wiehie huil huil, nu heb ik het echt gezien.

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-03 19:56

Seren had mij een PB gestuurd dat ze haar om 16u15 voorbij zag komen dus dat ze er wel zou zijn als ik ging. Ik denk alleen dat ze mijn bericht niet gelezen heeft dat ik vandaag niet kon omdat ik naar het ziekenhuis was. Ik zal morgen wel even gaan kijken. Nog iets van de DB gehoord?

Carlaa

Berichten: 2867
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-03 20:15

Taruta schreef:
jesus dat is egt aso zeg van die mensen Boos! Boos! waarom zou je de dierenbeschreming niet bellen!!!!!??????
ik zou t wel doen je mag namelijk niet zo vroeg beginnen! Boos!


Uhm, Taruta, misschien is het handig als je het topic even leest voor je reageert...

Faline

Berichten: 7803
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-03 22:26

Ik heb het topic de laatste tijd even gevolgd. T is gewoon echt dierenmishandeling wat ze zo'n beestje aandoen! Boos! En op zn 4e versleten? Als je t mij vraagt is zo'n arm beestje voor die tijd al afgeschreven... Arm dier...
Laten jullie nog even weten hoe dit afloopt?

Farjen

Berichten: 8022
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-03 22:44

*volcano* schreef:
Ik heb het topic de laatste tijd even gevolgd. T is gewoon echt dierenmishandeling wat ze zo'n beestje aandoen! Boos! En op zn 4e versleten? Als je t mij vraagt is zo'n arm beestje voor die tijd al afgeschreven... Arm dier...
Laten jullie nog even weten hoe dit afloopt?



Denk ik ook Boos!

Rosiewozie

Berichten: 724
Geregistreerd: 05-06-03
Woonplaats: Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 09:38

eh nog heel ff dit. ( Niet om jouw te peste hoor Loesje Knipoog ) Maar als je dat fietspad volgt (Lielle) dan kan je zeg maar twee kanten op gaan, en ik denk dat jij te ver bent gelopen en er voorbij bent gegaan. Als je vanaf waar ze aant bouwen zijn het fietspad inloopt, rechterkant boerenknollen, linkerkant op een gegeven moment een wei(tje) met heras hekwerk en een paard en pony, dan niet ver daarna staat rechts een huisje en daarlangs aan de rechterkant zie je een wei, met die draden enz wat ik al gezegd heb. Daar staat ie dus en daar meteen aanvast is het wat opgehoogd en met bomen en dat is dus de rand van dat bedrijfsterijn.
En dan alleen nog iets over dat stalletje, die is open aan de voorkant naar het pad toe gericht, dus als ie daarin staat kun je hem altijd zien, maar misschien dat ie er wel achter stond, slim Roos Verward .
Heel veel suc6 nog.

neres

Berichten: 1933
Geregistreerd: 20-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-03 09:52

hoi roos hij kan niet achter zn stalletje staan want de ketting is daar te kort voor. Maar het gras is zo hoog dat ie daar misschien wel achter verstopt staat.

sHaKiEjLaVeR
Berichten: 1432
Geregistreerd: 20-06-03
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 10:19

goed dat jullie hier iets tegen doen, maar hoe weet je dat die 9 maanden is want dat meot je natuurlijk wel zkkr weten! ???
iig veel succes!

Linde

Berichten: 88
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: Bergeijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 12:46

Ja, daar heb je gelijk in. Maar je kunt van een afstandje misschien niet zien dat ie precies 9 mnd is, maar wel dat ie bijvoorbeeld niet ouder is als 2. En daarbij, wat een achtelijk wijf en wat goed van jullie dat jullie er zoveel tijd in steken om dat beessie te helpen, echt heel cool!

neres

Berichten: 1933
Geregistreerd: 20-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-03 12:52

Linde, klopt heb daar shakiejlaver al over gepbt, 100% zeker kan ik het niet zeggen. De verzorgsters van het shetje vertelden dat hij 9 mnd is.

Dus zijn we eens wezen kijken ik en roos (rosiewozie) Het veulen zal niet ouder dan een jaar zijn. Heeft ook nog een echte veulenstaart. Maar of het beestje 9 mnd of 12 mnd is er mag gewoon niet op gereden worden!!

Linde

Berichten: 88
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: Bergeijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 13:42

Daar heb je helemaal gelijk in.
Veel succes

djangogirl

Berichten: 2486
Geregistreerd: 15-04-03
Woonplaats: Amstelveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 13:58

Hallo dat beest krijgt een doorgezakte rug, beenproblemen, enz.. En waarom koopt ze dan echt een veulen en niet een al gereden pony. en dan ook nog een shet. >;)

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 15:17

oh, maar waar maakt iedereen zich toch druk om? Scheve mond Je weet zelf wel, een shetveulen kan je spotgoedkoop krijgen op de markt. En je gaat toch echt niet zo gek zijn om die eerst 3 jaar gewoon ind de wei te laten staan? Een pony dient toch om mee te rijden en te crossen... En dan kan het wel zijn dat hij een doorgezakte rug krijgt, en de gewrichten zullen veel problemen hebben, en dit, en dat... Maar ja, als hij achter een paar jaar niet meer in staat is om op zijn eigen benen te staan, doe je hem toch gewoon naar de slacht en koop je een nieuwe hé? dat is toch iedereen zijn methode? (het sarcasmeniveau ligt weer hoog bij mij Scheve mond

Belachelijk dat een 14-jarig meisje niet meer verstand als dit heeft. Ben blij dat er bokkers zijn die hier iets aan willen doen OK dan! want op een 9mnd jonge shet rijden valt bij mij onder de categorie dierenmishandeling, en zeker omdat het blijkbaar niet even rondstappen maar volle bak racen is. En als niemand hier iets tegen doet en ze blijft maar doorgaan, komt ze zelf wel achter de gevolgen. Misschien dat ze zich achter een paar jaar opeens afvraagt waarom haar shet constant kreupel is, maar ja, dan is het te laat
Misschien je stapel paardenboeken eens voor de deur leggen, met bij elk boek de verwijzing van waar staat: "een pony of paard mag pas vanaf zijn derde zadelmak worden gemaak". Als het lees-en-denkniveau van dat meisje tenminste nog juist functioneerd Lips are sealed

sherwood

Berichten: 3268
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Nordhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 16:28

en al weer wat nieuws? Ik volg met spanning het verhaal, en wat eerlijk gezecht op het verlossende berichtje dat die meid in het ziekenhuis ligt met een hernia.....

Sylhouet

Berichten: 4532
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Vierhouten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 16:37

sherwood schreef:
en al weer wat nieuws? Ik volg met spanning het verhaal, en wat eerlijk gezecht op het verlossende berichtje dat die meid in het ziekenhuis ligt met een hernia.....


Als het zo doorgaat, is straks de pony degene met de hernia Lips are sealed

Ik heb het topic ook helemaal zitten volgen, echt belachelijk dit Boos! , ik hoop dat ze HEEL snel op heterdaad wordt betrapt en dat ze het daarna uit haar hoofd laat Boos! Verdrietig ...

pril85

Berichten: 1589
Geregistreerd: 07-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 17:33

ik kende een meisje die reed al op dr shet toen die net 2 jaar was en dat vond ik al best vroeg laat staan dit!! jezus dat doe je je eige beesje toch nie aan Boos!

neres

Berichten: 1933
Geregistreerd: 20-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-03 17:44

Citaat:
Misschien je stapel paardenboeken eens voor de deur leggen, met bij elk boek de verwijzing van waar staat: "een pony of paard mag pas vanaf zijn derde zadelmak worden gemaak". Als het lees-en-denkniveau van dat meisje tenminste nog juist functioneerd Lips are sealed


Zo zonde van die mooie boeken *LOL*

GillyZidane

Berichten: 4409
Geregistreerd: 03-03-03
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 18:21

ik ben ook het topic al aan het meelezen geweest.
jeetje zeg dit doe je je pony echt niet aan!!! wat een kind zeg! ik zal dr Boos! Boos! Boos!
hoop snel dat de DB er wat aan gaat doen want dit kan natuurlijk niet!

Georgette

Berichten: 11632
Geregistreerd: 20-03-03
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 19:27

Nog nieuws? Ik ben erg benieuwd...

jihoe
Berichten: 1124
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 21:43

ook ik ben erg benieuwd?
ik vind het sowieso super van Lielle en griebels dat ze zo hun best doen om het veulen te helpen.

Ngayalover

Berichten: 110
Geregistreerd: 10-11-03
Woonplaats: Papendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 22:34

Nog nieuws??
Jammer dat ik niet in de buurt woon. Mijn man was er dan langs gereden, pony in de bestelbus en dan naar iemand brengen die er wel goed voor is.

Tja, dat is stelen, maar het is wel voor het welzijn van het beessie.

Linde

Berichten: 88
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: Bergeijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 22:46

Tja... Soms is het jammer dat je hier geen eigen rechtertje mag spelen he?

Farjen

Berichten: 8022
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 22:51

Ik snak naar meer nieuws (wil zo graag horen dat ze eraf gevallen is Schijnheilig )

LeandraTigro

Berichten: 226
Geregistreerd: 19-11-03
Woonplaats: Valkenswaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 23:16

OP PAGINA 4 HEBBEN JULLIE HET OVER HET STELLETJE DEBIELEN VAN DE RIJVERENIGING VAN ZEELST DIE HET TOELATEN DAT DAT MEISJE MET DE SHETLANDER BIJ DE VERENIGING ZIT. NOU, IK WIL WEL EVEN ZEGGEN DAT IK GERUIME TIJD BIJ ZEELST HEB GEREDEN, EN DAT DAT MENSEN ZIJN DIE WEL ALLEMAAL VERSTAND VAN PAARDEN HEBBEN. DUS DE REDENATIE DAT ZIJ MET DIE SHET VAN 9 MAANDEN DAAR TOEGELATEN WORDT, KLOPT NIET. MISSCHIEN DAT ZE IN DE BAK RIJDT, MAAR LID KAN ZE ECHT NIET ZIJN.

MAAR GOED, IK BEN HET ER WEL MEE EENS DAT ALS DIE PONY INDERDAAD PAS 9 MAANDEN OUD IS, DAT ER DAN OOK ECHT NIET MEE GEREDEN MAG WORDEN. EEN VAN MIJN PAARDEN IS NU RUIM 3,5 JAAR OUD EN MET HEM GAAN WE NU PAS BEGINNEN. LAAT ZE MAAR LEKKER "KIND" ZIJN, DAT HEBBEN ECHTE KINDEREN TEN SLOTTE OOK NODIG.

Carolien007
Berichten: 5413
Geregistreerd: 28-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 23:19

Dookie schreef:
Ik snak naar meer nieuws (wil zo graag horen dat ze eraf gevallen is Schijnheilig )

hahaha dan ben je niet de enige, echt super dat sommige bokkers er wat aan willen gaan doen.

LeandraTigro

Berichten: 226
Geregistreerd: 19-11-03
Woonplaats: Valkenswaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 23:19

maar goed, ik zit dus ook in veldhoven, dus als ik nog iets kan doen hoor ik het graag.