Heerlijk rijden in koele buitenbak!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-08-01 09:33

Dinsdagavond van half negen tot half tien heb ik heerlijk gereden op het paard van een vriendin van mij. Echt een hele lieve merrie, alleen supergevoelig en druk vanwege rugblessures destijds.
Opstijgen moest dan ook voorzichtig, omdat ze nog steeds bang is voor pijn. Dankzij de fysiotherapeut is de pijn weg, maar de herinnering blijft nog wel even...
Ik heb haar lekker laag en rond gereden, voor zover mogelijk, want ze is een sterrenkijker, een beetje nerveus paardje dat bij alles wat ze hoort,denkt: oeps er is iets, ik wil kijken, hoofd omhoog.
Maar het ging best goed, ondanks dat ik veel hijgde en daarbij steeds weer dat irritante geluidje hoor: alsof ik adem door een buisje, dat ruisje.
Maar goed, de merrie was verder wel in een goed humeur. Ze was blij dat ik haar uit stal haalde rond die tijd, want het was lekker koel buiten!
Dat liet ze ook wel merken, ik hoefde errug weinig te doen om haar in galop te krijgen... de dondersteen wilde graag haar energie kwijt }> !
Dus heb ik haar eerst maar even een paar rondjes 'netjes' laten galopperen, daarna liet ik in de galop de teugels steeds langer worden.
Ze reageerde wat verbaasd, maar begon ook wat meer lekker te strekken, niet echt hard, maar ze maakte zich lekker lang en ontspannen in de galop, iets wat wel goed voor haar gevoelige rug is.
Ik kon gewoon voelen dat ze het lekker vond, echt leuk!
Vanavond rij ik met haar voor een keertje in de verenigingsles mee, en hopelijk krijgen we springen. Hoewel ze nog niet echt hoog mag springen, mag ze wel wat lage sprongen maken, en verder zie ik wel.
Leuk om weer les te krijgen van mijn instructeur! Zal voorlopig wel ff de laatste keer zijn, maar ik zal er uitgebreid van genieten!
Morgen weer een verslag!


maaike_vdv

Berichten: 4128
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-01 09:35

Wat heerlijk voor je dat je weer hebt kunnen rijden! Party!!
Kan me voorstellen dat je dat hebt gemist!
Veel plezier vanavond!

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-01 09:36

Klinkt leuk Dorine. Helemaal als een paard heel getressed is en dan door zelf heel rustig en relaxed te blijven het paard zo verbazen dat ze maar rustig blijven doen *LOL*
Heel veel plezier als je nog gaat springen en fijn te horen dat je zo genoten hebt.

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-01 12:59

leuk zeg! ook erg lief van je vriendin dat je haar mag rijden zeg!
hoop dat jullie gaan springen en dat het goed gaat!

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-01 13:35

Fijn voor jou en dat paard Dorine! Zo te horen hebben jullie er beiden van genoten!

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-01 14:23

wat lief van jolanda dat je jap mocht rijden!!
nou meidje geniet er maar lekker van vanavond!

soms is het beter om te zwijgen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-01 18:47

Heerlijk altijd om te lezen hoe jij kunt genieten! Pluk de dag! Ik hoop dat het springen ook zo fijn gaat!

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-01 22:35

he leuk dat je rijdt zeg heerlijk dan kan je ff alle zorgen van je af zetten Lovers

Ene ik denk dat dat springen best wel lekker voor beide zal zijn Party!!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: JorineV, Tinkermuts en 136 bezoekers