Waarom neem jij eigenlijk geen Schotse Hooglander?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jessie88
Berichten: 3312
Geregistreerd: 15-02-03
Woonplaats: IJsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 01:35

haha, Les, Mag ik hem dan voor je intölten? *kijkt lief* Haha!

Morrie

Berichten: 22318
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 08:44

Citaat:
een bit die groot genoeg zijn voor zo'n brede kop


check, heb ik, mijn Morrie heeft een bit van 17,5 cm, die heb ik in pelham en ik heb nog een B-stang liggen van 18 cm

Je kunt het blonde exemplaar + nog tientallen soortgenoten vinden op de hei tussen Blaricum en Huizen, ze stinken alleen enorm, doordat er ook nog een kudde Veluwse landgeiten en vooral bokken rondloopt......dus misschien moeten ze ff in bad.... Haha!

Yellowfish

Berichten: 14056
Geregistreerd: 05-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 12:55

*LOL* *ligt onder de tafel van het lachen*

Tong uitsteken GEWELDIG ik wil ook zo;n schots knuffelbeest

Ik wil op de wachtlijst voor een van jullie zelfgefokte schotse veulens ! Vingers aflikken

Clown Wuhahahhaah

klaasfeuth
Berichten: 590
Geregistreerd: 22-06-03
Woonplaats: Uden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 13:23

Summertje schreef:
Een bit heb je toch helemaal niet nodig, je ziet toch wel dat het stuur bovenop zit Haha! Haha nu nog een fietsbel, ding ding Tong uitsteken


moet er dan ook zo'n oranje vlaggetje op?

Dennis

Berichten: 31472
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 13:23

Hij is wel lekker zacht. Ik denk nog knuffelbaarder dan mijn eigen pluisje Tong uitsteken .

Les_Fjal

Berichten: 1926
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Hoogvliet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-03 16:33

Jessie88 schreef:
haha, Les, Mag ik hem dan voor je intölten? *kijkt lief* Haha!


Dat doe ik uiteraard het liefst zelf, maar kan zeker je hulp gebruiken als onze zelf gefokte Hooglanders ingetolt moeten worden, dat worden er namelijk nogal wat Knipoog ( dat lief kijken deed het um trouwens Tong uitsteken)

Yellowfish, we houden je op de hoogte, je kan zelfs lid worden van ons zelfopgerichte stamboek : "Schotse Hooglanders onder het zadel " !

Oranje vlaggetjes kan ik wel aan komen Klaas, zorg jij voor de stokjes ?

Dennis --> Dat komt door onze groom, Apple, maar weet niet wat haar geheim is om onze Schotse Hooglanders zo zacht te krijgen hoor... Schijnheilig

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 16:38

Bij ons op de hei zitten ze ook, zal ik er eentje vangen en proberen mee te smokkelen?

Jessie88
Berichten: 3312
Geregistreerd: 15-02-03
Woonplaats: IJsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 17:03

Deal, ik help mee! Wat kost zo'n volwassen S-Hlander nou eigenlijk? Ik ken trouwens wel een paar goeie tophengsten, mooi voor de fokkerij!

Ik houd zelf erg van dit type:

Afbeelding

Vererft veulens met veel behang... check die lange voorlok Kwijl

Apple

Berichten: 76196
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 17:15

Les_Fjal schreef:
Dennis --> Dat komt door onze groom, Apple, maar weet niet wat haar geheim is om onze Schotse Hooglanders zo zacht te krijgen hoor... Schijnheilig


Als ze net van het land komen wassen met Palmolive shampoo voor elke dag.

En verder Equistar natuurlijk Haha! . Ik heb denk ik ongeveer 1 fles per Hooglander nodig. Ik heb al aandelen in dat spul gekocht Cool .

Hydra
Berichten: 1378
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 17:49

MMm, apple, als beheerder van het EquiSuperstarbedrijf zou ik je wel willen sponsoren, maar enkel onder de voorwaarde dat je Equisuperstar gebruikt, het heeft wel wat
Het is een verzachtende manenspray, speciaal voor schotse hooglanders!
Doen?

Apple

Berichten: 76196
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 17:57

Tsja als ik fikse korting krijg dan valt overal over te praten Lachen. Dan wil ik het product nog wel promoten ook (zorgen dat er vaak een fles in beeld staat als de combi's op de foto gaan bijvoorbeeld, of tijdens interviews te pas en te onpas laten vallen waardoor de hooglanders er zo stralend uit zien).

Eea zal natuurlijk wel in overleg met de berijders en eigenaren van de Hooglanders moeten.

Hydra
Berichten: 1378
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 18:15

je krijgt per halve fles je koopt drie gratis, en als je goed promoot krijg je alles gratis!! DOEN !

Les_Fjal

Berichten: 1926
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Hoogvliet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-03 23:09

Apple schreef:
Eea zal natuurlijk wel in overleg met de berijders en eigenaren van de Hooglanders moeten.


Ik heb heel de middag met Apple en de anderen om de tafel gezeten en we zijn tot het besluit gekomen om voor een half jaar met je in zee te gaan Hydra. Wellicht kunnen we als het van beide kanten bevalt een contract voor langere termijn opstellen.

Verder wil ik jullie meedelen dat ik Jessie betrokken heb in het Fokkerij gebeuren. Ze heeft mij volledig overtuigd van haar kennis omtrent de verervingsfactoren en alles wat daar nog meer bij komt kijken. Ook heeft zij interessante connecties in dit wereldje.

Klaas gaat samen met smurf en ik van de week verschillende heien af, om de eerste Schotse Hooglanders te kopen.

We hebben er zin in !

klaasfeuth
Berichten: 590
Geregistreerd: 22-06-03
Woonplaats: Uden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 23:14

zekers

we gaan ervoor!

Jessie88
Berichten: 3312
Geregistreerd: 15-02-03
Woonplaats: IJsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 23:40

Inderdaad, we gaan ervoor OK dan! Ik weet zeker dat het fokken en uitbrengen van deze reusachtigen een hype gaat worden in de rest van het land... *maar wij lenen onze tophengsten natuurlijk niet uit*

Met trots presenteer ik de dekhengst:
Geirröður Haha!


Uitstekend voor de fok! In 2002 uit de keuring gekomen met een 8,52... Mooi bouw (let vooral op de kaars rechte rug), veel laterale aanleg, goed voor de telgang!
Nakomelingen met een uitstekend karakter Tong uitsteken

Owja, en wie houdt het financiële gedeelte bij?

klaasfeuth
Berichten: 590
Geregistreerd: 22-06-03
Woonplaats: Uden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 08:50

dat moet ik maar niet doen gaat mis :S

Morrie

Berichten: 22318
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 09:38

aangezien ik hier in het Gooi struikel over de Schotse Hooglanders lijkt het me een goed idee om daar eens verandering in te brengen....

in mijn 1 1/2 paards trailer kunnen we er met gemak 2 prakken... Schijnheilig

we laden ze in als koeien, anders duurt het weken voor ze binnen staan Clown

Misschien kunnen we Jantien benaderen voor de keuring, ze heeft zaterdag Blondie tenslotte al goedgekeurd Haha!

deedee19

Berichten: 7931
Geregistreerd: 05-03-02
Woonplaats: Noord noord limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 11:59

Oh wat een geweldige actie van je collega. *LOL* haha lig echt helemaal dubbel hier *boem wendy valt van haar stoel*

Les_Fjal

Berichten: 1926
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Hoogvliet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-03 12:45

financiële gedeelte wil ik best samen met Klaas doen....er is gebleken dat we allebei wat hebben met geld....(veel geld Tong uitsteken)

Smurf, lijkt me geweldig goed plan ! Ik heb hier nog wat sterke mannen rond lopen die ons vast wel mee willen helpen met het prakgebeuren Knipoog
Regel jij ook de zaken met Jantien Cool

Deedee als je na die val van je stoel, rugletsel overhoudt....dan raadt ik je aan om eens een ritje te komen maken op 1 van onze Schotse Hooglanders. Erg vlakke gangen en uiteraard beschrikken ze bij ons over extra comfortabele gangen ! OK dan!

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 13:00

Hoe zou een Schotse Hooglander het eigenlijk doen in de Cutting?

Ik zie ze al kijken, Rund in oog met Rund...Haha!

Zouden ze staan te kijken van dat bos met haar? Volgens mij gaan ze acuut op hun rug liggen Haha!

Morrie

Berichten: 22318
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 13:07

misschien kunnen we de SH's inzetten op therapeutische basis

zouden ze aanleg voor vrijheidsdressuur hebben, dan kan Scherps er snel eentje klaarstomen voor Paard&Koets !!!!!

De boer waar ik op stal sta heeft een koeienhoefstal, nu nog een smid, ik ken er wel eentje die dat kan........denk ik Schijnheilig

Yellowfish

Berichten: 14056
Geregistreerd: 05-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 16:17

*ligt onder de tafel van het lachen*

Gaan jullie ook speciale SH-wedstrijden organiseren ?

Ik wil wel helpen Tong uitsteken *knipper*

XXX

Jessie88
Berichten: 3312
Geregistreerd: 15-02-03
Woonplaats: IJsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 16:26

Yellowfish schreef:
Gaan jullie ook speciale SH-wedstrijden organiseren ?


Uiteraard! Dat hoort er natuurlijk ook bij SH's zijn veelzijdig, dus je kunt er alle kanten mee op, maar fokkerij ga ik toch echt voor de sport-SH's en dan heb ik het over veel geld... zo'n 10.000 euro per beest... euh sorry, per dier/hengst/merrie/ruin... whatever!

Morrie

Berichten: 22318
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 16:58

ik denk dat maar ga jagen met mijn SH, bij Soestdijk Haha! , of toch maar bij de Veluwe Hunt....... Knipoog

Jantien

Berichten: 6469
Geregistreerd: 25-03-02
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 17:07

Dat is ook wel een leuk experiment Smurf, jagen met een SH. Wie zou sneller zijn, Morrie of een SH?

Wat dat keuren betreft, ik doe mee Lachen We hebben het nog wel even over de onkostenvergoeding......... Geld, geld!