Update Razinda... ik was paardenfluisteraar vandaag :)

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-08-01 22:00

Ik kwam vanavond bij de paarden en ze waren helemaal door het dolle heen, keihard door de wei rennen en bokken. Zo kon ik mooi even observeren. Razinda liep prima, niets aan te zien. Dus dat was fijn. Paarden uit de wei gehaald en meteen gekeken naar haar been. Helemaal weer dun!!! Party!! (zou dat toeval zijn of door de arnica D6??)

Ze had haar halster trouwens af gedaan in de wei (uit frustratie dat ze die weer om moest?). Ik besloot haar te longeren (vooral stappen) en meteen het hoofdstel om te doen. Maar natuurlijk wilde ze niet meewerken. Opeens kreeg ik een 'paardenfluisteraarsgevoel' Haha!

Ik liep gewoon de box een stukje in en liet haar van me weg lopen door een tikje tegen haar kont te geven. Dit keer deed ze trouwens niet haar oren in haar nek, gelukkig. Ik liet haar bij me weggaan en weer terug komen als ik me omdraaide en net deed of ik weg liep. Op een gegeven moment ging ik in het midden van de box staan (ze liet zich nog niet pakken) en toen begon ze rondjes om me heen te stappen. Ik draaide steeds met haar mee. Af en toe stopte ze, keek me twijfelend aan en liep weer verder. Dan zette ik een stapje naar voren en weer terug. Uiteindelijk stopte ze en begon steeds om te kijken naar me. Ik legde de teugels op haar hals en schoof ze naar voren, langzaam over haar hoofd. Ik deed nog niets, en bleef wachten. Toen ze weer keek deed ik een pas naar voren en legde mijn hand op haar neus. Toen voelde ik dat ze zich over gaf en ik kon zo het hoofdstel in doen!! Party!!

Toen gaan longeren en ze was fris, de koeien waren aan het hollen dus de staart erop en gek doen. Ik heb haar wat laten draven en veel laten stappen, zowel op de volte als rechtuit. Omdat ze wat gespannen was, was ze ook een beetje stijf in de rug. Maar verder ging het erg goed! Lachen

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl


UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-01 22:04

nou zie je maar dat het weer helemaal goed komt.
ene BTW dat dipje mocht ook wel eens komen het ging al zooooo verschikkelijk goed met haar Haha! .

Nou en nu er weer op he Party!! .

Waarom waren de paarden en koeien zo onrustig ??

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-08-01 22:29

Ik heb geen idee wat er aan de hand was, ze waren echt super druk... Verward

Misschien komt er storm? *LOL*

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-01 22:44

haha goed zo maartje!!
maar goed van je dat je even heel duidelijke taal tegenover haar liet zien.ach ik noem het gen fluisteren,het is gewonde taal die ze onderling in de rangorde gebrukken.goed gedaan.missschien heb jij trouwens wel baat bij het boek van emiel voest.je mag het wel van me lenen als je wilt?

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-08-01 22:47

Vind het altijd leuk om paardendingen te lezen, maar ik geloof niet dat ik een geschikt persoon ben om NH te doen...

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-01 23:08

nou ik doe ook niet 'aan NH' maar ik gebruik puur de taal die paarden onderling ook gebruiken naar mijn relatie met paarden.ik noem dat geen NH maar slim zijn en observeren,meer niet.meer ís het ook niet.ik bedoelde alleen dat je het eens doorlas zodat je doorhebt hoe je je paard kan beinvloeden door je lichaamshouding en door de plaats waar je staat t.o.v. je paard(de zg. cirkel.)zal ik het je opsturen?je hoeft er niks mee,ik dacht het is gewoon af en toe slim om die dingetjes toe te passen omdat je zelf nu ook gemerkt hebt dat het gewoon werkt als je 'een probleempje' hebt..........meer bedoel ik ook niet.nou ik hoor het wel van je

_________________
Where is the road
I must look at the road
I must pray a little longer
Or laugh a little more

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: sanderijn op 2001-08-30 00:10 ]</font>

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-01 06:08

hahaha,
lachen zeg!

Ik zie haar al niets begrijpend kijken...
"Wat hep zij nou weer?" Verward

Kadans
Berichten: 193
Geregistreerd: 12-07-01
Woonplaats: silvolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-01 08:04

wauw dat dat werkt bij jouw
dat is best wel cool.
Bij val kun je rustig 4 uur in de stal gaan zitten zodat ze bij je komt Boos! Boos!
misschien komt het door haar verleden dat ze weinig toenadering zoekt bij mensen.

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-08-01 08:37

Citaat:
Op 2001-08-30 07:08, schreef Sjuimpje:
hahaha,
lachen zeg!

Ik zie haar al niets begrijpend kijken...
"Wat hep zij nou weer?" Verward


Zo keek ze dus echt ja!! *LOL*

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-08-01 08:38

Citaat:
Op 2001-08-30 09:04, schreef Kadans:
wauw dat dat werkt bij jouw
dat is best wel cool.
Bij val kun je rustig 4 uur in de stal gaan zitten zodat ze bij je komt Boos! Boos!
misschien komt het door haar verleden dat ze weinig toenadering zoekt bij mensen.



Razinda heeft ook een 'verleden' maar gelukkig weet ik daar alles van omdat ik haar al vanaf haar geboorte heb. Ze is ook erg eenkennig, wat soms wel eens lastig is. Iemand anders kan haar bijv. geen halster om krijgen (behalve nu mijn stalgenoot).

Maar ze is altijd erg nieuwsgierig en wil graag aandacht van mij, dus dat scheelt enorm.

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-08-01 08:41

Citaat:
Op 2001-08-30 00:08, schreef sanderijn:
nou ik doe ook niet 'aan NH' maar ik gebruik puur de taal die paarden onderling ook gebruiken naar mijn relatie met paarden.ik noem dat geen NH maar slim zijn en observeren,meer niet.meer ís het ook niet.ik bedoelde alleen dat je het eens doorlas zodat je doorhebt hoe je je paard kan beinvloeden door je lichaamshouding en door de plaats waar je staat t.o.v. je paard(de zg. cirkel.)zal ik het je opsturen?je hoeft er niks mee,ik dacht het is gewoon af en toe slim om die dingetjes toe te passen omdat je zelf nu ook gemerkt hebt dat het gewoon werkt als je 'een probleempje' hebt..........meer bedoel ik ook niet.nou ik hoor het wel van je

_________________
Where is the road
I must look at the road
I must pray a little longer
Or laugh a little more

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: sanderijn op 2001-08-30 00:10 ]
</font>


Ja dat ben ik met je eens, dat observeren doe ik ook en ik probeer altijd bewust met dingen bezig te zijn, daarom luistert ze ook zo goed bijv. aan de longeerlijn denk ik. Ik vind het heel erg leuk om te lezen, maar is het niet lastig om op te sturen? Als je ook naar Apeldoorn komt kan je het misschien meenemen? Heel erg bedankt alvast!

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-01 09:06

Hahahaha, Maartje de paardenfluisteraar!!! Joepie, cool zeg! Maar ik ben het wel met Sanderijn eens dat je echt niet al die stappen van die paarden'fluisteraars' hoeft te doen, observeren en kleine dingen doen willen al helpen om je paard onder jou te krijgen, erg gaaf is dat om dat te merken!!! Jurga is soms ook net een hondje!
Maar ik ben erg blij voor je dat het weer zo goed gaat met Razinda!!!! Ga vooral zo door, ook na kleine terugslagjes komt alles weer goed!!! Iloon

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-01 10:58

ik kom idd de 15de ook naar apedoorn,maar ik denk dat ik je het toch toestuur Haha!
heb je dr nu alvast wat aan.stuur ff je adres in en pb

soms is het beter om te zwijgen

Kadans
Berichten: 193
Geregistreerd: 12-07-01
Woonplaats: silvolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-01 11:20

vally is haar vertrouwen in de mens kwijtgeraakt naardat ze een ongeluk heeft en gehad en iemand is zo leuk geweest om met prikkeldraad in de mond zitten te kloten en slaan.Ik heb haar nu 9 jaar en ze vertrouwd me nog steeds geen honderd procent.ze vertrouwd me meer dan andere maar beter als dit kan het niet worden

Jasmijn

Berichten: 3744
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-01 13:24

You go, Maartje. Goed gedaan, het gaat wel goed komen met jullie 2!

Navragen is beter dan afvragen.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 2IJsjes, Esperanza, Googlebot, Kaplaars, Lalladidoo, laura22, Poety, xdesix en 46 bezoekers