gereden, afgestapt en koliek

Moderators: Murosch, A_nouk

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

silleke

gereden, afgestapt en koliek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-11-03 18:23

Ik dacht namiddag eens lekker te rijden.
Maar mijn paardje was zo loom, niet vooruit te krijgen. Toch effen gedraafd en een klein galopje gedaan (heel effen maar hoor). Toen afgestapt omdat ze echt loom was. Wat rond aan het stappen met haar zadel nog op en daar gaat ze. Huilen Gewoon languit op de grond lag ze Verdrietig Ik haar singel helemaal losgemaakt (had hem al wat losser gedaan toen ik was afgestapt) zodat haar zadel (een lekker zwaar westernzadel) van haar kon afvallen en haar toen recht getrokken. Jeetje wat had ik mij verschrokken. Huilen Huilen Nog wat bij haar rondgestapt en toen op stal gezet. Ze was ondertussen heel hard aan het zweten haar zweetdeken opgedaan. Heb maar de DA gebeld (had dat nog nooit meegemaakt). Binnen 10 minuten was hij hier (op een zondag hé OK dan! )
Zware vorm van gaskoliek. Verward Ze heeft een spuitje gekregen en staat er nu al wat beter bij. Ik hoop maar dat ze morgen weer beter is.
Vreselijk om zoiets mee te maken. Verward

effen gewoon maar onzin omdat het anders niet aanpakt

gast361

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 18:38

jee da's idd erg scrikken wie verwacht dat nu dat ze zo'n aanval tijdens het rijden krijgen, ik hoop voor je dat het wegblijft en dat ie lekker snel opknapt! Vooral omdat je niet weet waardoor het gekomen is he??Of heb je wel een vermoeden?

silleke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-11-03 18:42

ik heb sinds deze week een nieuwe weide terbeschikking maar daar staan ze maar enkele uren per dag op. Nu hebben ze sinds gisteren er 4 uur op gestaan (dus gisteren 4 uur en vandaag 4 uur). En ook kreeg ze ander eten (voor drachtige merries). De DA dacht een teveel aan voedsel Huilen

effen gewoon maar onzin omdat het anders niet aanpakt

gast361

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 18:51

ja dat zou best kunnen hoor, is het voer voor drachtige merries én ook nog ander gras, ik zou maar weer op het oude ver over gaan of anders stukjes afzetten zodat ze niet teveel gras binnenkrijgt en zorg voor zemelen, voor een goede darmpassage, of volg iig het advies van de DA op, verandering van voer is altijd link, vooral als het zo massaal is.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie