voor het eerst "gesprongen"

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-09-01 01:01

Nou ja, gesprongen? Over balkjes gelopen!

1 van mijn pony's, Melony, rijd ik dus ook onder het zadel. Ze is heel braaf, alleen ontzettend bang en schrikkerig. Overal springt ze voor weg, niet alleen als ik erop zit, maar ook aan de hand of als ze los loopt. Ze is vorig jaar uit Engeland gekomen en wat daar met haar gebeurd is weet ik dus niet.

Nu had ik haar al een paar keer gelongeerd met een hindernisbalk op de grond in de bak. Nou, daar kwam ze dus niet bij in de buurt.
Ik had haar los in de bak gedaan, 4 balken in een vierkant gelegd en middenin een emmer met voer. Na 2 uur stond het er nog en die muts heeft er 2 uur op 3 meter afstand naar staan kijken. Verward

Uiteindelijk kreeg ik haar aan de longeerlijn zover dat ze over een balk heen ging. Vraag niet hoe... met 4 benen tegelijk en een meter te hoog.
Na een paar dagen achter elkaar longeren ging het goed. En gisteren na het rijden (de balken liggen al weken in de bak, zodat ze ze iedere dag tegenkomt) ben ik er dus overheen gestapt.
Geen noodsprong, maar twijfelend en snuivend is ze er overheen gegaan Haha!

Ik was best "trots" op mijn Muts! Haha! Haha!


Pluutje

Berichten: 5624
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-01 01:07

ah, haha, wat een muts ja!!!ja, typische merrie!zeiken!!
kom me nu niet allemaal aanvallen als je het oneens bent..ik banketstaaf ook maar wat..haha LOL

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-01 08:34

Goh heerlijk om zoiets mee te maken!
Als je ziet hoe onvoorstelbaar raar ze kunnen kijken naar een eenvoudig dingetje, alsof het een handgranaat zou kunnen zijn... Verward
En uiteindelijk toch er langs of overheen, nou een goede overwinning hoor. Mijn complimenten!
Als je haar aan de hand mee zou nemen naar een balkje, daar zou laten ruiken aan het balkje, doet ze het dan misschien wel?
Trouwens, je verhaal over een pony die uit Engeland komt, kwam me bekend voor.
Ik ken een fell-pony, merry, die op 2-jarige leeftijd van Engeland naar Nederland ging. Tot die tijd had ze alleen maar half in het wild geleefd, gewoon in een supergrote wei met nauwelijks contact met mensen, dag en nacht buiten....
Tijdens de verhuizing heeft ze waarschijnlijk een rot-ervaring met een man gehad. Ze wil in elk geval zelden meelopen met mannen, vrouwen vertrouwt ze wel een beetje. Ze is nu drie en half en je kunt haar gewoon borstelen, overal aanraken, maar als ze een zware mannenstem hoort, raakt ze nog steeds wat gespannen.
De eigenaar, een man, kan dan ook weinig met haar, en ik mocht haar van alles leren en misschien ook inrijden, maar nu ben ik dus te ziek, moet het nog ff wachten...
In elk geval schijnen die overtochten van Engeland naar Nederland niet altijd even goed te gaan!
Kan me voorstellen dat zo'n pony toch een hoop vertrouwen kwijt is als er wat gebeurt onderweg.
Jammergenoeg weten we dus niet wat er met deze merrie is gebeurd? Maar goed, het gaat gelukkig al beter dan in het begin.
Succes met Melony!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: colette40, ElinaSK, hooi, Liesje89, Plonspony en 159 bezoekers