevonden deze zomer. Ze zagen natuurlijk ook hoe ongelukkig ik was na de verkoop van Adri, en hoe belangrijk een paard in mijn leven wel was.
Ze willen allemaal foto's van hem zien, maar hem aaien... hmmm... daar moesten ze toch wel even over nadenken Haha!
Ze begrijpen het perfect dat ik niet zo veel op vakantie kan gaan als hun...

Ik heb supervrienden OK dan! !

Ook mijn eigen vriend is geen paardenmens, maar brengt er (gelukig maar) erg veel respect voor op. Hij is ook mee naar Spanje geweest om Licor uit te kiezen, terwijl dat toch niet zijn idee van een droomvakantie is Haha!

Maartje__

Berichten: 7413
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Somewhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-03 20:43

xKatleentjex schreef:
ik moet trouwens denken aan een vriendje van een meisje dat ik ken. Zij rijdt ook paard, heeft een eigen paard waar ze Z mee rijdt en ze zit vrijwel elke dag in het zadel. Dus haar nieuwe vriendje moest natuurlijk eens meekomen als ze ging rijden *LOL* .

Na het rijden komt haar vriend naar haar toe, en weet je wat die durft zeggen? Boos! "ja, je moet het niet verkeerd opvattten, maar mijn vorige vriendin reed ook paard en ik vond het maar niks. Dus je kan kiezen. Of je paard, of mij!" Boos! Boos! Boos!

o ja, het antwoord van dat meisje: "nou, dan donder jij maar lekker op" Haha!



heb je geen foto van dat gezicht van haar vriend toen ze dat zei? Dat had ik moeten zien. Kan het me al helemaal voorstellen.
Die jongen had er helemaal op gerekend dat dat meisje voor hem zou kiezen. En dan kiest ze voor der pony/paard. Haha!

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-03 22:03

Dat laatste vind ik wel mooi ja, had precies hetzelfde gezegd, al helemaal als het op zo'n toon aanje geëist wordt.

Een groot deel van mijn vrienden zijn zelf ook paardenfan, dus snappen het wel.
Mijn 'beste vriendin' ( klinkt zo kinderlijk, maar is toch zo ) heeft zelf een pony en mijn paarden staan bij haar op de boerderij, dus beter kan het haast niet Haha!

Mijn vriendje vind het soms wel vervelend dat ik weer eens weinig tijd voor hem heb vanwege de paarden, maar hij weet dat Sanneke nou eenmaal bij paarden hoort en paarden horen bij Sanneke. Dus hij neemt het maar voor lief en anders weet hij ook waar de uitgang is Knipoog

De rest van de vrienden zijn meer weekendvrienden, daarmee praat ik weinig over paarden, ze weten wel dat ik paarden heb, maar verder hebben we het er niet echt over.

Sja en je hebt het makkelijk als je een opleiding paardenhouderij doet, daar kijkt niemand van je klasgenoten raar op als je het over je paard hebt Haha!

Mareska

Berichten: 7923
Geregistreerd: 16-08-03
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-03 22:49

In mijn nieuwe klas weet eigenlijk haast niemand dat ik paardrijd, naja, als ze het zouden vragen zou ik het wel zeggen, maar wat zal hun dat interresseren wat mijn hobby is Haha!
Mijn vorige klas was minder over paardrijden, ofja een paar van die stomme snollen die denken dat ze alles zijn zaten ons altijd pony's te noemen... naja wat je grappig vind, get al life denk ik dan.

Veel vriendinnen van mij rijden ook paard, en de meeste die geen paardrijden hebben er geen moeite mee, sommige jongens, maar die zijn gewoon jaloers dat we dan niet over hun praten Knipoog

Arno24

Berichten: 1516
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Duiven

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 08:20

eigenlijk hetzelfde punt als bij m'n vriendin, niet-paarden-vrienden snappen er niets van en willen er ook eigenlijk niets van horen. Ze begrijpen wel dat je er veel mee bezig bent en daardoor niet direct op de stoep kunt staan en dat scheelt al enorm. En ja, het is zeker prettig dat m'n vriendin ook in de paarden zit

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 09:10

IngridM schreef:
tja michelle, dat zijn typisch reacties van mensen die geen idee hebben van wat een paard hebben inhoudt, en dat kun je ze ook niet kwalijk nemen...........een paard hebben is nog niet zo gewoon als het hebben van een kat of een hond...

Tja wat vinden m'n vrienden ervan...............ze vonden (heb nu geen paard meer) het altijd heel wat, zo'n 7 dagen per week erheen MOETEN en de tijd en het geld wat je erin steekt..........Het interesseerde ze verder ook niet zo en ik viel ze verder ook niet lastig met paardenverhalen.
Maar ook niet paarden-vriendinnen waren wel erg geinteresseerd toen het niet goed ging met Mirage, dus dat is genoeg voor mij. Of het dan om een paard gaat of om wat anders maakt niet zo uit.

Ik heb er wel altijd voor gezorgd dat ik voor beiden tijd had; en voor vriendinnen en voor m'n paard, er is namelijk meer in het leven dan paarden....



en hier kan ik me aardig bij aansluiten. Ik heb vrijwel geen paardenvrienden (eentje, maar die woont in Australie Verdrietig) en iedereen is idd hogelijk verbaasd dat je er zoveel tijd, geld en energie in steekt. Maar ze vinden het wel leuk, en een aantal is al eens komen kijken (op wedstrijden of gewoon thuis) en hebben erop gezeten Haha!

wenny

Berichten: 7670
Geregistreerd: 06-03-03
Woonplaats: Hoekschewaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 09:57

de meeste van mijn vrienden hebben zelf een paard of verzorgen er 1
mijn vriend vind het juist leuk
en als ik moet werken gaat hij ze voeren en buiten zetten
hij wil er alleen niet op rijden of poetsen is ook niks voor hem
maar hij gaat wel altijd mee naar stal
en hij helpt met uitmesten en als er iets kapot is maakt hij het
en als ik ga rijden blijft hij opstal of gaat naar vrienden van hem

HeleennAnton

Berichten: 394
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 13:28

De meeste van mijn vrienden vinden het wel leuk, als ik er maar niet teveel over zeur want dan kunnen ze toch niet meepraten Haha! .
Een paar gaan wel eens mee en er dan ook ff op, maarja dat is natuurlijk niet zo heel geweldig als je niet 'hard' gaat/kunt , verder vinden ze het wel jammer dat het zoveel tijd kost want ik moet regelmatig eerder weg omdat ik Anton nog uit de wei moet halen.

xxappiexx

Berichten: 5505
Geregistreerd: 19-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 21:32

De meeste vrienden van mij hebben zelf ook 1 of meerdere paarden, en di dat niet hebben vinden het niet erg dat ik er zoveel tijd aan besteed.
Het is jammer dat we best een eindje uit elkaar wonen (ik woon in een ander dorp als de rest...en da's te ver weg zonder trailer) want we willen best een met z'n allen gaan rijden!
We hebben zo allemaal ongeveer dezelfde interreses en dat vind ik wel tof!

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 23:49

leoke schreef:
Één nieuwe vriend van ons vraagt er wel veel over Hij wil zelfs komen rijden Hahaha nou hij is welkom hoor


Dennis mag wel een rondje op Flap komen hobbelen hoor Haha!
Op voorwaarde dat ik de longeerlijn vast mag houden en mag lachen Knipoog

Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 23:52

tja de meeste hebben ook een peerd en andere vinden het wel grappig, stom verbaasd als ik ze vertel dat ik ooit eens 3e van nl ben geworden(en dan zeuren ze waarom ik dat zo laat vertel haha)

mickydo

Berichten: 3881
Geregistreerd: 20-09-03
Woonplaats: Zaanstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 00:39

Mijn vriendinnen vinden het hartstikke leuk dat ik een paard heb
De meesten zijn ook helemaal weg van Kane Haha!
1 vriendin gaat minstens 2 keer per week met me mee, gewoon omdat ze het leuk vindt en dan rijdt ze ook op Kane
De rest van mijn vriendinnen hebben of allemaal zelf gereden , rijden nog of hebben een eigen paard
Zelfs mijn vriendje vindt het helemaal geweldig ( hij heeft hem ook zelf gekocht voor me Lovers ) en ook hij rijdt regelmatig op Kane

En mijn collega's ... tsja dat is een verhaal apart, sommige snappen het wel en vinden het leuk en zijn wel eens mee geweest, en anderen zijn bang voor paarden , snappen niet dat je zo veel tijd en geld er voor opgeeft enzo
Ik hoor ook regelmatig: " Waarom doe je je paard niet weg, heb je wat meer tijd en geld over"

en dan word ik meestal pissig haha Tong uitsteken

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 00:48

Ik heb een paar paardenvrienden, maar de meeste andere vrienden hebben er geen kaas van gegeten. Ze vinden Cheyenne wel heel mooi en lief etc, maar als je zegt dat je daar bijna iedere dag heen gaat, dan slaan ze steil achterover. Ze gaan er soms ook al bij voorbaat vanuit dat ik toch geen tijd heb voor andere dingen en dat ik alleen maar leef voor mijn paard. Inmiddels heb ik ze wel duidelijk kunnen maken dat dat niet zo is. Cheyenne staat absoluut op nummer 1, maar mijn sociale leven verwaarloos ik zeker niet. Cheyenne kan prima ook 1 of 2 dagen zonder mij. Lachen

boemel

Berichten: 8362
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 13:47

Ik heb zeg maar paardenvriendinnen, waar ik vanzelfsprekend veel mee over paarden praat en gewone vriendinnen/vrienden. Zij vinden het wel leuk, maar begrijpen geloof ik niet zo goed dat ik daar zoveel tijd en geld voor over heb. Ik praat met hun niet zoveel over mijn hobby, ze begrijpen er toch niet zo veel van. Het is absoluut geen probleem hoor. Met hen doe ik weer andere dingen als winkelen, fitness en uitgaan.

Shannie
Berichten: 5848
Geregistreerd: 07-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 16:32

Ik heb veel vriendinnen die zelf ook rijden. Mijn beste vriendinnen ook.
En degene die niet paardrijden die vinden het wel leuk om af en toe erop te zitten en ze hebben er allemaal veel begrip voor dat ik mijn ponyook moet doen.

passie

Berichten: 2323
Geregistreerd: 01-03-03
Woonplaats: Roermond

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 16:47

Ik heb ook van die vriendinnen gehad die zeiden op een gegeven moment dat ze niet meer met me om wouden gaan.
Sommige mensen snappen niet wat een paard betekend. maarka die tijd is geweest.
Ik heb nu vriendinnen die ook van paarden houden.

leentje
Berichten: 3822
Geregistreerd: 02-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 17:57

Mijn echte, goede vrienden accepteren het feit dat ik een paardje heb en daar zoveel mogelijk tijd bij doorbreng volledig, omdat ze weten dat ik dat nodig heb om te kunnen ontstressen en om mijn batterijen weer kunnen op te laden.
Ik heb het niet breed, maar mn pony gaat altijd voor, waardoor ik vaak niet mee uit eten of gewoon niet mee uit kan met mn vrienden, of geen/geen dure kadootjes kan kopen. Daar is alle begrip voor, en er zal nooit eentje komen zeggen "verkoop dat beest dan", want ze weten allemaal dat "dat beest" mij door enorm moeilijke en zware periodes gehaald heeft, dat ik er verschrikkelijk veel voor over heb, en dat ze dat meer dan waard is.

Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 18:57

Mijn vriendinnen hebben zoiets van: Oh, ja, leuk voor je
Maar verder niet echt interesse Tong uitsteken
Ze vragen wel eens wat maar verder niks.
Een best goede vriendin zegt altijd: lopend zuurvlees!

En ach, ik ga me daar niet druk over maken, als zij dat wil zeggen.
Waarschijnlijk zegt ze het om wat stoer te doen en is ze er in werkelijkheid gewoon superbang voor Tong uitsteken

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 22:15

Mijn vrienden snappen het niet altijd maar hebben er wel begrip voor, maar
ik ga vaak stappen met mijn niet paarden vrienden dus zo erg verwaarloos ik ze niet Lachen
verder heb ik paardenvrienden die het gewoon snappen dat bijna al mijn tijd en geld naar buddy gaat!

Jessie88
Berichten: 3312
Geregistreerd: 15-02-03
Woonplaats: IJsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-03 00:38

Mijn vriendinnen vinden het leuk dat ik paarden heb, maar ze hebben zelf niks met paarden. Ze vragen regelmatig hoe het met de paardjes gaat enzo. Lachen En af en toe gebruik ik Fraeva als beginnerspaard Knipoog

New-Forest

Berichten: 5463
Geregistreerd: 27-07-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-03 00:51

Bij mij vinden ze het toch wel allemaal leuk hoor Haha! Ook een jongen uit me klas die ik al heel lang ken zei zo vorige week "Ja Amy het wordt nu toch wel is tijd dat ik ga leren paardrijden, wil jij mij daarbij helpen?" Verward Tong uitsteken Haha! Moest toch wel lachen. Dus nu heb ik afgesproken dat ik hem ga leren paardrijden. Maar of er ooit iets van komt betwijfel ik Tong uitsteken Ook vragen mijn niet paarden vriendinnen ook soms zo van "en, heb je gisteren weer leuk paardje gereden?". En dan antwoord ik vrolijk "ja hoor" Schijnheilig Haha! Dus bij mij maken ze er geen probleem van. OK dan!

Leo

Berichten: 50107
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-03 16:54

gomir"]
[quote="leoke schreef:
Één nieuwe vriend van ons vraagt er wel veel over Hij wil zelfs komen rijden Hahaha nou hij is welkom hoor


Dennis mag wel een rondje op Flap komen hobbelen hoor Haha!
Op voorwaarde dat ik de longeerlijn vast mag houden en mag lachen Knipoog
[/quote]

Volgens mij schijt ie stiekum in z'n broek als ie Flap ziet Knipoog Haha!

Krieltje

Berichten: 2992
Geregistreerd: 26-01-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-03 19:47

De meeste die zelf niet in de paarden zitten vinden het wel stoer, sommigen denken van haaa die heeft een paard, laat ik daarbij even gaan aanpappen Verward En anderen vinden het gewoon leuk dat ik een paard heb, ik weet niet waarom, maar de meeste (ja zelfs mijn vriend (neger)) vinden het wel stoer! Maar anderen vinden het weer saai, en vinden het stom omdat ik bijna nooit tijd heb enzo...

ebbeltje
Berichten: 1472
Geregistreerd: 22-05-03
Woonplaats: heilooooooooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-03 22:09

De vriendinnen waar ik het meest mee omga hebben ook een paard Lachen
De andere vinden het wel leuk voor me maar gaan nooit mee ofzo.
Daar heb ik niet echt behoefte aan hoor want die willen dan toch zo snel mogelijk weer weg Scheve mond En dat wil ik niet Haha!

krunsjkim
Berichten: 602
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-03 20:08

Vrienden die niet paardrijden zijn of bang voor paarden of ze vinden het geen sport en kunne het alleen maar afkraken dat negeer ik altijd maar want ik weet toch wel dat ik gelijk heb.
Voor de rest heb ik eigenlijk alleen maar vriendinnen die ook rijden of hebben gereden en dus ook geinteresseerd zijn..