jaarlijkse bokaanval is weer geweest

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
KozieZ

Berichten: 7756
Geregistreerd: 11-02-02

jaarlijkse bokaanval is weer geweest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-03 11:05

Prisca heeft er nu al drie jaar aan een stuk last van, in november krijgt ze een aanval en bokt ineens. Niet om je eraf te krijgen, maar op de kou. Dit jaar had mijn bijrijdster het geluk erop te mogen zitten toen het gebreurde. Zij natuurlijk helemaal geschrokken Zo'n "dat doet ze anders nooit" moment. Als ze het gehad heeft is het meestal weer voor een jaar over.

Hebben jullie paarden zoiets ook? Op het koude weer of zo? Pris duidelijk wel. Meestal hoor je zoiets over het voorjaar, maar die van mij heeft het met het najaar... Blijven vreemde wezens die paarden...

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-03 11:11

M'n bijrijdpaard heeft daar ook last van. Maar wel meerdere keren per jaar Lachen

Haarbal

Berichten: 3447
Geregistreerd: 07-04-03
Woonplaats: Wierden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-03 11:26

Sheek heeft ongeveer twee keer in het jaar een week de kolder in de kop. Dan racet hij alle kanten uit, en is eigenlijk een grote onbestuurbare tank... Scheve mond
Meestal in mei en in november idd!

Amy77
Berichten: 11262
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Op de mooiste plek in Drenthe :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-03 14:50

nou jouw paard is niet de enige hoor, haha. Die van ons krijg begin van de herfst de kolder in zijn kop en blijft zo energiek, dat we hem voor het rijden altijd eerst ff losgooien om ff lekker te laten uitrazen.Het is zelfs zo erg, dat wij 3 weken terug foto's hebben laten maken van beide voorbenen i.v.m constante kreupelheid, nou daar is met dit weer toch echt niets meer van te zien hoor...

Yessy

Berichten: 23025
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-03 15:41

Dolly heeft er dit jaar ook erge last van, vooral omdat het weer ineens omsloeg.
Fijn bokken, stijgeren en hard wegrennen. Niet meer reageren op hulpen enz... van mij mag het weer zomer zijn ja...

diana
Berichten: 2205
Geregistreerd: 21-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-03 16:31

och vertel mij wat,mijn normaal lompe pony in de bak,kreeg vandaag ook zo,n aanval.
maar een vriendin van mij zat erop is er dus afgevallen

rona
Berichten: 2902
Geregistreerd: 30-09-03
Woonplaats: sittard

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-03 18:42

Die van mij had gisteren ook zo'n aanval en dat heeft ze normaal ook nooit..... Ach ja lang leve de herfst Haha!

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-03 20:49

ik ben dus blijkbaar niet de enige met een gek paard in de novembermaand Lachen . Evita heeft altijd eind november zo een rare bui, dat ze wel eens durft bokken of wegrennen(wat ze anders niet doet). Vorig jaar had ze me juist op mijn verjaardag liggen, denk je gezellig te gaan rijden en krijg je als cadeau van je paard een enkele reis naar de grond en een knapperig bordje zand... Rolleyes
Ik hoop dat ik dit jaar de novembermaand zonder kleerscheuren of blauw plekken doorkom... Haha! Totnutoe doet ze opeens supergoed haar best dus ze is iets van plan... Schijnheilig

KozieZ

Berichten: 7756
Geregistreerd: 11-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-03 19:10

Ik longeer haar 's winters dan ook vaak voordat ik ga rijden. Dan is ze die rare energie vast kwijt. En als het te koud wordt wil mijn uitrijdeken wel eens uitkomst bieden.

Toch maf dat je zoiets op de maand nauwkeurig kunt zien aankomen.

Ellebel
Berichten: 4202
Geregistreerd: 15-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-03 19:46

Vosje is ook en enorme bibberkont, hij heeft als t echt koud is met losstappen een deken op, maar als je die er dan afhaalt gaat ie eerst lekker bokken om warm te worden. Ik heb echter ook als eens een paard gereden die zich met 30 graden echt kiplekker voelde en dan juist in het rond begon te springen..... Verward

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-03 21:13

zouden ze het alleen de maand november hebben dan?

Haarbal

Berichten: 3447
Geregistreerd: 07-04-03
Woonplaats: Wierden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 10:02

Nee, Sheek ook in mei, meestal.

KozieZ

Berichten: 7756
Geregistreerd: 11-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-03 11:59

Ellebel schreef:
Vosje is ook en enorme bibberkont, hij heeft als t echt koud is met losstappen een deken op, maar als je die er dan afhaalt gaat ie eerst lekker bokken om warm te worden


Dit is precies hoe het met mijn bijrijdster ging. Losgestapt met deken op en toen haar vriend de deken eraf haalde was ze afgeschoten, om het zo maar te noemen.

De hengst van een vriendin van me doet het altijd in maart/april, het begin van het dekseizoen of zo...