Ailin had koliek

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Marjolein

Berichten: 11634
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-08-01 23:45

ben me dus helemaal kapot geschrokken vanmorgen (en ben nog steeds van de schrik aan t bekomen)
vanmorgen werd ik rond 12en gebeld. of ik kon komen Ailin was niet lekker en de DA kwam er al aan. ik vroeg niet verder, schrok me kapot en gelukkig was mn broer thuis zodat hij kon bellen. toen ik daar aan kwam schrok ik nog erger. MIjn meisje lag onder de monder plat op de grond afentoe trappen met een been naar der buik maar niet veel meer. ze had koliek. toen ze brokken gevoerd hadden was ze al erg vies geweest, vlak daarna is ze weer gaan liggen in de stal en lag klem. ze had bijna niets gegeten (en dat is niets voor haar). Toen ze haar in de wei zetten. kon ze bijna niet blijven staan en wilde op de tegels al gaan liggen in de wei zocht ze achterin een droog plekje om te rollen. omdat ze toch dichtbij de andere wilde zijn kwam ze weer naar voren en ging ze weer liggen in t natte gedeelte. ze hebben haar toen in de kleine zandwei gezet omdat het daar droger was.
ik heb zelf weinig meegekregen van wat de DA gezegd heeft. was te bezorgd om mn meiske.
De dierenarts heeft toen geprobeerd op te voelen maar kwam niet ver omdat ze vol gas zat. ze had dus gaskoliek. ze kreeg een spuit (met een darmverslapper en iets pijnstillend) en als ze daar niet snel genoeg op reageerde zou ze waarschijnlijk naar Utrecht gegaan zijn. ze knapte gelukkig snel op en liep alweer snel naar eten te snuffelen.
ik ben ontzettend blij dat de mensen waar ze op stal staat zo ontzettend snel hebben gereageerd en dat alles toch zo goed afgelopen is voor Ailin. want het had ook anders gekund als ze het later ontdekt hadden.

Kleine muisjes hebben kleine wensjes
Beschuitjes met gestampte mensjes


Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-01 07:15

gatver wat is dat schrikken zeg!
jeetje! Ik ben blij dat Lottiepaard nog nooit koliek heeft gehad je moet er niet aan denken dat het 's nachts gebeurd.
Moest je er nog mee lopen?
Ooit een keervtot laat in de nacht met een paard wezen stappen omdat dat moest van de veearts

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-01 09:13

Jeetje dat is schrikken zeg Frusty .

Controle op stal is errug belangrijk het liefst heb ik dat ze 10x teveel bellen als een keer te weinig. Veel mensen in mijn stal en vooral naast me hebben mijn mobile nummer. Dit nummer staat ook altijd aan *LOL* .

Hopelijk komt die gaskoliek niet iedere keer terug Frusty .

Marije
Berichten: 3087
Geregistreerd: 16-08-01
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-01 09:37

Ik weet hoe het is als je lieveling koliek heeft, mijn verzorgpaard, Hazely is eraan doodgegaan!!!!!
Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Dus aarzel niet haal meteen hulp!!!!
(bij hazely was het s'nachts gebeurt)

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Marije op 2001-08-28 09:37 ]</font>

Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-01 10:02

pfoeh hee, inderdaad erg schrikken! Ik denk dat iedere paardenliefhebber hier wel ervaring mee heeft! Gelukkig is het nu weer goed met der, fijn gevoel toch dat er mensen zijn die een oogje in het zijl houden!

Ineke2

Berichten: 33097
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-01 13:57

Pff...gelukkig gaat het nu weer wat beter. Sterkte en beterschap & knuffel aan Ailin

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Facebook, Flairtje, LISA_L, mooney, OmgiliBot, Pellelilly, xAnthea, xJurdyWonanx, xSuuzerd en 142 bezoekers