Wat is je paardendroom voor later??!!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
casanova

Berichten: 10939
Geregistreerd: 04-11-03
Woonplaats: maassluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-03 21:40

annuh..

ik heb dat gehad voor 6 jaar ,veel eigen shetlanders en welshjes..
het was fantastisch.

Cars

Berichten: 1929
Geregistreerd: 29-12-02
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-03 22:54

Wilde vroeger altijd vanuit het keukenraam mijn paard zien staan 's ochtends ..............
GELUKT Haha!

Mareska

Berichten: 7923
Geregistreerd: 16-08-03
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-03 23:05

Ik wil heel graag een grote fokkerij, met kwpn'ers en nrps'ers en die allemaal in een kudde houden in een grote wei met een klein bosje erin en op hun 3,5e allemaal in gaan rijden. Dat ik dus een flink grote stal heb met een 20 bij 60 binnenbak, even grote buitenbak, springwei, dressuurbak en natuurlijk stapmolen en longeerring. En een gezellige kantine met mensen die mij met de paarden helpen Haha! hahah.

Okey, ik ben ik al blij met een kleine fokkerij en dat ik elk jaar 1 of 2 paarden zelf kan inrijden..

MelodyT

Berichten: 3246
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-03 23:51

haha k starte het topic gisteren kijk vandaag pas wow wat veel reacties joh!!!

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 08:50

de ruiterster halen (1 wp in het Z dressuur, springen en sgw in een seizoen met hetzelfde paard, of 5 wp in het Z dressuur en Z springen in een seizoen met hetzelfde paard).

En verder mijn eigen grenzen bereiken in de wedstrijden, de paarden hebben voldoende kwaliteit.

En Wadhnu straks uitbrengen, hopelijk lijkt hij op zijn mama en oma.

xcynthiax

Berichten: 3319
Geregistreerd: 11-09-03
Woonplaats: hoogvliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 09:42

mijn droom is om een eigen stal te hebben met allemaal superpaarden die ik ga uit brengen tot een hoog niveau.

Finnea

Berichten: 10071
Geregistreerd: 06-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 10:13

Sjuimpje"]
[quote="Yoline schreef:
Guusje (Z2 fjord) zal ook voor eeuwig in de Z2 blijve, t peerd is gewoon niet groter....

En niet goed genoeg, maar goed, dat is off-topic Haha!
[/quote]
Heb je ook weer gelijk in Schijnheilig.

estherg

Berichten: 24
Geregistreerd: 04-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 10:24

Het grootste deel van mijn droom is pas in vervulling gegaan: een eigen paard! Verder hoef ik wat mij betreft niet in een bepaalde discipline, maar ik vind het heel belangrijk een enorme band te krijgen met mijn paard. Dingen als Natural Horsemanship en zo interesseren me enorm en het lijkt me te gek om bijvoorbeeld zonder teugels en zadel in alle vrijheid met je paard buiten te kunnen rijden en te gaan zwemmen o.i.d.

Juliaa
Berichten: 374
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 12:34

Eigenlijk is mijn paardendroom al verwezenlijkt.. Ik heb een heel leuk paard (als veulentje gekocht) waar ik supertevreden mee ben.. Ik hoop dat ze nog lang gelukkig en gezond blijft.. Ze is nu net drie en ik hoop er weer wat dressuur mee te kunnen rijden en als we daar geen zin meer in hebben gaan we lekker hobbelen door het bos ofzo Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 19:26

Ik ben nog wat vergeten Lachen
Ik droom alleen maar over dingen die op redelijke termijn haalbaar zijn. Voor nu is dat het rijden van een kur op muziek en die komt steeds dichter in beeld

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 19:29

Nou lekker dan Jippie,
dan mag jij niet mee met Boss en mijn naar de Olympische Spelen Tong uitsteken *LOL*

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 20:51

Eigenlijk is mijn paardendroom al uitgekomen Scheve mond
Paarden aan huis, een stel fokmerries en nakomelingen die op nationaal nivo aardig mee kunnen lopen en een ggk hengst.
Ok, volgende droom is dan zelf een ggk hengst fokken Lachen

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 22:00

Mijn droom die nog haalbaar is: net zoals Jippie een kur op muziek.

Een iets verdere droom: dat Magic de 30 super gezond en met gemak haalt Haha!

En dat ik ooit bij mijn huisje een aantal stalletjes heb waar ik lekker met mijn paardjes bezig kan zijn. Hoeft helemaal niet groots.

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 22:49

Ik ben al stiekem aan het zoeken naar mijn droom, en door hard te werken en goed te zoeken hoop ik binnen redelijke termijn mijn droom in meer of mindere mate voor elkaar te krijgen.

De minimale versie is: Paarden aan huis, met leuk huisje, ruime stallen en een inloopstal met paddock en voldoende droog weiland zodat ze het hele jaar in het land kunnen lopen met voldoende gras om te eten. (minimaal 2 paarden, Andrew en 1 voor ook in de sport)
Een goede buitenbak en een mooie omgeving om buitenritten te maken met een binnenbak in de omgevong. Dan goed les nemen en hopen dat ik ooit nog zo goed kan rijden dat ik leuk mee kan rijden in de wedstrijden op m/z niveau.

De maximale versie: een leuk huis met grote garage. Aan huis een kleinschalige paard- en klantvriendelijke pensionstal. Met ruime lichte frisse stallen met uitloop, goede buitenbak, ruime binnenbak in loods of verbouwde ligboxenstal.
Net verzorgd erf, veel weiland geschikt voor hele jaar weidegang en mooie uitrijmogelijkheden vanaf stal. Dan zelf halve dagen werken (vlak) bij huis en iemand die helpt in de stallen en het land voor het zware werk.
Dan lekker genieten van de mensen op je erf en zelf lekker lessen en wedstrijden rijden, waarbij ik natuurlijk nog steeds hoop een goede ruiter te worden Knipoog

De huizen met stallen heb ik al gevonden voor een redelijke prijs, maar nog niet in de omgeving waar je mooi kunt rijden. En de grond is te nat denk ik voor weidegang hele jaar.

Nog maar flink doorsparen en zoeken dus!

rona
Berichten: 2902
Geregistreerd: 30-09-03
Woonplaats: sittard

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 23:01

Ik ben uitgedroomd.......

astridh

Berichten: 2635
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: nh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-03 07:31

Wat een leuk topic.

Over paarden aan huis, fijne buitenbak, ruime stallen en paarden vanuit de huiskamer (of slaapkamer of badkamer Haha! ) te zien grazen hoef ik niet meer te dromen, dat is namelijk al werkelijkheid geworden en ik geniet er werkelijk iedere dag met hart en ziel van. Dus eigenlijk heb ik niets meer te 'wensen'.

Maar als we toch gaan brainstormen dan zou ik wel willen wonen op een plek met goede uitrijmogelijheden (liefst heide of strand op loopafstand waar je dan ook nog geen andere mensen behalve een verdwaalde ruiter tegenkomt). Dan heb ik graag ook nog een binnenbak naast een buitenbak. Dan wens ik dat Valencia uitgroeit tot een heel fijn dressuurpaard waarvan ik zelf de basisafrichting doe waarna ze wordt overgenomen door een hele goede ruiter die met haar naar de top rijdt alwaar ze het natuurlijk heel goed doet. Ze gaat dan samen met sjuimpje en the boss naar de OS, en Wannabet kan dan natuurlijk ook gelijk wel mee. Lucas wordt natuurlijk helemaal gek van paarden en gaat heel veel plezier beleven aan zijn pony. Goed presteren hoeft van mij niet als hij het maar leuk vind en er lol aan beleeft.

_kath

Berichten: 966
Geregistreerd: 13-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-03 09:54

mijn droom is dat ik later in australie/amerika een grote ranch heb met een heleboel hectare grond met daarop kuddes met mustangs...en natuurlijk mijn lieve puk die meegaat!! Lovers
ik zou dan het liefst de mustangs die ik dan heb lopen met de methodes van het natural horsemanship willen beleren en vervolgens verkopen......en zelf ook fokken *LOL*

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-03 10:32

Minipaarden fokken (stuk of 10 merries en 1 of 2 eigen hengsten)
Daarnaast wil ik nog een Connemara en een Dartmoor, als er ruimte genoeg is, ook om mee te fokken

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-03 12:55

nabije toekomstdroom: M'n bijrijdpaard temmen... met haar naar buiten gaan, kijken hoe snel ze echt is (zonder dat ik meteen verplicht psychichische hulp krijg omdat men denkt dat ik zelfmoord wilde plegen) leren springen en misschien gaan starten met wedstrijden...

verre toekomst: huis met stal + weide en drie paarden: veelzeidigheidspaard voor mezelf, een al wat ouder recreatiepaard, of misschien een fjord ofzo voor m'n vriend, en een zielig oudje die zijn laatste dagen in vrede door kan brengen....

Saar4
Berichten: 2347
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-03 14:45

Okee, hier komt het:

ik wil graag mijn eigen forester nog heel lang gezond houden,
daarnaast een andalusiƫr, een leuk sportpaard (selle francais of trakehner), daarnaast een gaaf gangenpaard (mangalarga marchador of paso fino) en een criollo.

Ik wil gewoon van alles wat. Iets exotisch, iets sportiefs. Kan niet kiezen dus ik neem ze gewoon allemaal Haha!

chillse

Berichten: 1198
Geregistreerd: 27-08-03
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-03 17:17

ik denk dat veel mensjes hier die rijden zo iets als droom hebben *LOL*
straks staat heel nederland vol met fokkerijen en privestallen Tong uitsteken
niet dat daar iets verkeerds aan is Lachen

_DuN_

Berichten: 1166
Geregistreerd: 21-04-03
Woonplaats: Stompetoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-03 20:38

Ik zou later heel graag op een boerderij een rusthuis voor paarden willen beginnen... Ik heb mn ponys al bij een boerderij staan en ben een beetje eigen baas over t stalletje *LOL* maarja... de rest...... en dan nog s n keer naar een paardemarkt te gaan en dan een wat oudere verwaarloosde tuiger te kopen en op te lappen omdat t me niet gelukt was om mn arme annatje van de slager te redden Ach gut

Candidat

Berichten: 791
Geregistreerd: 10-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-03 22:55

Mijn droom: Ooit mijn eigen hengstenhouderij / springstal te beginnen. En met een van mijn jonge dekhengsten het WK in Lanaken winnen!

Zip

Berichten: 1697
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Elburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-03 23:14

Doe mij er nog maar twee shetjes bij, een marathon wagentje, een trailer en wat meer weiland zou dan ook wel handig zijn. Oh en een auto, een jeep ofzo, die bij de trailer past. Nee wacht, doe maar gewoon meteen een vrachtwagen, daar kunnen dan de shets en het marathonwagentje allemaal in. Dan heb ik ook nog een 4span tuig nodig.
En als ik dan toch bezig ben dan wil ik ook graag als ik straks op mezelf woon, de pony's aan huis en stalletjes. Nou en doe me ook nog maar wat geld. Schijnheilig

Nou dat was het wel zo;n beetje Haha!

Chantalll

Berichten: 1976
Geregistreerd: 23-02-03
Woonplaats: Leek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-03 23:23

Wat ik later wil hmmmzzz ....
Dat ik er later nog net zoveel plezier in heb als dat ik nu heb ...