Markt in elkaar gestort??

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
StalDoorstap

Berichten: 6691
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 00:12

Fitzroy"]
[quote="PhiaBink schreef:
In de paardenkrant zie je advertenties staan met bedragen van 15000 euro. Die raak je niet meer kwijt voor die prijs tegenwoordig. .


Ben ik niet met je eens. De paarden gaan bij ons nog steeds als warme broodjes en die zitten nog wel boven dat bedrag.
Goede paarden blijven duur en worden nog steeds verkocht.
[/quote]
Als warme broodjes?


Ik bedoel dit echt niet rottig, maar iemand die het zakelijk goed gaat, schreeuwt dit niet van de daken, tenzij hij zich moet verdedigen........

StalDoorstap

Berichten: 6691
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 00:15

Alane schreef:
Ik weet niet of het aan ons ligt maar:
Als wij een paardje zoeken, zijn ze schreeuwend duur, en als we een keer eentje te koop hebben, zijn ze geen stuiver waard.

We hebben een kwpn-er gekocht, sjieke merrie, super braaf eerlijk enz, goed bereden voor 3500 gulden.
Wij hebben haar laten betuigen, ze liep super. En wegens over gang naar pony's verkocht voor 4000 gulden.
Nu zoek maar eens, vragen ze hetzelfde bedrag in euro's

En dan even simpel: met een "goed" paard ga je niet naar de markt.. die verkoopt zichzelf.
Jawel heb wel eens een paardje gekocht op de markt, puur op uitstraling, we waren gelijk verliefd, maar wel voor een redelijk laag bedrag.
Zoek ik een goed paard (fok, rijden of wat dan ook) is de markt de laatste plaats waar ik zou zoeken. (ik zeg daarbij niet dat marktpaarden slechte paarden zouden zijn)
En ik denk dat de eigenaar het dier gewoon kwijt moest..... en dan niet vergeten dat er soms kunstjes worden uitgehaald om het paard verkoopbaar op de markt te vertonen... (in dit geval zou de eigenaar van het paard mischien wel zeggen: heb een gek gevonden die 1000 euro heeft betaald voor die rotknol)



Alane heeft in dat alles helemaal gelijk!

miekie

Berichten: 723
Geregistreerd: 22-08-03
Woonplaats: Axel, Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 00:15

ik vind de meeste paarden anders nog voor heel veel geld te koop staan! kijk maar eens op marktplaats, onder de €2000 is het lastig om een fatsoenlijk, niet al te oud paardje te vinden..

Fitzroy

Berichten: 25129
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 00:34

Ik verdien mijn brood niet in de paarden Natasha, ik constateer alleen dingen die ik bij mij op stal zie. De laatste paar weken zijn er een hoop paarden het vliegtuig ingegaan naar verre oorden. Ik hoef niets en niemand te verdedigen Knipoog

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 02:19

Maar wees eerlijk, dat zijn geen mensen die paardenmarkten afstruinen...
En als een stal een goede naam heeft opgebouwd, en dit weet, paarden kan verkopen voor absurd hoge bedragen, want die buitenanders betalen wel.....(heb het even niet over kwaliteit, mischien wel terecht aangekocht voor dat bedrag, maar anderzijds onverkoopbaar voor dat geld in Hollandia...)

Ik heb genoeg gezien bij honden, duiven en later ook bij paarden, om een zeer reeel beeld te kunnen vormen over de handel en dan vooral naar het buitenland... Verkoop 1 goed dier en je hebt een goede handel voor het leven, heb het dan even niet over misbruik van de klanten door de verkoop van rommel, en ze betalen er meer voor dan het dier in Nederland zou opbrengen... Want laten we eerlijk zijn (wereldbeker, olympische spelen, mischien een beetje naief) we willen toch een paard met veel potentie verkopen naar iemand die het zal uitbrengen voor Nederland......

Het grootste nadeel van alles is: het geld, de naam en de faam.

Wat daarbij komt is: heb je een paardje te koop (in mijn geval een keer een KWPN merrieveulen, kon giga bewegen wel een laat veulen van dat jaar en aangeboden voor de onkosten: onverkoopbaar, want de vraagprijs was te laag.. veel telefoongesprekken gehad over haar, 1 kijker gehad (die vonden haar te klein als maatje voor hun veulen...
kern van het verhaal: Goedkoop is bij voorbaat al duurkoop, mensen willen duur kopen, en daardoor (denk ik dan) zijn de prijzen absurd hoog, en zeggen mensen heb gekocht op de markt voor maar 1000 euro (omgerekend wel even ruim 2200 gulden) koopje? vindt het niet.
En van de vraagprijzen in guldens zijn prijzen gemaakt in euro's (verhoging 220 % )
75 euro voor een hengstjaarling shet, was eerst 75 gulden... daartgenover staat (vanavond gehoord op de ponyclub) heb maar 1750 euro kunnen vangen voor onze pony ( 4 jaar,merrie, bereden, meegeweest naar ponyclub geen wedstrijd ervaring) is wel even een kleine 3900 gulden????????????

Dees

Berichten: 18921
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 11:02

Het is in praktijk idd waar...als je je dier voro een 2.500 euro niet verkopen kunt, zet er dan maar eens 10.000 euro op....

Stom maar waar; DAN pas gaan ze je bellen voor een bezichtiging.... Clown

PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-03 17:33

Bij heel veel mensen is het hoe hoger het bedrag hoe beter en gezonder het paard. Verward Verward Zo zijn mensen nu eenmaal. Vraag je een normale prijs voor een leuk gezond paard, dan raak je die aan de straat stenen niet kwijt. Waarom???? De prijs is laag, DUS zal het wel niks zijn. Verward Verward

In het buitenland zijn genoeg gekken die tienduizende euro's neerleggen voor een gewoon paard Verward. Dat is helemaal van de zotte. Zo wordt ook de markt kapot gemaakt. Heel vaak zitten onder die "goedkope" paarden hele beste tussen en onder de "dure" hele slechte. Die dure zijn vaak van die klaargestoomde glimmende paarden met dat extra voorbeen dat van achter niks doet. Het showt, dat is natuurlijk onwijs mooi. Maar hoe het paard loopt als hij een jaar of 8 /9 is wil je niet weten of dat hij nog kan lopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 19:34

De tijd dat alle troep met het vliegtuig weg ging is echt al lang voorbij. paarden voor het buitenland moeten iig een vliegende wissel en een aanzet tot piaffe kunnen laten zien. En dan heb je het niet over de minste beesten.
De nederlandse economie is erg onzeker. De werkloosheid stijgt en de overheid is aan het bezuinigen. De gewone consument is wat voorzichtiger met zijn uitgaven. Een paard kopen is geen kunst, het onderhouden wel. En als jij je met je paarden richt op de gewone consument dan merk je dat de economie niet zo bloeiend is als 2 jaar terug.

StalDoorstap

Berichten: 6691
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 19:51

Het is niet zo dat de verkoop van duurdere paarden, ook naar t buitenland, allemaal van een leien dakje gaat.Maar ik bedoel eigelijk meer, de verkoop zodat er aan verdiend kan worden.
Een paard wat gezond is en de wissels kent, KOST ook iets bij inkoop!

Ook is het niet zo simpel om een paard voor 10000 te verkopen, daar waar je er eerder 2500 voor wilde hebben.

Je moet eerst nog eens een koper zien te vinden, die dat geld HEEFT en het wil UITGEVEN.

PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-03 23:26

Natasha"]
Het is niet zo dat de verkoop van duurdere paarden, ook naar t buitenland, allemaal van een leien dakje gaat.Maar ik bedoel eigelijk meer, de verkoop zodat er aan verdiend kan worden.
Een paard wat gezond is en de wissels kent, KOST ook iets bij inkoop!

Ook is het niet zo simpel om een paard voor 10000 te verkopen, daar waar je er eerder 2500 voor wilde hebben.

Je moet eerst nog eens een koper zien te vinden, die dat geld HEEFT en het wil UITGEVEN.
[/quote]


Er zijn toch meer mensen die voor onder de 5.000 euro iets zoekt, dan iemand die een paard voor boven de 10.000 zoekt.

[quote="Jippie schreef:
De tijd dat alle troep met het vliegtuig weg ging is echt al lang voorbij. paarden voor het buitenland moeten iig een vliegende wissel en een aanzet tot piaffe kunnen laten zien. En dan heb je het niet over de minste beesten.
De nederlandse economie is erg onzeker. De werkloosheid stijgt en de overheid is aan het bezuinigen. De gewone consument is wat voorzichtiger met zijn uitgaven. Een paard kopen is geen kunst, het onderhouden wel. En als jij je met je paarden richt op de gewone consument dan merk je dat de economie niet zo bloeiend is als 2 jaar terug.


De economie is overal slecht. Niet alleen in NL, maar ook in het buitenland. Het onderhoud van een paard van 5000 euro kost net zo veel als een paard van 25.000 euro. Er zijn nog maar weinig die nog ff 25.000 euro over heeft voor dochterlief die een doorgereden paard wil. Wie geeft er nog zulke bedragen uit?? De kosten van transport is ook enorm gestegen, dus een paard uit NL wordt wel heel duur voor het buitenland. De euro is ook nog duurder geworden. Dan is NL al helemaal niet aantrekkelijk meer.

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 23:59

Zeker zijn er nog genoeg die een paard zoeken voor onder de 5000 euro (= wel even 11000 gulden...) en daar begint hte dus mee, die mensen die eerst zochten onder de 5000 gulden en nu (bij wijze van spreken dan dezelfde mensen) willen verkopen voor 2200 euro raken het dier aan de straatstenen niet kwijt, want dat kan niet wat zijn voor dat geld, want de potentiele koper rekent niet terug naar gulden maar "vergeet" dat 5000 euro ruim 11000 gulden is. En verder naam en faam tellen ook mee.

Ik hebt het hier een poos terug meegemaakt:
Een kennis zoekt een paard voor de dochter en heeft aan de mensen, waar onze trailer staat, gevraagd om een geschikt paardje te zoeken.... Deze komen met een paard, goed papier braaf, machtige gangen en voor weinig geld in verhouding daar dit paard wegens tijdgebrek al een 1/2 jaar liep te niksen op een weide (dus geen netje geschoren benen, moest naar de smit, lange manen en staart)
Meiske gaat er mee naar de rijvereniging (commentaar daarzo van jewelste, papieren deugen niet, paard ziet er niet uit) Dus paardje wordt verkocht naar een paardehandelaar met naam en mensen weer zoekende, poosje later staat bij een gerenomeerd bedrijf een paardje te koop, goed papier, braaf gereden, netje getoilleteerd.... en wordt gekocht, mensen blij met de aankoop dus ga kijken en..... hebben hun eigen paard terug gekocht voor een hoop centen meer... Maar hadden nu wel een paard van stal Huppeldepup die naam en faam heeft, en het paardje werd niet meer afgekraakt op de club... En ik weet bijna zeker dat dit geen unicum is. Tot zover een voorbeeld van koop waar wat aan verdient wordt.

Dan een paard van 5000 euro net zoveel in de onderhoud kost als een duurder paard:
Dit gaat wel op als je je paardje thuis hebt staan.
Maar ik denk dat mensen met duurdere paarden hun paard ook anders stallen dan de gemiddelde recreatie ruiter met een paardje van 1000 euro.
Iemand die een goed doorgereden paard met potentie zoekt schaft dat paard niet aan voor een ritje door het bos...
Dus heb je het al over verschillende klassen van consumenten, en jawel er zijn vaders die voor dochterlief een hoog bedrag betalen voor een paard die goed doorgereden is en dan nog het liefst van een stal met naam en faam.

Want denk je nou dat wanneer hetzelfde paard te koop aangeboden wordt door mij ik net zoveel krijg/kan vragen dan wanneer dat paard zal worden aangeboden door bijv. Anky (en dan zonder dat het paard daar verder getraind wordt)?

PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-03 00:31

Er zijn genoeg gekken die voor een (stal)naam willen betalen Verward . Maar er zijn er maar weinig die door een paard heen kunnen kijken, als die ongetoilleteerd uit de klei wordt getrokken. Vaak zijn uit de klei getrokken paarden het beste. Ze hebben het land langer gezien en hebben langer paard mogen zijn. Na een poetsbeurt, toilleteerbeurt en een smid, wordt het lelijke eendje een mooie zwaan.
Een paard kan bij stal Huppeldepup een vermogen kosten. Boer Jansen, die af en toe een veulen fokt en opfokt tot het paard 3 jaar is, zal heeeeeel wat minder kosten. Maar Stal Hulperdepup koopt paarden bij boer Jansen. Boer jansen Verward Verward Verward Verward Verward Verward Stal Hupeldepup OK dan! OK dan! OK dan!

Zou mijn paard met het zelfde niveau wat ze nu heeft en hetzelfde eruit zien als nu bij bijv. Stal Huppeldepup stond, was ze allang voor heel veel eurootjes verkocht zijn. Maar wie zou bij mij een paard kopen Verward . Ik ben een partikulier die een paard moet vekopen i.v.m. gezondheidsproblemen.

Dus mensen betalen liever meer voor de naam van de verkoper, dan voor een paard. Verward

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-03 01:04

Ja en nee,

Als jouw paard mij zou aanstaan, en ik weet dat je moet verkopen ivm gezondheids problemen en nog beter zou zijn geldproblemen, zal ik een bod doen die lager is dan je vraagt, wetende dat je moet verkopen en zit met stallingskosten... en heb het daarbij alleen over dat het paard door mij niet weer verhandeld zal worden. Je kunt dat bod accepteren (en ik zal gokken, er zijn immers genoeg paarden te koop met dezelfde kwaliteiten) of niet, en mijn telefoonnummer achterlaten. Ben je voor jezelf echt tot het uiterste gegaan om het paard aan te houden en je belt, zal mijn bod lager zijn dan het eerste bod uitgebracht toen ik het paard gezien heb.....nl het vraag, aanbod en moet verkopen verhaal.... en waarschijnlijk een bedrag van 2 maanden gemiddeld stalgeld. en dit heeft niets te maken met de kwaliteit van het paard. (ben trouwens niet zoekende naar een paard....)
Je kunt natuurlijk overwegen om naar stal huppeldepup te gaan en ens te informeren wat zou vragen voor bemiddeling, en wat dan jouw opbrengst zal zijn....en uiteraard hun voorwaarden.
Maar nu hebben we het, naast het topic ook over de advertenties en wat lees je erin.... en voor de koper, wat kun je dan met de prijs.

Moet je daarom als koper naar een stal met naam en faam, nee.
Of kijken naar de duurdere paarden, nee.
Bekijk alle paarden die je wat lijken, en ook die je budget te boven gaan, vergelijkingsmateriaal...

is de markt ingestort? de paarden zijn voor de tijd van het jaar (de op stal zet periode) ontzettend prijzig (vraagprijs)
Een goede ruiter (m/v) die een goed paard heeft, verkoopt dat niet 1,2,3 alleen voor een goed bod, of hij moet wat achter de hand hebben (stal huppeldepup, mischien), een megabod is een ander verhaal en dan nog.
Als dochterlief goed zou presteren met haar pony, en dhr. X doet een megabod op haar paardje, dan nog zal ik er heel lang over moeten nadenken of ik zal verkopen, want immers zal ik voor gelijkwaardig ook een megabedrag moeten ophoesten.... en dan nog de vraag of de combinatie past, je koopt een toppaard maar niet de rijkunsten...
Of zoals we hier zeggen: je koopt een paard, maar krijgt de berijder er niet bij....

ScapaPolo3
Berichten: 792
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-03 04:44

Dat bedoel ik maar net, er zijn paarden die nog wel meer kosten dan 15.000 paarden met goede afkomst/papieren zijn nou eenmaal duur en dat zullen ze ook altijd blijven, maar dan ook nog: de Euro vern**kt ( juiste censuur? Haha! )ook een hele hoop aan de markt, dat merk je gewoon met alles, het is jammer Scheve mond

lundi
Berichten: 2383
Geregistreerd: 21-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-03 09:55

Helemaal met het bovenstaande eens!
De vraagprijzen van de paarden zowel net ingereden of door gereden paarden zijn belachelijk gestegen door de euro!
En dan nog de vraag zijn het gezonde paarden,ik ben een half jaar terug bijna heel Nederland door geweest voor een goed paard voor mijn dochter!
Zowel 3 en 4 jarige als al wat doorgereden paarden!
Tegenwoordig betaal je voor een 4 jarige al 10 tot 15.000 euro,en wat kunnen ze dan?
Nog helemaal nix,alleen zadelmak!
Ik heb er toen de tijd 5 laten keuren,allemaal hadden ze wel wat,en kreeg er geen 1 in de verzekering!
Eindelijk een leuke 4 jarige gevonden goed gekeurd en wel,en de eerste dag al kreupel!
Nu na 5 maanden staat het dier op afkeuren,weg 12.500 euro en een berg dierenartskosten kado!
Ook het terug doen naar vorige eigenaar ivm verborgen verbreken werkt niet altijd zoals het hoort hoor!
Hier in dit geval heeft de kliniek een fout gemaakt met beoordelen van de foto's er was duidelijk arthrose aanwezig en verbening van hoefkraakbeen!
Maar het paard liep er op dat moment niet kreupel op,en daar kan je het mee doen!
Daar gaat je dure geld voor een klinishe en rontgenologishe keuring!
Ik kan me voorstellen dat sommige mensen punt 1 de prijzen veel te hoog vinden,en punt 2 net als ik angstig worden voor wat ze krijgen voor dat geld!
Lundi

PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-03 10:38

Ik heb voor dit paard een aantal kijkers gehad. Op 1 na konden ze er zo mee wegrijden. We hebben niks over de prijs gehoord, dat te hoog was of zo. Allemaal vonden ze het een heerlijk paard om te rijden. Op stal is ze een echte merrie. We hebben 1 bod gehad die lag heel ver onder de vraagprijs en we hebben een stuk of 15 kijkers gehad. Degene die het bod gaf was een handelaar.
Wordt het niks vanmiddag, dan zoeken we een serieus persoon die haar 5 dagen in de week wil rijden. Het paard staat aan huis. De stalkosten vallen dus mee.

Voor een partikulier valt het niet mee om een gezond paard te verkopen voor een normale prijs incl. zadel, hoofdstel en dekens.

Pegasus

Berichten: 1066
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Mijdrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-03 10:52

PhiaBink schreef:
In de paardenkrant zie je advertenties staan met bedragen van 15000 euro. Die raak je niet meer kwijt voor die prijs tegenwoordig.

Het valt mij op dat in de paardenkrant bij de meeste advertenties GEEN prijs staat. Waarom zou dat zijn Verward

lundi
Berichten: 2383
Geregistreerd: 21-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-03 10:55

Het is gewoon wat de gek er voor geeft!

Pegasus

Berichten: 1066
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Mijdrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-03 10:58

Hehe, het eerste wat die gek vraagt is de vraagprijs. Lastig hoor als je iedereen op moet bellen.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-03 11:23

Fitzroy schreef:
Ik verdien mijn brood niet in de paarden Natasha, ik constateer alleen dingen die ik bij mij op stal zie. De laatste paar weken zijn er een hoop paarden het vliegtuig ingegaan naar verre oorden. Ik hoef niets en niemand te verdedigen Knipoog

jaha, maar DAAR is geen euro in gevoerd! Kijk, dat is het grote verschil!

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-03 11:30

Ik vind het allemaal wel heel negatief,
het is zo makkelijk om je als slachtoffer op te stellen...

Ik zie om mij heen dat er nog zat paarden verkocht worden en het gaat dan om paarden vanaf de 2 tot aan tig duizenden euro's.
Als ze niet verkocht worden zijn het ook altijd paarden met kanttekeningen.

Ikzelf heb dat kleine Friesje nu zo'n 3 maanden te koop, dat die nog niet verkocht is is toch echt mijn eigen schuld. Ze is klein, heeft geen papieren en is niet zadelmak, dat zijn voor de meeste mensen teveel minpunten.
Helaas was ik zelf niet in staat om haar zadelmak te maken door mijn blessure, nu gaat dat wat beter en wllicht dat ik haar nu kan oppakken waardoor ze wat aantrekkelijker wordt.

Het is zo makkelijk om je te verschuilen achter de economie en de invoer van de euro.
Al die failissementen e.d. komen echt niet uit de lucht vallen, dat zijn allemaal bedrijven die hun zaken al geruime tijd niet voor elkaar hadden maar door de geweldige economie mee konden varen op het succes van anderen.
Zo slecht gaat het echt niet, hier op ons bedrijf gaat het heel voortvarend, we doen meer eigen ontwikkeling dan ooit en halen opdrachten binnen van miljoenen. Dat loopt uiteen van het bouwen van luxe villa's met zwembaden en de hele boel erbij, tot aan hotels, bedrijfshallen en ga zo maar door.
Als het echt zo slecht gesteld was dan maakten de mensen wel een pas op de plaats.

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-03 11:58

Het is niet verschuilen achter de euro....
Ik heb voor mijn gezin 5 broden per week nodig, in de guldentijd kocht een brood voor 1 gulden en nu kost hetzelfde brood 1 euro, ik kan toch geen pas op de plaats maken en mijn kids vertellen dat ze dan maar een boterham minder moeten eten.....

Ik betrap mezelf er ook (vrij regelmatig) op dat ik denk, he dat is goedkoop, maar 14,95 euro..... is wel ruim 30 gulden en dus helemaal niet zo goedkoop...

Huizen: schoonouders hebben een stuk grond waar op gebouwd mag worden.... dat scheelt voor ons dan al de aankoop van grond en kan dus weer gebruikt worden voor het huis... Ons huis hebben we in de gunstige periode gekocht en is nu het dubbele waard (onlangs laten taxeren) en dan in euro's... Dus de aannemers profiteren dan weer, en de economie word opgekrikt.

Maar terug naar de paarden:
Paarden zijn verschrikkelijk duur (geworden) tenminste de vraagprijzen zijn hoog geworden.
welsh ruintje, 10 jaar, 1.27 m, l-dressuur, vraagprijs 1750 euro.... Voor minder heb ik toen mijn kwpn-merie gekocht.

De paarden waar Sjuimpje het over heeft, dan kom je weer bij naam en faam. (en ik bedoel daar dan niet mee dat die paarden te duur verkocht worden, of het geld niet waard zijn, want het is, zoals eerder gezegd, wat een gek ervoor geeft)

MirZam

Berichten: 5843
Geregistreerd: 22-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-03 12:05

Ik weet er alles van ben nu ook al een tijd bezig om mijn pony te verkopen.. maar krijg heeel weinig reacties..
nu is het nu natuurlijk ook niet het jaargetijde ervoor!!
hoopda te t nog lukt!!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-03 12:15

Sjuimpje"]
Het is zo makkelijk om je te verschuilen achter de economie en de invoer van de euro.
..
[/quote]
Dat is niet geheel eerlijk. Er zijn ook nog mensen die wel een paard te koop hebben staan met mooie papieren, volledig ingereden en nog mooi qua type en beweging ook! Maar punt is............... als je adverteert wordt er nog niet eens gebeld! Laat staan dat ze komen kijken, laat staan dat ze dus willen kopen.
[quote="Sjuimpje schreef:
Als het echt zo slecht gesteld was dan maakten de mensen wel een pas op de plaats.

Ze mOETEN een pas op de plaats maken maar dat doen ze niet, dat verrekken ze gewoon! Vandaar al die faillisementen ja, die betreffen niet alleen bedrijven hoor. Ook mensen persoonlijk. omdat ze schulden maken omdat ze die pas op de plaats NIET kunnen maken. En maar klagen dat alles duur is en toch maar blijven kopen. Echt heel dom hoor.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-03 12:30

Toch typisch, want om mij heen verkopen die paarden dus wel.
En dan hebben we het over paarden die goed kunnen bewegen, maar niet met de capaciteiten om het verder dan de basis te schoppen.
Die gaan gewoon voor heel goed geld weg.

Die failissementen zijn echt niet van de particulieren/bedrijven die in deze tijd gewoon durven te investeren hoor.
De particulieren die in deze tijd failliet gaan moeten zich eens bedenken dat een breedbeeld, DVD en een nieuwe auto niet 1e levensbehoeftes zijn, en al helemaal geen investering! Boven je stand leven is natuurlijk dom.
Je hebt het hier over een kleine groep mensen die niet met geld om kunnen gaan, alleen die groep schreeuwt het hardste en wordt dus gehoord.
De mensen die het gewoon goed gaat, genieten in stilte.

Alane,
we hebben het hier niet over het kopen van eten, maar over het kopen van paarden.