Is dit een onverkoopbaar paard?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Esther

Berichten: 4146
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-03 13:00

Het lijkt me sterk dat er niemand is die Joop zou willen hebben. Als hij al jaren met die HKO 3 rondloopt en de situatie niet verergerd is in die tijd is de kans klein dat hij er de komende jaren nog last van gaat krijgen op zijn leeftijd. Ook gezien het feit dat hij goed in training heeft gestaan en dus ook endurances heeft gelopen.
Mijn paard heeft een 2/3 op 1 straalbeen, heeft hij ook geen last van, is ook na een jaar redelijk intensief rijden niet verergerd zodat de kans klein is dat het erger gaat worden.

Er zijn zoveel paarden waarvan mensen niet eens weten hoe het eruit ziet aan de binnenkant van het paard. Die paarden lopen de sterrren van de hemel met misschien nog wel ergere dingen op de foto.

Als ik de mogelijkheid had gehad had je hem van mij gisteren al mogen brengen!

StalDoorstap

Berichten: 6691
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-03 22:50

Desiree"]
[quote="Lovely schreef:
Een goed paard verkoopt zichzelf, daar hoef je nooit over in te zitten. Er zijn kennelijk paarden die wat minder gunstig in de markt liggen, daar doe je weinig aan behalve een hoop geduld te hebben.

Ik zie overeenkomten tussen paarden en werkeloos personeel:

- paard moet jong zijn
- Z opgeleid
- goedkoop

- personeel moet jong zijn
- moet heel ervaren zijn
- is goedkoop in salaris.

Het is nu meer dan ooit dat mensen voor een dubbeltje in de eerste rang willen zitten.
[/quote]

Goede vergelijking, en helemaal waar!

StalDoorstap

Berichten: 6691
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-03 22:52

Sjuimpje schreef:
Naar goed paarden blijft altijd vraag, maar het is voornamelijk de lagere prijsklasse waarin het moeilijk slijten is.

Die snap ik niet.
de euro's zijn op, en toch is het juist in de lagere prijsklasses moeilijker slijten volgens jou?

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-03 00:26

De mensen die al veel geld hadden zijn er echt niets slechter op geworden.

radoszin

Berichten: 536
Geregistreerd: 30-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-03 10:23

Hoe groot is hij precies en is hij echt braaf want een kennis van mij is op zoek naar een paardje voor haarzelf en haar autistische dochter maar krijgt niks gevonden.
Als zij een paardje koopt is het voor zijn hele leven dat hij daar mag blijven.
En wat is het uiterste wat je er voor moet hebben.

StalDoorstap

Berichten: 6691
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-03 20:36

Sjuimpje schreef:
De mensen die al veel geld hadden zijn er echt niets slechter op geworden.

Das misschien waar.
Maar de mensen die veel geld hebben , geven het niet zomaar uit!

gomir

Berichten: 25543
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-03 21:48

Wij hadden een kerngezonde D-pony te koop van 7 jaar. Z-springen en L2-dressuur en L-SGW. Leuk dier om te zien en mooie maat. Prijs was heel redelijk, maar we kregen er geen mens om
Dier is naar Finland gegaan deze week, daar wilden ze wel graag een leuke pony Tong uitsteken

Joop lijkt me inderdaad lastig te verkopen, maar er hoeft natuurlijk maar een gek te komen die het wil proberen Knipoog
Ik weet ook nog een negen-jarige ruin te koop met kwpn-papier. Mooi type om te zien en Z1-dresuur(loopt ook nog in de sport), maar is ook niet vanaf te komen. Dier heeft ook hoefkatrol en er is geen mens dat het dier wil hebben

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-03 22:24

Het is zowiezo al beroerd verkopen, maar helemaal als je paard een 'mankement' heeft.
Ookal heeft hij er weinig tot geen last van, het is toch iets wat je er bij moet zeggen en waar dus iedereen op afknapt.
Het is gewoon het woordje HKO ( of Ataxie, artroce, oc whatever ) dat t hem doet.
Daar wordt op afgekeurd door de mensen.
Iedereen wil een gezond paard die Z loopt op 1 pinkje, maar dan wel het liefst voor 1000 euro...

Heb het met Maffick ook, staat ookal sinds juni te koop en ben al behoorlijk in prijs gezakt, meneer is een beetje moeilijker dan het 'meest gangbare' paard en blijft dus staan...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-03 22:47

Maar de paarden waar jullie het over hebben, zijn die ook ooit kreupel geweest op de plaats waar de 3 is geconstateerd?

Dan is het risico van kreupel daarop worden toch al een heel stuk minder lijkt me.

gomir

Berichten: 25543
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-03 22:52

Die negenjarige ruin is nog nooit kreupel geweest van zijn hoefkatrol, maar mensen moeten wel eerst de moeite nemen om daar naar te vragen...Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-03 22:54

En zover ze mij ooit wijs gemaakt hebben hoef je niet bang te zijn na een jaar of 8/9 dat dan een hoefkatrol zich nog veel slechter gaat ontwikkelen.
Ik zou dus zo'n paard gerust durven kopen.

1 die kreupel is (geweest) niet.

gomir

Berichten: 25543
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-03 22:58

Maar ik heb ook een luchtzuiger staan. Willen veel mensen ook absoluut niet aan
En daarom heb ik nu een goed paard dat voor mij betaalbaar is en lopen er een hoop mensen om me heen te zuchten dat zij zo'n goed paard niet kunnen betalen...Knipoog

Een paard dat al een jaar of 8/9 hoefkatrol heeft zou ik niet willen, omdat ik liever een jong paard heb (3-4), maar ik ben het wel helemaal met je eens over dat ontwikkelen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-03 23:00

Ik zou zelf ook nooit een ouder paard kopen, omdat ik opleiden van een jonge leuk vind,, maar het ging me ff puur om het risico Lachen

Een luchtzuiger zou ik niet willen, maar dan puur omdat ik gek word van dat geluid.

PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-03 23:40

Zelfs gezonde paarden met een keuringsraport raak je niet kwijt. Verward

Kendra

Berichten: 8739
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 01:08

Ik denk dat het heel simpel is: het aanbod is gewoon te groot en dan nemen de meeste mensen toch liever een zonder hko (denken ze dan..).

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 01:20

gomir schreef:
Maar ik heb ook een luchtzuiger staan. Willen veel mensen ook absoluut niet aan
En daarom heb ik nu een goed paard dat voor mij betaalbaar is en lopen er een hoop mensen om me heen te zuchten dat zij zo'n goed paard niet kunnen betalen...Knipoog


Zo ben ik ook aan een goed en betaalbaar paard gekomen. Een luchtzuiger ja. Ik zit er niet mee, en ze loopt geweldig. Daarnaast heeft ze een superkarakter.

Ik ken genoeg mensen die een aardig recratiepaard hebben en die ook geen moeite hebben met de problemen van Joop. Maar dan moet je inderdaad wel erg zakken met je prijs. Want voor 1000 euro kopen dit soort mensen een lelijk, maar gezond paard zonder papieren. Dat is de vergelijking.

ScapaPolo3
Berichten: 792
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 03:39

De Euro is ook schuld van alles, financieel stort alles in bij de burgers.
En de banken en de overheid word er alleen maar rijker van, die merken er nix van ik vind dit gewoon onacceptabel, zo betaal je nu gewoon 2 keer zoveel als wat je eerst betaalde Boos! Boos! Boos! Boos!

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-03 09:45

RK: bedoel je dat hij er ooit kreupel op is geweest? Ja, want anders had ik het niet geweten. Ik heb hem als 3,5-jarige die kerngezond was gekregen en op zijn 8ste werd de HKO geconstateerd. Daarna echter heeft hij bij mijn weten nooit op zijn HKO kreupel gelopen (laatste keer dmv uitverdoving door de dierenarts onderschreven).
Ik hoef er echt de hoofdprijs niet voor, ondanks dat hij papieren heeft. Dat geld zegt me namelijk niet zo veel. Ik vind het echt veel belangrijker dat hij leuk terecht komt en het daar naar z'n zin heeft.

Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 10:06

die van mij is ook ngo niet weg,heb er een staan die Z springt, M 1 dressuur en M SGW, tja gezonde pony, heeft nog nooit wat gehad,
zo had ik gister een koper en die d8 dat het wel een makkelijke pony was, tja hij liep Z dus alle knoppen zaten er volgens hem aan......ik moest hem wel even vertellen dat dat niet zo was. rijdend heeft hij best moeilijk karakter, je moet er mee overweg kunnen.....
maar we wachten af, weggeven kan altijd nog hihi

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 10:31

Laui! schreef:
Op dit moment vind ik alles een optie, ik sta overal voor open. Alleen: waar vind ik zoiets? Ik ben daar totaal niet in thuis en ik heb eigenlijk ook geen zin om nu in een jarenslepend proces te belanden. Het klinkt naar het paard toe misschien wat hard, maar ik heb het besluit nu genomen en dat was moeilijk genoeg, ik zou het het liefst onmiddelijk terugdraaien (maar daar hak je geen knopen voor door he?).
Wat het rijden betreft heb je wellicht een raak punt te pakken, hoewel ik mezelf nooit zo hoog inschat. Mijn instructeur beweert overigens nog steeds dat hij denkt dat Joop nog wel op M-niveau (ook) met wedstrijden mee kan. Voor velen is dat ook 'net niks'. Ik hoop iig het beste en waardeer alle input!

Sja, ik hoop gewoon voor je dat er geen haast bij is. Goede dingen hebben tijd nodig, alleen moet je die tijd wel hebben. Als je nu gelijk een goede eigenaar zoekt zul je hem niet kunnen vinden, dat zul je zien. zo wilde ik ooit een kat het huis uit doen, en ik heb er nog zeker anderhalf jaar mee gezeten voordat ik een goed tehuis gevonden had. Want naar het asiel dat vertikte ik toch. En nu heeft ze het heel goed.

JollyJumper

Berichten: 1325
Geregistreerd: 17-12-02
Woonplaats: Vortum Mullem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 11:10

gomir schreef:
Maar ik heb ook een luchtzuiger staan. Willen veel mensen ook absoluut niet aan
En daarom heb ik nu een goed paard dat voor mij betaalbaar is en lopen er een hoop mensen om me heen te zuchten dat zij zo'n goed paard niet kunnen betalen...Knipoog


Kijk, dat heb ik nou ook. Je moet soms consessies doen. En luchtzuigen vind ik niet zo'n heel erg probleem en zodoende kon ik dus toch een goed paard kopen voor een betaalbare prijs!

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 11:27

Ik ben ook wel bereid consessies te doen, maar niet als het gaat om dat soort gebreken. Luchtzuigen vind ik namelijk echt heel kwalijk, ik wordt ook echt stapeldol van het geluid, ik zou het niet kunnen verdragen om zo'n dier om mij heen te hebben. Verder slaap ik boven de stallen dus zou zelfs snachts nog getuige moeten zijn...
Brrrr, krijg er nu al riebels van...

JollyJumper

Berichten: 1325
Geregistreerd: 17-12-02
Woonplaats: Vortum Mullem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 14:16

Ik vind dat ieder dat voor zichzelf moet beslissen. Ik kan me heel goed voorstellen dat mensen er niet tegen kunnen, en dan moet je het ook zeker niet doen! Maar ik heb er persoonlijk geen moeite mee, misschien ook omdat Jumper het niet in erge mate doet, dus voor mij was het een goede keuze. Maar een paard dat bv. weeft zou ik nooit willen hebben, of eentje die slaat op stal, of eentje die alles sloopt (zo een heb ik er gehad, die was dus binnen twee weken weer weg!) want daar kan ik dus weer niet tegen. Een bepaalde kleur of aftekeningen zijn voor mij geen belemmering om een paard te kopen, ook als het niet mijn favoriete kleur zou zijn, maar ik wil wel een gezond paard hebben. En dan mag er best een litteken of zoiets aanzitten, of er mag iets op het exterieur aan te merken zijn, maar dat ligt ook helemaal aan het paard in kwestie.

Nimber

Berichten: 26554
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 14:34

Misschien dat er mensen zijn die zo'n paard willen hebben maar er zijn zoveel paarden te koop op dit moment dat ik voor het zelfde geld een paard zonder gebreken heb.
Kijk hij heeft ook nog een beetje zomerexceem daar laat ik een paard al om staan.

Bij joop weet je dat er een beetje risico is want niemand zegt mij dat ik over een jaar nog kan rijden. dat is met geen enkel paard maar een paard met hoefkatrol is dat misschien een net wat groter risico.

Ik denk dat je er niet heel veel voor krijgt.iemand zei al misschien zelf de papieren houden en dan voor een klein bedrag 'm weggeven aan iemand met de afspraak dat ze 'm niet doorverkoopt?

radoszin

Berichten: 536
Geregistreerd: 30-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 15:19

Ik had het aan mijn kennis voorgesteld, maar ze vind hem toch te groot, vanwege dat ze haar dochter erop moet tillen en daar is dat meisje toch te zwaar voor om zo hoog opte moeten tillen.