ik zit te denken aan een winterstop.

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 12:08

Ik vind het op zich wel een goed idee.... tenminste als je paardje daar (bij zijn "winter"adres) voldoende beweging krijgt.
Veel mensen doen dit juist in de zomer (paard in de wei) maar als ik kon kiezen zou ik het ook liever omdraaien, aangezien ik 's winters gewoon een stuk minder zin heb om te rijden.
Maar helaas is die mogelijkheid er bij ons niet, mijn paard staat heel de winter op stal.. dus helaas ik moet ook als ik geen zin heb.

Als jij je paardje kan missen zo lang... zou ik het zeker doen als ik jouw was! Knipoog

anke84
Berichten: 187
Geregistreerd: 28-11-02
Woonplaats: Dedemsvaart

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 12:23

Sorry hoor maar als de zin er van het rijden af is, waarom verkoop je dat paard niet gewoon en als je dan wil rijden huur te toch gewoon een manegebok. Probleem opgelost hier bedoel ik ook het geldprobleem mee.

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 12:38

anke84 schreef:
Sorry hoor maar als de zin er van het rijden af is, waarom verkoop je dat paard niet gewoon en als je dan wil rijden huur te toch gewoon een manegebok.


Oneens!
Ik heb ook vaak minder zin om te rijden in de winter (zeker het vanuit je warme huisje naar die koude stal moeten) terwijl ik in de zomer vollop geniet van mijn paard.
Dat is toch nog geen reden om direct je paard te moeten verkopen!

Als je nou helemaal geen zin meer hebt vind ik ook dat je hem moet verkopen, maar als dit alleen in de winter is..... heeft ze volgens mij juist de perfecte oplossing gevonden *LOL* !

opala

Berichten: 6374
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 13:12

Je moet doen wat jou het beste uitkomt. Het is jouw paard. Ik heb het juist nodig even naar mijn paard te gaan om even uit alle beslommeringen te zijn, mijn remedie tegen overspannen worden. In wintertijd heb ik er vaak moeite mee om naar stal te gaan, maar wanneer ik er eenmaal ben, heb ik weer energie voor 10.

Juliaa
Berichten: 374
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 13:29

Ik zou het lekker doen als ik jou was hoor! Als je paardje zich daar goed vermaakt en jij voelt je 's winters 'paardloos' ook een beetje beter.. Allebei blij! waarom niet? Lachen

Jessie88
Berichten: 3312
Geregistreerd: 15-02-03
Woonplaats: IJsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 13:33

Ik geef je groot gelijk, hoor! Mijn paardje gaat van de winter ook op rust... Ze krijgt lekker 2 maanden vakantie en gaat naar een begrazingsgebied, zodat ze weer even helemaal 'paard' kan zijn in een kudde. Mijn paardje krijgt dus vakantie, maar ik ben wel elke dag te vinden bij de 'overgebleven' paarden die deze winter wel gewoon moeten werken... Tong uitsteken

[edit] Je moet jezelfs absoluut niet verplicht voelen om elke dag te rijden de komende tijd... Het kan absoluut geen kwaad om je paard eens even vakantie te geven! Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 14:07

Cowgirl"]
Paarden denken niet, het enige wat paarden het liefst doen is buiten lopen, vreten en luieren.
[/quote]
Klopt wel wat Cowgirl zegt, we denekn teveel voor ons paard dat ie maar lopen moet maar een paard wordt gerust niet depressief als ie een tijdje stilstaat, of dat ie er ziek van zoou worden, kijk als je wedstrijden rijdt is het een ander verhaal, dan moet je op training blijven, maar zo rijdt ik niet.

[quote="anke84"]
schreef:
Sorry hoor maar als de zin er van het rijden af is, waarom verkoop je dat paard niet gewoon en als je dan wil rijden huur te toch gewoon een manegebok.
[/quote]
Ik zeg niet dat ik van het rijden af wil, ik zoek alleen naar een oplossing voor mn steeds maar weer terug kerende probleem in de winter, en dat ik dan niet lekker in mn vel zit, ik vindt dat oneerlijk tov het paard, en dit lijkt me een geschikte oplossing., ik had overigens niet verwacht dat jullie er zo positief over waren, valt me 100 % mee en geeft me weer wat moed wat ik best kan gebruiken! OK dan!

[quote="opala schreef:
Je moet doen wat jou het beste uitkomt. Het is jouw paard. Ik heb het juist nodig even naar mijn paard te gaan om even uit alle beslommeringen te zijn, mijn remedie tegen overspannen worden. In wintertijd heb ik er vaak moeite mee om naar stal te gaan, maar wanneer ik er eenmaal ben, heb ik weer energie voor 10.


Ik heb dat ook wel, ja als ik vrij ben, de weekenden, dan heb ik de tijd om lekker te borstelen, knuffelen, en rustig rijden, maar als ik een hele dag gewerkt heb, en het regend en het waait, dan is mijn stemming ver beneden pijl, het is dus niet als een fiets, ik heb er even geen zin in, ik voel me gewoon niet goed, ik heb ook een psychische afwijking waardoor bepaalde dingen me erg veel energie kosten, meer dan een een ander die dat niet heeft, ik probeer dat nu een plaatsje in mn leven te geven, en zal wat dingen moeten inleveren, helaas Huilen

Omegamedo

Berichten: 1235
Geregistreerd: 14-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 14:15

Als ik je bericht zo lees, heb je eigenlijk al een keus gemaakt. En ik vind het juist een heel goed idee !! Je weet waar je paard terechtkomt , wel zo'n fijn idee , en je kan er altijd een weekendje heen , ben je er zelf ook even uit. En ik ben afgelopen zomer voor het eerst op Texel geweest en volgens mij kan je daar onwijs mooie ritten maken, dus als je er dan bent heb je misschien wel heel veel zin om juist een leuke rit te maken !!!
Zo kan jij even bijtanken van de winter , en wil je misschien in het voorjaar weer met frisse moed beginnen ! En nu heb je dan je paard toch nog , maar als je je paardje verkoopt krijg je hem nooit meer terug.
Meid , doen !!!! ( volgens mij zouden er meer mensen willen dat ze zo'n optie hadden ! ).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 14:45

Omegamedo schreef:
Meid , doen !!!! ( volgens mij zouden er meer mensen willen dat ze zo'n optie hadden ! ).

Zou je denken? Ik denk het ook wel, ik hoorde deze optie van iemand die de winter ook zo'n rot tijd vondt, zij vertelde dat ze dus niet reed in de winter omdat ze het gewoon niet fijn vondt, maar ja als je paard op een dure pensionstal staat en je bent er toch om te mestend an ga je toch weer rijden he...zucht.

Mn hele familie woont op texel, ik moet het nog wel vragen of het mag hoor, maar ze hebben het wel eens aangeboden zo tussen neus en lippen door, en ja kan er idd heerlijk rijden, zonder verkeer ed tegen te komen en lekker galopperen tussen de tuunwallen Haha! gewoon super!

En...ik zal eens wat vaker naar texel gaan....oliebol he ik denk idd dat ik het ga doen, en nu komt er net een bijrijdster op de proppen zetten, is toch niet te geloven.....

PatriciaB

Berichten: 467
Geregistreerd: 14-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 16:06

Als je de mogenlijkheid hebt om regelmatig het weekend naar texel te gaan heb je twee vliegen in een klap,je kan lekker van je paardje blijven genieten en door de weeks heb je al die verplichtingen niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 16:18

patricia!! schreef:
Als je de mogenlijkheid hebt om regelmatig het weekend naar texel te gaan heb je twee vliegen in een klap,je kan lekker van je paardje blijven genieten en door de weeks heb je al die verplichtingen niet.

En...ik zie mn familie waaronder mn zusje nog eens, want die zie ik anders bijna nooit...

Omegamedo

Berichten: 1235
Geregistreerd: 14-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 17:24

Als ik je antwoorden lees, heb ik het gevoel dat je je schuldig aan je paard
voelt als je hem/haar naar Texel brengt. maar dat is echt niet nodig !! De mensen waar je paardje heengaat ken je , en dat moet toch juist een stukje geruststelling geven ? En ze hebben zelf paarden , dus hij komt ook niet alleen te staan .En ik heb zo het idee dat jij ook wel een stukje rust kan gebruiken . Als je er nu al zo tegenopziet , terwijl de winter eigenlijk nog moet beginnen , dat is toch ook niet goed. Je kan echt blij zijn hoor met deze mogelijkheid, zo ga je gewoon af en toe eens een weekend naar Texel, lekker uitwaaien en je paard vertroetelen ,dat zal voor dat beestje ook veel fijner zijn dan dat het voelt dat je er niet zoveel fut inhebt. En dan haal je hem in het voorjaar , als je weer wat meer energie hebt gewoon terug ! Maar niet verkopen hoor ! Wat ik al eerder zei, je krijgt hem nooit meer terug en je zal zien dat je dan later misschien wel weer een paardje wilt........
En dan ben je jouw vertrouwde paardje kwijt.
En een bijrijder is toch ook een gok , het moet wel klikken , en als het dat niet doet ben je ook weer terug bij af.
En het is dan ook leuk om je zus weer te zien , dat vind zij vast ook wel ! Texel lijkt zo ver weg maar dat is echt niet zo !!!
Meid, als je je paard in de winter op Texel zet en je hebt eens zin om eventussen de paarden te zijn , ben je bij mij welkom hoor ! Ik woon helemaal niet zo ver bij je vandaan.
Maar uiteindelijk zal je zelf moeten beslissen, dat kan een ander (helaas) niet voor je doen. Sterkte hoor !!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 18:40

Omegamedo"]
voelt als je hem/haar naar Texel brengt. maar dat is echt niet nodig !! De mensen waar je paardje heengaat ken je , en dat moet toch juist een stukje geruststelling geven
[/quote]

Jij heb hem door Knipoog nee daar zal ie op een fijne juiste plek zijn...ik zal ze vanavond eens bellen wat de megelijkheden zijn, ze weten het nl nogniet dat ik hersenspinsels heb( Ja wél dat ik ze heb maar niet welke) Bloos!

[quote="Omegamedo"]
En ik heb zo het idee dat jij ook wel een stukje rust kan gebruiken
[/quote]
zeker weten.....zucht....jammer dat ie niet gewoon naat smn huisje kan staan!
[quote="Omegamedo"]
. Als je er nu al zo tegenopziet , terwijl de winter eigenlijk nog moet beginnen , dat is toch ook niet goed
[/quote].

nee twee maanden geleden was ik al met de winter bezig toen was het nog hartje zomer!
Ik heb het afgelope winter ook zo zwaar gehad, een verschrikkelijke stal een bitch van een eigenaresse waar ik van rijden moést...dat heeft me genekt.
[quote="Omegamedo"]
kan echt blij zijn hoor met deze mogelijkheid, zo ga je gewoon af en toe eens een weekend naar Texel, lekker uitwaaien en je paard vertroetelen
[/quote]

en zie ik mn familie nog eens...en mn paardje en je kan er heerlijk rijden!
[quote="Omegamedo"]
Maar niet verkopen hoor !
[/quote]

nee, toch maar niet doen? Nu komt trouwens wel alles tegelijk, én een verzogster die van alles wilt, én een winterstop...én zelfs een potentiele koopster!!!
[quote="Omegamedo schreef:
als je je paard in de winter op Texel zet en je hebt eens zin om eventussen de paarden te zijn , ben je bij mij welkom hoor ! Ik woon helemaal niet zo ver bij je vandaan.


Wat is bokt toch geweldig, je moest eens weten ik zit hier met een smile van oor tot oor, ik vindt jullie allemaal zo aardig, jullie bedoelen het hartikke goed allemaa en jullie hebben me over mn schuldgevoel heengeholpen, voel me al veel beter dan vorrige week toen me alles naaar de keel kroop....
Als ik jullie eens niet had, en Nibbixwoud, is idd best te doen, wat verschrikkelijk aardig!! heb je een stal met paarden dan?

mickydo

Berichten: 3881
Geregistreerd: 20-09-03
Woonplaats: Zaanstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 20:05

Hey

en ben je r al uit wat je gaat doen

lekker hoor een winter stop ik ben zelf ook geen wintermens ( brrr )

maar ja kane kan de hele dag naar buiten en staat alleen s'nachts binnen dus ik ben gelukkig niet verplicht om te rijden en daar komt ook nog eens bij dat ik een bijrijdster heb die mee betaalt ( helft )

naja je idee lijkt me heerlijk voor je paardje en natuurlijk je zelf ( beetje rust kan geen kwaad ) Lachen succes ermee

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 20:14

nee ik ben er nog niet uit moet eerst alles op een rijtje zetten, maar ik houdt jullie zeker op de hoogte!

Tayga

Berichten: 2226
Geregistreerd: 17-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 20:27

Ik zou het gewoon doen . Het paard vind het echt geen probleem, waarschijnlijk vindt hij het super fijn . Als ik als paard moest kiezen tussen de hele dag binnen en een uurtje rijden of lekker de hele dag buiten, had ik het laatste gekozen OK dan! .

ellenlouise
Berichten: 3784
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: In het groene hart van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 21:25

Op zich geen slecht idee om je paard naar Texel te brengen.

Alleen....als ik me andere topics van jou goed herinner dan denk ik dat je eens heel goed na moet denken over wat je wilt.

Leg je de lat voor jezelf niet te hoog? Je had het eerst over tijdgebrek en ik dacht dat je ook al een bijrijder had gevonden. Nu heb je het weer over het hoge stalgeld in de winter.

Als jij een stal hebt waar je paard zowel 's zomers als 's winters met andere paarden buiten komt en er wordt op hem gelet waarom probeer je dan niet een tijdje om de dag te gaan. Je hebt geen wedstrijdambities dus dat is ook al geen probleem. Ga gewoon 3 of 4 keer per week naar 'm toe om in ieder geval wat aandacht te geven, leg jezelf niks op. Vaak blijkt dat, als je van jezelf niet hoeft, je soms toch zin hebt om wat te gaan doen.

Kortom, als je paard het goed krijgt op Texel gebruik de winterperiode dan 's om de balans voor jezelf op te maken. Ik denk dat paardloos eigenlijk helemaal niet leuk zal zijn.

Succes met je beslissing.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 21:45

Hoi Ellen, ik leef inderdaad in uitersten, en dat komt er nu ook weer uit, ik ben ziek ik heb nl een borderline problematiek, en dat is super vermoeiend. Ik moet contsant overleggen wat ik wil en hoe, wat ik leef in óf de boel verkopen, of een tussenweg zoeken, weet je hoe vermoeiend het is? Ik ben er ook niet blij mee, gelukkig kan ik zeggen voor mezelf dat ik dr niet kwijt wil, dat heeft oook tijden geduurt, ik voelde me al helemaal falen bij mn oude stalbaas want die was zo zelfverzekerd, ik voelde me gewoon een trut tov haar, en nu ben ik daar, godzijdank!! van af....
Ik kan nu meer denekn wat goed voor mezelf en voor het paardje is. Bij mijn familie is ze in hele goede handen, want mn oom is een enorme paarden fan( Zit in de familie he) dus dat zit wel goed en ik kan in het voorjaar weer met frisse moed op mn paardje stappen!

Omegamedo

Berichten: 1235
Geregistreerd: 14-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 23:59

Misschien is het voor jou juist heel goed om je paard naar Texel te laten gaan. Kan je alles eens op een rijtje zetten wat je nu het liefste wil. Maar in een van je antwoorden las ik dat je eruit was dat je je paard niet wilden verkopen, dus dat weet je al , en een bijrijdster die van alles wil ? Past dat wel in jouw straatje ?Misschien vraagt ze wel veel te veel van je paard , waar jij dan ook niet happy meebent . Heb je dat weer......toch ?
En wees maar blij dat je bij die rotstal wegbent , dat iemand je zo probeert te beinvloeden zeg ! ( ik snap je wel, daar wordt je heel onzeker van ). Ik kan daar echt boos van worden !
Nou ik heb je een pb gestuurd en misschien hoor ik nog wat van je, zou leuk zijn !

Omegamedo

Berichten: 1235
Geregistreerd: 14-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-03 00:31

Bedankt voor je pb !!! En als je een goed gevoel over die bijrijdster hebt, kan je dat best proberen, misschien is het een goed idee om een proeftijd ( vb een maand ) af te spreken ? Als het toch niet is, wat je gedacht of gehoopt had kan je je paard toch even goed naar Texel laten gaan ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-03 01:10

Hoi Omega en de rest, ik heb de maand november nog betaald dus wil ikd at nog uitzitten, kan ik nog lekker rijden, en dan december naar texel, ik kon mn oom niet te pakken krijgen maar zal hem morgen bellen, volgens mn zusje kon het wel die zei dat ze meer paarden in de kost hadeden, nee ben heel blijd dat ik bij mn oude stal weg ben zeg! Daar hadden ze dit gedrag verafschuwd, dan ben je een paardniet waard zeggen ze.
Weet je ik denkd anet wat er gezegt wordt, HOE RIJD je! ik rijdt niet op wedstrijd niveau alleen maar recreatief en lekker slenteren heb ik het paard ook naar getroffen.......

Dit gaat goed komen, dat voel ik aan mn water en die bijrijdster is er van het voorjaar ook wel weer denk ik...

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-03 01:18

anke84 schreef:
Sorry hoor maar als de zin er van het rijden af is, waarom verkoop je dat paard niet gewoon en als je dan wil rijden huur te toch gewoon een manegebok. Probleem opgelost hier bedoel ik ook het geldprobleem mee.


En volgens mij heb jij een probleem als je zo respectloos over manegepaarden praat, en ze als bok bestempeld. Boos!

Ik ken genoeg mensen, mezelf incluis, die in de winter gewoon minder lekker gaan. Hulde aan hen die voor hun paard kiezen en hem de gelegenheid geven dag en nacht buiten te zijn. Meteen verkopen is een bijzonder drastische oplossing. De zin is er namelijk niet vanaf, de zin is er in de winter af!

Omegamedo

Berichten: 1235
Geregistreerd: 14-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-03 13:31

Chiqa : Gefeliciteerd met je genomen beslissing !!! Heel goed van je !!!
En als je bijrijdster er in het voorjaar weer is, heb je het getroffen met zo iemand ! En je weet, mijn uitnodiging geldt gewoon ( ook al heb ik "maar" 1 paard ).

Cassidy : Ben blij dat je reageert op dat bericht van anke84 , ik vind het ook heel erg dat iemand zo over manegepaarden praat !!!! Ik was ook flink pissig toen ik dat las !!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-03 14:58

Cassidy schreef:
De zin is er namelijk niet vanaf, de zin is er in de winter af!

OK dan! dankje Cassidy jij heb het tenminste door, die andere opmerkingen zijn van mensen die er gewoon geen snars van snappen of het niet willen snappen.

anke84
Berichten: 187
Geregistreerd: 28-11-02
Woonplaats: Dedemsvaart

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 11:57

Zeg cassidy
Ik heb best wel respect voor manege bokken. Ik heb zelf 12 jaar op een manege gereden en gewerkt ( lesgegeven ponykampen begeleidt, mezelf geirriteerd aan toeristen) en heb in drie jaar tijd een manegebok (Bertje) naar het Z gereden Pling , dus zit mij niet als respectloos af te stempelen Boos! . Sinds drie weken is deze manegeBOK in mijn bezit. en ik ben er blij mee. Oja ik rijdt hem maar 1 keer in de week een buitenritje, omdat ik het te druk heb met de Mermus waar ik nu mee ga beginnen.