Jongens betrapt op vuurwerk gooien naar paarden

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Jongens betrapt op vuurwerk gooien naar paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-11-03 18:13

Vanmiddag was ik op mijn gemak mijn 2,5 jarige aan het longeren op stal.
Vanaf de longeerbak kan ik alle omliggende weilanden zien, zo ook die van de manege (manege ligt zelf midden in de woonwijk dus niet erbij) en dat is op een afstandje van 150-200m. Ik zag al 2 fietsen op de binnenweg liggen, maar ik dacht zijn misschien gewoon meisjes die bij de paarden staan te kijken. Ineens hoor ik allemaal knallen en zie allemaal flitsen in het weiland van denk ik wel 10-20 rotjes of iets anders. Alle paarden aan de ren en de oudste pony bleef verstijfd staan. Ik heb meteen mijn pony aan een meisje op stal gegeven, ben naar mijn fiets gerend en er zo snel als ik kon achterna gefietst. Ik zag al 2 jongens uit het land rennen en snel hun fietsen pakken en met een vlot tempo wegfietsen. Toen ik vlakbij was heb ik keihard geschreeuwd: Vinden jullie dit normaal!!? Boos! En in een flits zag ik dat ik de achterste jongen herkende, ik weet ook zijn naam. Ik heb ze nageschreeuwd dat ze hier meer van zouden horen, en dat ik aangifte zou doen bij de politie. Boos!
Het liefst had ik ze van de fiets getrapt, maar dat leek me bij voorbaat al niet zo verstandig en ik kon ze al niet meer bijhouden. Maar ik heb gelukkig eentje herkend en aan de beschrijvingen herkenden Cecilia en haar vriendin wie de ander was.
De manege is ingelicht en ik hoop van harte dat de politie vandaag of morgen op de stoep staat om een verklaring af te nemen.

De pony stond na een uur nog steeds voor zich uit te staren op de plek waar het gebeurde, toen ik terug fietste liep hij gelukkig weer verderop te grazen.

Misselijk asociaal rotvolk Boos! Boos! Boos! Boos! Boos! Boos!

Joyce de Vos - Horse Charms Webshop - Horse Agility NL - Painting Pony
Let op wegens tijdgebrek en andere bezigheden, ben ik nauwelijks meer actief op Bokt. Graag niet PB-en, maar mailen voor snel bereik :) Bedankt!


Spetterlover
Berichten: 17862
Geregistreerd: 01-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 18:25

wat een idioten, die weten echt niet waar ze mee bezig zijn .. en echt zielig voor zo'n paardje, die weet niet wat hem overkomt!
Hoop ook ( voor jou en vooral voor de paarden ) dat de politie ze onder handen neemt.

-

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-11-03 18:28

Ja dat beestje is onderhand 30-35 jaar.
Mijn paarden staan in het weiland er tegen over.

Joyce de Vos - Horse Charms Webshop - Horse Agility NL - Painting Pony
Let op wegens tijdgebrek en andere bezigheden, ben ik nauwelijks meer actief op Bokt. Graag niet PB-en, maar mailen voor snel bereik :) Bedankt!

_Tanja_

Berichten: 5860
Geregistreerd: 21-12-02
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 19:25

stomme rot kinderen Boos! .. zijn ze ziek in hun hoofd ofzo.. als k jou was zou ik maar eens achter die jongen aan gaan die je kent .. heeft wel een lesje verdient

Time flies when you're having fun!
Hij is eindelijk van mij :D
[RT-HAW] Brendon (fries) voor het eerst op HAW

Sietez

Berichten: 8795
Geregistreerd: 03-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 19:30

Grr wat een vervelende, *** kinderen!! Gelukkig heb je er een herkend, en dat je nu aangifte gaat doen, TOPPIE!!

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 19:38

aaahhh wat een klootzakken!
grrr kan me voorstellen dat je die graag van de fiets getrapt zou hebben!
Ik hoop dat de politie er wel achter aan gaat!

Dag lieve mama...

Ngayalover

Berichten: 110
Geregistreerd: 10-11-03
Woonplaats: Papendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 19:47

Grr Boos! vuil ***jong.

Bij ons op de manege waren er vorig jaar ook zulk rotjong. Die gooide rotjes naar de pony's die in de buitenboxen staan. En dat zijn zover ik weer pony's met ademhalingsproblemen en hele oude pony's.

Wat goed van je dat je er achteraan ging en dat je er zelfs een herkend heb. OK dan!

Kijk, zonder handen!!!
Baf..au..
Kijk, zonder paard...

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 19:50

Boos! Hoe kun je dat nou doen? Boos!
Super dat je ze achter na ging! Hopelijk weerhoud ze dat er van.

Vorig jaar gooide jongens ook rotjes naar onze Keiji, sinds dien is hij bang van vuurwerk en knallen.

Mijn naam is haas.

Incognito! 8-)

Ilsuhhh

Berichten: 327
Geregistreerd: 03-08-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 19:52

Ja waar zit je verstand dan he!?!? Vreselijk als je het 'leuk' vindt om vuurwerk naar dieren te gooien!

Maar heeeeeel goed dat je ze snel achterna bent gegaan!! Nu maar hopen dat de politie net zo snel actie onderneemt....

Niets hoeft, paarden wel - Loesje

Pasterza

Berichten: 2693
Geregistreerd: 17-09-02
Woonplaats: Lemelerveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 20:10

Is hier pasgeleden ook gebeurd. Jongens die 's nachts vuurwerk afstoken Boos! bij de wei waar 16 manegepony's staan. Die zijn zóó in paniek geraakt dat 1 pony keihard geraakt werd door een andere paniekerige pony. Resultaat: een verbrijzeld spronggewricht! Kon behandeld worden, kost je ff 10.000 euro en dan was het nog de vraag óf ie nog goed zou kúnnen lopen. Dies dus afgemaakt Huilen

Gezocht: Recado (argentijns veedrijverszadel c.q. gaucho zadel)

& een dameszadel

RodeoGirl

Berichten: 2934
Geregistreerd: 24-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 20:37

Achja dat is in de mode hea?...Net zoals de nieuwste mode: Hoe doe je een paard pijn?..Steek hem in zijn geslachtsdelen ofzo met iets scherps...Dan ben je stoer!!! Boos! Boos! Boos! ...Echt vet stoer is dat!!! Boos! ....vreselijk .....

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-11-03 21:23

Nu ik goed nadenk: ongeveer een half jaar geleden is een paard van een vriendin van mij in het draad terechtgekomen daar toen die daar stond. Zou toch niet eerder al wat gebeurd zijn, tja dat is toch alleen maar gissen. Dacht er ineens aan.

Joyce de Vos - Horse Charms Webshop - Horse Agility NL - Painting Pony
Let op wegens tijdgebrek en andere bezigheden, ben ik nauwelijks meer actief op Bokt. Graag niet PB-en, maar mailen voor snel bereik :) Bedankt!

Alja

Berichten: 25521
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 21:26

jemig wat een sukkels van jongens, ga maar gauw aangifte doen en hopen dat de politie er wat tegen gaat doen

ONDERSCHRIFTLOOS

mickydo

Berichten: 3881
Geregistreerd: 20-09-03
Woonplaats: Zaanstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-03 08:52

wat een eikels zeg , hebben sommige mensen dan helemaal geen verstand??

ik heb het met mijn vorige pony ook een keer meegemaakt toen gooiden ze zo een paar strijkers ( ja die zware jongens ) voor zijn hoeven toen ik in de polder reed ben nog nooit zo kwaad geweest ( lang leve de zweep, heb er een paar flinke meppen mee uitgedeeld, en die jongens werden ook opgepakt )

sukkels zeg , bah

Kane me kanjer!!!!
Dressuur B + heel veel en nu ook L1 +16 yeah L2 here we come ! :)

Tanneke

Berichten: 3730
Geregistreerd: 31-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-03 08:57

Wat een sukkels.
Hopelijk gaat de politie er wat tegen doen.

Relly

Berichten: 733
Geregistreerd: 13-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-03 08:58

grrr. Stoom uit je oren hier kan ik zo boos om worden he! Het moet niet gekker worden. Ik vraag me af wat er dan in je omgaat als je besluit om vuurwerk naar paarden te gaan gooien? Verward
Gelukkig heb je ze herkend, dat wordt waarschijnlijk lekker voor Halt werken haha. ~~}>
Ik hoop voor ze dat ze lekker genant papiertjes moeten prikken op jullie winkelcentrum ofzo haha. Extreme duivel
Ik zou er dan heengaan en ze alleen maar uitlachen en als niemand kijkt, stiekem nog een rotschop verkopen.
stelltje &&^%$###!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-03 09:57

laat het effe horen hier als de politie is geweest! (als deze de moeite neemt tenminste)

De hond is de betere mens

bloemkooltje

Berichten: 2143
Geregistreerd: 18-04-02
Woonplaats: Paterswolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-03 10:12

gadver, ik vind de winter helemaal super maar ik heb zo'n hekel aan die vuurwerktijd.. en die is alweer aangebroken Boos! je ziet mij rond oud & nieuw ook niet buitenrijden ik blijf mooi veilig achter het hek Haha!

goed van je trouwens dat je erop af bent gerend!! hopelijk krijgen die rotventjes hun verdiende loon ~~}>

*\o/* *\o/*

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-11-03 10:33

Ja ik heb nog niks gehoord, maar dat komt vast nog wel.

Joyce de Vos - Horse Charms Webshop - Horse Agility NL - Painting Pony
Let op wegens tijdgebrek en andere bezigheden, ben ik nauwelijks meer actief op Bokt. Graag niet PB-en, maar mailen voor snel bereik :) Bedankt!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-03 11:16

Summertje schreef:
Ja ik heb nog niks gehoord, maar dat komt vast nog wel.

Ik moet het nog zien hoor! In nuenen waren jongens rotjes aan het gooien naar op straat spelende kinderen. Kwade ouders belden op naar de politie, maar dacht je dat ze kwamen? En die jongens konden er rustig nog een uur rond lopen etteren, niemand die iets kon doen.

De hond is de betere mens

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-03 11:24

Ik zal iig wel aangifte doen! Stelletje aso's!!! Boos! Boos! Boos!

Jessie88
Berichten: 3312
Geregistreerd: 15-02-03
Woonplaats: IJsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-03 11:54

Blijf de politie maar gewoon lekker lastig vallen! Dit is gewoon niet normaal! Gelukkig weet je wie de daders zijn... ik hoop dat er snel iets aan gedaan wordt.

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-03 12:22

had je niet zo heel stiekem eentje teruggegooid Schijnheilig Gewoon zo om stoer te doen, jongens bombarderen... is toch doodnormaal dat je dieren en mensen gaat lastig vallen en pijn doen omdat ze er zo leuk op reageren?(nu ja, sarcastisch bedoelt hé)

Een tijd geleden waren er ook zo van die aso's, die het leuk vonden om wat te liggen schieten naar de paarden. Ergste van al is dat ze zelf paardreden, dan denk je toch dat ze meer verstand zullen hebben, maar nee

I used to walk in a room full of people and wonder if they liked me.
Now I look around and wonder if I like them.

superstarry
Berichten: 225
Geregistreerd: 10-11-03
Woonplaats: Drachten...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-03 12:37

Echt heeeel asoow Boos! Boos! waar mijn paardje staat hebben ze ook van die leuke buren, als je dan zo rond oud en nieuw gaat rijden dan gaan ze lekker karbidschieten! Boos! Gelukkig is mijn paardje er niet bang voor maar ikzelf krijg bij elke knal een hartverzakking, ik ben echt bang voor vuurwerk Misselijk Maar ik hoop echt dat die 'stoere' jochies flink last krijgen met de politie door dit 'geintje' Boos!

Mijn paard de workaholic Haha!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: estell__, HuyanaJoy, Mark0919, Nickeltje, saphire, Webding en 43 bezoekers