Van draak naar dressuurpaard in één dag

Moderators: Murosch, A_nouk

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Eline

Van draak naar dressuurpaard in één dag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-11-03 16:39

Twee verslagen van dagen met mijn bijrijdpaard... Zoek de 10 verschillen Knipoog

Dag 1.

Madam draaft zo ongeveer weg terwijl ik op probeer te stappen. Vrij snel daarna worden de paarden uit de wei op stal gezet en begint ze te donderen. Omhoog komen, steeds richting de uitgang van de bak galloperen, Rodeo zo ongeveer dus. Elke drie seconden hinniken ook (let wel, Oki is 7 jaar). Proberen door te rijden, maar zo ongeveer het idee dat ik op een blok dynamiet zat. Hulp gevraagd aan iemand van stal, die heeft haar toen gelongeerd (dat heb ik nog nooit alleen gedaan) Oki kwam nog twee keer gezellig op haar af gestormd (weggeslagen)... Ongeveer 20 minuten laten rennen, daarna heb ik haar alleen nog uitgestapt.

Dag 2.

Ik had les... Alleen aan het begin dondert ze heel even voor de hoek met paardetende monsters, en hinnikt ze naar wat ruinen die als idioten door de wei aan het crossen zijn. Daarna gaat ze superontspannen lopen, aan het been, aan de teugel (nog wel te laag hoor) en kan ik super met haar aan het werk...

dag 1 is gisteren, dag 2 is vandaag... Paard is gewoon zo onvoorspelbaar... Gisteren kwam ik echt thuis met een gevoel van 'ik ben niet goed genoeg voor dit paard, ik heb meer ervaring nodig' en nu zit ik weer te filosoferen over starten met wedstrijden (genoeg gezond verstand dat op de rem trapt nu nog hoor Knipoog ) Hebben meer mensen daar last van?

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 16:56

Tsja, daar zijn het paarden voor, voor dat onvoorspelbare, maar dat maakt het juist leuk vind ik.
Wel mooi dat ze vandaag zo d'r best deed. En zolang die betere momenten de overhand blijven houden, is het alleen maar goed, toch?

Heel herkenbaar wel iig.

Kipu Pabu's Tentsi. Dressuur M+1, Vaardigheid M+2
Nederland Kampioen 2015 Hippiade Vaardigheid in de Klasse L enkelspan paard :#

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie