Ruiterbewijs drama...

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Nintu

Berichten: 4304
Geregistreerd: 16-09-01

Ruiterbewijs drama...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-11-03 19:19

Oke zoals sommige wel wisten deed ik dus mee aan het ruiterbewijs. Nico was helaas net die periode kreupel, dus daar kon ik niet aan meedoen. Na wat geregel kon ik op Lucky meedoen (verzorgpony van Lautjuh123 en die ik ook 1x in de week doe).

Die examinator was zoooo veel te streng, niet normaal meer!
Theorie ging goed, ben ik voor geslaagd. Daarna rijden in de bak, ging ook goed! Ging ze nog zeuren over het feit dat aan de ene kant mn singel op eerste gaatje zat en aan de andere kant op het 3e gaatje. Maar dat was fout want ze moesten dan allebei op 2. Djiez waar maak je je druk om, ik denk dat die pony er dood aan gaat! Verward

Daarna de weg op, en toen ging 't mis Tong uitsteken De groep waarmee we ging was echt veel te groot, waren met zn 15en. De helft van de paarden konden daar dus echt niet tegen, waaronder Lucky. Daar kwam nog eens bij dat we de route pas 5 minuten van te voren te horen kregen, ze gingen een kwartier van te voren met de auto kijken welke route we zouden rijden. Halooo? Verward dat hoort allang vast te staan zodat je kon oefenen, ik ken de weg daar nieteens. Dus ik op een gegeven moment voorop, onderweg gevraagd waar we heen moesten omdat ik de weg echt niet wist. Kwam er op neer dat ik de leider was en dat ik dus moest weten waar we heen moesten (weer minpunten dus).... Clown

Later kwamen we bij een kruispunt (die ik niet kende en waarvan ik dus ook geen situaties kon inschatten). Auto achter ons wuivde dat we mochten gaan. Aan de overkant links (straat waar we inmoesten, moesten een bocht maken) stond een auto te wachten om over te steken, maar hij stond op de verkeerde weghelft (en stoplichten stonden op rood dus die stond er al een tijd). Dus ik kon niet anders dan aan de andere kant er langs (over verkeerde weghelft. Die auto stond ook op de verkeerde weghelft dus kon er niet aan de goede kant langs). Die auto stond daar al een paar minuten stil, kan moeilijk nog langer daar stil blijven staan met flippende ponys. Maargoed, kwam er dus op neer dat ik die auto's achter ons voor had moeten laten gaan (eh.. ik kreeg voorrang van die man maar oke) en dat ik aan de andere kant van die auto er langs had gemoeten. Haloooo, die auto stond zelf op de verkeerde weghelft dus ik kon daar écht niet langs!
Naja Lucky ondertussen de hele tijd flippen, huppelen en laag steigeren enzo. Ach gut Later Lucky schrok zich helemaal dood van iets, dus toen een paar keer redelijk hoog gesteigert, pony op zn flikker. Later pony ook nog een keer ineens weggesprongen en uitgegleden. Onderweg natuurlijk de hele tijd huppelen en wegspringen en irritant doen. En toen vlak voordat we weer de inrit ingingen kwam ie echt recht overeind, het is dat ik heel erg naar voren hing anders hadden we zeker allebei omgeslagen, scheelde echt niet veel. Kon nu snel mn been erover gooien en van zn kont af glijden, anders hadden we allebei echt omgevallen. Maargoed, kwam er in iedergeval op neer dat ik mn paard niet onder controle had (djiez, kan ik niks aan doen? moeten jullie het maar beter regelen. Er was ver van te voren bekend dat er paarden bijzaten die niet met heel erg veel andere paarden overweg konden. Ze zouden daarom ook kleine groepjes doen enzo.) en dat ik verkeersregels niet kende (voorrang geven en aan de goede kant passeren) en ik was een gevaar op de weg (....)

Die groepen waren echt veel te groot, ze hadden in het begin gezegd ongeveer 4 mensen per groep. Een paar andere paarden konden ook absoluut niet zo goed tegen zoveel paarden, begonnen net zo maf te doen als Lucky. Als ze nou de route eerder doorgegeven hadden had ik dat ook nog kunnen oefenen.

Maar discussie was niet mogelijk. Als ik een klacht had moest ik €25 overmaken aan het SRR, en dan zouden ze mn klacht pas behandelen. Ja adios, stik er dan maar in. OK dan!

Maargoed, voor mn theorie dus geslaagd. Mn praktijk ga ik ergens anders halen want daar was het absoluut NIET goed georganiseert... Is stom dat ik nu dat hele bak-gedoe ook over moet doen, terwijl dat wel goed was.

Er zijn maar heel erg weinig mensen geslaagd, en uit mijn groep helemaal niemand voor praktijk. Zegt wel iets over de examinator denk ik...
Laatst bijgewerkt door Nintu op 09-11-03 19:33, in het totaal 1 keer bewerkt


Melissa

Berichten: 5812
Geregistreerd: 23-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 19:23

Jeetje wat een achtelijke mensen zeg.
Bij ons was het gelukkig allemaal goed geregeld.
Ach joh, volgende keer slaag je gewoon!

Sometimes I pretend to be normal. But it get's boring. So I go back to being me!

Lautjuh123

Berichten: 5174
Geregistreerd: 20-10-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 19:26

jezus wat dom Scheve mond
ik wist wel van te voren dat als je met veel zou zijn luck zou gaan flippen, doet ie altijd Scheve mond
djizz...wat een stelletje idioten daar Scheve mond
wij zijn samen zo vaak over de weg gegaan en alles, gaat altijd perfect.
luck doet dan helemaal niks, zelfs bij mij niet!
ben blij dat er geen plaats meer was, dat van mij zou dan al helemaal een drama geworden zijn Boos!
arme arme stef, had je toch beter bij mijn manege kunnen doen Ach gut Tong uitsteken

Cowgirl

Berichten: 23721
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 19:32

Lang leve het ruiterbewijs.

Als we het nou eens met zijn allen boycotten is het snel over denk ik.

Ik denk dat ik onderweg was afgstapt en weer terug gelopen. Haha!

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

Nintu

Berichten: 4304
Geregistreerd: 16-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-11-03 19:36

Idd. het ligt gewoon aan het feit dat de groep te groot was. Er waren meerdere paarden die daar niet tegen konden. Dat was bekend gezegd, daarom zouden ze eerst kleinere groepjes doen.

Cowgirl: het is dat het hier verplicht is als je in het bos wilt rijden, anders had ik er ook zeker niet aan meegedaan. Ik was het met wel meer dingen niet eens!!

Er was ook een meisje waarvan haar pony absoluut niet wou springen. Het lag echt aan die pony en niet aan dat meisje, dat zag je duidelijk. Dus ik gevraagd of ze niet mocht ruilen. Maar nee dat was absoluut niet toegestaan bij het SRR, ze moest zelf maar zorgen dat ze een pony had die sprong. En tussendoor wisselen was er niet bij, dat was dan haar eigen fout.

Dus m.a.w: als je een eigen pony hebt die niet altijd een hindernis van 60cm springt kan je ook je ruiterbewijs niet halen? OK dan!
Laatst bijgewerkt door Nintu op 09-11-03 19:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 19:38

Nah raar zeg! Maar de srr heeft niks te maken met de route die jullie moeten rijden, daarvoor meot je dus klagen bij de manege/stal die het ruiterbewijs organiseerde want zij moeten ervoor zorgen dat de mensen die deelnemen weten wat ze moeten doen en het ook kunnen.
Ik denk dat ik ook was afgestapt, ik ben niet zo'n held en dan op een pony die helemaal flipt!? nee dat is niks voor mij. Ik was afgestapt en had gezegd dat ik het wel ergens anders ging doen ofzoiets.

Bij ons op de manege waren er trouwens twee groepen geloof ik, of drie. met een stuk of vijf ruiters. Dat ging wel bijna allemaal goed gelukkig!

Nintu

Berichten: 4304
Geregistreerd: 16-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-11-03 19:45

Jewel, want ze hadden eerst een andere route. Maar die examinator vond dat die te lang duurde dus gingen ze samen nog een andere bedenken een kwartier voor aanvang...
Maar het is idd. niet alleen de schuld van het SRR, de stal die echt organiseerde had het ook (veel) beter kunnen doen.

Maarja volgende keer beter!
De vrouw waarvan ik theorie les had was wel heel aardig. Die zei ook dat ik het volgende keer bij een andere stal moest doen, en dat het dan wel zou lukken!

Anydale schijnt ook goed te zijn, daar ga je in groepjes van 2 enzo Lachen

pmarena

Berichten: 47935
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 20:04

Tja , erg jammer en sneu Lachen .

Maar ik neem aan dat je het zelf toch eigenlijk ook wel terecht vindt ,
dat een ruiter met pony die al flippend over de weg gaan geen Ruiterbewijs krijgen ?

Tuurlijk gaat het als je zelf naar buiten bent zoals altijd , wellicht perfect.
Maarja vandaag liet je gewoon niet zien dat het veilig is om je in het verkeer te begeven. Dus puur pech helaas.

Ik begrijp dat je daarvan baalt en dat het anders georganiseerd had moeten worden. Maar het is in deze situatie natuurlijk absoluut terecht dat je dat (onnozele...) papiertje niet krijgt.

Ook vind ik het onzin om te zeggen dat je de route vantevoren had moeten kunnen oefenen.

Ik snap het heel goed hoor , zou ik ook willen

Maar als je zelf op buitenrit in onbekend gebied komt moet je je ook veilig daar kunnen bevinden , dus wat dat betreft is dit juist wel goed om te testen of je veilig aan het verkeer deel kunt nemen.

Dat sprongetje is nu eenmaal ook een eis , voor het theoretische geval dat je ooit eens in de problemen komt en het paard een sprongetje moet kunnen maken.
Het zou toch al te gek zijn dat je daarvoor even mag overstappen op een ander paard , dat kan in het echt natuurlijk ook niet .

Weer heel sneu , maar zeer terecht (sorry) .

Dat meisje kan vantevoren weten dat die pony dat niet doet ,
tsja dan moet ze daarmee gewoon niet daar verschijnen , hoe oneerlijk en sneu het verder ook is Lachen .

Het maakt verder niet uit of het aan het paardje of aan de ruiter licht ,
er wordt gewoonweg niet aan de examen-eis voldaan dus einde verhaal.

Ook het verhaal van het kruispunt daar heb ik wat over te zeuren Haha!

Als een automobilist wuift dat je voor mag gaan , dan MOET dat niet.
Dan kun je dat beter niet doen als de weg waar je overheen moet niet veilig is op dat moment.

Je zal bvb. de eerste niet zijn die door een automobilist op de eerste baan wordt voorgelaten , waarna je wordt aangereden door degene op de andere baan die gewoon doorraast (zoals het hoort ! ) en jou niet heeft gezien , net zoals dat jij hem niet hebt gezien omdat hij vanachter die stilstaande "vriendelijke" auto vandaan kwam en je snel gebruik wilde maken van het genereuze aanbod.... Scheve mond

Ik was er niet bij natuurlijk , en ik snap het wel dat je op dat moment hebt ingeschat dat je maar het beste kon gaan.

Maar ik kan goed begrijpen dat de examinatoren zeggen dat je moet wachten op een echt veilig moment , eerst alle auto's voorbij laten gaan.

Die singel met die gaatjes is natuurlijk l-ullig *LOL*
Maar ook weer erg waar , mag gerust even een opmerking over gegeven worden dat dat net iets beter kan Tong uitsteken

Maar verder geen rare aftrek-punten ofzo , dat is vreemd.
Ook dat je minpunten kreeg omdat je de route niet wist ,
is raar.... al kan ik dat ook niet helemaal beoordelen natuurlijk Lachen .

Maar sorry , ik kan niet volop je gelijk geven in je verontwaardigdheid ,
je hebt gewoon erg pech gehad maar de meeste dingen waar je over valt zijn imo terecht.

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 20:07

Als ik dit soort verhalen lees vind ik het bijna jammer dat ik mijn bewijs ooit gehaalt heb. Bijna jammer dat ik zoiets sponsor door m'n bewijs te verlengen..

Belker

Berichten: 15257
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 20:08

Balen voor je. Ik kan niet zeggen had Joris genomen, die is met geparkeerde auto's niet braaf. Die zijn eng in zijn ogen, auto's horen te rijden.

Homiafortuna

Berichten: 1983
Geregistreerd: 27-07-02
Woonplaats: Langelille

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 20:10

pmarena schreef:
Maar ik neem aan dat je het zelf toch eigenlijk ook wel terecht vindt ,
dat een ruiter met pony die al flippend over de weg gaan geen Ruiterbewijs krijgen ?


Ze heeft dat paardje toch maar mooi onder controle kunnen houden, er zijn namelijk toch geen ongelukken gebeurd en ze is heelhuids met haar paardje en de rest van de groep weer op de stal gekomen. Dat noem ik nu eens controle hebben. Ieder ander was inderdaad afgestapt en teruggewandeld met zo'n geflipt beest. Dan hoor je inderdaad te zakken.

Nintu

Berichten: 4304
Geregistreerd: 16-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-11-03 20:11

deels eens met je Pmarena en deels niet Haha!

Toen dat meisje met die weiger-pony alleen ging springen ging ie er wel gewoon overheen. Dus dat ie het op het examen niet zou doen kon ze eigenlijk niet weten.

Toen die automobilist wuivde was het wel veilig, vanaf de andere kant kwam niks. Het ging haar erom dat ik die auto voorrang had moeten verlenen, maar die examinator had helemaal niet gezien dat die man wuive. Ik wel en andere mensen ook!

En over die route, er was een groep die die route wel al deels geoefend had (de oude route ging namelijk ook daarlangs). En ik + wennie (van bokt. was ook gezakt en haar paard flipte nieteens) + wat andere mensen niet. Vond het eerlijker als wij dat ook geoefend hadden.
Laatst bijgewerkt door Nintu op 09-11-03 20:13, in het totaal 1 keer bewerkt

RockyLover

Berichten: 4764
Geregistreerd: 09-08-02
Woonplaats: Hillegom

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 20:11

Ik heb een tijdje geleden mijn ruiterbewijs gehaald en daar gingen we met z'n 2en de weg op. Ik wist ook de weg niet, maar bij elke weg waar je in kon gaan, stond iemand die je de weg kon wijzen. Ik ben ook geslaagd voor beide dingen OK dan!

Ode

Berichten: 1537
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: velsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 20:16

pmarena schreef:
Tja , erg jammer en sneu Lachen .

Maar ik neem aan dat je het zelf toch eigenlijk ook wel terecht vindt ,
dat een ruiter met pony die al flippend over de weg gaan geen Ruiterbewijs krijgen ?

Tuurlijk gaat het als je zelf naar buiten bent zoals altijd , wellicht perfect.
Maarja vandaag liet je gewoon niet zien dat het veilig is om je in het verkeer te begeven. Dus puur pech helaas.

Ik begrijp dat je daarvan baalt en dat het anders georganiseerd had moeten worden. Maar het is in deze situatie natuurlijk absoluut terecht dat je dat (onnozele...) papiertje niet krijgt.

Ook vind ik het onzin om te zeggen dat je de route vantevoren had moeten kunnen oefenen.

Ik snap het heel goed hoor , zou ik ook willen

Maar als je zelf op buitenrit in onbekend gebied komt moet je je ook veilig daar kunnen bevinden , dus wat dat betreft is dit juist wel goed om te testen of je veilig aan het verkeer deel kunt nemen.

Dat sprongetje is nu eenmaal ook een eis , voor het theoretische geval dat je ooit eens in de problemen komt en het paard een sprongetje moet kunnen maken.
Het zou toch al te gek zijn dat je daarvoor even mag overstappen op een ander paard , dat kan in het echt natuurlijk ook niet .

Weer heel sneu , maar zeer terecht (sorry) .

Dat meisje kan vantevoren weten dat die pony dat niet doet ,
tsja dan moet ze daarmee gewoon niet daar verschijnen , hoe oneerlijk en sneu het verder ook is Lachen .

Het maakt verder niet uit of het aan het paardje of aan de ruiter licht ,
er wordt gewoonweg niet aan de examen-eis voldaan dus einde verhaal.

Ook het verhaal van het kruispunt daar heb ik wat over te zeuren Haha!

Als een automobilist wuift dat je voor mag gaan , dan MOET dat niet.
Dan kun je dat beter niet doen als de weg waar je overheen moet niet veilig is op dat moment.

Je zal bvb. de eerste niet zijn die door een automobilist op de eerste baan wordt voorgelaten , waarna je wordt aangereden door degene op de andere baan die gewoon doorraast (zoals het hoort ! ) en jou niet heeft gezien , net zoals dat jij hem niet hebt gezien omdat hij vanachter die stilstaande "vriendelijke" auto vandaan kwam en je snel gebruik wilde maken van het genereuze aanbod.... Scheve mond

Ik was er niet bij natuurlijk , en ik snap het wel dat je op dat moment hebt ingeschat dat je maar het beste kon gaan.

Maar ik kan goed begrijpen dat de examinatoren zeggen dat je moet wachten op een echt veilig moment , eerst alle auto's voorbij laten gaan.

Die singel met die gaatjes is natuurlijk l-ullig *LOL*
Maar ook weer erg waar , mag gerust even een opmerking over gegeven worden dat dat net iets beter kan Tong uitsteken

Maar verder geen rare aftrek-punten ofzo , dat is vreemd.
Ook dat je minpunten kreeg omdat je de route niet wist ,
is raar.... al kan ik dat ook niet helemaal beoordelen natuurlijk Lachen .

Maar sorry , ik kan niet volop je gelijk geven in je verontwaardigdheid ,
je hebt gewoon erg pech gehad maar de meeste dingen waar je over valt zijn imo terecht.


Ik ben het hier helemaal mee eens Haha!.

Nadhir

Berichten: 1293
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 20:20

Zonde hoor!!! ZOu lekker wachten tot je eigen paard weer op conditie is en dan examen doen met je eigen paard.

Succes nog

Je bent niet sterker dan je paard, maar wel slimmer en sneller.

Berdien en Daphne: Zusjes en Kei hippe Yostipaardenmiepjes in hart en nieren!

Yessy

Berichten: 23013
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 20:24

ik vind het heel vreemd dat je zo'n grote groep had buiten. in het reglement staat met koeienletters dat je groepen hebt van maximaal 5 personen, wij gingen allemaal in groepjes van 2!!

Nintu

Berichten: 4304
Geregistreerd: 16-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-11-03 20:26

Vergeten er bij te zetten: we zijn inderdaad ook een stuk door een woonwijk gegaan met groepje van 5, daar was het punt dat die examinator ook het meest oplette. Maar het merendeel met de grote groep samen, en toen werd je ook gewoon beoordeeld!

Leonie_M

Berichten: 4488
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 20:29

Wat jammer. maar volgende keer haal je het vast en kan je gewoon op nico meedoen. Dat is toch lekkerder. succes de volgende keer

UTILE DULCI: ZZ-licht + klasse 1 endurance (verkocht)
H'ADELPHOS Z1
B/L jurylid

pmarena

Berichten: 47935
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 20:32

Steffi schreef:
deels eens met je Pmarena en deels niet Haha!

Toen dat meisje met die weiger-pony alleen ging springen ging ie er wel gewoon overheen. Dus dat ie het op het examen niet zou doen kon ze eigenlijk niet weten.

Tja , da's puur pech dus , die beesten werken ook nooit eens mee als het erop aan komt Haha!

Toen die automobilist wuivde was het wel veilig, vanaf de andere kant kwam niks. Het ging haar erom dat ik die auto voorrang had moeten verlenen, maar die examinator had helemaal niet gezien dat die man wuive. Ik wel en andere mensen ook!

Tja , in dat geval dan is dat stevig balen.... jammer dat de examinator dat niet kon zien. Lijkt wel auto- of motor-rijden , dan heb je ook van die frustrerende dingen

En over die route, er was een groep die die route wel al deels geoefend had (de oude route ging namelijk ook daarlangs). En ik + wennie (van bokt. was ook gezakt en haar paard flipte nieteens) + wat andere mensen niet. Vond het eerlijker als wij dat ook geoefend hadden.

Ach ja , zou eerlijker geweest zijn natuurlijk , vergeleken met sommige anderen uit je groep. Ik zou hetzelfde gevoel hebben hoor Lachen .
Maarja , zoals gezegd , je komt in het echt ook wel eens in onbekend gebied terecht....


[color=#][/color][color=#][/color]

Kortom : gewoon puur pech , en als je volgende keer dan weer meedoet en in een klein groepje , gaat het vast prima OK dan! .

Ik had 10 jaar geleden tijdens mijn RB-examen ook het een en ander , hihihi. Was net van ponies op paarden overgegaan , dus die lange passen nog helemaal niet gewend.

Ik dus tijdens het examen in de wei (waar de paarden al niet of nauwelijks kwamen...) aanrijden op een hindernisje.
Nog nooit gesprongen op een paard , dus ik zit netjes klaar voor de afzet en dan ZET me dat beest toch vroeg af , whoa !
Ofwel ik lanceerde er zo naast Haha!

Hield het paard wel vast verder , en nog een keer netjes overgedaan terwijl ik dus WEL voorbereid was op zo'n mega-sprong.

Ook toen we van de groep weg moesten galopperen langs de sloot ,
was het beestje erg onrustig en tot overmaat van ramp vloog er een eend vanuit het niets luid blerend op... paard wilde er dus van schrik en joligheid tussenuit naaien maar ik wist dat te bepreken tot een paar forse bokken.

Ik dacht dat het gebeurd was , geen ruiterbewijs

Maar examinator was juist heel enthousiast , vond dat ik had laten zien problemen die je buiten tegen kan komen de baas te kunnen *yes!* OK dan!

Was alleen bijna gezakt op die 3 hupjes bij het opstijgen , men dat valt niet mee zeg , precies 3 hupjes...stom gedoe Tong uitsteken

Nintu

Berichten: 4304
Geregistreerd: 16-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-11-03 20:45

Volgende keer doe ik gewoon op Nico mee, of op een andere pony Haha! Lucky is niet het typ van 'braaf recreatiepony Tong uitsteken'. Maar omdat Nico net een paar dagen voor de eerste les kreupel werd moest ik toch wat regelen, iets anders dan Lucky had ik niet. Ik kreeg een aanbod van Belker dat ik Joris mocht lenen (nog bedankt Belker Haha!) maar die kon ook op een aantal dagen niet (moet ook helemaal met de trailer komen). Dat Lucky zo geflipt zou doen wist ik niet, als je met een man of 3 rijdt is er niks aan de hand en gaat alles prima. Maar met veel paarden trekt ie gewoon niet. Wist ik dus ook niet van te voren, hadden ze misschien ook beter een keer kunnen oefenen buiten!

Maarja jammer, pech gehad Lachen Volgende keer beter!

Zippo
Berichten: 1410
Geregistreerd: 30-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 21:26

Hay, laura vertelde me net het hele verhaal op msn Tong uitsteken Wat stom inderdaad zeg.. Meestal zijn die mensen echt heel streng.. maar dit is gewoon onredelijk. Misschien kan je op de manege ( Larense ) examen doen, daar hebben ze hele brave pony's ( Even reclame maken Haha! Knipoog )

Maar inderdaad, volgende keer beter Lachen

~ The greatest thing is just to love and to be loved in return ~~

Nintu

Berichten: 4304
Geregistreerd: 16-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-11-03 21:30

Ja daar kwam Laura ook al mee Haha! Ik moet even kijken waar ze het wanneer weer doen, als de Larense het binnenkort weer doet dan doe ik misschien idd. daar wel her-examen!

Bij mijn manege zeggen ze ook al 3 jaar dat ze het ruiterbewijs willen doen, dus ben benieuwd of die het ook nog een keer doet Haha!

Lautjuh123

Berichten: 5174
Geregistreerd: 20-10-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 21:34

Homiafortuna"]
[quote="pmarena schreef:
Maar ik neem aan dat je het zelf toch eigenlijk ook wel terecht vindt ,
dat een ruiter met pony die al flippend over de weg gaan geen Ruiterbewijs krijgen ?


Ze heeft dat paardje toch maar mooi onder controle kunnen houden, er zijn namelijk toch geen ongelukken gebeurd en ze is heelhuids met haar paardje en de rest van de groep weer op de stal gekomen. Dat noem ik nu eens controle hebben. Ieder ander was inderdaad afgestapt en teruggewandeld met zo'n geflipt beest. Dan hoor je inderdaad te zakken.
[/quote]

hier ben ik het mee eens!
ik weet hoe luck kan zijn (nouja niet dat ie zooo erg zou zijn) maar als zij m niet onder controle had gehad was ze waarschijnlik gewoon er vandoor gegaan oid.
het is vaak zo, als je m inhoud steigert ie!
ik vind dus dat ze m wel onder controle hebt. maar snap ook dat dat ze dan niet zomaar een rb kunnen gaan uitdelen omdat je wel erg gevaarlijk bent op dat moment.

gewoon heel erg pech
wat ben ik blij dat er geen plek meer was voor mij (ik zou eigenlijk meedoen met de pony waar zij het nu op heeft gedaan) *LOL*

Buckje
Berichten: 19862
Geregistreerd: 22-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 21:43

zo das niet leuk niet eni k ivnd het slecht dat je pas 5 minuten van te voren je weg weeten, en dat je dan ook nog is leider meot zijn echt gek die mensne.
ik wou ook me ruiterbewijs halen amar volgens mij is het hartstikke moeilijk?

Melissa

Berichten: 5812
Geregistreerd: 23-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 21:56

Ik ben het wel voor een deel met Pmarena eens, maarja die ponies voelen ook echt wel dat jij zenuwachtig bent en denken ook ik spring lekker niet.
Ik reed op het ruiterbewijs op een paard wat absoluut niet zo graag springt.
Ze zeiden 2 x weigeren is gezakt.
Mijne weigerde dus 2x en ik dacht oliebol dus heb hem een tik verkocht en het nogeens geprobeerd, hij ging er gewoon overheen...

Dus geslaagd voor het weiland onderdeel. Toen de weg op dat stelde bij ons niks voor, hun reden met hun autootje en bla bla.......
Ik had gewoon mazzel dat ik geslaagd had en toen mijn paard in de staak ging voor spelende kinderen ik het netjes kon oplossen (weg was niet druk) en hun er op dat moment niet reden Gaaaap

Maar het ruiterbewijs is zo verschillend overal.

En Lucky kan idd erg druk zijn, ik heb er nou 2/3 keer opgezeten en dat er arabierenbloed in zit kan je echt wel merken.
Vindt het allang knap dat Steffi is blijven zitten

Sometimes I pretend to be normal. But it get's boring. So I go back to being me!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: anoushka, Avelienvd, Bontfire, ComscoreBot, josien_m_, Kla4tje, Maanon_, Mark0919, Sanet en 40 bezoekers