Een aantal vragen omtrent een paard wat ik in bruikleen kan

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-09-01 06:40

Zoals wellicht inmiddels bekend kan ik een 9 jarige Z1 ruin in bruikleen krijgen voor een periode van minimaal 1 jaar.
Dit hangt af van een aantal factoren...
1) Vind de eigenaresse mij goed genoeg rijden
2) Kan ik een leuke maar niet al te dure stal vinden?
3) Ivm de kosten, de vraag of ik van een collega van mijn vriend iedere maandagnacht (in de nacht van zondag op maandag) zijn werk (koerieren voor de telegraaf) over kan nemen. Zodat ik daarmee de stalling en andere onkosten mee kan financieren. Ik weet dat iedere zaterdagnacht (in de nacht van vrijdag op zaterdag) wat hem betreft geen enkel probleem is, maar dan zou ik in de problemen komen wanneer ik wedstrijden zou gaan rijden. Ik hoop echt dat dit allemaal doorgaat.
Heeft er iemand nog tips als het gaat om de afspraken omtrent het lenen van dit paard? Ik mag hem dan zelf ergens stallen en de kosten zijn voor mijn eigen rekening. Maar moet ik ook een contract opstellen en zo ja, waar moet ik dan rekening mee houden en absoluut niet vergeten in zo'n contract op te nemen?

_________________
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Honeybee op 2001-09-01 15:06 ]</font>


Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-01 09:14

ik heb geen idee omdat ik zoites nooit heb gedaan maar wil je vast veel succes wensen.
hopelijk gaat het door!

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Odi
Berichten: 1211
Geregistreerd: 17-04-01
Woonplaats: Montferland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-01 09:50

Financiele dingen goed regelen. Wat als de dierenarts moet komen. Je krijgt een ongeluk met het paard en deze moet afgemaakt worden.

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-09-01 14:12

Joepie! Ik heb al 1 punt minder... Namelijk punt drie. Ik kan de stalling in ieder geval financieren.!!!!!

Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-01 22:02

Spannend!!!

Wat je zeker moet regelen is wat in geval van schade. Schade aan derden (hij trapt die gehuurde box finaal aan stukken - wie betaalt dat?) en wat in geval van ziektekosten (hij moet geopereerd worden om verder te kunnen leven - wie betaalt dat EN wie neemt die beslissing?) Lijkt mij logisch dat degene die beslist, degene is die de rekening betaalt, maar.... als hij zijn been breekt in het land, dat had ook bij de eigenaar kunnen gebeuren....uiteindelijk is het niet jouw paard, je moet hem weer inleveren na een tijdje.. in geval van zo'n beenbreuk had de eigenaar ook voor kosten gestaan of geen paard meer gehad, daarvoor kan jij dus moeilijk gaan opdraaien.

Ga niet over een nacht ijs... laat je goed informeren over juridisch aspecten. wat ik zou doen is het paard volledig in de verzekering gooien, tot en met een gekneusd oor. Dan vallen de kosten in geval van ongeluk niet hoger uit dan de 75,-- eigen risico. je zou de kosten van de verzekering kunnen delen, je deel immers ook het risico. lat in de verzekering opnemen dat het paard in jouw bezit is en in eigendom van de eigenaar... krijg je daar later geen gezeur over (verzekeringen keren liever niet uit...)
tip, verzeker het paard onder de 9.000 gulden, dan hoeft hij niet nog eens op foto's, het gaat immers vooral om de ziektekosten. Wil zij hem hoger verzekeren (is de schade groter in geval van dood); dat is natuurlijk niet voor jouw rekening, jij wordt geen haar beter van een hogere premie.

Verder kan je wat regelen over de termijn waarop je het paard in bruikleen hebt.. dat ze bijvoorbeeld niet over drie weken op de stoep staat om hem weer mee te nemen. Daar staat tegenover dat jij dan wel naar wens ervoor zorgt, ze moet het paard wel uit een verwaardelozende situatie kunnen halen als eigenaar. dat wil niet zeggen dat je dat van plan bent, maar zie het eens van haar kant, zij zal garanties op goede verzorging willen.

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Googlebot, janneke584, Kimmie235, MirjamRobin, MissWeenie, Prins85, Thami, tijger en 111 bezoekers