Markt in elkaar gestort??

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-03 10:45

De prijzen zijn zo wat verdubbeld, maar salarissen niet. Huilen
Het is toch niet raar dat mensen rood komen te staan. Het is toch niet raar dat de handel in alles wat duur of lux is niet meer loopt.
Het is ook niet raar als je iets echt nodig hebt, dat je je in de schulden steekt. Je gaat nu toch niet meer met een wasbord je kleren wassen. Ik denk dat de mens verwend is met alle luxe die ze voor de euro hadden. Iedereen moet het met minder doen. Er zijn maar heel weinig die nu heel lux leven kunnen leiden. Ga eens uit eten, je schrikt je rot van de rekening.

Alane ziet het goed en nuchter. Het is zo dat we niet meer alles kunnen doen. We zijn verwend gewoon. Wat we voor de euro wel konden doen, kan nu niet meer. De dagelijks terugkomende voedsel dat je nodig hebt, is achterlijk duur, stukkie vlees, je schrikt je rot, groente, je gaat zowat blikvoer eten. De dagelijkse dingen waar je niet buiten kan is schreeuwend duur.

Voor een gewoon paard vragen ze het dubbele als voor de euro. Ons huis is in 6 jaar tijd bijna 4 x zoveel waard geworden Verward Verward . Wie kan dat nog neerleggen????????? Weinig mensen, dus het huis staat langer te koop dan voor de euro. Net zoals dat paard, die staat ook langer te koop. Je heb maar 1 koper nodig. En net die ene die zo huis/paard zoekt ziet jou advertentie niet staan of is te beroerd om een stukje verder te rijden, (kost veel te veel benzine) dan het einde van de straat.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 10:50

PhiaBink schreef:
De prijzen zijn zo wat verdubbeld, maar salarissen niet. Huilen
Het is toch niet raar dat mensen rood komen te staan. Het is toch niet raar dat de handel in alles wat duur of lux is niet meer loopt.
Het is ook niet raar als je iets echt nodig hebt, dat je je in de schulden steekt. Je gaat nu toch niet meer met een wasbord je kleren wassen. Ik denk dat de mens verwend is met alle luxe die ze voor de euro hadden. Iedereen moet het met minder doen. Er zijn maar heel weinig die nu heel lux leven kunnen leiden. Ga eens uit eten, je schrikt je rot van de rekening.

Mensen kunnen best zonder uit eten, en ze hoeven niet perse ieder jaar op vakantie. Er zitten ook veel aanwensels tussen hoor! Mensen moesten eens stoppen met zoveel geld uit te geven. Misschien dat de prijzen dan eindelijk weer eens omlaag gingen. Maar ze klagen alleen maar over dure kleding maar kopen even vrolijk voort.

Fitzroy

Berichten: 25097
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 12:59

Toch kan ik jullie niet volgen. Als het echt zo slecht zou gaan in Nl. zouden de restaurants in Nl. niet zo vol zitten en de huizenprijzen niet met 3% gestegen zijn. Het valt volgens mij allemaal wel mee.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 13:01

restaurants zitten niet meer vol en huizen staan hier in de buurt gemiddeld een jaar te koop nu........ Zeker de horeca heeft het slecht nu. maar dat is ook logisch

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 13:06

Fitzroy schreef:
Toch kan ik jullie niet volgen. Als het echt zo slecht zou gaan in Nl. zouden de restaurants in Nl. niet zo vol zitten en de huizenprijzen niet met 3% gestegen zijn. Het valt volgens mij allemaal wel mee.

nee, het schijnt toch wel slecht te gaan met de horeca. MAar wat jij zegt is ook wel waar. Het valt verder overigens niet mee: de mensen kunnen zich het niet meer permitteren en ze doen de dingen TOCH! Vandaar al die schulden.

Fitzroy

Berichten: 25097
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 13:07

Ga ik zeker ook weer naar de verkeerde restaurants net als dat ik op de foute stal sta. Tong uitsteken
Evengoed blijven de huizenprijzen stijgen ook al staan ze wat langer te koop. Als het echt slecht gaat dalen de huizenprijzen echt wel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 13:10

Het is nu winter en zo vlak voor de feestdagen is het bijna elk jaar wat stiller in de horeca, winterseizoen is laagseizoen.
De huizenprijzen zijn wel weer gestegen, hoe zou dat toch komen? De rente is niet onderuit gegaan, dat is zeker.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 13:11

Voor 2 jaar terug hoefden wij in onze vaste restaurants niet te reserveren,
nu kunnen we nog maar zelden er tussen gepropt worden.
Soms moet je al 2 weken van tevoren bellen...

Verder staan hier de huizen ook geen jaar te koop,
mijn vader doet veel projectontwikkeling en zit er dus middenin.
We zijn net met een aantal kavels voor 2 onder 1 kap woningen bezig, de telefoon stond al roodgloeiend terwijl wij nog niet eens de definitieve tekeningen van de architect hadden. Laat staan dat we ook maar ergens hadden geadverteerd of een makelaar hadden ingeschakeld.
Gewoon via mond op mond...
Het gaat hier niet om huisjes van een paar ton.
Dit is slechts een voorbeeld, want zo gaan op het moment alle projecten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 13:14

Bij ons liggen de zaken ook niet bepaald stil, ook Vastgoed.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 13:14

Fitzroy schreef:
Ga ik zeker ook weer naar de verkeerde restaurants net als dat ik op de foute stal sta. Tong uitsteken
Evengoed blijven de huizenprijzen stijgen ook al staan ze wat langer te koop. Als het echt slecht gaat dalen de huizenprijzen echt wel.


Fitzy, misschien ben JIJ wel helemaal fout! Knipoog
Nee, effe serieus: de huizenprijzen stijgen niet meer zo hoor, ze zijn meer gestabiliseerd. In de normale prijsklasse (rijtjeshuizen en appartementen) staan ze tegenwoordig gemiddeld een 3 maanden te koop, en de hogere prijsklasse ruim een half jaar.
Nieuwbouw blijft echter het interessantste.
Laatst bijgewerkt door Desiree op 21-11-03 13:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 13:17

Geinig, ik hoorde van de week iets héél anders.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 13:22

Je bent slecht op de hoogte Desiree:

Huizenprijs in oktober flink gestegen
Een doorsnee woning is in oktober flink duurder geworden. De gemiddelde koopsom lag vorige maand op 208.000 euro, 3 procent meer dan in dezelfde maand een jaar geleden. Dat bleek donderdag uit cijfers van het Kadaster.

Vooral appartementen stegen flink in prijs. Dit type woning ging in oktober gemiddeld voor 158.000 euro van de hand tegen 152.000 euro een jaar geleden. Dat is een toename 3,9 procent. Eengezinswoningen brachten gemiddeld 226.000 euro op, 2,7 procent meer dan een jaar geleden.

Ook de stijging ten opzichte van het derde kwartaal is opvallend. Over de maanden juli, augustus en september constateerde het Kadaster een prijsstijging van 0,9 procent bij een gemiddelde prijs van 205.000 euro. Oktober stijgt 1,2 procent boven dat peil uit.

Het aantal verkochte huizen steeg tot 17.343. Dat is in vergelijking met september een toename van 3,2 procent. Ten opzichte van oktober 2002 was de groei met 7,1 procent nog veel groter.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 13:29

merkwaardig, ik las in de krant dat de huizenmarkt niet meer zo overstuur was, meer stabiel. MAar......... dat is alweer 3 mnd geleden inmiddels. maar hoe kunnen de prijzen eigenlijk zo stijgen als de huizen langer te koop staan/

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 13:33

Omdat de markt inderdaad iets rustiger is,
iedereen heeft nu als ijkpunt die gekkenhuispraktijken van afgelopen jaren.
Maar dat waren geen normale jaren, dat waren uitzonderlijk goede jaren.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 13:39

Sjuimpje schreef:
Maar dat waren geen normale jaren, dat waren uitzonderlijk goede jaren.

noem het maar goede jaren, dat de gemeentes de grondprijzen omhoog drijven (zodat ze meer onroerend goed belasting binnen kunnen slepen), zodat starters die TWEE fulltime banen hebben nog niet eens 1 huisje nog kunnen kopen. De prijzen zijn niet meer in verhouding voor wat je krijgt.

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 13:41

totaal nooit in verdiept...
Wat ik echter wel zie (in het dorpje waar ik woon) is dat er in een korte periode (3 jaar tijd) 2 geheel nieuwe wijken bij zijn gekomen.
Waar nu vrijveel woningen van te koop staan en dan voor prijzen die toch aanzienlijk hoger liggen dan de prijzen in het "oude" gedeelte van het dorp, waardoor dus hierzo de gemiddelde prijs aanzienlijk is gestegen.

Daarnaast kunnen aspirant kopers verhoudingsgewijs meer geld lenen (hypotheek) dan wij dat konden, toen wij ons huis gekocht hebben, en dan niet alleen omdat de rentestand nu veel lager is dan 13 jaar geleden..

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 13:42

Hoe je het ook went of keert,
we hebben allemaal van die goede jaren geprofiteerd...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 13:44

Desiree"]
[quote="Sjuimpje schreef:
Maar dat waren geen normale jaren, dat waren uitzonderlijk goede jaren.

noem het maar goede jaren, dat de gemeentes de grondprijzen omhoog drijven (zodat ze meer onroerend goed belasting binnen kunnen slepen), zodat starters die TWEE fulltime banen hebben nog niet eens 1 huisje nog kunnen kopen. De prijzen zijn niet meer in verhouding voor wat je krijgt.
[/quote]
Dat klopt niet helemaal hoor, van die grondprijzen.

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 13:45

Sjuimpje schreef:
Hoe je het ook went of keert,
we hebben allemaal van die goede jaren geprofiteerd...



afwenDen Knipoog wenT best snel *LOL*

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 13:47

Tssssk, ga jij eens heeeeel snel terug naar dat sloftopic!

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 13:50

he, ik was geen hondje Knipoog

Sorry, ik zal me verder buiten dit topic houden.

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 13:51

Pfff... nou, ik heb bv net een gevulde portemonnee met wat 50 eurobriefjes, maar moet ze net zo snel weer uitgeven als "gulden" tientjes! Even tanken, boodschapje, behandeling paard, etc.

Tis niet leuk meer....

Pfff... en nu zo'n luxe skivakantie. Jaja, ik weet, het is luxe, maar het is niet te geloven wat je moet neerleggen voor 10 daagjes skieën... Scheve mond

Fitzroy

Berichten: 25097
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 15:17

Maar je gaat dan toch maar, Tyrza, dus het kan nog wel Knipoog

Neemt niet weg dat ik alles ook duur geworden vind, maar dat is weer een andere discussie dan of het slecht gaat in Nl.

PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-03 22:58

Zijn de salarissen omhoog gegaan? NEE
Is alles duurder geworden? JA *LOL*
Wat blijft er over om iets extra's te doen? WEINIG/NIKS Huilen

Wie kan er nu een huis laten bouwen met zwembad en veel luxe.
Heel weinig mensen. Voor de euro en de resesie veel meer.
Wie gaan er nu nog 2 x per jaar op vakantie.
Nu 1 vakantie, voor de euro was het 2 x.
Een paard in een duur pension.
Nu gaan er veel bij een boer staan of een stal zonder extra om toch nog van hun hobby te genieten. Paarden worden geleast i.pl.v. gekocht.

Waarom staan de huizen langer te koop.
De salarissen zijn niet gestegen, de huizen prijzen wel. Rente is gezakt, maar er MOET elke maand hypotheek betaald worden.
En dan nog het Kerstpakket die nu bijna iedereen niet krijgt. Kosten zijn nu belast. De horeca is duur, koop maar eens een drankje ergens. Echt niet normaal meer. 1.50 voor een colaatje, dat is 3.30 gulden. Verward Dat kost een liter nog geen eens. Dat de horeca terug is gelopen is bekend.

En dan nog zeggen dat het leven niet duurder is geworden.
En dan nog zeggen dat de mensen zich zelf in de schulden werken. Verward

StalDoorstap

Berichten: 6691
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 23:12

Sjuimpje schreef:
Hoe je het ook went of keert,
we hebben allemaal van die goede jaren geprofiteerd...


Hoe oud ben jij Sjuim?
Je praat alsof je al heel wat jaren voor jezelf bent.......... Knipoog